Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme športovca na štyroch - Suzuki LTZ 400 QuadSport

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 41448 [Testy a predstavenia - Test]

Naše stretnutie neprebehlo celkom podľa plánu. Krásavec totiž nemá značky, a tak bolo nutné najprv zladiť môj časový harmonogram s možnosťami dopravy dodávkou. Športovec sa však medzitým presunul do trnavského Bikerscentra. Tam nám vyšli v ústrety a LTZ 400 si beriem priamo z predajne.

Zoznámenie

Zoznamovanie je rýchle. Tohto roku už sme s niekoľkým štvorkolkami mali tú česť. Suzuki je však trochu iná. Nekompromisný športovec nemá nič navyše. Prístrojovka obsahuje tri nutné kontrolky: spiatočka, neutrál a teplota chladiacej kvapaliny. Pod ňou je spínacia skrinka, kde sa zasúva gumou utesnený kľúč. Okrem polohy zapnuté je tu aj poloha, zapnuté so svetlami. Na rukovätiach je toho tiež minimum, parkovacia brzda, prepínač diaľkových svetiel a nutný chcípak. Na prvej rukoväti potom už len páčkový plyn. Zaradiť, pridať a vyraziť...

Štvorkolka je jednomiestna a pôsobí na mňa kompaktným dojmom. Na pohon slúži 400-kubíkový jednovalec, ktorý má spoločné korene s motorom v Suzuki DRZ 400, zavesený je v kolískovom ráme. Predné kolesá sú bez pohonu, ako sa na športovú štvorkolku patrí, odpružené dvojicou tlmičov na dvojitých závesoch tvaru A. Zadok odpružený centrálnou kyvnou vidlicou s pevnou nápravou je poháňaný reťazou. Vpredu aj vzadu sú samozrejme kotúčové brzdy. Prevodovka klasická manuálna, s možnosťou zaradenia spiatočky.

Jazda

Vymotať sa z parkoviska mi dalo trochu zabrať. Spiatočka sa radí ešte pod jednotkou po tom, ako rukou otočíš ovládač na pravej strane nádrže. LTZ-ka je dosť divoká, jednotka je krátka a pekne ostrá na prvé rande s ňou treba opatrne. Rýchlo sa však vymotávam z asfaltového podkladu a dopriavam kolesám prašné poľné cestičky v okolí Trnavy až niekam k brehom váhu. Ergónomia je skvelá, hneď mi sadla do ruky, všetko je na svojom mieste a aj keď sa javí malá, jazdec určite netrpí nedostatkom miesta. Okolo nôh, presnejšie povedané okolo stupačiek však chýbajú ochranné rámy, ktoré je nutné v Suzuki dokúpiť. Zabránia stretu jazdcových nôh so zemou alebo v horšom prípade s kolesom.

Keďže chýba tachometer, rýchlosť jazdy iba tuším. Väčšinou odhadujem trochu menej ako je reál. Maximálka sa pohybuje niekde nad hranicou 100 km/h a užívam si ju na dlhých poľných a prašných spojovačkách. To sa nedá už povedať o Herghottovi, ktorý ide za mnou na motorke a cez kúdoly prachu ho nie je ani vidieť.

Štvorkolka nie je ani dlhá a ani rázvor kolies nie je extrémne široký. Je veľmi obratná a skôr ako na naháňačky po prašných rovinkách je s ňou zábava niekde na trati v početných zákrutách. Motor je ostrý a v spolupráci s dosť krátkou prevodovkou sa jazda mení na striedanie medzi nekonečnými driftami a jazdou po zadných. Aj na suchom povrchu nie je problém dvojicu zadných kolies kedykoľvek dostať do preklzu. Potom stačí už len zatáčať a užívať si drift tak dlho ako podržíš plyn. Pozor ale na moment keď sa kolesá chytia, vtedy má tendenciu dvíhať sa na dve kolesá, ale bočné. Inou kapitolou je jazda po zadných. Znovu je to otázka poriadneho pritlačenia pravého ukazováka na páčku plynu. Žiadne hranie sa so spojkou, na zadné ide sama od seba plynom. Všetky tieto parádičky idú na LTZ tak jednoducho a automaticky, až je to hádam aj nuda. Jazdec sa veru nenarobí :-)

Podvozok je spoľahlivou oporou pri jazde. Zvládal plnú paľbu maximálkou a aj technické pasáže v štrkovisku, rôzne extrémne prekážky, cez ktoré sme sa pokúšali dostať. Spoľahlivo nás podržal aj pri menších skokoch, kým tie väčšie nebolo ani kde vyskúšať. Vytknúť nemám čo ani brzdám. Predná dvojica kotúčov sa dobre dávkuje bez okamžitého blokovania kolies. V prípade potreby však stačí zatlačiť páčku poriadne a obe predné kolesá stoja. Nakoniec na štyroch kolesách to nie je problém. Zadná brzda je z tých ostrejších a blokuje sa dosť rýchlo.

Čas letí a my sa s Hergim v sedle QuadSporta striedame ako o preteky, veru pri nás si len tak neoddýchne. Nezastaví nás ani vietor a následné sneženie (biele chumáčiky z topoľa :-) ) Až príchod proklatě nízko letiacich čiernych mrakov na vyháňa z cvičiska naspäť do predajne. Príjemný deň v sedle nevšedného stroja sa tak končí. Žltý športovec ide na očistu a smeruje na akciu niekam pod Tatry. Uvidíme sa ešte niekedy? Možno na motokrosovej trati?

