Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.08.2012 Autor: Mirka67
Čitatelia: 5391 [Šport - Motocross]
Odkedy jazdím motokros, bolo sústredenie pod dohľadom trénera niečo, čo som si chcela vyskúšať. Bolo mi totiž vždy jasné, že dobrá odborná rada „zvonku“ je pri akomkoľvek športe na nezaplatenie.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Moje prvé motokrosové sústredenie sa mi veľmi páčilo a splnilo, ba dokonca prekonalo moje očakávania, keďže som bola jedinou „žiačkou“ a tým pádom sa tréner celý čas venoval iba mne.
Počas týždňa stráveného v meste Senica som absolvovala každodenné tréningy na mojej motorke. V rámci „vedľajšieho“ kondičného tréningu som si okrem toho každé ráno išla zabehať alebo pobicyklovať, keďže sme bývali na Kunovskej priehrade. Nasledoval obed ,cesta na trať a tréning. Po tréningu sme potom každý večer príjemne posedeli a prebrali udalosti z tréningu.
Hneď prvý deň si tréner Martin všimol, že mojim najväčším problémom sú zákruty a drážky, ako aj pomalé prejazdy, čomu sme sa aj najviac venovali. Počas celotýždňového tréningu sme trénovali jednotlivé úseky trate, pekne kúsok po kúsku, dostala som veľa užitočných rád, tipov a občas na mňa „hučalo“ aj 5 ľudí naraz.
Martin mi s veľkou dávkou trpezlivosti vysvetľoval teóriu a techniku správneho prechádzania zákrut. Snažila som sa pozorne počúvať a robiť to tak, ako sa to odo mňa vyžadovalo. Dokonca som si aj robila poznámky. Nie vždy to však išlo podľa mojich prestav a keď som spravila chybu, motorka i trať ma hneď vytrestali a ja som išla cez riadidlá.
Trať v Senici je sama o sebe z tých náročnejších, pričom počas môjho sústredenia sa jej náročnosť prejavila naplno, keďže bola suchá a na každom úseku mala iný povrch. Myslím si ale, že to mi aj vyhovovalo, pretože naučiť sa jazdiť na náročnejšej, rozmanitej trati je veľká výhoda, alebo ako sa hovorí staré známe „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku“.
Tréner ma učil jazdiť pieskové, otvorené zákruty, tobogany, ale aj drážky. Po tréningu aj počas neho boli medzi nami rôzne diskusie, Martin bol ku mne veľmi kamarátsky a trpezlivý k mojej jazde i chybám. Hovorili sme o rôznych situáciách na trati, kde je prejazd zákrut rýchlejší, kedy ako a čo ísť. Keď sa mi niečo nepodarilo a spadla som, dosť sme sa na tom zasmiali. Raz som sa dokonca rozhodla zoznámiť sa s miestnou vegetáciou a „odskočila“ som si do lesa. :-D
Po tréningu sme dva krát využili aj miestnu krytú plaváreň a šli sme si zaplávať, čo mne veľmi vyhovovalo, keďže mám plávanie veľmi rada a venujem sa mu už od detstva. Takto prebiehal môj bežný tréningový deň a pomaly som začala na Senickej trati zrýchľovať a zvykať si na jej povrch.
Posledný deň som mala možnosť zajazdiť si aj s niektorými chalanmi, ktorí sa na trať takisto prišli povoziť a porovnať si tak, kde sú moje silné aj slabé stránky.
Sústredenie mi dalo určite veľa. Správne prechádzanie zákrut je totiž v motokrose veľmi dôležité. Je ale jasné, že za ten týždeň sa zo mňa špičkový jazdec nestal. Musím si zobrať a cvičiť to, čo mi Martin na trati ukázal a vysvetlil, nápomocné mi pritom budú detailné videá, ktorých mám neúrekom. Budem to ďalej využívať na tréningoch a snažiť sa prechádzať zákruty podľa toho, ako som sa to na sústredení učila.
Všetci chalani, ktorí mi túto príležitosť umožnili, majú u mňa jedno veľké ĎAKUJEM, bez nich by som sa na takéto sústredenie tak skoro nedostala.
