Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Oprava stupačky

 Zdieľať

Pridané: 02.03.2006 Autor: egres2
Čitatelia: 14475 [Technika - Dobré Rady]

Možno sa už aj Vám stalo, že ste zlomili stupačku na motorke. Tu je krátky návod na to, ako stupačku opraviť.

Idete na motorke okolo suseda, ten na vás zakýva, pristavíte sa pri ňom na kus reči, vypnete motor, vyklopíte bočný stojan a chcete zosadnúť ale nakoniec sa rozhodnete, že odchádzate, sklopíte bočný stojan a chcete naštartovať a v tom vás sused predsa len ukecá aby ste sa išli pozrieť na jeho novú motorku tak položíte mašinu na bočný stojan a hop už ste na zemi aj s mašinou a stupačka zlomená na tri kusy.

:Prosím si novú stupačku" začínam návštevu v predajni. "Nech sa páči objednáme" hovorí predavač."Koľko bude stáť " pýtam sa ja. "Päťtisíc korún" odpovedá predavač. "Ďakujem a dovidenia" hovorím ja a na pokraji infarktu opúšťam predajňu.

Čo teraz? Veď som nechcel kúpiť polovicu motorky. Zavariť, napadlo ma a už zháňam kontakty na niekoho kto by to vedel. Nebudem robiť reklamu nemenovanej dielni ale za dva týždne odchádzam šťastný ako blcha so zavarenou stupačkou vo vrecku.

 Zvarená stupačka
Zvarená stupačka

V prvom okamihu som nevnímal fakt, že pôvodná guma bola zo stupačky odstránená asi kvôli zvarovaniu ale čo teraz. Za prvé sa mi to nepáčilo a za druhé určite sa to bude kĺzať. Tak som sa rozhodol, že si to skúsim urobiť sám. Ako sa mi to podarilo posúďte sami.

 Stupačka a guma
Stupačka a guma

 Hotová stupačka
Hotová stupačka

Na výrobu gumovej plochy som použil tvrdú gumu zo zásterky nákladného auta (päťcentimetrové skrátenie zásterky na firemnom náklaďáku). Obkreslenie a prispôsobenie gumy tvaru stupačky. Potom vybrúsenie povrchu gumy podľa pôvodného. Na prilepenie som použil lepidlo Chemoprén EXTREM podľa návodu. Na obe spojované plochy som naniesol vrstvu lepidla, nechal zavädnúť a potom dokonale gumičkami na zavareniny som spojil obe plochy. Po troch dňoch som to odstránil a namontoval na motorku. Pri vzájomnom porovnaní originálnej a novej je viditeľný len rozdiel kvôli novosti gumy, ale účel si plní dokonale a výsledok ma stál aj so zavarením stupačky päťsto korún, čiže desatinu ceny novej stupačky.

Pridané: 02.03.2006 Autor: egres2 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7681 | Včera: 232400