Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mastodont Rally 2007 1/3

 Zdieľať

Pridané: 16.05.2007 Autor: Andre
Čitatelia: 10072 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Kde bolo tam bolo, bol raz jeden.... Asi takto sa začína nejedna rozprávka. No Mastodont Rally sa na rozprávku nepodobal, ale poďme pekne od začiatku.

V dňoch 4. až 6. mája sa nadšenec (Yankee) pre netradičný spôsob využitia motoriek nad 200 kg rozhodol zorganizovať pre pacientov s rovnakou diagnózou pretek, ktorý mal preveriť ako motorky, tak aj orientáciu v teréne a na motokrosovej trati. Nazval to Mastodont Rally. No a ja som bol zvedavý, čo ten názov ukrýva. Vybavujem si z liečebne priepustku a pod rúškom skorého rána pomôžem k úteku ešte jednému, čo si to chce skúsiť. AfricanPo (Fero) s útekom neváha, a tak sa začína naše dobrodružstvo. Presun nudným asfaltom sa snažíme skrátiť na minimum, a tak volíme aj diaľnice. No hneď za Hybe zisťujeme, že Ferovi schádza zadné guma. Dofukujeme a v Ružomberku sa snažíme defekt opraviť. No čuduj sa svete, ochota piatkového popoludnia premáha aj tých najochotnejších a my musíme skonštatovať, že defekt vydrží až do Žiliny. Po asi pol hodinovom blúdení sa už motorka teší z novej duše a my pokračujeme ďalej. Hranice, Rožnov, Valašské Meziříčí a krátky obed. Cesta smeruje na Ostravu a po celkom ,,vydarených" cestách sa dostávame až pred Moravskú Třebovú. Vydarených, to je slabé slovo. Ich druhým národným športom je aj jazda zručnosti po ceste vyjazdenej koľajami od kamiónov. To je daň za tranzitnú krajinu pre nákladnú dopravu. Po odbočke z hlavnej cesty nás očakáva prijemný prejazd lesom až na miesto určenia do rekreačného areálu Motýlek.

Po povinnej registrácií sa odoberáme postaviť stavy. Areál je zabezpečený aj SBS takže obavy ustupujú bokom. Ešte v piatok si nenecháme ujsť pozvanie na večeru, a tak ukrajujeme ešte ďalších 70km. Kolega Fero si ešte vymenil názor z miestnym kohútom, ktorý pri bránení svojho háremu takmer položil život. No čo už, keď mal chuť na letmý bozk z padacím rámom Afriky. Známy gurmán Gek a jeho rodina sa postarala o veľmi príjemné zakončenie dňa a po večeri ešte dlho uvažujeme nad životom a vecami podobnými životu. Po vrátení sa do kempu o 22.30 hod. máme za sebou 620 km a schopní sme tak na jedno pivo.

Sobota ráno je tu a po nočnej dvojstupňovej kose sa nám nechce, no bohužiaľ organizátor to naplánoval na skorý výjazd a to už o 7.00 hod.

Motorka na motorku, nervozita tých najlepších, ktorí to pochopili skôr ako súťaž než zábavu a štart.

Myslel som si, že trať bude veľmi podobná ako na takýchto akciách niekedy býva. Ako to nazvať jednoducho - ako vozenie po dvore okolo paneláku. Veď na značkách motoriek, ktoré majú v názve cestné endurá, je nespevnený povrch u mnohých pojem neznámy. A to je škoda. No organizátor to pochopil dobre a názov akcie sa zrazu zmenil na realitu. Z lúky, kde ešte každý hral za seba, prichádza prvý brod a hor sa mimo civilizáciu. Prudký výjazd dá pocítiť, že ak si netrénoval a nie si správne diagnostikovaný, nemáš tu čo hľadať. Kolóna stojí a čaká niekto hodil držku, pomáha sa a ide ďalej.

Prejazd lesom je úžasný. Konečne si vychutnávame to pravé orechové a adrenalín sa dá cítiť na každom kroku. Zisťujem že nebolo márne merať takú vzdialenosť.

Po asi hodinovom šialenstve, kde každý hrá prvé husle a sám za seba, sa orchester aj takých zvučných značiek ako KTM 990, BMW 1200 GS, BMW HP2, Honda Varadero a Afrika Twin, DR BIG, vracia späť na asfalt.

Tu je potrebné dodať, že uvedené enduro HP 2 v zastúpení 1ks musí odstúpiť zo súťaže nedobrovoľne. Po jazde v teréne mu praskol mech. Nie jazdcovi ale na motorke. Údajne je to tlmenie vzadu a to akosi nestíhalo. Škoda, možno nabudúce BMW vymyslí niečo originálnejšie ako zaujať.

Kolóna sa presúva a každý nasadzuje rozdielne tempo. To je jedným z dôvodov, prečo sa rozdeľujeme a časť kolóny dokonca našla aj správnu cestu naspäť do terénu. Nikoho to však nevzrušuje, lebo po dohode sa napojíme na trať v bode, kde je opäť značená a pretína asfaltovú hlavnú cestu. Tu je potrebné vytknúť trochu zle označenú trať, na ktorú aj niektorí doplatili zhoršením si osobných časov. Nakoľko sa súťaže nezúčastňujem, nejako ma to neinteresuje.

Po pár kilometroch sme opäť na trati a strácame sa v lese. Nekonečné zákruty, výjazdy a prudké zjazdy si každý vychutnáva s úsmevom a pohodou. Občas niekto hladí motorkou trať a snaží sa aj takto načerpať čo najviac z celého preteku.


>

Pridané: 16.05.2007 Autor: Andre Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 206516 | Včera: 186730