Nápad so sústredením mi vzkrsol v hlave vlastne ihneď po tom, ako som sa bol na Mirku pozrieť na jej „domovskej“ trati v Matejovciach počas mojej dovolenky. Vôľa a (dnes tak moderné slovo) „drive“ sú síce výborným základom pre každého športovca, ale jazdec – samouk si nikdy poriadne nevšimne vlastné chyby a má tendenciu jazdiť „po svojom“. Že by to malo byť na Záhorí, to mi vlastne bolo jasné hneď od začiatku. Viem totiž, že je tu veľa pekných tratí a ochotných ľudí (čo sa aj potvrdilo). Mikulec bol hneď prvou kontaktnou osobou, koho som s týmto mojim nápadom „otravoval“, nakoľko jeho projekt z cesty do terénu sledujem od začiatku. S veľkou ochotou sme sa hneď stretli u chalanov z MX klubu Senica, kedy sa Martin Páleník (i keď vlastne expát z východu :-D) rozhodol Mirky a jej tréningu vo svojom voľnom čase ujať. Slovo dalo slovo, preposlalo sa zopár e-mailov a akcia bola na svete. Ubytko sme vybavili na priehrade v Kunove, určite to bolo vhodnejšie ako niekde uprostred mesta, aj pre kondičný tréning.
Ja osobne som sa z pracovných dôvodov do Senice dostal až v stredu poobede, pričom moja cesta bola mierne rozpačitá, keďže hneď po odjazde z práce ma nejaký majster sveta sepálil na diaľničnom obchvate a ušiel.... nevadí. Hneď v Stredu po príjazde som sa išiel na Mirku pozrieť na trať do Sobotišťa, kde mala taký svoj „oddychový“ deň. Prečo oddychový? Na trať v Senici som počul veľa, dobrého aj zlého, frfľania aj chvály. Ja ako čisto „cestná kočička“ a motokrosový analfabet musím povedať, že ak by som sa mal niekde učiť jazdiť, tak by to bolo práve v Senici. Trať je krásne rozkúskovaná a vybudovaná ideálne na učenie sa. Je tu všetko, lavice, drážky, tobogány, zákruty, skoky, dvojitý skok, les, piesok, hlina, kamene, blato. Viem, na spravenie si svojich 5 okruhov nič moc, ale zase vás na inej trati už nič neprekvapí.
Ale teraz k samotnému tréningu.
Martin „učivo“ podával s nesmiernou trpezlivosťou, vie pekne rozanalyzovať situáciu a vysvetliť, kde sa čo ako má a nemá robiť, v teórii, ale aj praktickými ukážkami. Ostatné dni prebiehali už na Senickej trati a ja som z pohľadu nezávislého pozorovateľa mohol sledovať, ako taký tréning vlastne vyzerá. Poviem vám rovno, to by uťahalo aj husárskeho koňa, nie to ešte mladú babu. Teplo, sucho, prach, náročnosť trate, neustále opakovanie problematických úsekov, ja som bol grogy iba z toho pozorovania :-D. Počas týždňa sa na trať prišlo pozrieť aj zopár chalanov z okolia, ktorí si takisto potrénovali, pričom na záver týždňa bola Sobota taký „open day“, kedy na trať prišlo postupne okolo 15 jazdcov, ktorí si to vyskúšali tiež. Príchod niektorých z nich mňa osobne potešil veľmi. Hneď ráno prišlo duo „žgolkov“ z Holíča, Jura a Mira Škuba, ale Jura nakoniec nedojazdil, cébečka ostala visieť na jednom skoku za zvody :-D. Návštevou nás poctil aj Mikulcov tata, ktorý priviezol Mikulcovu „novú“ na trať, čomu Mikulec samotný v prvej chvíli ani nechcel veriť... Akcie sa zúčastnili aj chalani z KTM a MotoCorse, ktorí priniesli na vyskúšanie na trať nejaké tie motorčeky. Toto som považoval za veľmi príjemné spestrenie celej, viac-menej komorne branej akcie. Na záver dňa prišiel Menton, ktorý dal trať na Géesku aj napriek čisto cestnému obutiu a potom si ju ešte vyskúšal aj na Husqvarne z MotoCorse. V Sobotu už bolo na Mirke najmä poobede badať, že intenzívny tréning zanecháva svoje stopy a únava sa začala prejavovať. Napriek tomu si svoj čas za týždeň úctyhodne zlepšila. Potom sme sa s Mentonom ešte presunuli za „žgolkami“ do Holíča, ale to tu radšej rozoberať nebudem :-D
Celkovo považujem túto akciu za veľmi vydarenú, svoj účel si myslím splnila, Mirka mala možnosť zistiť a overiť si, kde sú jej slabiny a čo musí doma zlepšovať, mala možnosť vyskúšať si intenzívny 6 dňový tréning pod dohľadom, porovnať sa s inými jazdcami a verím, že jej to do budúcna prinesie úžitok.
Pridané: 28.08.2012 Autor: Mirka67 Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54298 | Včera: 249434