Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.07.2007 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3219 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu absolvoval motocyklový tím ERES-Racing piate podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship, ktoré sa konalo v chorvátskej Rijeke.
S cieľom získať ďalších 25 bodov do majstrovstiev Slovenska a vybojovať čo najlepší výsledok v rámci alpsko-jadranského šampionátu, cestoval do Chorvátska pretekár tímu ERES-Racing Róbert Sháněl.
Na toto podujatie tím pricestoval už v stredu, pretože po tom, ako neprišli diely do staršej Yamahy R1, bol Róbert nútený štartovať na novej, ktorá ešte nebola kompletne pripravená. Samotné preteky dokončil Róbert na 19. mieste, keďže však traja chorvátski jazdci pred ním nebodujú do Alpe-Adrie, skončil šestnásty, čo znamenalo, že vytúžené body mu unikli len o jedno miesto... Do slovenského šampionátu však toto umiestnenie znamenalo plný počet 25 bodov a tak si Róbert opäť upevnil celkové vedenie, pričom k zisku titulu šampióna mu chýba už len 11 bodov. Z Rijeky teda tím ERES-Racing odchádzal mimoriadne spokojný, veď v máji Róbert skončil na 31. mieste a teraz šestnásty, pričom zlepšil aj svoj najlepší čas na kolo na hodnotu 1:37,4.
Róbert Sháněl: „Chcel som toho čo najviac natrénovať a čo najlepšie si zvyknúť na novú motorku. Do Rijeky sme si zobrali aj pneumatiky Dunlop, ktoré sú na tomto okruhu lepšie ako Pirelli, ale to bol kameň úrazu... V stredu som si stihol dať jeden večerný tréning na Pirellkách. Zajazdil som čas ako na staršej R1, keď som bol na tomto okruhu prvý krát a to ma napĺňalo optimizmom... Vo štvrtok ráno sme obuli novú sadu Pirelli a časy sa už začali približovať tým z prvých pretekov. Všetko išlo výborne až do momentu, keď sme tam cez obed „šupli“ pneumatiky Dunlop... Motocykel bol na týchto gumách neovládateľný, veď som hneď od prvých kôl robil časy o pol minúty horšie ako na Pirelli. Mám pocit, že akurát ja som kúpil tú najhoršiu sadu pneumtík, ktoré túto fabriku opustili... Prestavili sme podvozok za pomoci chorvátskych jazdcov, ale nepomohlo to a nakoniec som zišiel z dráhy po strate kontroly nad motocyklom asi pri 150 km rýchlosti... Problém nastal pri zháňaní pneumatík Pirelli, na ktoré som už bol zvyknutý a ktoré nikto na tomto okruhu nepredával. Naštastie sa tohto podjatia zúčastnil aj Andy Meklau, ktorý sem prišiel testovat práve tieto pneumatiky, pomohol mi a predal mi niektoré z jeho pneumatík. Znova sme prestavili podvozok, ale mal som už len dva tréningy do kvalifikácie, aby som čo to znova natrénoval. V sobotu v prvej kvalifikácii sa mi podarilo zajazdiť čas 1:37:7, teda skoro na chlp rovnaký, ako na prvý krát na strašej R1. Po sčítaní oboch jázd z toho bola 24. štartová pozícia. V nedeľu sa mi podarilo veľmi dobre odštartovať a získal som hneď v prvej zákrute niekoľko pozícií. Počas pretekov som bol už aj na 17. pozícii, o ktorú som bojoval s Čechom P. Čermákom a maďarským jazdcom ktorý štartoval na Dunlopoch. V posledných kolách som už s touto dvojicou neudržal krok, pretože moje Pirelli začali strácať prilnavosť a z toho pramenili niektoré chyby. Možno, ako sa hovorí do tretice všetko dobré, tak sa mi snáď podarí pri tretej návšteve priniesť z Rijeky alpsko-jadranské body. Poďakovanie patrí všetkým partnerom tímu, bez ktorých by nebol teto výsledok možný, ako aj mechanikovi Petrovi Mikuškovi, ktorý nás v tíme veľmi veľa novým veciam priučil a skvalitnil tak našu prácu na maximum. Veľmi sa tešíme na našu daľšiu spoluprácu s ním a verím, že nás to posunie zase o krok dopredu.“
Pridané: 20.07.2007 Autor: Richard Karnok Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68991 | Včera: 226619