Chcem QuadSporta na značkách

Nemožné do troch dní. Ak si sa na toto už v minulosti pýtal odpoveď poznáš. Nie, nie je to možné, LTZ v sérii nie je homologovaná na použitie v cestnej premávke. Existuje ale riešenie v podobe prestavbového kitu od firmy QUASI. A my sme práve takto upravenú štvorkolku našli v Bikerscentre.

 QuadSport upravený na značky
QuadSport upravený na značky

Prestavbový kit obsahuje všetko potrebné. Vpredu nové svetlomety, smerovky, nové koncové svetlá, plastové blatníky na všetky štyri kolesá, pneumatiky schválené do premávky, digitálny tachometer s mnohými funkciami, sadu kontroliek, klaksón a dokonca v zadnej časti aj ťažné zariadenie spolu s elektrickou zásuvkou na príves.

Takto upraveného QuadSporta, ktorý spĺňa všetky predpisy je možné prihlásiť a jazdiť s ním legálne v premávke. Je teda len na tebe, či ho chceš využívať aj na asfalte, prípadne na pracovné účely, alebo len na športovanie niekde na trati. Viac fotiek upraveného QuadSporta nájdeš v galérii:

 Suzuki LTZ 400
 Suzuki LTZ 400
 Suzuki LTZ 400
 Suzuki LTZ 400

Konkurencia

Nedávno sme otestovali tajvanskú dvojicu Dinli 801/901. Pred QuadRacera bude konkurentom 901-tka. Výhodou bude lákavejšia cena, a bohatšia výbava (ochranné rámy, digitány tachometer a cestná výbava v sérii). Nevýhodou väčšia hmotnosť. Konkurentom bude aj nová štvorkolka KTM 450 XC, ktorú by sme mali tohto roku ešte potrápiť.

Záver

Čo na športovca povedať? Prekvapil nás svojou zábavnosťou, sparťanskou jednoduchosťou a ľahkosťou ovládania. Aj úplný štvorkolkový začiatočník po pár minútach jazdy spraví veľké pokroky a dokáže spraviť nejaký ten driftík a efektný výjazd zo zákruty. Fun faktor stroja je teda vysoký a to všetko bez známky námahy. Ak na QuadSporta sadneš, rob to s vedomím, že sa ti môže ľahko stať, že mu podľahneš a nebude sa ti chcieť vystúpiť. Môže byť tvoj za 201 000 Sk.

Plusy a mínusy

ostrý motor a sprevodovanie, fun faktor, kvalitný podvozok chýbajúci tachometer, chýbajúce ochranné rámy nôh

Pozadie / Wallpaper

 Suzuki LTZ 400
 Suzuki LTZ 400

Technické údaje:

Foto:
 Suzuki LT-Z 400 QuadSport 2008 Dinli DL 901 2007 KTM 450 XC 2008 Honda TRX 400 EX 2008 Suzuki ATV LT-R 450 QuadRacer 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiDinliKTMHondaSuzuki
Model:LT-Z 400 QuadSportDL 901450 XCTRX 400 EXATV LT-R 450 QuadRacer
Rok:20082007200820082008
Kategória:ŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolka
Motor:
Typ motora:jednoválec (4T)jednoválec (4T)jednovalec (4T)jednoválec (4T)jednoválec (4T)
Objem:398 ccm448 ccm447.92 ccm397 ccm450 ccm
Max. výkon:45.7 k (33.6 kW) / 8250 ot.53.0 k (39.0 kW) / 8200 ot.
Max. krútiaci moment:40 Nm / 6500 ot.41.2 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:11.3:110,8 : 111:111,7 : 1
Vŕtanie x Zdvih:90.0 x 62.6 mm94,0 x 64,689 x 72 mm85 x 70 mm95,5 x 62,8
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorvstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHCSOHC (4V)DOHCDOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:215 mm279 mm257 mm
Zdvih vzadu:230 mm254 mm265 mm231 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:170 mm180 mm174 mm
Pneu vpredu:AT 22 x 7R1021 x 7,00 / 10 252122 x 7-10AT 20x7R10
Brzdy vzadu:jednokotúčovájedno kotúčová (ABS)jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vzadu:220 mm200 mm220 mm
Pneu vzadu:AT 20 x 10R920 x 11,00 / 9 38F2120 x 10-9AT 18x10R8
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg163 kg167 kg
Hmotnosť s náplňami:205 kg
Výška sedla:810 mm820 mm820 mm810 mm780 mm
Rázvor:1245 mm1268 mm1280 mm1229 mm1285 mm
Dĺžka:1830 mm1773 mm1810 mm1834 mm1845 mm
Šírka:1165 mm1160 mm1148 mm1151 mm1245 mm
Výška:1160 mm1165 mm1125 mm1110 mm1085 mm
Svetlá výška:240 mm285 mm290 mm109 mm240 mm
Objem nádrže:10 l12.8 l13.4 l9.8 l10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:105 km/h
Poznámka:
Poznámka:Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné Ohlins

Motocykel na test poskytla spoločnosť BikersCentrum Trnava.

Pridané: 03.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 338075 | Včera: 118272