Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.01.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4162 [Šport - Rally]
Štart do dnešnej etapy bol dvakrát odložený a etapa bola radikálne skrátená kvôli včerajšej silnej búrke. Na skrátenej trati dominovali továrenské KTM a druhé víťazstvo v štvorkolkách získal Jozef Macháček.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2009 | Nasledujúci
Včerajšia búrka uväznila mnoho posádok, hlavne autá a kamióny v dunách. Neskôr organizátori posledných jazdcov odklonili. Búrka zasiahla aj bivak a narobila tak mnoho problémov. To malo za následok, že organizátori včerajšiu etapu neutralizovali, čo znamená že sa na štart mohli postaviť všetky posádky. S tým ako to nakoniec s výsledkami piatej etapy dopadne to ani teraz ešte nieje isté a je možné že ju zrušia úplne a výsledky anulujú. 230 z celkového počtu 410 vozidiel odštartovalo dnes ráno do etapy. Nenastúpilo viac ako 30 vozidiel: 12 motoriek, 10 áut, 7 kamiónov a 5 štvorkoliek. Navyše voda v jednej z riek (ktoré sú v tomto čase vyprahnuté) natoľko stúpla, že nebolo možné cez brod prejsť a aj preto sa dĺžka špeciálu skrátila len na 178 km.
Podľa očakávania sa o popredné priečky pobili fabrický jazdci KTM, ktorí sa na skrátenej trati nemuseli obávať problémov s pneumatikami. Prvé miesto v etape vybojoval smoliar Cyril Despres nasledovaný vedúcim jazdcom celkového poradia Marcom Comom. Tretiu priečku ukoristil Comov tímový kolega Jordi Viladoms.
Zo slovenských a českých jazdcov najlepšie dojazdil Martin Macek. Počas etapy sa pohyboval v prvej dvadsiatke a v cieli z toho bola nakoniec 22. priečka. Ivan Jakeš musel mať nejaké probémy v úvode špeciálu, lebo na prvom medzičase sa prepadol až na 93. priečku so stratou viac ako 28 min no v cieli to vytiahol na 50. pozíciu. David Pabiška dorazil 56. a Jan Fronek 59. V štvorkolkách šiel vynikajúco Jozef Macháček a získal tak druhé etapové víťazstvo na tohtoročnom Dakare. V celkovom poradí si tak upevnil priebežnú druhú pozíciu. Na bližšie info o našich si ako tradične počkáme na správy z Argentíny od Martina Pabišku -manažeŕa KM racing tímu.
Cyril Despres (Fra – KTM) - 001: “Tak sú to dva dobré dni, ktoré mám za sebou. Vážim si to, pretože tomu nebolo tak pre mňa tohto roku. Bolo to úžasné. Piesok bol včera svetlo sivý, ale po daždi bol dnes tmavý. Cítil som sa ako na inom mieste, aj keď to boli tie isté duny. Užil som si kopu zábavy. Samozrejme, keď vidíte stopy ďaleko pred sebou, pokúsite sa trasu skrátiť a získať pár sekúnd. Dnes sa mi išlo naozaj skvele.”
Víťaz dnešnej etapy Cyril Despres v cieli |
Po viac ako dvojdňovom prerušení kontaktu so slovenskými zástupcami na Dakare 2009 sa nám včera cez sms správu ozval Ján Hrehor (cit).:
"Ospravedlňujeme sa za odmlku, ale signál tu funguje len kde bývajú ľudia. V útorok to bolo prakticky len na štarte a potom až na 400.km v cieli a tam už nebol čas. Ivanovi sa v pondelok v noci menil motor, už ďalší nemá. Skúsime to v KTM-ke opraviť a potom cez deň voľna by sme ho dali späť. Ten by mohol vydržať až do konca ! Taktiež sme menili motor druhému jazdcovi KM racing teamu Pabiškovi. Tretí jazdec Randýsek bol so zlomenou nohou prevezený helikoptérou do nemocnice. Ivanovi sa po tých pondelňajších nervákoch šlo v útorok a hlavne včera celkom ok i keď je to veľmi náročné. iVieme, že u nás je -15 stupňov tu je +33 a dokonca už bolo aj +40. Dúfam, že sa nám v sobotu už konečne podarí spojiť i osobne telefonicky " napísal Ján Hrehor.
Voľný deň je v programe naplánovaný na sobotu 10.1.2009. Dúfame, že sa Ivanovi podarí i zajtra dôjsť štastne do cieľa siedmej etapy. 7.súťažný deň sa ide z Menodzy do Valparaisa. Trať je dlhá 816 km a bude sa na nej objavovať rôznorodý profil. Pred vstupom do pohoria Kordiliery budú jazdci prechádzať dunami s pieskom ako na Sahare, ktorý miestny obyvatelia nazávajú guadal“. Čo sa týka hôr , tak len v špeciálke budú prejazdy vo výške cca 3.000 m, z kterých bude možno krátko zahliadnúť vrchol Aconcagua, čo je najvyššia hora And s výškou 6.959 m. Potom jazdci prekročia hranicu a dôjdu k moru do Valparaiso. Ešte zopár informácii k úmrtiu Pascala Terryho .Podľa nočných informácií bolo pri pitve francúzskeho jazdca Pascala Terryho zistené, že zomrel následkom infarktu. Dokonca se našiel iný pretekár, který mu doplnil chybajúce palivo. Potom najskôr odoslal distress signál pravdepodobne zomrel hne´d po odoslalí tohto signálu. Nakoľko s ním organizátori hovorili, nepovažovali asi signál za dôležitý. I keď bola minimálna šanca, že by ho našli do doby, než by mu nikeot poskytol pomoc, je to ostuda že celý systém takto zlyhal na jednoznačnej ľudsklej chybe, vinou nejakého operátora systému iritrack vo Francúzsku ( informácia sa do Argentíny dostala až na druhý deň).
