Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.10.2006 Autor: majoBA
Čitatelia: 11281 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Stokrát čítané nenahradí prežité a tak padlo rozhodnutie ísť do Chorvátska cez Hochalpenstrasse.
V tohtoročnej zostave (majoBA - FZS1000, Peto z BA-FZ6S a Peto z KE - Dominator) na motodovolenku cez Grossglockner do Chorvátska sme vyrazili z Bratislavy po diaľnici cez Viedeň smerom na Salzburg. 35 stupňov v tieni ma tlačilo čím skôr dolu z diaľnice a tak ju opúšťame na odbočke na Laakirchen a Altmunster, kde začína kvalitná cesta popri jazere Traunsee cez Bad Ischl až do Hallstattu, kde dúfame že nájdeme miesto v kempe. Podarilo sa nájsť Hallstatt a dokonca aj kemp ale horšie to bolo s voľným miestom v ňom. Vďaka nemenovanej firme z Hlohovca, ktorá mala prenajatú značnú časť kempu sa s nimi dohadujeme a skladáme kosti rovno za ich starú karosu. Po 400km (Peto z KE po 800km) a únavnej rozpálenej diaľnici som rád že som vo vodorovnej polohe.
Hallstatt |
Ráno opúšťame túto dedinku pod Dachsteinom a cez Gosau, Annaberg, Bischofshofen, Saalfelden a St.Johann si dávame malú zastávku v Kitzbuhel. Cesta sem je klasická alpská s mnohými stúpaniami, klesaniami a serpentínami. Teplota sa tu pohybuje medzi 37 až 39 stupňami a dúfam že pekné počasie vydrží aj pri prechode cez Grossglockner Hochalpenstrasse. Po pár km sa sen stáva skutočnosťou a po zaplatení mýtneho už viem že tam hore bude čo fotiť a počasie to nepokazí. Zastavujeme sa na oboch vyhliadkach - Edelweiss spitze vo výške 2571 m aj Franz Josefs Hohe priamo pod Grossglocknerom.
Gosau |
Cestou na juh sa cez Lienz a Toblach dostávame do Talianska,do Cortiny d Ampezzo. Blíži sa večer ale s ním aj búrka ktorá začne svoje besnenie so zatlčením posledného kolíka zo stanu do zeme. Pršalo celú noc. Ráno 13 stupňov a hustá hmla. Balíme mokré stany a cez nejaké to "passo" po menej kvalitných cestách ako v Rakúsku ťaháme smer Tolmezzo, Tarvisio a slovinské Jesenice na diaľnicu do Ljubljany. Z Ljubljany do Rijeky a cez most na ostrov Krk do Bašky, kde ostávame 2 noci.
Edelweiss spitze |
Baška aj presun z nej do Splitu je pre nás známa "vec" tak ako kemp Mina v Jelse na Hvare kde zostávam 4 dni. Zmenou bol iba trajekt zo Splitu do Starigradu ktorý nám ušetril veľa km,ktoré sme prejazdili minulý rok na tomto ostrove. Bližšie info v článku Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005. Novým zážitkom bolo prejazdenie dediniek za tunelom Pitve a strávenie jedného dňa vo SV.Nedelje na "pláži" na malom kúsku betónu, kde bolo asi desať ľudí a božský kľud.
Sv.Nedelja |
Z Chorvátska sa tentokrát vraciam sám a tak Jelsu opúšťam o 4.45 a o 5.30 už sedím-ležím na vrchnej palube trajektu. Po dvoch hodinách na lodi v Splite tankujem a kontrolujem tlak v pneumatikách. Čaká ma 840km cez Zadar, Zagreb, Maribor, Graz a Viedeň do našej najväčšej dediny - Bratislavy. Cesta ubieha rýchlo a v strehu ma udržuje aj vytrvalý dážď a rozdiel 10 stupňov v teplote od zázračného tunela Sv.Rok až po slovinské hranice. Tu sa mení dážď na mrholenie a ja v nádeji na lepšiu budúcnosť v Maribore vyzliekam nepremoky. Chyba. Od Grazu až po Viedeň si zase užívam ich dokonalú nepriedušnosť. Po desiatich hodinách od vylodenia v Splite však šťastne prichádzam do Bratislavy.
nad Sv. Nedeljou |
Porucha ani defekt sa nevyskytol, boli len nejaké malé kritické situácie ale to asi pozná každý. Ja som raz neodhadol sklon asfaltu v zákrute pod Grossglocknerom a úder stupačkou oň ma dosť rozhodil až do protismeru ale cesta bola vtej chvíli výnimočne voľná. Ďalšie dve situácie, keď tep srdca vyskočil nad normál boli vďaka nepriateľstvu medzi makadamom a ostrým brzdením prednou brzdou. Taktiež sa to podarilo ustáť. Vzrušenie a do istej miery aj pobavenie okolia zabezpečil jeden z kolegov ktorý sa namiesto nepohodlného sedenia na motorke a čakania na trajekt rozhodol ľahnúť aj s ňou na parkovisku. Úsmev však nemali na tvári obaja Petrovia keď mi rozprávali o nepríjemnej situácii niekde v Slovinsku. Vtedy som išiel prvý ja a medzi nami ostal kamión z návesu ktorého odletela obruč z pneumatiky po defekte a letela na nich. Aj toto však dopadlo dobre a dokázali sa jej vyhnúť a ustáť to na dvoch kolesách.
Pridané: 08.10.2006 Autor: majoBA Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191623 | Včera: 119957