Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rýchlik na dvoch kolesách - Yamaha FJR1300A a FJR1300AS 2013

 Zdieľať

Pridané: 08.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12897 [Novinky - Predstavujeme]

Ostrejší štýl, lepšia ovládateľnosť, vylepšené funkcie. Kombinácia výkonného motora a prvotriedneho podvozku v spojení s vysokou úrovňou komfortu a možnosťou hltať veľké diaľky na dvoch kolesách.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie Yamahy FJR1300 v Kolíne 2012:

02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4680 [Novinky - Predstavujeme]

-

Naživo Intermot Kolín 2012 - Yamaha

Yamaha v Kolíne prekvapila najmä konceptom radového trojvalca...

 

Do roku 2013 Yamaha prichádza s novou generáciou cestovných mašín FJR1300A a FJR1300AS, ktoré sú navrhnuté tak, aby poskytli dnešným športovo-turistickým jazdcom možnosť ostrejšej jazdy, lepšiu kontrolu nad motorom a podvozkom, a poskytli tak ešte lepší pôžitok z jazdy.

FJR1300

Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) - elektronicky ovládaný plyn

Najnovšie modely FJR budú vybavené najpokrokovejším elektronickým systémom aký je k dispozícii v motocyklovom priemysle, vrátane elektronicky ovládaného plynu Yamaha Chip Controlled Throttle. Tento systém funguje tak, že sníma polohu otočenia plynovej rukoväte a dáta z nej odosiela do riadiacej jednotky. Tá potom vypočíta optimálny uhol otvorenia škrtiacej klapky a dá pokyn servomotoru aby daný úkon uskutočnil. Takto sa zabezpečí optimálny prívod vzduchu, potrebný na dosiahnutie žiadaného výkonu. Týmto YCC-T prispelo k zvýšeniu celkového výkonu o 2kW.

 Yamaha FJR1300A (bližšie) a FJR1300SA
Yamaha FJR1300A (bližšie) a FJR1300SA

Nový systém trakčnej kontroly (TCS)

Významnou zmenou u noviniek FJR je použitie nového systému trakčnej kontroly. Ten asi najviac poteší jazdcov, ktorí používajú svoj bike celoročne a za každých poveternostných podmienok. Tento elektronický systém používa senzory zaznamenávajúce pretáčanie zadného kolesa aby pri prípadnom prekĺzaní upravil časovanie zapaľovania a vstrekovanie tak aby bike nestratil trakciu. Nový systém trakčnej kontroly je zvlášť užitočný pri akcelerácii na mokrej vozovke a môže byť na jazdcovu žiadosť zapnutý alebo vypnutý.

Tempomat

V roku 2013 budú modely FJR dostupné s ľahko ovládateľným tempomatom, ktorý bol navrhnutý tak, aby boli dlhé trasy na týchto sport-toureroch ľahko zvládnuteľné. Nový systém funguje na treťom, štvrtom a piatom prevodovom stupni medzi rýchlosťami 50 až 180 km/h. Je ovládaný tlačidlami na ľavej rukoväti. Rýchlosť môže byť zvýšená alebo znížená o 2 km/h po jednorázovom stlačení tlačidla alebo upravená o ľubovoľnú vyššiu hodnotu po dlhom podržaní tlačidla. Akýkoľvek zásah do ovládania rýchlosti (brzdenie, pridávanie) tempomat vyradí z činnosti, no ten si zapamätá poslednú navolenú rýchlosť.

Tento tempomat umožňuje majiteľom udržiavať konštantnú rýchlosť pri jazde po rovinách a je veľmi užitočný pri dodržiavaní rýchlostných limitov, bez toho, aby ste neustále museli kontrolovať tachometer, čo vám umožní plne sa sústrediť na situáciu a všetky potenciálne riziká okolo vás.

Yamaha D-Mode

Yamaha D-Mode je príkladom toho, ako optimálne prispôsobiť možnosti motocykla jazdcovým schopnostiam a podmienkam v akých jazdí. Systém mení charakteristiku motora pomocou YCC-T. Yamaha D-Mode ponúka jazdcovi výber z dvoch charakteristík "T" a "S", ktoré sú volené tlačidlom na pravej rukoväti.

Režim T ponúka "mäkšiu" výkonovú krivku vhodnú na jazdu po daždi, v meste alebo na dlhé presuny. Naproti tomu eSko prináša plný výkon pre športovú jazdu a chvíle pôžitku na tejto motorke.

Úprava zovňajšku

Modely FJR1300 pre rok 2013 majú prepracovaný celý rad častíc. Nový je aj elektronicky nastaviteľný čelný štít, ktorý bol prepracovaný tak, aby znížil tlak a turbulencie pôsobiace na jazdca. Znížil sa aj počet dielov v mechanizme dvíhania štítu a zvýšila sa aj rýchlosť akou štít mení svoju polohu. Zmenami si prešla aj celá kapotáž, ktorá lepšie chráni jazdca, hlavne však jeho nohy, pre prúdiacim vzduchom.