Zdroj: SMF
Etapa je plná přejezdů a hned na začátku je specielní přejezd dun v délce téměř 60 km. Trať je v druhé části etapy snazší ale jezdci musí opatrně sjet k širokému brodu a brod úspěšně přejet, což klade na řidiče vysoké nároky. Při dojezdu do Mendozy se již začíná objevovat předhůří And.
Dnešek byl ovlivněn včerejší bouřkou a tím zkrácenou rychlostní zkouškou. Celý tým jel velmi dobře a vše korunoval dnešním vítězstvím Josef Macháček. David dnes dojel na 56 místě a Ivan na místě 50.
Zítřejší etapa bude výrazně upravena a to zvláště k silným dešťům v oblasti And. Etapa byla zrušena pro kamiony a motorky s auty pojedou jen do CP1.
David Pabiška – „Vjížděl jsem do dnešní etapy s respektem, protože jsem očekával od pořadatele nějaké nemilé překvapení, ale nakonec jsem etapu zvládnul bez problému“.
Josef Macháček – „Bylo dobře, že se dnešní etapa zkrátila. Startovní pole se trochu uklidnilo. Prvních 75km bylo náročné, duny a písek s nepříjemnou tvrdou trávou. Písek je jiného typu než v Africe, zde je smíchán s hlínou a po dešti se zhutní. Druhá část již bylo po rychlých pistách. Muselo se dávat ale pozor, protože to byla náhradní trasa a road book nebyl zcela perfektně připraven a byla dlouhá spojovačka.“
.Ivan Jakeš – „Dnešek byl pro mne celkem v pohodě, až na jeden WPM (elektronický bod, který musí každý závodník protnout), ten jsem hledal, ale poté jsem se z této navigační tísně sám zorientoval a pokračoval jsem v cestě do cíle.“
Martin Pabiška - www.davidpabiska.cz
Poz. | Št.č. | Jazdec: | Motocykel: | Čas: | Strata: |
---|---|---|---|---|---|
1 | 001 | DESPRES (FRA) | KTM | 02:03:20 | 00:00:00 |
2 | 002 | COMA (ESP) | KTM | 02:05:29 | 00:02:09 |
3 | 009 | VILADOMS (ESP) | KTM | 02:08:35 | 00:05:15 |
4 | 020 | LOPEZ (CHL) | KTM | 02:13:01 | 00:09:41 |
5 | 012 | FRETIGNE (FRA) | YAMAHA | 02:13:50 | 00:10:30 |
6 | 003 | CASTEU (FRA) | KTM | 02:14:34 | 00:11:14 |
7 | 005 | RODRIGUES (PRT) | KTM | 02:14:38 | 00:11:18 |
8 | 015 | VERHOEVEN (NLD) | KTM | 02:17:33 | 00:14:13 |
9 | 011 | KNUIMAN (NLD) | KTM | 02:17:44 | 00:14:24 |
10 | 022 | BERGLUND (SWE) | KTM | 02:18:40 | 00:15:20 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
22 | 019 | MACEK (CZE) | YAMAHA | 02:31:11 | 00:27:51 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
50 | 165 | JAKES (SVK) | KTM | 02:53:06 | 00:49:46 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
56 | 042 | PABISKA (CZE) | KTM | 03:00:24 | 00:57:04 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
59 | 193 | FRONEK (CZE) | KTM | 03:03:20 | 01:00:00 |
Poz. | Št.č. | Jazdec: | Motocykel: | Čas: | Strata: | Penalizácia: |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 002 | COMA (ESP) | KTM | 23:43:41 | 00:00:00 | |
2 | 026 | STREET (USA) | KTM | 24:24:10 | 00:40:29 | 03:00 |
3 | 012 | FRETIGNE (FRA) | YAMAHA | 24:31:11 | 00:47:30 | |
4 | 009 | VILADOMS (ESP) | KTM | 24:53:29 | 01:09:48 | |
5 | 004 | ULLEVALSETER (NOR) | KTM | 24:56:54 | 01:13:13 | |
6 | 005 | RODRIGUES (PRT) | KTM | 25:10:44 | 01:27:03 | 03:00 |
7 | 001 | DESPRES (FRA) | KTM | 25:17:40 | 01:33:59 | 03:00 |
8 | 015 | VERHOEVEN (NLD) | KTM | 25:19:46 | 01:36:05 | 38:00 |
9 | 003 | CASTEU (FRA) | KTM | 25:24:37 | 01:40:56 | |
10 | 011 | KNUIMAN (NLD) | KTM | 25:30:37 | 01:46:56 | 06:00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
30 | 019 | MACEK (CZE) | YAMAHA | 29:23:47 | 05:40:06 | 35:00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
90 | 165 | JAKES (SVK) | KTM | 36:56:33 | 13:12:52 | 03:00:00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
102 | 193 | FRONEK (CZE) | KTM | 39:10:25 | 15:26:44 | 01:23:00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
111 | 042 | PABISKA (CZE) | KTM | 40:52:45 | 17:09:04 | 04:11:00 |
Nasledujúce informácie sa zobrazujú priamo zo stránky dakar.com, kde môžete priebeh rally sledovať aj naživo. Na tejto stránke tak máte stále prehľad o aktuálnej pozícii našich jazdcov ako aj o ich výsledkoch v jednotlivých etapách.
Vysvetlivky:
Zdroj foto: ASO.
Pridané: 08.01.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2009 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105708 | Včera: 179254