Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Toto sa ti moze stat na hoc akej motorke so zvysenym prechodovym odporom na kontakte. |
V zivote som nepotreboval dotahovat kontakt na akumulatore na ziadnom vozidle. A na dobijanie mam napevno spraveny konektor, takze sedadlo nedemontujem. |
Ale toto neni original akumulator? Ten ma iné kontakty. |
Re: sakosato: To je jedno. Problem je vo vysokom prechodovom odpore, zrejme nespravna montaz. Ako uz spominal Janoval. Jednoducho ked ten kontakt medzi terminalom baterky a koncovkou na kabli nie je dobry, ci uz malo zatiahnuty alebo znecisteny/zaoxidovany, je tam vacsi odpor a startovaci prud nasledne vytvara obrovske stratove teplo. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (28.04.2021 10:57) |
"A na dobijanie mam napevno spraveny konektor..." |
Re: Vidicon: Ty koki.....nebol tam T-1000 ? mozno sa po ten kusok vrati |
Re: sakosato: to je dobra poznamka. Ak niekto znasilnil kabel o 90º , tak ta koncovka sa mohla uvonit, ako poznamenal w4tch0 |
Kua chlapi to nieje sranda. Teplota topenia olova je cca 330 stupnov. Toto treba seriozne preskumat. Opravit sa to da tak ze cely kontakt zalejes sadrou potom mini bruskou obrusis sadru do tvaru kontaktu a zalejes olovom. |
Toto sme riesili vo firme cca 15 rokov dozadu. Poziar auta, kontakty na baterii neboli dotiahnute spravnou silou Nm. |
AHojte. Necakal som tolko prispevkov. Bolo to viac menej na pobavenie. Problem je inde. Pravdepodobne v startery. To sa uvidi coskoro, ide to na rozobratie. Vysvetlenie: motorka ma problem so startovanim od novoty, Technik v HD BA povedal, ze to je normalne, ze starter ma problem pretocit motor, ze to tak tazko bezne startuje. Ked som vsak na zraze videl, ako chlapik rovnaky motor nastartoval na brnk, pochopil som, ze nieco nemam s motorkou v poriadku (od vyroby). Zial, dvojrocna zaruka bola uz vcudu. VYmena bateria za novu problem nevyriesila. Startovanie cez baterriu z nakladaku tiez. Preto to vyzera na starter. Starter sa velmi trapi. Nevie motor pretocit. Potom sa dostane do polohy, ze zastavi, zhasne elektrika a na baterii namerate 3V. Pokym ju neodpojite. Proste ide do skratu. Preto ten obrovsky prud, preto to prehrievanie, preto to roztavenie. |
Ak by si musel menit starter, tak si zisti z akeho modelu pasuje silnejsi. |
Re: Vidicon: neviem ci si spominas na jedno video kde awia startuje svoju staru hajtru..jak tak lenivo pretaca tym motorom.... tak ak je to takto,tak su to puzdra na starteri a ..mal som to aj na aute takto.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (28.04.2021 16:41) |
Re: cruelbody: Ten štartér som nakoniec vymenil, najpr odišla vytlačovacia cievka ale stále točil slabo... Výmena štartéra pomohla. Už točí pekne... |
Vidicon - nemusi to byt starter, ja by som pozrel aj startovacie rele. Mal som nieco podobne na Caponorde. trapilo sa to niekedy sa aj uplne zastavil starter. vymenil som to za vykonny solenoid a tocilo to ako po masle. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Junior (30.04.2021 11:16) |
Re: cruelbody: ak mate link poslite, nevidel som ho. |
Re: Awia: juj mohol si zmerat puzdra..iste boli za servisnym limitom |
Re: duggo: Problem v tomto pripade nie je v znacke ale v schopnostiach a pristupe (mnohych) slovenskych servisov. Ked clovek donesie nieco co zjavne nefunguje uplne ako ma a presviedcaju ho ze to je OK, zavada sa neprejavila a podobne miesto aby problem vyriesili. |
Re: Vidicon: haha , presne tu bateriu mam doma. Kupil som ju minuly rok okolo velkej noci lebo povodna nejak tazsie startovala tak reku pre istotu nech mam doma novu. Nakoniec bateria prezila celu sezonu. Na vianoce kamarat chcel pocut tu kopu zeleza, starter len trocha zacvakal a NIC . Tak som ju dal na starost panovi menom Noco, bateria si presla zopar desulfacnych cyklov a po vlozeni nastartovala tak jak nikdy predtym. Stale zije a nejavi znamky ze by nestihala ani po niekolkych startoch v kratkom casovom useku. Nova bateria sedi v skrini a caka nenaliata kedy pride jej cas. |
Re: RadoR6: mam Optimate 4, tam su vsetky tieto funkcie v sebe, moje akumuilatory si ziju ako v bavlnke, ani manzelka nema taky dobry vibrator |
