Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 19254 [Testy a predstavenia - Test]
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Alpský porovnavací test 2009
Preto keď si ešte nečítal predchádzajúce časti, odporúčame sa vrátiť a začať s čítaním od prvej časti.
01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20914 [Testy a predstavenia - Test]
Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.
08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 22719 [Testy a predstavenia - Test]
V prvom článku porovnávania šestice strojov v Alpách si sa mohol dozvedieť viac o malých naháčoch. Teraz k nim pridávame dvojicu Honda XL700V Transalp a Suzuki DL650 V-Strom.
15.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17119 [Testy a predstavenia - Test]
V predposlednej časti sa na zúbok pozrieme dvom najdrahším a najvýkonnejším motorkám z našej šestice. Dámy a páni, prichádzajú BMW R1200GS Adventure a KTM 990 SMT.
Celý náš test bol zameraný na výber najvhodnejšej motorky na krátky výlet do nejakého zákrutového raja. Keby som to chcel povedať polopatisticky, tak ide o troj- až štvordenný výlet s krátkym presunom (150 - 250 km) do danej destinácie. Prídeš, zložíš batožinu, rozložíš stan alebo sa ubytuješ a nasledujúce dni si na ľahko = bez akejkoľvek batožiny užívaš nespočetné množstvo zákrut, fajnový asfalt a nádhernú krajinu. Občas máš nárok na rýchly obed alebo iné doplnenie energie a "kurvenreich", ako domáci nazývajú niektoré úseky, môže pokračovať. Toto môžeš spáchať aj s ľadvinkou, ale v redakcii sme skôr zástancovia toho, že na motorku patrí jedna osoba - jazdec.
Začnime tentoraz netradične videom. Vzhľadom nato, že sme mali až šesť motoriek, video má takmer 10 minút. Stručnejšie sa naozaj nedalo:
Nuž ako rozlúsknuť "zapeklitú" otázku testu, kde proti sebe stojí šestica strojov? Nie je to až také ľahké ako by sa mohlo zdať. Trápili sme si s tým hlavu dlhší čas, až sme sa rozhodli pre bodovací systém. V nedeľu na obed, keď bolo takpovediac dotestované, sme si sadli pekne za stôl a každý s chladnou hlavou hodnotil. Hodnotenie bolo nezávislé a subjektívne.
Pätica redaktorov hodnotila každú motorku podľa piatich kritérií v stupnici od 0 po 10 bodov, pričom 10 bolo najlepšie hodnotenie. V danej kategórii teda mohla motorka získať maximálne 50 bodov (10 od každého redaktora). Každý z redaktorov rozdeľoval body vzhľadom na šesticu strojov. To znamená, že ak sa mu motorka X pozdávala motoricky najviac, pridelil jej najviac bodov.
Z tohto vypadla rozsiahla tabuľka, z ktorej sa dá na výsledky vytvoriť viacero pohľadov. Ako prvý vám prezentujem pohľad na rebríček motoriek vzhľadom na hodnotené kategórie teda: motor, podvozok, brzdy, cestovanie a zábava:
Motor | Podvozok | ||||
Poz. | Motocykel | Body | Poz. | Motocykel | Body |
1. | KTM 990 SMT | 45 | 1. | KTM 990 SMT | 44 |
2. | BMW R1200 GSA | 36 | BMW R1200 GSA | 44 | |
3. | Honda TransAlp | 28 | 2. | Honda TransAlp | 31 |
4. | Kawasaki ER6-n | 24 | 3. | Yamaha XJ6 | 28 |
5. | Suzuki V-strom | 20 | 4. | Kawasaki ER6-n | 24 |
6. | Yamaha XJ6 | 17 | 5. | Suzuki V-strom | 23 |
Brzdy | Cestovanie | ||||
Poz. | Motocykel | Body | Poz. | Motocykel | Body |
1. | KTM 990 SMT | 49 | 1. | BMW R1200 GSA | 46 |
2. | BMW R1200 GSA | 41 | 2. | Suzuki V-strom | 45 |
3. | Honda TransAlp | 31 | 3. | Honda TransAlp | 40 |
Yamaha XJ6 | 31 | 4. | KTM 990 SMT | 31 | |
4. | Kawasaki ER6-n | 20 | 5. | Yamaha XJ6 | 29 |
5. | Suzuki V-strom | 11 | 6. | Kawasaki ER6-n | 18 |
Zábava | ABSOLÚTNE PORADIE | ||||
Poz. | Motocykel | Body | Poz. | Motocykel | Body |
1. | KTM 990 SMT | 48 | 1. | KTM 990 SMT | 217 |
2. | Kawasaki ER6-n | 37 | 2. | BMW R1200 GSA | 186 |
3. | Yamaha XJ6 | 30 | 3. | Honda TransAlp | 156 |
4. | Honda TransAlp | 27 | 4. | Yamaha XJ6 | 135 |
5. | BMW R1200 GSA | 19 | 5. | Kawasaki ER6-n | 123 |
6. | Suzuki V-strom | 16 | 6. | Suzuki V-strom | 115 |
Absolútne poradie odzrkadľuje sumu názorov pätice redaktorov v bodovom ohodnotení.
