Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28563 [Testy a predstavenia - Test]
Horúca novinka, ktorá do našich končín zablúdila až v polovici sezóny.
Len prednedávnom sme naše cesty brázdili na kráľovi ciest, majestátnej Honde Gold Wing. Teraz dostávam do rúk najnovší a zároveň najmenší prírastok do rodiny krídel (Wing). Ku zlatému (Gold Wing) a striebornému (Silver Wing) tak pribúda S-Wing 150. Vyrába sa aj model s motorom 125 ccm, ale na Slovensko sa nedováža. Taktiež si na slovensku nekúpiš S-Wing vybavený systémom ABS.
Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že ich nič nespája, nie je to celkom tak. S-Wing napriek takpovediac mestskému zdvihovému objemu motora smeruje do sfér oveľa vyšších. Prednej časti dominuje rozmerná kapotáž s dvojicou pretiahnutých svetlometov s integrovanými smerovkami. Kým konštruktéri "šetrili" na motore so zdvihovým objemom iba 150 kubíkov, v ostatných oblastiach S-Wing dostal všetko v štýle XXL. Rozmerné sedlo, priestor na batožinu, široká kapotáž, vysoké plexi a drobnosti ako podsvietený priestor pod sedlom, skrinku na doklady v kapotáži a pod. S netajenou zvedavosťou tak na neho sadám a vyrážam do mesta.
Honda S-Wing 150 |
Zasúvam kľúč, otáčam ho doprava a zrazu sa otvára kryt uzáveru nádrže medzi nohami. Aha, veľmi som zatlačil. Kľúčom sa totiž z jedného miesta ovláda okrem zapaľovania a zámku volantu tiež otváranie sedla a uzáveru nádrže. Práve dve posledné funkcie sa aktivujú zatlačením kľúča a jeho pootočením doprava alebo doľava. Je to praktické, ale treba si na to zvyknúť. Po správnom otočení kľúčom sa rozsvieti celá prístrojovka a budíky sa roztancujú. A tu si jazdec všimne niečo netradičné. Prísrojovka je vybavená aj pre skútre netradičným otáčkomerom. Keď sme pri prístrojovke, treba povedať, že vyzerá naozaj veľmi elegantne a nemuselo by sa za ňu hanbiť nejedno auto.
Prístrojovka |
Na pokyn štartéra reaguje motor vybavený vstrekovaním veľmi pohotovo a takmer okamžite ticho vrčí. Ponáram sa do mestskej premávky a po chvíli jazdy konštatujem, že napriek rozmernej kapotáži S-Wing nič v meste nestratil. S ľahkosťou pre skútre typickou sa predieram premávkou. Naviac sedím v pohodlnom kresle a môžem jazdiť s otvoreným plexi, keďže na mňa nefúka. Ten pocit mi niečo pripomína... Bolo to nedávno, cítil som sa na motorke podobne pohodovo ale niečo bolo iné. Hmmm...
Už viem, bol to GoldWing a hralo mi rádio. Naozaj k tejto pohode už chýba len dobrá muzika. Škoda, že ju na S-Wingu nenájdeš ani v doplnkovej výbave.
Príjemnou správou v meste je aj odozva motora. Otáčky letia rýchlo hore, a tak je rozbeh naozaj svižný. Autá sa väčšinou nechytajú a iba prizerajú z diaľky. S-Wing relatívne rýchlo naberá rýchlosť okolo 80 km/h, čo je v meste viac než dosť. Nestratí sa však ani na mestskom obchvate, kde idem celý čas v ľavom pruhu a obieham pomalé plechovky. Na tachometri 110 km/h. To už sa ale blíži diaľnica...
S-Wing svojím zameraním nemieri len do mesta. Je to maxiskúter a slovo turistika mu určite nie je cudzie. Či je to tak, to som pripravený kvalitne overiť. Hneď z Bratislavy smerujem rovno do Banskej Štiavnice. Napájam sa na diaľnicu a smerujem do Trnavy. Na diaľnici sa ukáže hlavný nedostatok S-Winga a to motor neschopný udržiavať diaľničnú 130-tku. S tým budeš musieť počítať. Pohodová rýchlosť je okolo 110 km/h, žiadne nepríjemné vibrácie alebo hluk. Teda to by som napísal ak by som nevidel otáčkomer atakujúci v tejto rýchlosti 9000 otáčok/min. Maximálka je niečo málo nad 120 km/h, ale otáčkomer je už v červenom.
