Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM na Dakare končí!!!

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4979 [Šport - Rally]

Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.

  poradca KTM Motor Sport Heinz Kinigadner
poradca KTM Motor Sport Heinz Kinigadner

4. júna 2009 ASO - organizátor dakarskej rely v Južnej Amerike - na tlačovke oznámil, že v ročníku 2010 budú môcť štartovať motocykle s maximálnym objemom 450 ccm. KTM sa tak po 8. rokoch úplnej dominancie na tejto súťaži rozhodla odstúpiť z Dakaru. Firma sa už na Dakare nepredstaví v podobe fabrického tímu, ale ani v podobe KTM podporovaných tímov. Zároveň KTMka zostáva verná súťažiam rely a bude sa sústrediť na svetový šampionát a ďalšie dôležité rely súťaže.

Zmena pravidiel prišla rýchlo, nečakane a bez akéhokoľvek varovania a firmu zasiahla tvrdo. Teraz len pol roka pred ďalším ročníkom, keď nie iba fabrický tím, ale množstvo súkromných tímov sa intenzívne pripravuje na túto náročnú súťaž je odstúpenie jediným možným riešením.

"Každé športové pravidlá potrebujú zmenu a úpravy, ale tiež potrebujú primeraný čas. My máme pripravený materiál pre 690 Rally pre fabrický tím a tiež pre ďalších 50 zákazníckych strojov, ktoré mali byť skompletované v júni. S jazdcami sme mali už podpísané zmluvy a členovia tímov boli angažovaní. Finančné konsekvencie z tohto rozhodnutia budú obrovské. Navyše sme šokovaní nedostatkom loajality organizátora, hlavne po tom ako sme vynaložili obrovské úsilie po zrušení Dakaru v roku 2008, aby sme podporili novú edíciu v Južnej Amerike aj napriek ekonomickej kríze," povedal poradca KTM Motor Sport a Rally, legenda, Heinz Kinigadner v prvom vyhlásení.


 Winfried Kerschhaggl
Winfried Kerschhaggl

Riaditeľ KTM Motor Sport Winfried Kerschhaggl: “Rally šport dokázal stabilitu, výkon a spoľahlivosť nášho veľkoobjemového jednovalca. Rally v Južnej Amerike je teraz už len história. My sa teraz budeme plne śustrediť na Rally World Championship a budeme hľadať nové alternatívy. Možno už čoskoro uvidíme KTM Rally na Africkej pôde - späť ku koreňom!”

Aj jediný slovenský zástupca na poslednom Dakare, Ivan Jakeš jazdil na KTM 690 Rally. Správa zasiahla aj prípravy KM racing tímu, ako ma dnes informoval Ivan Jakeš, vzniknutú situáciu práve riešia. Do príprav na Dakar už investovali kopu práce a peňazí a samozrejme mali v pláne ho absolvovať na minuloročných 690-tkach. "Je možné, že tím bude musieť nakúpiť nové 450-tky a celé sa to tým pádom predraží," povedal Ivan Jakeš.

 Marc Coma posledný Dakar vyhral práve na KTM 690 Rally
Marc Coma posledný Dakar vyhral práve na KTM 690 Rally

 neuvidíme asi ani Cyrila Despresa
neuvidíme asi ani Cyrila Despresa

 a aj Ivan Jakeš jediný slovenský zástupca na poslednom Dakare jazdil na KTM 690 Rally
a aj Ivan Jakeš jediný slovenský zástupca na poslednom Dakare jazdil na KTM 690 Rally

Foto: ASO a KM Racing

Pridané: 08.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 199996 | Včera: 239580