Bodovo dva najlepšie stroje |
Každý redaktor hodnotil podľa seba, vzniklo tak aj päť rebríčkov podľa redaktorov:
Tomáš Hajduch - Awia: | Agressor: | ||||
Poz. | Motocykel | Body | Poz. | Motocykel | Body |
1. | BMW R1200 GSA | 45 | 1. | KTM 990 SMT | 45 |
2. | KTM 990 SMT | 43 | 2. | Honda TransAlp | 34 |
3. | Honda TransAlp | 35 | 3. | BMW R1200 GSA | 32 |
4. | Kawasaki ER6-n | 28 | 4. | Yamaha XJ6 | 27 |
5. | Suzuki V-strom | 27 | 5. | Kawasaki ER6-n | 19 |
6. | Yamaha XJ6 | 23 | 6. | Suzuki V-strom | 17 |
Cacao: | Juraj Odin Klačko: | ||||
Poz. | Motocykel | Body | Poz. | Motocykel | Body |
1. | KTM 990 SMT | 45 | 1. | BMW R1200 GSA | 40 |
2. | BMW R1200 GSA | 35 | KTM 990 SMT | 40 | |
3. | Yamaha XJ6 | 28 | 2. | Honda TransAlp | 33 |
Honda TransAlp | 23 | 3. | Yamaha XJ6 | 26 | |
4. | Kawasaki ER6-n | 22 | 4. | Suzuki V-strom | 23 |
5. | Suzuki V-strom | 17 | Kawasaki ER6-n | 23 | |
Romoto: | |||||
Poz. | Motocykel | Body | |||
1. | KTM 990 SMT | 44 | |||
2. | BMW R1200 GSA | 34 | |||
3. | Honda TransAlp | 31 | |||
Kawasaki ER6-n | 31 | ||||
Yamaha XJ6 | 31 | ||||
Suzuki V-strom | 31 |
Spotreba je vec, ktorej každý jazdec priraďuje inú prioritu. Ak je hlavným cieľom zábava, tak jazdec na spotrebu nehľadí. Na druhej strane turista ocení, keď sa na svojich cestách za menej litrov benzínu dostane ďalej... Ako teda dopadla naša šestica?
Spotrebu sme merali počas celého testu, takže je v tom tak presun zo Slovenska do Álp ako aj samotné jazdenie. Motorky najazdili približne rovnaké kilometre a striedali sa na nich všetci jazdci. Okrem priemernej spotreby uvádzame aj spotrebu minimálnu a maximálnu. Počas presunov sme jazdili spoločne rovnakým tempom, samozrejme počas jazdenia v Alpách prevažoval "zábavný" spôsob jazdy pred tým ekonomickým. Inými slovami nejazdili sme na spotrebu :-)
Poz. | Motocykel | Priemer (l/100km) | Min (l/100km) | Max (l/100km) |
---|---|---|---|---|
1. | Yamaha XJ6 | 5,1915 | 4,7512 | 5,6765 |
2. | Kawasaki ER6-n | 5,2479 | 4,3243 | 5,8333 |
3. | Suzuki V-strom | 5,4784 | 4,7605 | 6,1963 |
4. | Honda TransAlp | 5,7135 | 5,6250 | 5,8020 |
5. | BMW R1200 GSA | 5,8243 | 5,5491 | 6,0995 |
6. | KTM 990 SMT | 6,8695 | 5,9186 | 7,5368 |
Cena je dôležitý ukazovateľ. Do tabuľky sme zahrnuli základnú cenu modelov bez zliav a akciových cien. V tabuľke je aj prehľad cien modelov s ABS, ale do triedenia a ďalších výpočtov sme brali cenu základného modelu, keďže motorky v našom teste mali rôznu výbavu.
