Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.03.2004 Autor: divoch2
Čitatelia: 38177 [Vaše stroje - Moja motorka]
Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...
Po dlhom čase strávenom v sedlách dýchavičných dvojtaktných strojov a po niekoľkomesačnom presviedčaní mojej manželky som sa nakoniec s jej súhlasom rozhodol zaťažiť rodinný rozpočet bankovým úverom na kúpu štvortaktného motocykla. Voľba jednoznačne padla na kategóriu cestovné enduro, ostávalo len rozhodnúť sa pre značku. Predbežne z dôvodu ceny som si vybral Cagivu Canyon 500, avšak s peniazmi v kapse som znenazdania narazil na inzerát ,, Predám Suzuki XF 650 Freewind – cestné enduro “ . Neznalý tohto typu som si bol túto motorku na jar 2003 pozrieť a moja voľba bola jasná.
Motorka je dovoz zo SRN, r.v. 1999 po 1. majiteľovi. V čase kúpy mala podľa tachometra aj podľa servisnej knižky najazdených 11 000 km a skutočne bola vo vynikajúcom stave. Nakoľko bola táto mašinka len preclená, po kúpe ma čakalo vybavenie dokladov na Okresnom úrade, STK a potom už len prihlásenie na Dopravnom inšpektoráte. Všetko prebehlo hladko, takže po výmene oleja a filtra, nastavení ventilov a výmene sviečok sa mohla moja motorkárska sezóna 2003 začať.
Od kúpy do dnes som najazdil viac ako 6 000 km bez jedinej závady, ak nepočítam 1x nabíjanie baterky, pretože tá je ešte originál a má už 4 roky. Počas sezóny som zabezpečil odškrtenie motora z pôvodných 25 kW (33hp) na 35kW(47hp). Skutočné hodnoty som ešte na meracej stolici nemeral, ale motor po odškrtení jednoznačne odspodu ťahá lepšie, výkon sa citeľne zlepšil a klesla aj spotreba o cca 0,5 – 0,8 l / 100km.
Dozadu som namontoval uzamykateľný kufor, ktorý možno nie je moc pohľadný, ale ostal mi po predchádzajúcej motorke, je funkčný a praktický. V auguste som na Freewindovi bez problémov absolvoval 4 dni v Chorvátsku, kde sa jazdilo v daždi, prachu, po diaľniciach a najazdili sme viac ako 1 600 km.
Na záver pre tých, ktorý tento typ od Suzuki nepoznajú, tak ako som ho pred rokom nepoznal ani ja, zopár technických údajov:
Výrobca : SUZUKI
Model: XF650 Freewind
Motor: štvorventilový jednoválec s chladením vzduch – olej
Objem: 644 ccm
Karburátory: 2x 32mm Mikuni
Výkon 35kW (47 hp) / 7000 ot/min
Krútiaci moment: 52Nm/ 5500 ot/min
Prevodovka: 5- stupňová
Nádrž: 18,5l
Spotreba: 4,5 – 7 l/100 km
Max. rýchlosť: 160km/h
Rozmery pneu: predné 100/90 – 19 zadné 130/80 – 17
Pridané: 08.03.2004 Autor: divoch2 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | XF 650 Freewind |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 644 ccm |
Max. výkon: | 48.7 k (35.8 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 52 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 82.0 mm |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 167 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 165 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.9 s |
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 254 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124508 | Včera: 167247