Na diaľnicu to teda nebude. Schádzam na hlavný preplnený ťah. Bez problémov držím tempo s kolónou áut. Predbiehanie je však už problematickejšie - chýba dynamika na akú sme zvyknutí z veľkých mašín. Na obiehanie musí byť teda dobrá príležitosť. Napriek tomu neostávam v kolóne ale úspešne štrikujem dopredu. Teším sa však už na odbočku na vedľajšie cesty.
Tá prichádza niekde za Žarnovicou. Cesta prázdna, zákruta strieda zákrutu. To je to pravé potešenie. S-Wing má vydarený podvozok, dobre absorbuje bežné cestné nerovnosti napriek použitiu 12 resp. 13-palcových (predné) kolies. Dobre drží stopu a ochotne sa necháva naklápať do zákrut. Jazdiť na takejto pokrútenej ceste je doslova pasia.
Honda S-Wing 150 |
Ako je ale S-Wing pripravený na turistiku? Začnem priestorom po sedadlom. Ako som spomínal, otvára sa kľúčom v spínačke a odklápa sa do boku. Poteší osvetlenie priestoru, ako aj 12 V zásuvka v sérii (to v sérii nemá ani Gold Wing) Zadná časť je hlboká a bez akýchkoľvek problémov pojme integrálnu prilbu. Do prednej časti by mala vojsť ďalšia prilba, no mne sa tam nepodarilo vtrepať ani moju skútristickú prilbu - sedlo nešlo zatvoriť. Chýbali však len milimetre, možno s iným modelom by to šlo. Celkovo ale môžem povedať, že priestor je z tých väčších a ja som sa doň v pohode zbalil na víkendovú akciu aj s foťákom, statívom a jedným balíkom časákov Motoride info. Okrem toho musím spomenúť priestor zospodu prednej časti sedla, kde som bez problémov uchytil lekárničku.
Ďalším odkladacím priestorom, tentoraz neuzamykateľným, je skrinka na doklady v prednej časti kapotáže. Je sklopená smerom dole, takže po jej otvorení nič nevypadne. Na hĺbku pojme bez problémov pero alebo okuliare. V pohode tam môžeš odložiť peňaženku alebo aj mobil. Ale pozor, nezabudni tam ten mobil ako ja. Nemusel by si ho už nájsť...
Možnosti upevnenia batožiny nekončia. S-Wing je v sérii vybavený nosičom, na ktorý upevníš čokoľvek, ale najlepšie tam asi zapasuje kufor. V prednej časti medzi nohami nájdeš aj obligátny háčik na upevnenie ďalšej batožiny.
Poďme k pohodliu. Sedlo jazdca je rozmerné a pohodlné, ťažko mu niečo vyčítať. Posed umožňuje uložiť nohy do viacerých polôh, no privítal by som možno trochu viac miesta do dĺžky. Spolujazdec na tom taktiež nie je zle a sedlo, ktoré ma k dispozícii, mu môžu závidieť iné turistické mašiny. Celkovo som v sedle S-Winga odsedel viac ako 1 300 km s dennou dávkou viac ako 400 km a nikdy som nepociťoval únavu.
Z turistického pohľadu je dôležitá aj ochrana pred vetrom a dažďom. Oboch som si užil dosť. Plexi svojou výškou v pohode smeruje vietor ponad hlavu jazdca a jazdil som s otvorenou skútistickou prilbou. V priestore jazdcovej hlavy cítiť len jemný prievan. Čo sa týka dažďa, nie je žiadnym tajomstvom, že skútre v tomto smere vynikajú. Nohy so po celý čas absolútne v suchu a voda sa dostáva hlavne na bundu, po ktorej steká dole. Cestu z Motoride Stretka v Tatrách som absolvoval v neustálom daždi alebo lejaku a napriek tomu, že som nemal dažďovku, bol som suchý (až na ruky).