Poz. | Motocykel | Základ | Sk | s ABS | Sk |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kawasaki ER6-n | 6 450,00 € | 194 312,70 Sk | 6 950,00 € | 209 375,70 Sk |
2. | Suzuki V-strom | 6 690,00 € | 201 542,94 Sk | 6 990,00 € | 210 580,74 Sk |
3. | Yamaha XJ6 | 6 699,00 € | 201 814,07 Sk | 7 399,00 € | 222 902,27 Sk |
4. | Honda TransAlp | 7 190,00 € | 216 605,94 Sk | 7 890,00 € | 237 694,14 Sk |
5. | KTM 990 SMT | 12 400,00 € | 373 562,40 Sk | N/A | N/A |
6. | BMW R1200 GSA | 13 930,00 € | 419 655,18 Sk | 14 845,00 € | 447 220,47 Sk |
Veľmi dôležitý je pomer cena/výkon. Kým cena je objektívna veličina, výkon ohodnotila pätica redaktorov subjektívne bodovým systémom. Pomer cena/výkon je potom už len jednoduchým výpočtom, ktorý povie, koľko Eur musíš zaplatiť za jeden bod. Čím lacnejšie tým lepšie pochopiteľne.
Poz. | Motocykel | Eur/bod |
---|---|---|
1. | Honda TransAlp | 46,09 € |
2. | Yamaha XJ6 | 49,62 € |
3. | Kawasaki ER6-n | 52,44 € |
4. | KTM 990 SMT | 57,14 € |
5. | Suzuki V-strom | 58,17 € |
6. | BMW R1200 GSA | 74,89 € |
V jednotlivých častiach sme nehodnotili plusy a mínusy jednotlivých strojov. Teraz vám poskytneme plusy a mínusy, na ktorých sme sa my všetci zhodli.
priaznivá cena, hravý motor, priaznivá spotreba, úzka stavba, skvelá obratnosť | predná brzda vyžaduje vyššiu silu, menšie rozmery motorky |
turistická kapotáž, točivý motor | motor hreje do rozkroku |
štíhla stavba, hravý dvojvalec, enduro korene (vypletané kolesá, ochrana spodku motora, podvozok), pomer výkon/cena | jemne padá do zákrut |
pohodlný posed, účinná kapotáž, spotreba, priaznivá cena | brzdy |
športovec, super motor a brzdy, fun-factor, vynikajúca ovládateľnosť v zákrutách | cena, spotreba |
motor stavaný na cestovanie (ťahúň), skvelý podvozok, priaznivá spotreba, pripravená na cesty na koniec sveta | hmotnosť, obratnosť na mieste, cena, absencia fun-factoru |
Ako to všetko natrepať do jednej tabuľky? To sa celkom nedá. Táto tabuľka ponúka sumár dosiahnutých bodov v jednotlivých kategóriách, celkový počet bodov ale aj spotrebu, cenu a pomer cena/výkon(body). Víťaza si už môže určiť každý sám podľa svojich priorít.
Motocykel | Motor | Podvozok | Brzdy | Cestovanie | Fun | Suma | Spotreba | Cena | Cena/výkon |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KTM SMT | 45 | 44 | 49 | 31 | 48 | 217 | 6,8695 | 12 400 € | 57,14 € |
BMW R1200GSA | 36 | 44 | 41 | 46 | 19 | 186 | 5,8243 | 13 930 € | 74,89 € |
Honda TransAlp | 28 | 31 | 30 | 40 | 27 | 156 | 5,7135 | 7 190 € | 46,09 € |
Yamaha XJ6 | 17 | 28 | 31 | 29 | 30 | 135 | 5,1915 | 6 699 € | 49,62 € |
Kawasaki ER6-n | 24 | 24 | 20 | 18 | 37 | 123 | 5,2479 | 6 450 € | 52,44 € |
Suzuki V-strom | 20 | 23 | 11 | 45 | 16 | 115 | 5,4784 | 6 690 € | 58,17 € |
V prvých troch častiach testu ste si mohli postupne prečítať názory piatich redaktorov na testovanú šesticu motocyklov. Teraz je tu priestor na záverečné stručné zhodnotenie. Každý z nás si vyberie svojho víťaza a ozrejmí aj prečo sa tak stalo. Zabudnite na tabuľky, na spotreby, na technické údaje. Tu rozhoduje pocit a čistá zábava.
