Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.12.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6031 [Novinky - Čo nového v tlači]
Nové decembrové číslo Sveta motocyklov je v predaji od 27. novembra. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Napriek hospodárskej kríze, väčšina svetových výrobcov motocyklov a príslušenstva k nim prišla predstaviť svoju novú kolekciu výrobkov na výstavu EICMA 2009. Aj keď tentoraz bolo o niečo menej významných noviniek, návšteva milánskej show určite stála za to.
Honda si dávkovanie svojich noviniek pekne naplánovala a začala už dávnejšie s extravagantnou VT1300CX, ktorú sme už predstavili. Nasledovala asi najočakávanejšia úplne nová VFR-ka, či zaujímavý retro-naháč CB1100, ktorý je však zatiaľ určený len na japonský trh, mierne upravená bola aj CBR 1000 RR. No to nebolo zďaleka všetko. A čo nasledovalo? Dozviete sa v najnovšom čísle Sveta motocyklov.
Yamaha sa tentoraz zamerala hlavne na všestranných pomocníkov, premiéru mali modely z kategórie skútrov, ale aj celokapotovaná verzia univerzálnej XJ6-ky.
Všetko to začalo niekedy pred desiatimi rokmi, keď Triumph plánoval prísť na trh s veľkým cruiserom, s objemom nejakých 1500, možno 1600 kubíkov. Od toho bol odvodený pracovný názov C16. Krátko nato nasledoval kód C20, čo už naznačoval dvojliter a fabrika sa netajila tým, že bude možnosť zakúpiť kit, ktorý zväčší objem až na 2,3 litra. Aj to, či väčší je lepší sa dozviete v decembrovom čísle Sveta motocyklov.
Niekto žije pre rýchlosť, miluje silu motocyklov. Inému sa páči ich jedinečný dizajn, záleží mu na moderných tvaroch. No a niekoho očarí to, čo na motocykli upúta vždy ako prvé. Farba.
Teraz tu máme dve svalnaté monštrá, ktoré sú schopné prejsť štvrť míle skôr ako vy dočítate jedinú vetu. Môžete si položiť otázku: „ Načo niekto potrebuje stroje s tak brutálnou silou, keď ju prakticky nemá kde využiť?“ Na svete je ale dosť nadšencov, ktorí neváhajú vynaložiť nemalé finančné prostriedky na to aby pohybom pravého zápästia mohli vyvolať tú obrovskú záplavu energie, ktorá dokáže úplne ovládnuť ich zmysly. Týchto „nahých agresorov“ sme proti sebe postavili v porovnávacom teste. Kto zvíťazil? Zatipujte si.
Kúzlo rýchlej jazdy (nielen na okruhu) spočíva v plynulosti všetkých pohybov. Keď sa pozeráte na pilotov MotoGP ako krúžia po trati, máte pocit, že si jazdu naplno vychutnávajú bez toho, aby s motorkou nejako zápasili. Ako sa to naučiť? Poradíme vám v rubrike škola jazdy.
Našu cestu do Turecka sme dlho odkladali, ale keď sa naskytla možnosť vyraziť na úžasnej Kawasaki 1400 GTR, bolo rozhodnuté. S takýmto motocyklom sa dajú plniť aj tie najsmelšie cestovateľské plány. Tentoraz sme si v Google Earth vyhliadli zopár krásnych miest na juhozápade Turecka a na gréckych ostrovoch.
Sandokan. Aj tak by sa dolo nazvať toto čudo, ktoré vzniklo spojením indického štýlu a talianskych šikovných rúk. Nedá sa teda povedať či je to čistokrvný Ind alebo Talian, je to zmes toho najlepšieho z oboch ukryté pod názvom Calessino. Ste zvedaví o čom hovoríme? Viac v najnovšom čísle.
Toto je skutočný príbeh o skutočných hrdinoch dnešného sveta. Ľuďoch, ktorí si odtrhnú chlieb od úst a namiesto piva nalejú vodu z kohútika. Vidia vo svojich pár zarobených eurách vyššie poslanie. Hrmenie dvoch valcov a vietor vo vlasoch – to je dôležitejšie ako hlad, či smäd...
