Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013

 Zdieľať

Pridané: 14.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7491 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.

Zadná časť motorky je celkom nová, väčšina viditeľných komponentov prednej časti bola tak isto obnovená a charakteristický trojvalec 1050ccm získal 10 koní naviac.

Tiger Sport je cestná adventure motorka pre jazdcov, ktorí preferujú ponúkané kľúčové hodnoty poskytujúce zábavu na motorke: silný a príťažlivý motor, pevné radenie a jazdeckú polohu vhodnú na všetky povrchy.

Prichádza s hlavným bonusom: Triumph pracoval na posilnení rámu a vylepšil odpruženie pre ostré prejazdy zatáčkami. Zároveň urobil Tiger Sport praktickejším a pohodlnejším než kedykoľvek pred tým.

Toto je jeden z perfektných univerzálnych bikov, napínavo pútavý a agilný na náročných okreskách. Je skutočným cestovným aj každodenným strojom. Tiger Sport je pre veľa jazdcov ideálnou športovou motorkou do reálneho sveta, umožňuje cestovanie na dlhé vzdialenosti pri vysokom pohodlí jazdca aj spolujazdca, ale taktiež bezpečné každodenné prechádzanie hustou premávkou vďaka dobrému prehľadu, vzpriamenej jazdnej polohe, silnejšiemu motoru a vylepšenému ABS.

Zmeny oproti terajšiemu modelu Tiger 1050

Komplet nový dizajn celého stroja - bočné panely a plexi, ktoré dodávajú motorke štíhlejší, športovejší a modernejší vzhľad a účelný postoj. Mašina tak isto disponuje novým klinom pod motorom v štandardnej verzii.

Vyšší výkon – nový výfuk a prepracovanie systému nasávania pomohli inžinierom Triumphu dostať do motora ďalších 10 koní a 6 Nm točivého momentu v celej škále otáčok. Brblanie trojvalca je teraz ešte výraznejšie, zatiaľ čo o jeden zub väčšia rozeta zlepšuje akceleráciu. Prerobenie prevodovky zjemnilo radenie jednotlivých kvaltov. Celkový výkon stroja je teraz 125 PS (123bhp, 92kw) a 104 Nm.

Spotreba paliva – opatrné prekalibrovanie vstrekovania paliva je vo výsledku poznať v menšej spotrebe paliva a zvýšení výkonu. Na plnú nádrž teraz nový Tiger prejde cca o 7% dlhšiu vzdialenosť.

Letmá kyvka – špeciálne vyvinutá pre Tiger Sport. Podčiarkuje športový vzhľad, zlepšuje zadnú časť a dáva viacej priestoru pre nový výfuk a väčšie batožiny.

Nové svetlomety – štvor-reflektorové svetlomety nahradili predchádzajúce projektory. Sú teraz ľahšie, zmenili vzhľad motorky a podstatne lepšie osvetľujú vozovku.

Zlepšenie ergonomiky – sedlo jazdca je o 5mm nižšie (830mm) a vpredu rovnejšie a dovoľuje jazdcovi podstatne lepšie dočiahnuť na zem, čím sa stáva vhodným pre širšiu škálu jazdcov. Sedlo je tiež dlhšie a vytvára viacej priestoru pre vyšších jazdcov. Rajdy sú nižšie a bližšie k jazdcovi pre športovejší charakter motorky a príjemnejší pocit, zatiaľ čo nové plexi zaisťuje lepšiu ochranu pred vetrom. Zadné sedlo je tiež nižšie a umožňuje tak spolujazdcovi byť viacej schovaný pred vetrom a ľahšie nasadanie. Vylepšené gripy má teraz Tiger už v sérii.

Väčší objem kufrov – nový podsedlový rám znižuje výšku sedla spolujazdca, je silnejší a dovoľuje inštaláciu voliteľných bočných kufrov, do ktorých vojde aj integrála a sú dimenzované na dvojnásobnú nosnosť (teraz 10 kg pre každý kufor). Dynamický systém bočných kufrov Triumph disponuje pohyblivým prepojením medzi oboma kuframi za účelom izolovania turbulencií vyvolaných pohybom z podvozku.

Nová prepínacia skrinka– je na ľavej strane riadidiel a umožňuje ovládanie všetkých funkcií prístrojovky ľavou rukou, bez nutnosti pustenia rájd.

Prerobená geometria – o pol stupňa strmší uhol riadenia a o málinko zväčšený rázvor zlepšuje presnosť, spätnú väzbu a stabilitu.

Nové odpruženie – plne nastaviteľné odpruženie bolo celkom prepracované, má nové pružiny a valce v tlmičoch a dáva Tigru ostrosť a zároveň stále zostáva rezerva pre výborné ovládanie aj pri väčšom zaťažení.

Nové ABS – radiálne brzdiče sú teraz podporované najnovšou generáciou systému ABS s novým modulátorom pre lepšiu účinnosť pri extrémnom brzdení.

Liate hliníkové kolesá sú unikátne a prichádzajú s najnovšími špičkovými pneumatikami Pirelli Angel GT.

Vysoká pozornosť bola venovaná detailom – Tiger Sport je plný skvelých detailov, ako je tvrdší materiál na spodnej strane sedla, krásne tvarované stúpačky, farebné prešívanie sedla, pekné hliníkové držiaky bočných kufrov, štýlové „okuláre“ a bočné kryty motoru. Závažíčka riadidiel vyzerajú taktiež veľmi dobre a pod sedlom je miesto nielen pre doplnkový "U" zámok, ale je tu aj priehradka pre rukavice.

Nové farebné varianty – Tiger Sport je dostupný v metalickej bielej Crystal White a v červenej Diablo Red.

Príslušenstvo a záruka

Široká škála originálneho príslušenstva je dostupná pre Tiger Sport a zlepšuje jeho vzhľad a funkciu.

Ako aj pri ostatných modeloch Triumph, tak aj Tiger Sport prichádza na trh s dvojročnou zárukou bez ohľadu na množstvo najazdených kilometrov.

Zhrnutie


Pridané: 14.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Triumph Tiger Sport 1050 2013:

Foto:
Triumph Tiger Sport 1050 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Tiger Sport 1050
Rok:2013
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:1050 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 4300 ot.
Kompresný pomer:11.7:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:255 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:235 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1540 mm
Dĺžka:2150 mm
Šírka:835 mm
Výška:1310 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 283 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Poznámka:
ABS v sérii
Cena: 02/2013 11 440 EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 136205 | Včera: 167247