Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.06.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6368 [Šport - Rally]
Katroš je nezastaviteľný! Stále na prvej priečke celkového poradia a zapisuje si ďalšie etapové víťazstvo. Podľa Jarových slov to bola najťažšia etapa v jeho živote nielen na TansOrientale ale aj na Dakare. Do konca rally zostávajú 2 etapy z toho iba jedna má meraný úsek.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally TransOrientale 2008 | Nasledujúci
Prvé motocykle vyštartovali z bivaku Alxa Youqi o 8:21 lokálneho času (01:21 na slovensku). Nór Ullevalseter ako prvý nasledovaný Kolomytsynom, Katriňákom, Borsim and Arredondom. Na začiatok na nich čakali neďaleké najvyššie pieskové duny na svete.
Katroš už po niečo viac ako hodine jazdy zaznamenal najrýchlejší čas na prvom meranom úseku (1h 17:38), pred Pal Anders Ullevalseterom (1h18’13) a Marcom Borsim (1h20’53). Svoj náskok na druhom meranom bod ešte zvýšil a do cieľa dorazil v čase 3h 37:04, pred hlavným rivalom Pal Anders Ullevalseterom (3h 40:57) a Marcom Borsim (3h 43:29), ktorý je v celkovom poradí na piatej priečke.
Katrošove dojmy z etapy nám znovu sprostredkoval manažér Slovnaft Environ Servis tímu Andrej Žipaj. Keď sa Jaro postavil na štart špeciálu a uvidel tie duny mal len jednu myšlienku. Ak prejdem toto, tak potom už všetko. Pred ním totiž stáli najvyššie duny na svete. Podľa Jarových slov to bolo akoby sa ocitol v pieskových tatrách. Duny na okolí dosahujú extrémne výšky a sami jazdci museli pokoriť viac ako 500 m vysoké exempláre. Výjazd na dunu je je extrém pri ktorom nieje možné zastaviť, rovnako ako na jej vrchole. Na druhej strane čaká strmý svah smerom dole. A ten nieje dlhý 30 ba ani 50m ako v Afrike. Jaro neváhal náročnosť etapy porovnávať s najťažšími etapami Dakaru. Duny tú nie sú čitateľné ako v Afrike, piesok je extrémne sypký a ani pri blúdení si nemohol dovoliť zastaviť. K tomu sa pridáva nepríjemný vietor, s ktorým sa pasujú už niekoľko dní.
Jaro je však zdravotne v poriadku. Pád ktorý utrpel nemá žiadne vážne následky a motorka funguje ako má. Do konca rally zostávajú 2 etapy z toho iba jedna má meraný úsek. Jaro je na prelome historického úspechu a ako sám priznal panuje už aj nervozita. Ostáva nám držať Jarovi palce!!!
O náročnosti dnešnej etapy svedčí aj fakt, že viacero áut aj motorkárov sa rozhodlo trasu špeciálu opustiť aj za cenu penalizácie a napojiť sa na asistenčnú trasu.
Do cieľa úspešne dorazili aj český zástupcovia Jozef Macháček na 10. mieste a a Dušan Randýsek na 19. pozícii. To sa však už nedá povedať o jazdcoch, ktorý v dnešnej etape svoju rally skončili. S číslom 91, Švajčiar Jean-Pascal Cuerel mal problémy so štartovaním svojej štvorkolky a musel odstúpiť ešte pred štartom etapy. Bernard Montaz (73) zničil svoj motor na 16. kilometri a rozhodol sa nečakať zberný kamión a vydal sa s miestnymi do dnešného bivaku. Podobný osud postretol aj Arnaud Jacquarta (19) ktorého sklamal motor jeho KTM.
Poz. | Št. číslo | Jazdec | Motorka | Čas | Penalizácia |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | KATRINAK (SLO) | KTM | 33h42'15 | 00h00'00 |
2 | 1 | ULLEVALSET... (NOR) | KTM | 34h10'13 | 00h20'00 |
3 | 3 | KOLOMYTSYN (RUS) | KTM | 35h34'09 | 00h00'00 |
4 | 14 | MUGNAIOLI (ITA) | KTM | 37h10'06 | 00h15'00 |
5 | 12 | BORSI (ITA) | KTM | 38h52'26 | 03h20'00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
7 | 55 | RANDYSEK (TCZ) | Yamaha | 41h48'53 | 00h00'00 |
... | ... | ... | ... | ... | ... |
17 | 90 | MACHACEK (TCZ) | QUAD | 45h51'22 | 02h20'00 |
Pridané: 26.06.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally TransOrientale 2008 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18973 | Včera: 159847