Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.03.2008 Autor: lejbo
Čitatelia: 11339 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Dlho očakávaná novinka BMW F 800 GS sa prvýkrát predstavila verejnosti na výstave EICMA v Miláne. Odvtedy ubehlo pár mesiacov, počas ktorých stihla absolvovať testovaciu jazdu Touratech doplnkov v Afrike a nedávno aj test novinárov z celého sveta v Juhoafrickej republike.
Čas letí a už tu máme prvé predstavenie s demo-jazdami v dílerskej sieti Britských ostrovov, ktoré sa konalo 8. marca 2008. Po produkcii 102 000 motocyklov v roku 2007 a zvýšení predaja o 2,49 % oproti predchádzajúcemu rekordnému roku, BMW zapĺňa diery vo svojej rozširujúcej sa ponuke. Ak je R 1200 GS pre vás príliš veľký motocykel, aby ste ho s istotou zobrali do terénu a nová jednovalcová G rada je jednoducho príliš malá, BMW teraz ponúka rozumnú alternatívu v triede dvojúčelových motoriek - F 800 GS.
Napriek tomu, že ma nižší výkon ako brat boxer, ponúka v protiklade nižšiu hmotnosť (okolo 30 kg) a oveľa užšiu stavbu. V porovnaní s jednovalcom F 650 GS má širšie spektrum použiteľnosti. To robí z nového GeeSa praktický motocykel a určite viac dôveryhodnejší pri edvenčr jazdení ako jeho starší brat. Pravý off-road pre všetky kategórie motorkárov bez ohľadu na ich skúsenosť a odbornosť.
Testovacia jazda sa konala prevažne v meste a na diaľničnom okruhu. Kvôli časovému obmedzeniu (30 min) sa toho nedalo veľa stihnúť. K tomu sa pridalo anglické počasie v podobe hustého dažďa a stojatej vody na ceste. Už pred nasadnutím bolo jasné, že testovanie extrémnych náklonov sa konať nebude a prejazdy kruhových objazdov budú viac než opatrné. To ma však neodradilo vyskúšať nove GS v anglickej premiére. Vysmiaty ako lečo s kľúčmi v ruke sadám na moto. Otočením kľúča prebehne malý testík kontroliek a analógových ukazovateľov. Nasleduje krátky a jednoznačný štart motora, klasické klapnutie jednotky a môžeme vyraziť. Jazdu v mestskej premávke uľahčuje komfortné sedadlo s výškou 850 mm, ktoré ponúka perfektný rozhľad (v ponuke BMW sa nachádza aj variant s výškou 880 mm).
Presné dávkovanie jednotky BOSCH EFI umožňuje plynulý rozjazd a okamžitú odozvu na otočenie plynovej rukoväte. Štart/stop jazdu spríjemňuje ľahké ovládanie spojky a hladký priebeh motora, ktorý má minimálne vibrácie vďaka geniálnemu systému vyvažovania odvodeného z technológie dieselových motorov. Akcelerácia je dostatočná a motor je tak pružný, že dovoľuje naplno otvoriť plyn na 6. prevodovom stupni pri 1500 ot./min s nulovým trhaním v prevodovom ústrojenstve – len dávka lineárneho nárastu výkonu až do 9000 ot./min, kde zakročuje elektronický obmedzovač otáčok. Už spomínaný vyvažovací systém BMW plní svoju funkciu skoro ideálne, citeľné sú len zvyškové vibrácie, ktoré pripomínajú, že sedíte na dvojvalci.
Nová 800 splnila moje očakávania na 110 %. Vo svojej triede jedinečný motocykel vybavený najmodernejšou technikou spolu s maximálnou univerzálnosťou za viac než priaznivú cenu je presne to, čo veľa ľudí určite ocení. O tom, že je o tento model naozaj záujem svedčí aj fakt, že autorizovaný predajca Bristol Motorrad má k dispozícii pre rok 2008 posledné tri kusy, dva na september a jeden na december. Zvyšný počet plánu predaja bol objednaný dlho pred uvedením na britský trh. Uvidíme, s akým ohlasom sa stretne tento predajný trhák na Slovensku.
Pridané: 11.03.2008 Autor: lejbo Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74320 | Včera: 174056