Z uvedenej šestice je naozaj ťažko si vybrať. Ak by som sa vybral na dlhú cestu za dobrodružstvom, volil by som BMW alebo niečo z dvojice TransAlp - V-strom, ktoré ponúkajú skvelý základ na diaľkovú turistiku za polovičnú cenu oproti GS. KTM SMT pre mňa stojí osamotená na pomyselnom tróne s nápisom "Zábava" - čistokrvný 100% adrenalín v turistickom obale, ktorý vás nenechá kľudne spávať. No a naháče, skvelý univerzál na každý deň do práce, za zábavou a hravo zvládajú výlet do Álp. A aj preto, že som si to neskutočne užil aj na naháčoch, je tentoraz mojim víťazom Kawasaki ER6-n s pulzujúcim dvojvalcom a skvelou obratnosťou.
Pred samotným testom som tipoval, že BMW R1200 GSA sa vďaka výbave, objemu motora, prepracovanému podvozku a kufrom umiestni tesne pred KTM 990 SMT, ktorej do karát hral športový duch, špičkové brzdy a neskutočne veľa zábavy na motardovom podvozku. Počas tých troch dní ma najpríjemnejšie prekvapil Transalp, ktorý vynikajúco reprezentoval svoje meno vďaka hravému motoru, vysokému komfortu a aj napriek tomu skvelej ovládateľnosti a dobrými brzdami. Skrátka kvalitný kus železa. Vďaka tomu sa stal mojim víťazom alpského testu a to aj napriek tomu, že keď som si pekne obodoval vlastnosti motoriek, na prvom mieste skončila KTM.
Strom sa u mňa zapísal ako nenáročný cestovateľ s vysokou úžitkovou hodnotou, avšak rovnako ako BMW mi v ostrých alpských zákrutách prišiel trochu nudný. Koniec koncov práve GS bolo pre mňa istým sklamaním, pretože za veľa peňazí dostaneš len málo zábavy, ale neprekonateľný turistický potenciál to dokáže nahradiť. Ďalej tu boli ER-6, ktorá aj napriek svojej hravosti a ľahkosti nedokázala prekonať športový výkon štvorvalca XJ6 a hodí sa skôr do mestskej džungle. Diversion naopak pekne sedí v zákrutách a vďaka svojej univerzálnosti u mňa zaujal pozíciu najlepšej motorky na každý deň.
Keď neberieme do úvahy finančné hľadisko, tak môj jednoznačný víťaz je KTM 990 SM-T. Body ju jednoznačne posúvajú na alpský trón. Tu sú dôvody: motor, brzdy, podvozok, ergonómia a u mňa aj moderný dizajn. Treba ju však vedieť krotiť.
Na motorku sa treba pozerať aj cez peniaze. V tomto prípade by som bral Yamahu XJ6 Diversion. Na 99% jazdím po ceste, chcem primerané pohodlie, dobré brzdy a akú-takú ochranu pri zlom počasí. Škoda, že Divie nemá motor z ER-6ky, ktorá bola na môj vkus až príliš tvrdá. TransAlp a V-Strom sú super motorky pre jazdcov, ktorých trasy vedú aj trošku mimo ciest na mape.
Víkend v Alpách ušiel rýchlo a záverečné hodnotenie nebolo také ľahké ako by si jeden pomyslel. Jednému vadí to, druhému ono. Nakoniec je to ako pri všetkých výberoch a hodnoteniach - ktoré nedostatky som ochotný tolerovať a ktoré nie?