Nuž a záverom sa dostávame k spotrebe. V tomto prípade nikoho neprekvapí, že je príjemná. Displej na prístrojovke ide v tomto prípade v ústrety a okrem dvoch denných počítadiel, celkového počítadla, hodín ukazuje aj priemernú spotrebu. (Čo nedokážu ani veľké turistické Hondy) Síce v km/l, ale to nie je problém prepočítať. To, či sa dá toto zobrazenie prepnúť aj na u nás bežne udávané l/100 km, sa mi zistiť nepodarilo. Toto počítadlo bežne zobrazuje hodnotu okolo 33.3 km/l (3 l/100 km). Na diaľnici pri jazde takpovediac maximálkou som sa dostal aj na cca 3,5 l/100 km, čo by som považoval aj za spotrebu maximálnu. Pri kľudnejšom tempe nie je problém dostať sa aj pod hranicu troch litrov. Istou prekážkou pre turistické využitie sa môže zdať menšia nádrž, avšak poskytuje dojazd až 270 km. Len potom pozor na rýchlo padajúcu kontrolku paliva.
Čo sa mi ale na S-Wingu nepozdávalo? Sú to maličkosti. Víko tankovacieho otvoru nieje počas tankovania kam dať, Stačil by nejaký ten háčik ako je to bežné pri autách. Ja som ho položil na budíky a stalo sa mi, že som zavrel kryt bez víka. Samozrejme som na to hneď prišiel. S-Wing je ďalej obutý do pneu značky IRC a tie boli neskutočne citlivé na latexové pruhy na našich cestách. Prejazd cez prechody bol tak dosť neistý. Posledným nedostatkom boli kontrolky smeroviek, ktoré boli slabo viditeľné na priamom slnku svietiacom od chrbta.
Z pohľadu konkurencie to S-Wing nebude mať ľahké, lebo ponuka v tomto segmente je naozaj bohatá. Väčšina konkurentov je však vo verzii 125 ccm a ako som spomínal, S-Wing sa na Slovensko dováža iba vo verzii 150 ccm. Vážnym konkurentom bude Suzuki Burgman s mierne menším výkonom, menšou maximálkou a mierne nižšou cenou. Nosič batožiny si však budeš musieť na Burgmana dokúpiť podobne ako na Yamahu. Tá ponúka X-MAX 125, ktorý však pôsobí viac mestským dojmom. Aprilia konkuruje modelom Atlantic 125. Nižšou cenou zamiešajú karty zas modely Kymco a Yuki.
Pre S-Wing vidím dve sféry použitia. Buď ako luxusný skútrik do mesta, na ktorého sa dá spoľahnúť a dopraví manažéra v obleku aj s notebookom v pohode do práce a nezaskočí ho ani nepriazeň počasia. Vtedy postačí tenšia motobunda a kratší presun v daždi bude v suchu.
Na druhej strane by som neváhal S-Winga osedlať aj vo dvojici a vyraziť s ním kdekoľvek. Do álp, na sever, na juh k moru. Príjemná spotreba posúva náklady dole a hranice výjazdu ďalej. Pritom nie je problém denne prejsť aj viac ako 400 km v slušnom pohodlí. S jedným kufrom a priestorom pod sedlom zas zabaliť batožinu pre dvoch.
Ak sa pre S-Wing rozhodneš budeš si musieť pripraviť kôpku 139 000 korún slovenských.
pružnosť motora, pohodlie, spotreba | kontrolky smeroviek na priamom slnku, tankovacie hrdlo, pneumatiky a latex |
Hmmm, pekný elegán, pomyslel som si pri zhliadnutí prvých fotiek S-Winga. Už samotné meno prezrádza, že tento skúter sa nechce radiť do nejakej strednej triedy, ale má namierené vyššie - tvári sa ako nejaký bratranec Silver Winga. A možno preto som si na ňom vždy predstavil nejakého týpka v obleku a kravate. Ja si ale oblek nedám, nahodil som sa do motorkárskeho a vydal sa na mestské vybavovačky.
Posledný skúter, na ktorom som sa vozil, bola Honda SH 300i. Tá ťahala celkom pekne, takže asi preto som na S-Wingu pociťoval akýsi výkonový deficit. Určite by sa sem hodilo viac to trojkilo... Vzľad, posed aj pohodlie totiž evokujú dojem silnejšieho stroja. Lenže maximálka je oproti tristovke len o niečo nižšia a čo sa týka odpichu, stopäťdesiatka je pružná ako guma na trenkách, stále dokáže predbiehať väčšinu premávky aj mimo mesta. Pochvaľujem vysoké plexi, na jazdca fúkajú len slabé vánky. A tá prístrojovka - človeče, je tam aj otáčkomer! To je akási posledná móda, možno trochu nadbytočná, ale konštruktérom išlo podľa mňa o to, aby sa čo najviac priblížili hlave "wingovej" rodiny, Gold Wingu. A s mojimi 188 centimetrami sa mi veľmi páčilo, že nohy si môžem poskladať ako chcem. Dajú sa dať dozadu (posed ako na normálnej motorke) alebo vyložiť úplne dopredu. A aby som nezabudol - vzadu je dóóósť dobrý posed!
