Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
[Bleskovky - Predstavujeme]
"Záhadná" video kampaň naznačovala, že 10.10.2011 budeme svedkami zjavenia čohosi nového. Evidentne šlo o značku Kawasaki a tak nečudo, že práve dnes sa na ich stránkach objavili informácie o novej Kawe ZZR 1400.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Hlavným lákadlom pre prípadných záujemcov bude asi nový motor. Jeho objem vzrástol vďaka zdvihom vyšším o 4 mm na 1441 ccm. Vŕtanie a zdvih majú teraz hodnoty 84 x 65 mm. Vzrástol logicky aj výkon a ťah motora. Už pri dvoch tisícoch otáčkach za minútu má jazdec k dispozícii 95 Nm. Vyšší je aj kompresný pomer s terajšou hodnotou 12.3:1. Na zvýšení výkonu sa podieľa tiež nový tvar sacích a výfukových hrdiel, nové vačky a ďalšie pozmenené technické detaily. Maximálny výkon motora sa tak zastavil na rovných 200 koňoch a s použitím RAM air systému stúpne ešte o 10 koní. 147.2 resp. 154.5 kW motor dosahuje pri 10.000 ot./min. a max krúťak 162.5 Nm je k dispozícii pri 7.500 ot./min. Motoru sekunduje nová prevodovka s kratším odstupňovaním rýchlostí. Tá má spolu so 42 zubovou zadnou rozetou zabezpečiť to, že Kawasaki ZZR 1400 bude mať najlepšie zrýchlenie so všetkých sériovo vyrábaných motoriek.
![]() |
Ku kroteniu tejto Kawasaki jazdcovi určite pomôže kontrola trakcie, ktorú bude možné nastaviť v troch stupňoch. Rovnako aj možnosť výberu dvoch palivových máp. Jedná prinesie plný a druhá znížený výkon na 75%. Silný brzdný účinok motora pomôže zvládať nová spojka s nastaviteľným spätným obmedzovačom točivého momentu.
Zmeny sa dotkli aj rámu a podvozku. Rám má byť tuhší hlavne v miestach okolo krku riadenia a upevnenia kyvky. Zadné koleso je zavesené na predĺženej kyvke (o 1cm), čím teda narástol aj rázvor. Tlmiče majú byť na novom modely o čosi športovejšie s tuhšími pružinami. Úplne nové sú kolesá. Predné je oproti tomu zo starého modelu ľahšie o 360 gramov a na zadnom v Kawasaki ušetrili 1030 gramov. Pohotovostná hmotnosť Kawasaki ZZR 1400 sa tak zastavila na hodnote 268 kg.
![]() |
O brzdenie sa postarajú vpredu trojpiestiky Nissin spolu s 310 mm kotúčmi a vzadu je kombinácia dvojpiestik a 250 mm kotúč.
Za zmienku ešte stoja pridané háčiky pre zachytenie ľahkej batožiny a nová multifunkčná prístrojovka. Kawasaki ZZR 1400 sa bude predávať v dvoch farbách zelenej Golden Blazed Green a čiernej Metallic Spark Black.
![]() |
![]() |
info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 10.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Kawasaki |
| Model: | ZZR 1400 |
| Rok: | 2012 |
| Novinka: | NOVINKA 2012 |
| Kategória: | Športovo cestovná |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 1441 ccm |
| Max. výkon: | 210.1 k (154.5 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 162.5 Nm / 7500 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.3 :1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 65 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 44 mm |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 117 mm |
| Zdvih vzadu: | 124 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 3 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
| Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
| Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 268 kg |
| Výška sedla: | 800 mm |
| Rázvor: | 1480 mm |
| Dĺžka: | 2170 mm |
| Šírka: | 770 mm |
| Výška: | 1170 mm |
| Svetlá výška: | 125 mm |
| Objem nádrže: | 22 l |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 739 | Včera: 148685