Osobne som sa tešil viac na tie cestovnejšie kúsky. Pre mňa sa stal víťazom zo šiestich statočných BMW R1200GS Adventure. Moje prvotné obavy z ťažkej motorky sa rozplynuli v druhej zákrute a ja som si vo vedúcej pozícii vychutnával trasu výjazdu Motoride stretka tak ako nikdy predtým. Pohodlie, stabilita, charakter motora, výbava... S cestným obutím, tak ako sme ju mali, boli asfaltové zákruty prudko rezateľné. To všetko sú atribúty, ktoré mi v konečnom výsledku vyskladali mozaikový portrét víťaza.
Nedá mi nakoniec nespomenúť to, čo mi rezonovalo počas testovania v hlave. Ako môj brat hovorieva vždy keď zosadne z požičanej motorky: "Má to niečo do seba..." A je jedno z čoho zosadne, či je to naháč, enduro, cestovateľ alebo chopper. Potom si sadne do sedla tej svojej a máte vidieť ten blažený pohľad. "Aj tak je najlepšia tá moja!"
Môj víťaz testu je jasný. SM-T vyniká motorom, podvozkom, brzdami, je pekná (subjektívne) a použiteľná celodenne aj pre vyššie postavy. Nepoteší vysoká cena a spotreba. Ale v garáži by potešila. GS je vyšperkované technickými finesami, generácie tohto stroja sú preverené rokmi. Nie je to však môjmu srdcu blízka motorka. GS-ko sorry... Šestky u mňa získali rovnaký počet bodov. Pripadal som si ako somár nad štyrmi kôpkami sena (motocyklov), čo sa nevie rozhodnúť, ktorú zožrať (osedlať). Každá z uvedených svoje slabiny v jednej disciplíne nahradila prednosťami v inej. Ja medzi nimi nemám víťaza ...
Na záver pripájame zopár fotiek, ktoré si môžeš nastaviť ako pozadie. Konečne v zaujímavejších rozmeroch.
Venované spomienke na nášho kamaráta |
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Yamaha | Honda | Suzuki | BMW | KTM |
Model: | ER-6n | XJ6 Diversion | XL 700V Transalp | V-Strom 650 | R 1200 GS Adventure | 990 SMT |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2008 | 2008 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Enduro | Enduro | Cestovné enduro | Supermoto |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | Dvojválec, V 75° (4T) |
Objem: | 649 ccm | 600 ccm | 680.2 ccm | 645 ccm | 1170 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 60.0 k (44.1 kW) / 7750 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 9000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7500 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 7000 ot. | 59.7 Nm / 8500 ot. | 60 Nm / 5500 ot. | 63 Nm / 7600 ot. | 115 Nm / 5750 ot. | 97 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 | 12.2:1 | 10 : 1 | 11.5:1 | 11.0:1 | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 81 x 66mm | 81.0 x 62.6 mm | 101.0 x 73.0 mm | 101 x 62,4 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 177 mm | 210 mm | 160 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 173 mm | 220 mm | 180 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 298 mm | 256 mm | 305 mm | 305 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17M/C (58W) | 19M/C x MT2.15 | 110/80-R19 | 110/80-ZR19 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 240 mm | 265 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60 ZR17M/C (69W) | 17M/C x MT3.5 | 150/70-R17 | 150/70-ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 197 kg | 223 kg | 196 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg | 205 kg | 214 kg | 225 kg | 256 kg | |
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm | 841 mm | 820 mm | 915 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1440 mm | 1515 mm | 1555 mm | 1511 mm | 1505 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2120 mm | 2250 mm | 2290 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 760 mm | 770 mm | 905 mm | 840 mm | 980 mm | |
Výška: | 1100 mm | 1085 mm | 1305 mm | 1390 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm | 177 mm | 165 mm | 195 mm | |
Objem nádrže: | 15.5 l | 17.3 l | 17.5 l | 22 l | 33 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | 208 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.9 s | |||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | |||||
Dojazd po rezervu: | cca 450 km |
Text: Redakcia Motoride.sk
Foto: Cacao, Juraj Odin Klačko
Motocykle na test poskytli spoločnosti U.M.S. spol. s r. o., Asia Car Impex, STYX , Honda Slovakia, TEMPUS AWT BAVARIA a KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Pridané: 22.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Alpský porovnavací test 2009
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 211052 | Včera: 190481