Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11805 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Výrobcovia motocyklov akoby sa dohodli, že tento rok spoločne predstavia nové modely v segmente veľkých cestovných endúr. Honda teda nemôže byť výnimkou a prináša nám nový model Honda Crosstourer.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Ide o bike zameraný na cestovanie po všemožných povrchoch. Dôraz sa teda kládol najmä na vytvorenie pohody za riadidlami pri zachovaní čo najlepších jazdných vlastností aj mimo asfaltové úseky ciest. Dôležitá bola teda ochrana jazdca pred vetrom, nechýba teda nastaviteľný predný štít ani ochrana rúk. Do nádrže sa zmestí 21.5 litra paliva, čo by pri dobrej spotrebe znamenalo riadnu porciu kilometrov prejdenú na jedno tankovanie.
Motor V4 s objemom 1237 ccm, ktorý pochádza z modelu VFR 1200, bol upravený tak aby sa optimalizoval jeho chod v nízkych a stredných otáčkach. Poskytuje tak plynulejšiu odozvu na otočenie plynovej rukoväte tak aby ste na Crosstoureri nepocítili, že je motor namáhaný ani pri dlhých cestách. Navyše sa motor vyznačuje kompaktnou úzkou stavbou, čo zabránilo stavbe zbytočne širokého motocykla. Na váhe čo to ušetril systém Unicam, používaný v motocrossových modeloch Hondy. Ten používa iba jeden vačkový hriadeľ, čím sa mohla zmenšiť veľkosť a hmotnosť hláv valcov, a optimalizoval sa tým aj tvar spaľovacej komory. Výkon motora tak dosahuje maximum 95 kW pri 7750 ot./min. a krúťak 126 Nm pri 6000 ot./min.
Systém Ride-by-Wire je už v dnešnej dobe montovaný do mnohých bikov a nechýba ani na tejto Honde. Rovnako nechýba ani kontrola trakcie ktorú je možné úplne vypnúť. K dispozícii je aj voliteĺná dvojspojková automatická prevodovka na ktorej sa však bude dať zvoliť aj manuálne radenie pomocou tlačidiel na riadidlách. Na Crosstoureri tým pádom budete márne hľadať radičku a spojkovú páčku. Pri DCT sú na výber tri režimy práce prevodovky. MT manuálny a dva plne automatické režimy D a S. Déčko je vhodné na normálne jazdenie zatiaľ čo eSko umožňuje športovejšiu jazdu, kedy sa jednotlivé prevodové stupne nechajú zaradené aj pri vyšších otáčkach motora. Kedykoľvek je však možné zasiahnuť do oboch automatických režimov a prevodový stupeň preradiť manuálne.
Podvozok je navrhnutý tak aby bol použiteľný na čo najväčšom množstve povrchov. Kolesá sú vypletané bezdušovky v rozmeroch vpredu 110/80-R19 a vzadu 150/70-R17. Prenos sily motora na zadné koleso je zabezpečený pomocou kardanového hriadeľa. Predné koleso je odpružené obrátenou vidlicou s priemerom trubiek 43 mm. Predný aj zadný tlmič sú čiastočne nastaviteľné. Svetlá výška Crosstourera je 180 mm.
Brzdy sú od Nissinu. Vpredu sú 310 mm kotúče a vzadu kotúč s priemerom 276 mm. Systém C-ABS je taktiež prítomný.
Crosstourer sa bude predávať v štyroch farbách: Digital Silver Metallic (strieborná), Pearl Sunbeam White (biela), Pearl Cosmic Black (čierna) a Candy Prominence Red (červená). Crosstourera si bude možné dovybaviť množstvom originálnych doplnkov ako sú padáky, 12V zásuvky kufre...
info & foto: www.honda-eu.com
Pridané: 28.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Crosstourer |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | V4 76° (4T) |
Objem: | 1237 ccm |
Max. výkon: | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 126 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 60mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Unicam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 275 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1595 mm |
Dĺžka: | 2285 mm |
Šírka: | 915 mm |
Výška: | 1335 mm |
Svetlá výška: | 180 mm |
Objem nádrže: | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 268 km |
Poznámka: | |
Anti-hop spojka (manuálna prevodovka) Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test) Cena 08/2012: 13 190,- EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 65757 | Včera: 200948