Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9920 [Novinky - Predstavujeme]
Nezameniteľný dizajn posledných modelov Aprilie zdedil aj nový Caponord, ktorý je dá sa povedať turistickou verziou motardu Aprilie Dorsoduro 1200. Čo nám teda pripravili v dielňach Aprilie pod názvom Caponord 1200.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7009 [Bleskovky - Novinky]
Piaggio Group mal viacero noviniek. V stánku privítali Maxa Biaggiho, ktorý sa síce môže tešiť z titulu, ale nedávno oznámil aj koniec svojej úspešnej kariéry. Aprilia predviedla nový Caponord 1200, Moto Guzzi Californiu 1400 a Vespa futuro-retro skúter 946.
Ako bolo spomenuté, základom Aprilie Caponord 1200 je fun-bike Dorsoduro 1200, avšak je prispôsobená na každodenné používanie a hľadá akúsi strednú cestu medzi komfortným jazdením a zábavou na dvoch kolesách. Novovytvorená kapotáž bola dlho zdokonaľovaná v aerodynamickom tuneli tak, aby poskytovala jazdcovi čo najlepšiu ochranu pred náporom vetra. Už od začiatku projektu boli kufre považované za neoddeliteľnú súčasť motocykla a takisto sa dbalo na pohodlný posed jazdca i spolujazdca. Uvoľnená a vzpriamená jazdecká pozícia má zabezpečiť dobrý výhľad a pohodlné cestovanie na tejto motorke bez pocitu únavy po mnoho kilometroch.
Mierne upravený bol aj rám Dorsodura tak, aby vyhovoval požiadavkám turistickej mašiny. Rám sa skladá z časti z pozváraných oceľových trubiek a je spojený so súčasťou z tlakovo liateho hliníka. Vďaka úpravám rámu je motorka stabilnejšia pri vysokých rýchlostiach a úpravy dovolili aj znížiť výšku sedla na 840 mm.
Prepracovaný bol aj motor. Posilnené bolo pásmo nízkych otáčok a hlavne krútiaci moment, pričom sa dosiahlo aj zníženie spotreby paliva. Maximálny výkon Aprilie Caponord 1200 je teraz 95.5 kW pri 8500 ot./min., zatiaľ čo max. krútiaci moment je k dispozícii pri 6500 ot./min. a má hodnotu 116 Nm. Plyn je samozrejme ovládaný systémom Ride-By-Wire a ponúka aj tri rôzne nastavenia palivových máp. Sport prináša plný výkon s ostrou reakciou na otočenie plynovej rukoväte, Touring je taktiež mapa s plným výkonom, avšak s jemnejšou reakciou na otočenie plynom a pri požití mapy s názvom Rain (dážď) sa výkon uškrtí na 100 koní. O bezpečnosť sa postará aj kontrola trakcie ATC nastaviteľná v troch režimoch a bude už v základnej výbave. K voliteľnej výbave patrí tempomat.
Brzdenie je v réžii značky Brembo. Vpredu nájdeme dvojicu 320 mm kotúčov s radiálne montovanými štvorpiestikmi a vzadu 240 mm kotúč a jednopiestik. Systém ABS je upravený tak, aby jazdec mohol využiť razanciu bŕzd bez pocitu, že mu do toho zasahuje elektronika, no dá sa tiež úplne vypnúť. Aj systém ABS bude na Aprilii Caponord už v štandardnej výbave.
Odpruženie vpredu zabezpečuje nastaviteľná upside-down vidlica Sachs s priemerom 43 mm a zdvihom 167 mm. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka rovnakej značky a taktiež nastaviteľná so zdvihom 150 mm. Ku komfortu a bezpečnosti určite prispeje aj systém semiaktívneho odpruženia ADD (Aprilia Dynamic Damping). Systém meria sily pôsobiace na tlmenie a rovnako berie do úvahy rýchlosť aj otvorenie plynu a dynamicky prispôsobuje nastavenie tlmiacich komponentov mašiny. Aprilia Caponord 1200 ponúka aj elektronické nastavovanie podvozku v štyroch možných módoch (sám jazdec, jazdec s batožinou, jazdec so spolujazdcom a jazdec so spolujazdcom a batožinou).
Info & foto: www.caponord.aprilia.com
Pridané: 27.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | Caponord 1200 |
Rok: | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1197 ccm |
Max. výkon: | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 116 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106 x 67.8 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 167 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Výška sedla: | 840 mm |
Rázvor: | 1565 mm |
Dĺžka: | 2240 mm |
Výška: | 1456 mm |
Objem nádrže: | 24 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 08/2013: 14.890,- EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315584 | Včera: 244945