Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 17745 [Bleskovky - Novinky]
Ak by sme v dnešnej dobe nečakali nejakú radikálnu zmenu, konštruktéri z Yamahy nás rýchlo vyviedli z omylu. Takmer s istotou možno na jesenných svetových výstavách očakávať nový model YZ450F s valcom otočeným o 180° okolo vertikálnej osti oproti konvenčnému.
Ako pri minuloročných novinkách, rovnako aj tento rok začíname so zmenami, ktoré idú ruka v ruke s centralizáciou hmotnosti a redukciou neodpruženej hmotnosti. Nielen toto získala nová YZ450F vďaka otočeniu valca okolo jeho vertikálnej osi o 180°, ale hlavne trajektória nasávanie-spaľovanie-výfuková sústava je priama, bez protichodného pohybu palivovej zmesi, resp. výfukových plynov, voči smeru jazdy motocykla. Z týchto inovácií Yamaha vyťažila viac výkonu a lepšiu ovládateľnosť.
Naviac je valec vyrovnaný, takže ojnica je vertikálne, keď je sila spaľovania najväčšia, čo by malo minimalizovať trenie a poskytnúť lepšiu odozvu. Zmenšená 6 litrová nádrž je teraz umiestnená pod sedlom pre zníženie ťažiska. Yamaha tak pripravila najradikálnejší redesign od kedy predstavila štvortaktné motocross mašiny v roku 1998.
Prierez motorom novej YZ450F |
Ďaľšou zmenou je zatočené výfukové potrubie - "Tornádo štýl", ktoré by malo posilniť záťah v spodných a stredných otáčkach. Yamaha sa tiež rozlúčila s tradičnou päťventilovou technikou a do novej YZ osadila štvorventilovú hlavu. Motocykel nemá batériu, ale 14-voltový / 110 W generátor poskytuje dostatok elektrickej energie pre vstrekovanie s 12-bodovým vstrekovačom značky Keihin. Všetko toto umožňuje upravovať pomer vzduchu a paliva a prispôsobiť ho teplote a nadmorskej výške. Zmenšený bol aj zdvih valca na 60,8 mm, pričom vŕtanie narástlo na 97,0mm.
Otočený válec naviac znamená, že airbox sa presunul dopredu a hore, takže vzduchový filter by mal byť čistejší a naviac ostane viac priestoru pre zadný tlmič.
Nová konštrukcia umožnila presunúť spodok motora vpred v ráme, pre lepšie rozloženie hmotnosti. Takto má výfuk priamu cestu k tlmiču a sanie mohlo byť jednoducho upravené, aby zmes putovala priamo zo vstrekovača do spaľovacej komory. Technici Yamahy nechápu, prečo s niečim takýmto neprišli naozaj už dávno.
Novú YZ450 môžeme očakávať v najbližších mesiacoch a pravdepodobne narobí poriadne vetry u konkurencie.
Pridané: 09.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110511 | Včera: 181287