Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.11.2006 Autor: majoBA
Čitatelia: 8279 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.
V septembri a októbri sme si na lúčenie s letnou sezónou vybrali jazdenie medzi rakúskymi dvojtisícovkami.Cieľom bolo dobre si zajazdiť, spoznať nové cesty a rozdeliť to ako jednodňovky so štartom aj cieľom v Bratislave. V rôznych obmenách sa štyroch výletov zúčastnili: Rajcak, Agressor, Docent a MajoBA.
Raxalpe |
Najnudnejší ale nutný presun je vždy od Bratislavy po začiatok hôr. Skutočná zábava a radosť z jazdy začína za diaľnicou A2 z Viedne do Grazu. Po krátkej zastávke v Semmeringu chceme pozrieť aj druhé lyžiarske stredisko Stuhleck. So Steinhausu je to pár kilometrov po úzkej a výnimočne nie úplne dobrej ceste k odbočke na Stuhleck. Z tejto strany som ešte Stuhleck nevidel, pretože lyžovať chodíme zo severnej strany od Spitalu. Malé sklamanie pripravila spomínaná odbočka. Pre cestné moto nevyzerala veľmi lákavo a tak radšej pokračujeme ďalej (to som ešte netušil, aká enduro vložka na mňa čaká na jednom z ďalších výletov). Cez Rettenegg a Trattenbach do Gloggnitzu je to pohodové jazdenie cez prázdne dediny. Za spoznanie stoja cesty č. 27 Reichenau - Pernitz okolo Schneebergu, ktorý je za dobrého počasia vidieť aj z Bratislavy a cesta č. 21 Pernitz - Aegyd. Tie sa nachádzajú blízko Wr. Neustadtu a tam sa aj začala naša spiatočná cesta.
Panoráma |
Po hrkaní cez dediny začína za Modlingom cesta stúpať vyššie a pribúdajú zákruty. Prichádza aj zradná zákruta, ktorá sa uťahuje a vyššia nájazdová rýchlosť ma núti doriešiť problém v náklone. Po zrovnaní moto počujem nepríjemný zvuk. V zrkadlách sa mi mihlo Varadero v neprirodzenej polohe. Padáky a moto-handry sú skvelé vynálezy, zachránili to najdôležitejšie a poškodenú stupačku nahrádzame jednou z mojich zadných. Malý pokles nálady nám napravili nasledujúce kilometre a ako dobre to dopadlo, si uvedomujem asi o 150 km ďalej, kde nakladajú domáceho motorkára s korzetom na krku do sanitky. Na ceste č. 214 a 23 Freiland - Kapellen je viac moto ako plechoviek a tak si jazdu užívame až po Kapellen, kde začína krásny prechod cez Raxalpe do Preinu. V Preine nachádzame cestu do Semmeringu, ktorá nie je v mojej 15-ročnej mape (najvyšší čas na GPS) a po úzkej ceste robíme pár km navyše od smeru na Reichenau. Za Kaiserbrunnom umývame plexi z prilieb v studenom potoku a identickou cestou z trasy č. 1 okolo Schneebergu sa vraciame domov.
Nad Eisenerzom |
Každý výlet je o pár km dlhší a tak sa tentokrát rozhodujeme investovať do diaľničnej známky a na presun do Álp a späť využijeme diaľnicu. Úsek Viedeň - St. Polten nám iba minimálne urýchli cestu vďaka prácam na diaľnici. Cesta č. 39 z Ober Gragendorfu až po križovatku s cestou č. 28 za Frankelfelsom je trojkombinácia cesty, železnice a potoka, ktoré sa na tomto úseku navzájom asi šesťkrát krížia. Národné parky, lyžiarske strediská, vrchy 1700 až 2300 metrov, stúpania - klesania od 16 do 24 % vytvárajú obraz o dobrom výbere trasy. Za Eisenerzom začína znova stúpanie a cez most sa dostávame na parkovisko pri Prabichle s dobrým výhľadom na Eisenerz utopený v doline. Hneď vedľa je červená hora, kaskádovito vytvarovaná človekom. Zrejme ťažba nerastných surovín. Opúšťame toto príťažlivé miesto a cez stredisko Prabichl pri Vordernbergu schádzame do nižších polôh, starostlivo stražení policajným radarom viditeľným na rovnom úseku z jedného kilometra. V najbližšom meste tú horninu asi spracúvajú lebo červené tam bolo asi všetko. Ale to už sme v Leobene, kde dotankujeme a do BA ideme už len po diaľnici.
"Červená hora" |
Diaľničná známka bola ešte platná z minulého výletu a tak sme sa pomerne rýchlo presunuli zo Schwechatu k zjazdu z diaľnice na Grimmenstein a Aspang. Podľa mojej historickej mapy nevyzerala táto časť Álp nejak lákavo ale príjemne ma prekvapila. Od Rohrbachu začína stúpanie a tak skvelé cesty a panorámy som nečakal. Na horskom prechode medzi Gasenom a St. Erhardom si dávame pauzu a kocháme sa výhľadom, i keď najvyššie vrchy zakrývala oblačnosť a dosť fúkal studený vietor. Bolo 14. októbra."Vlásenky" sa striedali s "vracákmi" a onedlho sme zase boli v nižších polohách. Pri Bruck a. d. Mur som minul odbočku na starú cestu do Kapfenbergu a tak meníme plán o pár km navyše cez Leoben – Trofaiach - Pichl Grosdorf - Kapfenberg. Táto drobnosť nás takmer stála veľa. Už viem, že tenké červené čiary na mape nie sú vhodné pre cestné moto. V Trofaiachu s dedinou skončil aj asfalt a začala cesta z udupanej zeminy a štrku. Pohoda, to Fazer zvládne... Čím ďalej sme sa dostávali, povrch bol stále menej vhodný pre 230 kg moto s cestnými pneumatikami. Kamene boli čoraz väčšie a začali sme stúpať cez 180 stupňové zákruty. Vrátiť sa nám už nechcelo, na to sme boli už dosť ďaleko, pomaly sa blížil večer a svietila mi rezerva. Stále som dúfal, že sa to musí za každou zákrutou zmeniť k lepšiemu. Práve naopak, kvôli spevneniu a zimnej premávke boli nasledujúce zákruty obsypané veľkými ostrými kameňmi, na ktorých sa sotva dala udržať stopa. Veľa nechýbalo k pádu alebo "opusteniu" cesty. V duchu som rozmýšľal, akú mám spotrebu na prvom a druhom prevodovom stupni, či mi nedôjde benzín, spomenul som si aj na nejaké modlitby za moju novú michelinku a nepoškodené časti moto-plasty, nádrž, blok motora... Neviem ako dlho nám to trvalo, než sme sa dostali do Pichl Grosdorfu, ale radosť som mal z toho obrovskú, že to dobre dopadlo. V Kapfenbergu tankujeme a po výbornej ceste č. 20 Kapfenberg – Mariazell – Turnitz - Traisen prichádzame za tmy na diaľnicu v St. Polten. Odtiaľ do BA je to už len povinný presun.
Začiatok enduro vložky |
Pridané: 14.11.2006 Autor: majoBA Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133425 | Včera: 217121