Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7239 [Šport - Rally]
V nedeľu sa v taliansku jazdil záverečný deň preteku Italian Baja 2010. Jaro Kariňák dokázal že aj na štyroch kolesách to vie, ale doplatil na nešťastnú závadu, keď prehrial brzdy a musel odstúpiť. Roman Malovec pokračoval vo vyrovnanom výkone a úspešne dotiahol svoju prvú Baju do cieľa.
Na záverečný deň pripravili organizátori Italian Baja 2010 pre jazdcov 3 špeciálky. Jazdili sa rýchle a dlhé šotolinové úseky, technické pasáže a veľká časť trate viedla aj vyschnutými korytami riek. Práve tieto korytá dali pretekárom zabrať. Jazdí sa na zradnom nerovnom teréne, na štrku, kameňoch a naplavenom piesku.
Jarovi Katriňákovi sa znovu lepila smola na päty. Jaro agresívnym štýlom jazdy obiehal viacerých jazdcov a pravdepodobne pri jednom takomto manévri sa dostal kameň spod kolies konkurenta pod pedál Jarovej nožnej brzdy. Brzda tak zostala mierne zabrzdená a po krátkom čase sa zadrela a štvorkolka zostala stáť. Jaro sa snažil chybu odstrániť, odvzdušňoval brzdový systém, no zradný kameň, ktorý celé problémy spôsobil nenašiel včas a musel z trate špeciálu odstúpiť. Tým sa pre neho Italian Baja 2010 skončila. Žiaľ aj o tom sú podobné preteky a jazdci sa musia s tým vysporiadať. Pre tím sú to všetko veľmi cenné skúsenosti, keď do pretekov nastúpili s úplne novou technikou, štvokolkou Can-am DS 450. Jaro si štvorkolku pochvaľoval, bol spokojný s podvozkom a nastavením a na trati bol veľmi rýchly. Dokázal doťahovať súperov v technických pasážach trate, no na väčšie a silnejšie stroje strácal na dlhých rovinkách. Štvorkolka Can-am sa ukázala ako dobá voľba a presvedčila Jara aj jeho tím, že je to technika s ktorou sa dá vyhrávať.
,Druhý jazdec Environ Imidjex tímu odviedol aj tretí súťažný deň skvelú prácu. Prvý špeciál skončil na 28. mieste (20. v kategórii Q4) Podal bezchybný výkon a v druhej špeciálke dokázal vylepšiť svoj čas a predbehnúť niekoľko súperov. Dojazdil na 25. mieste (18. v kategórii Q4) Tretí špeciál, ktorý bol pre motorky a štvorkolky naplánovaný však musel organizátor zrušiť, kvôli riziku povodní v hornej časti Talianska a nutnosti vypustiť priehradu. Roman tak úspešne absolvoval celý pretek a pri svojej premiére na Baji obsadil pekné 21. miesto (16. v kategórii Q4)
Roman jazdil na väčšej štvorkolke Can-am Renegade 800, ktorá bola v takmer sériovej podobe a dokázala veľmi úspešne konkurovať súperom v kategórii Q4. Tím už začal plánovať úpravy a Renegade by mal dostať nové tlmiče, širšie predné ramená a zmenami a vyladením by mal prejsť aj motor. Všetky tieto úpravy smerujú k tomu aby bol Roman na trati ešte rýchlejší.
Kráľom Italian Baja 2010 sa stal český jazdec, 5. násobný víťaz Dakaru, Jozef Macháček, ktorý na štvorkolke vlastnej konštrukcie vyhral kategóriu Q4 (štvorkolky nad 450 ccm), ale bol najrýchlejší aj v absolútnom poradí. Kategóriu Q3 (štvorkolky do 450 ccm) vyhral Portugalčan de Sousa.
Pretek Baja je typ rally súťaže s podobnými pravidlami ako má legendárny Dakar. Jazdia ju motorky, štvorkolky a autá. Dôležitá je navigácia, používa sa itinerár ako na Dakare. Baja má zvyčajne tri súťažné dni.
Environ Imidjex tím je nový športový tím, ktorý vznikol pre podporu Jara Katriňáka, ktorý presedlal z motoriek na štvorkolky a Romana Malovca. Obaja jazdci sedlajú stroje značky Can-am. Jaro ľahšiu DS 450 Xmx a Roman model Renegade 800 Xxc. Italian Baja je prvý zo seriálu Baja, ktoré chce tím tohto roku absolvovať ako prípravu na Dakar 2011.
Pridané: 22.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 334721 | Včera: 153829