Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha YZ450F na rok 2010: otočený valec a bez baterky

 Zdieľať

Pridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 17745 [Bleskovky - Novinky]

Ak by sme v dnešnej dobe nečakali nejakú radikálnu zmenu, konštruktéri z Yamahy nás rýchlo vyviedli z omylu. Takmer s istotou možno na jesenných svetových výstavách očakávať nový model YZ450F s valcom otočeným o 180° okolo vertikálnej osti oproti konvenčnému.

Ako pri minuloročných novinkách, rovnako aj tento rok začíname so zmenami, ktoré idú ruka v ruke s centralizáciou hmotnosti a redukciou neodpruženej hmotnosti. Nielen toto získala nová YZ450F vďaka otočeniu valca okolo jeho vertikálnej osi o 180°, ale hlavne trajektória nasávanie-spaľovanie-výfuková sústava je priama, bez protichodného pohybu palivovej zmesi, resp. výfukových plynov, voči smeru jazdy motocykla. Z týchto inovácií Yamaha vyťažila viac výkonu a lepšiu ovládateľnosť.

Naviac je valec vyrovnaný, takže ojnica je vertikálne, keď je sila spaľovania najväčšia, čo by malo minimalizovať trenie a poskytnúť lepšiu odozvu. Zmenšená 6 litrová nádrž je teraz umiestnená pod sedlom pre zníženie ťažiska. Yamaha tak pripravila najradikálnejší redesign od kedy predstavila štvortaktné motocross mašiny v roku 1998.

 Prierez motorom novej YZ450F
Prierez motorom novej YZ450F

Ďaľšou zmenou je zatočené výfukové potrubie - "Tornádo štýl", ktoré by malo posilniť záťah v spodných a stredných otáčkach. Yamaha sa tiež rozlúčila s tradičnou päťventilovou technikou a do novej YZ osadila štvorventilovú hlavu. Motocykel nemá batériu, ale 14-voltový / 110 W generátor poskytuje dostatok elektrickej energie pre vstrekovanie s 12-bodovým vstrekovačom značky Keihin. Všetko toto umožňuje upravovať pomer vzduchu a paliva a prispôsobiť ho teplote a nadmorskej výške. Zmenšený bol aj zdvih valca na 60,8 mm, pričom vŕtanie narástlo na 97,0mm.

Otočený válec naviac znamená, že airbox sa presunul dopredu a hore, takže vzduchový filter by mal byť čistejší a naviac ostane viac priestoru pre zadný tlmič.

Nová konštrukcia umožnila presunúť spodok motora vpred v ráme, pre lepšie rozloženie hmotnosti. Takto má výfuk priamu cestu k tlmiču a sanie mohlo byť jednoducho upravené, aby zmes putovala priamo zo vstrekovača do spaľovacej komory. Technici Yamahy nechápu, prečo s niečim takýmto neprišli naozaj už dávno.

Novú YZ450 môžeme očakávať v najbližších mesiacoch a pravdepodobne narobí poriadne vetry u konkurencie.


Oficiálne video

Technické video

Pridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110511 | Včera: 181287