Zdá sa vám povedomý? Nemýlite sa. Aj my sme si naň v redakcii zvykli. Motowell RS trávil u nás leto, sprevádzal nás pri početných prepletačkách cez plné mesto a po blízkom okolí a nastal čas v krátkosti zhodnotiť ako sa tomuto spolužitiu darilo.
Na ľavej ruke má vytetovaný nápis Harley Davidson a v krvi vášeň pre tvorbu jedinečných strojov. Prinášame vám profil najúspešnejšieho európskeho staviteľa motocyklov – Marcusa Walza.
Zima je už tu, dni sú čoraz kratšie, po byte sa povaľujú rôzne katalógy a časopisy s moto tematikou a môžeme nerušene plánovať, čo by sa zišlo na upgrade nášho stroja, ktorý spokojne odpočíva zazimovaný v garáži. Tento čas je ideálny, aby sme sa mohli poobzerať po nejakej praktickej vecičke, ktorá nám potešenie z jazdy ešte niekolko násobne zvýši. Jednou z týchto vecičiek je kamera, ktorú vám predstavujeme v decembrovom čísle.
Žiadny z motocyklových výrobcov dnešných čias nevenuje toľko pozornosti podvozku čo sa týka materiálu aj dizajnu, ako Bimota. Brány fabriky práve postupne opúšťa limitovaná séria modelu DB7 s označením Oronero. Výrobca prisľúbil dodať 20 kusov, 11 z nich už pozná svojho majiteľa – každý z týchto ľudí zaplatil takmer 4 desiatky tisíc Eur za jedinečný kúsok – prvú sériovo vyrábanú motorku s karbónovým rámom vám predstavíme v tomto čísle.
Športová motocyklová sezóna je na konci a pre jazdcov je to čas na zamyslenie, čo na budúci rok. Samozrejme, že oddych v podobe nič nerobenia veľmi nepomôže. Treba na sebe pracovať ďalej a nezanedbať hlavne zimnú kondičnú prípravu. V najnovšom čísle sa vám pokúsime spolu s akreditovaným motokrosovým a kondičným trénerom Romanom Borákom poradiť ako sa pripraviť tak, aby vaša výkonnosť v ďalšej sezóne opäť narástla.
Nepodceňujte ju! Táto kočka vám už v prvej zákrute ukáže zadok. Keďže sa je na čo pozerať, väčšina súperov za ním zostane až do konca preteku. Milý úsmev, pekné slová, no na trati vám to len tak nedaruje.
Pripomína vám táto motorka známu hviezdu? Máte pravdu, dokonale sa maskuje. A svojou stavbou sľubuje poriadne horúci offroadový karneval. Čo je to za exotický zjav? Zhodou okolností k nám prichádza práve z krajiny karnevalov – Brazílie.
Piate podujatie, teda presnejšie deviate a desiate kolo majstrovstiev sveta vo freestyle motokrose sa jazdilo len na skok od našich západných hraníc, čo bolo skvelou príležitosťou vidieť svetovú špičku pekne pohromade a naviac v blízkom okolí. Okrem samotných bojov o svetové body divákov zabával aj ďalší sprievodný program a sľubovanou čerešničkou na torte mal byť double backflip v podaní Američana Scotta Murraya. Ako skok dopadol?
Z krajiny troch koruniek prichádza trojica noviniek – posily v národných farbách majú namierené do radov endurákov, krosákov, ale najnovšie aj medzi motardistov. Vyskúšať trojicu noviniek, ale aj dvojicu endúr vyrábaných už vlani sme mali možnosť neďaleko maďarského Gyoru, v areáli Rábaring. Tento areál dokonale poslúžil na preverenie kvalít týchto strojov. Viac v decembrovom vydaní Sveta motocyklov.
Viacerí z vás ste nás žiadali o veľký plagát, preto v tomto čísle nájdete hneď dvojitý. Enduráci s motocyklom Beta získajú aj kalendár a supercesťákov poteší krásna MV Agusta v plnej rýchlosti.
Pridané: 07.12.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 30996 | Včera: 159847