Rovnako mám rád veľké odkladacie priestory. S-Wing má klasický neuzamykateľný kastlíček pod riadidlami, ale až podsedlový priestor stojí za pár slov - je pekne vystlaný koberčekom, má osvetlenie a 12 V zásuvku. Zmestí sa doň celá integrálka a jedna otvorená prilba (aj keď na pohľad vyzerá tak, že zhltne aj dve integrálky). A ako som sa sám presvedčil, dá sa v ňom previezť aj 15-litrové balenie penetračného náteru a tri kilové balenia farby (pri vstupe do mojej čerstvo natretej kuchyne si na to vždy spomeniem).
Ja aj moja garáž sme znova radi privítali skúter. Nebol u nás dlho (lietal na ňom Awia po celom Slovensku), ale o to intenzívnejšie sme sa skamarátili. S-Wing kvalitne odvezie kravatového manažérka do roboty a motorkár na ňom spraví aj vážnejšiu turistiku. Je to taký malý maxiskúter...
vzhľad, pohodlie, objem odkladacích priestorov | čudné ovládanie kľúčom v spínacej skrinke, a chce to silnejší motor... |
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, foto: Tomáš Hajduch - Awia, Dadi, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Aprilia | Kymco | Yuki |
Model: | S-Wing 150 | UH 125 Burgman | X-MAX 125 | Atlantic 125 | Grand Dink 125 | Arrow 125 |
Rok: | 2007 | 2007 | 2007 | 2007 | 2007 | 2007 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 153 ccm | 125 ccm | 124.66 ccm | 124 ccm | 125 ccm | 124.6 ccm |
Max. výkon: | 14.55 k (10.70 kW) / 8500 ot. | 12.38 k (9.10 kW) / 9000 ot. | 14.01 k (10.30 kW) / 8750 ot. | 15.21 k (11.19 kW) / 9500 ot. | 11.42 k (8.40 kW) / ot. | |
Max. krútiaci moment: | 13.2 Nm / 7500 ot. | 10.8 Nm / 6500 ot. | 11.3 Nm / 6500 ot. | 12 Nm / 8000 ot. | 11.1 Nm / 6500 ot. | |
Kompresný pomer: | 11 : 1 | 11.2:1 | 12.5:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 58x57,8 mm | 57,0 x 48,8 mm | 52 X 58.6 mm | 57.0 x 48.6 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | karburátor | ||
Rozvod: | SOHC | OHC (4V) | SOHC | OHC (4V) | ||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická | automatická | variátor |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor | variátor | |
Zdvih vpredu: | 85.7 mm | 90 mm | ||||
Zdvih vzadu: | 98.1 mm | 100 mm | ||||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | 240 mm | 367 mm | 240 mm | ||
Pneu vpredu: | 110/90-13M/C 56L | 110/90-13 56P | 120/70-15 | 110/90-13 | 120/70-12 | 3,50x13 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 240 mm | 190 mm | ||
Pneu vzadu: | 130/70-12M/C 62L | 130/70-12 62P | 140/70-14 | 130/70-13 | 140/70-12 | 3,50x13 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 150.6 kg | 148 kg | 153 kg | 155 kg | ||
Výška sedla: | 776 mm | 735 mm | 785 mm | 770 mm | 770 mm | |
Rázvor: | 1490 mm | 1545 mm | 1470 mm | |||
Dĺžka: | 2090 mm | 2210 mm | 2100 mm | 2055 mm | ||
Šírka: | 745 mm | 790 mm | 900 mm | 768 mm | ||
Výška: | 1435 mm | 1380 mm | 1400 mm | 1370 mm | ||
Svetlá výška: | 134 mm | 112.7 mm | ||||
Objem nádrže: | 9.4 l | 11 l | 12.5 l | 10.5 l | ||
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | 105 km/h | 120 km/h | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena: 139 000 Sk (31. 8. 2007) | Cena: 133 000 Sk (31. 8. 2007) | Cena: 93 900 Sk (31. 8. 2007) | Cena: 93 900 Sk (31. 8. 2007) |
Pridané: 05.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21201 | Včera: 145062