 Yamaha FJR1300SA s vylepšeným dizajnom
Yamaha FJR1300SA s vylepšeným dizajnom

Nový vzhľad bol zdôraznený použitím nových svetlometov s LED diódami. Ostrý dizajn FJR1300 pekne dopĺňajú aj LED smerovky vstavené do okrajov kapotáže.

Nová prístrojová doska

Inšpirovaná dizajnom luxusných cestovných mašín, Yamaha pre modely FJR1300 pripravila trojdielnu multifunkčnú prístrojovú dosku. Strednej časti dominuje digitálny tachometer, ktorý má zľava umiestnený analógový otáčkomer a vpravo multifunkčný displej.

 Moderná multifunkčná prístrojová doska
Moderná multifunkčná prístrojová doska

Touring výbava

Modely FJR1300 budú už v sérii vybavené bočnými kuframi vo farbe stroja. Robustné vodotesné kufre s objemom 30 litrov môžu niesť 10 kíl batožiny.

Okrem toho je tu veľká rada príplatkových doplnkov. Od výfukov Akrapovič, cez objemný top-case, operadlo spolujazdca, vyššie plexi až po držiaky GPS.

FJR1300A

Zmeny na podvozku

Na zvýšenie úrovne pohodlia ako pre jazdca tak aj pre spolujazdca, prichádza FJR1300A s upraveným podvozkom. 48 mm hrubá predná vidlica je vybavená novými vnútornými komponentami, ktoré je zabezpečujú nižšiu hmotnosť a pružnejšie reakcie. Okrem toho sú upravené aj pružiny s progresívnym vinutím. Pre doplnenie vylepšených vlastností prednej vidlice boli úpravy vykonané aj na zadnej tlmiacej jednotke.

 Yamaha FJR1300A
Yamaha FJR1300A

Yamaha FJR1300A bude k dispozícii vo farbách: Magnetic Bronze, Frosted Blade a Midnight Black.

FJR1300SA

Rýchlejšie radenie YCC-S s novým "STOP" módom

Kým Yamaha FJR1300A je vybavená konvenčným radením s ručne ovládanou spojkou, model FJR1300SA prichádza z Yamaha Chip Controlled Shift System (YCC-S) systémom radenia bez spojky. Najnovšia generácia tohto systému umožňuje plynulé radenie rýchlostí bez spojky, čo jazdec ocení najmä pri dlhých trasách či jazdení v meste.

Najnovší systém YCC-S je vybavený módom STOP, ktorý automaticky preradí rýchlosť v prevodovke na prvý stupeň pokiaľ zaznamená dobrzďovanie a jazdu v nízkych otáčkach. Tento systém je obzvlášť užitočný pri jazde v meste či zápchach, kedy jazdec jazdí systémom štart-stop. Aj tento systém je možné kedykoľvek vypnúť či zapnúť podľa jazdcových požiadaviek.

Elektronické nastavovanie podvozku

Jednou z najvýznamnejších zmien na FRJ1300SA je zavedenie elektronicky ovládaného podvozku. Nový elektronický systém umožňuje jazdcovi zvoliť si zo štyroch rôznych hlavných nastavení podvozku. Ovládačom si jazdec zvolí hneď po nasadnutí z týchto možností: "Sám", Sám s batožinou", "So spolujazdcom" alebo "So spolujazdcom a batožinou". Okrem týchto štyroch hlavných možností si ešte ku každej z nich môže jazdec zvoliť nastavenie pruženia: "Soft", "Standard" a "Hard". To umožňuje celkovo dvanásť rôznych možností ako si nastaviť podvozok na FJR1300SA. Elektronický systém ovládania podvozku si vyžiadal aj použitie novej upside-down vidlice.

 Nová upside-down vidlica
Nová upside-down vidlica

Yamaha FJR1300SA bude dostupná vo farbách: Magnetic Bronze a Midnight Black

Video

Video: Yamaha FJR1300 A/AS 2013

Video: Yamaha FJR1300 A/AS 2013

Foto:
 Yamaha FJR1300A 2013 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:FJR1300AFJR1300AS
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1298 ccm1298 ccm
Max. výkon:146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:138 Nm / 7000 ot.138 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.8:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 66.2 mm79.0 x 66.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:135 mm135 mm
Zdvih vzadu:125 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:289 kg289 kg
Výška sedla:805 mm805 mm
Rázvor:1545 mm1545 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm
Šírka:750 mm750 mm
Výška:1325 mm1325 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:25 l25 l
Poznámka:
Poznámka:V sérii: ABS, D-MODE (palivové mapy), tempomat, TCS, vyhrievané rukoväte, elektrické plexi,

Cena 05/2013: 17490,-€

Info & foto: yamaha.press

Pridané: 08.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138251 | Včera: 112633