Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale

 Zdieľať

Pridané: 21.07.2001 Autor: feci
Čitatelia: 10334 [Testy a predstavenia - Test]

Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.

 Brutale
Brutale

Napriek novej koncepcii a možnostiam využitia, základ obidvoch modelov zostáva rovnaký. Naviac v prevedení "naked" môže naplno vyniknúť exkluzivita jednotlivých komponentov.
Srdcom motocykla je veľmi kompaktný radový štvorvalec. Štvorica ventilov v každej hlave, ovládaná dvomi vačkovými hriadeľmi je mierne sklonená tak aby sa maximálne prispôsobila guľovitému tvaru spaľovacieho priestoru. Elektronické zapaľovanie je integrované do jednej čiernej skrinky spolu s najmodernejším systémom vstrekovania paliva Marelli. V porovnanií s F4, dostala ľahko demontovateľná prevodovka kratší prvý a šiesty rýchlostný stupeň. Pri 127 koňoch a "krútiaku" 74,5 Nm v 10 500 ot/min, musí isť určite brutálne za plynom hneď na zadné. K motoru patrí aj sacie a výfukové potrubie. Pre potreby roadstera boli tieto časti upravené tak, aby sa zlepšili výkonové a momentové chrakteristiky v nízkych a stredných otáčkach. Podobné konštrukčné usporiadanie majú niektoré superšporty, ako napríklad Honda CBR 600 F. Princíp spočiva v tom, že keď sa motor rozbieha vzduch prúdi do komory sania cez potrubia menšieho prierezu, čím sa zväčší jeho rýchlost.

 Brutale
Brutale
Až vo vyšších otáčkach prechádza cez väčšie otvory. Takto sa dosahuje rovnomernejšie plnenie karburátorov. U naháča museli vývojári premiestniť obidva vstupné otvory dozadu za plechové sitko, zabudované do plastových krytov po bokoch nádrže. Okrem neobvykle tvarovaného reflektora so žiarovkami umiestnenými nad sebou, významným prvkom celkového dizajnu je výfukové potrubie. Štyri kolená tesne kopírujú motor, aby spoločne vyústili do mohutného zberača. Umelecké dielo je ukončené dvomi tlmičmi, tesne vyvedenými nad sebou. Tvar je len jedna strana mince. Mnohých možno viac zaujíma jeho zvuk. Zatiaľ som nemal tú česť, ale ako poznáme Talianov, určite to bude "rajská pieseň". Našu pozornosť si zaslúži aj usporiadanie podvozku. Namiesto hlavných nosníkov z ľahkých zliatin, hlavu riadenia s úchytom motora a čapu kyvnej vidlice, spája priehradová konštrukcia zvarená z chróm-molybdénových rúrok. S motorom plniacim funkciu nosného prvku, rám vyniká vysokou torznou tuhosťou, U zlatej série sa horčíkom nešetrilo. Nielen 5-lúčové kolesá, ale aj jednoramenný záves je vyrobený z tohto veľmi ľahkého materiálu. Mohutná "kyvka" mi učarila ešte u F4-ky a ak by som mal tú možnosť, určite by som ju namontoval na svoj vysnívaný motocykel. Z pohľadu geometrie podvozku môžeme Brutale zaradiť medzi radikálne športové náčinie. Rázvor 1398 mm a sklon prednej vidlice 24° sú prisľubom bezprostredných reakcií pri ovládaní stroja. Určite k tomu prispejú tie najkvalitnejšie komponenty odpruženia. Vpredu teleskopická vidlica Showa typu upside-down s úctyhodným priemerom klzákov 50 mm. Na jej pracovných plochách je nanesená špeciálna vrstva titán-nitidu zvyšujúca oteruvzdornosť. Zadné koleso, ľahko prístupné z jednej strany, je odpružené cez pákový prevod centrálnou jednotkou. Široké rozpätie nastavenia predpätia a útlmu je v tejto triede už samozrejmosťou. K výkonnému motocyklu neodmysliteľne patria účinné brzdy. Vpredu sú šesť piestikové strmene Nissin, zvierajúce dva plávajúce kotúče priemeru 310 mm. Čo k tomu dodať?

 Brutale
Brutale

Myslím, že všetkým je jasné, že tak technicky, výborne a materiálovo náročný projekt sa musí odzrkadliť aj na konečnej cene. Tá by sa mala u limitovanej série Oro pohybovať okolo hranice 1,5 mil Sk. Pravdepodobne to majú v MV Aguste dobre prepočítané, lebo ani tak vysoká cena nedokáže odradiť mnohých záujemcov a po úspechu F4, bude aj 300 kusová séria posledného z prírastkov do rodiny slávnej značky určite rozpredaná. Komu Brutále učarila natoľko, že netúži po inej motorke, ale pritom jeho konto nieje tak tučné, bude si musieť nejaký čas počkat na sériovú verziu. Tá síce nebude mať takú zberatefskú hodnotu, ale minimálne o polovicu nižšiu cenu.

M. Masničák

Pridané: 21.07.2001 Autor: feci Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 37531 | Včera: 207988