Re: Vidicon: to napätie by malo byť vyššie, ale ak mam pravdu povedať na oboch VFRkach som menil regler, tak isto aj na Caponorde, dával som ten Český myslím ignitech ci ako sa to volalo. Na tejto Aprilii zatial ide |
Re: Vidicon: Nevadi ! Ale za to vies vlozit obrazok na motoride ! Co by za tu schopnost ludia dali. |
Re: Vidicon: Optimate poznam, su to dobre nabijacky. Staru nabijacku mam Optimate 3 SP, vzdy som s nou bol spokojny az na to ze mala automaticku a nie manualnu desulfaciu. To mi bola schopna dat jedina Noco nabijacka plus ako jedina na trhu (pokial viem) nabijanie litiovych baterii. |
Nepoznam tieto moto, ale nemoze hnevat dekompresor? |
nema to dekompresor |
Re: Vidicon: S ohladom na to, ze su to starty s novou baterkou Uz prvy start ide velmi zle. |
Duggo... hnevas ma... skusali sme to s bateriou z nakladiaku...pisal som, ze ich udrziavam stale naplno nabite... aj tato nova je plna... takto to startuje, ked je to studene... |
Re: Vidicon: Ja ta nehnevam, hnevaju ta zhasinajuce budiky pri starte. Ako keby bolo - 20 |
aj mna... je to kram, chyba je v napise na nadrzi, ako vravel Vadim za svojich aktivnych cias... |
Je to uplne proste.. |
OK. Takze vtipne zazitky s HD pokracuju pri pokuse kupit novy starter: |
Neyznam sa v znaceni modelov HD, ale zrejme dobre vedia o tom, ze do niektorych modelov dali slaby starter, ked predavaju taketo +15% KIT-y |
Re: RadoR6: Aj Tebe takto lenivo pretaca? Ze niekedy toci poriadne a niekedy lenivo? Pozeral som videa z brejkautami a ziaden takto tazko nestartoval....aby svoje vysetrovanie nezalozili na zlom zaklade .... |
Tu som nasiel podobny start |
Ale dve tretiny startovali dobre....stale to vidim na tie puzdra..boch zna z jakej piči ich dovazaju a akej su kvality |
Prezradim vam tajomstvo, starter nieje len vymenny diel, ale aj diel opravitelny a to aj primitivnymi metodami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.05.2021 23:56) |
Re: Vidicon: myslím že s tými cenami Trump nemá nič spoločné. To je čistá zlodejina EU. Gripy co mam (Diamond black) v USA $100(€82), cena v Európe €130. Chcem kúpiť tuner Powervision. Cena v USA $450 (€370), cena v Európe €480-550. |
Re: Merlin00: Startex motocyklove statery neopravuje, volal som s nimi. Google ukaze viac servisov starterov v BA, ale bez recenzie nejdem nikam, to radsej kupim novy afermarket za 300 Euro. Jedine, ze by si niekoho odporucal v BA, ze su urcite dobri aj na motocyklove startery. |
Re: RadoR6: S tymi cenami HD ma Trump vela spolocne. Kedze EU zaviedla specialnu tarifu pre dovoz HD (a par dalsich "Made in US") ako odvetu po tom ako Trump zaviedol specialnu tarifu pre dovoz ocele a hlinika do USA. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (11.05.2021 9:32) |
Re: Vidicon: Re: w4tch0: diky za vysvetlenie. Našťastie už mám "nakupene" a aj vysperkovane bez ďalšieho plánu modifikacii. |
Update: startovanie na dalsich 2 motorkach malo podobny priebeh, ale teraz je teplo. Novy akumulator bez nabijania nastartoval uz viac ako 20-30-krat. Proste zahada. Tak som sa rozhodol kupit novy starter a vymenit ho, ked je to uz rozobrate. |
Hm, asi ano, ten starter z auta, pouzivaju asi len BMW.. |
Ja sice nemam roztaveny kontakt ale doslo aj na mna. Stiahnem plachtu zalozim baterku zapnem kluc kukam na voltmeter ze 12,4 ta ze dóóóbre. Klasika - sytic - decompresor - spojka a start. Ááá nic. Len cvak a bzzzzz a voltmeter ze 000 V. Hlavne ze som ju cele doobedu dobijal. Neviem aka je stara ja ju mam 2 roky ale este vo february som snou nastartoval. |
Takze, dievcata a chlapci, vymena startera vyriesila, zda sa, moj problem. Takto to startuje po novom: |
jo, a dakujem pekne vsetkym, co prispeli do diskusie a poradili! |
Ahojte, |
ja to vidim tak, ze sa ti msti duch VFR za to ze si ich opustil |
Re: Vidicon: taze ju podvadzas s inou rovno pred jej ocami hej? a este sa cudujes ze ti robi napriek? |
Re: Vidicon: Aký akumulátor tam momentálne máš? |
Vidicon: Ahoj, čítal som už dávnejšie tvoju tému ohľadom roztaveného kontaktu a ťažkého štartu na HD. Otec má sporster 883 iron 2009, vždy keď to štartoval som mal pocit že s toho nič nebude ako to horko ťažko pretáčalo motorom.. Ale ideme pekne po poriadku, rok 2009 - originálna batéria od HD, v roku 2015 druhá batéria zvolil som Yuasa na základe toho že niekde sa dáva aj do prvovýroby moto, a ideme do roku 2021 (7 mesiac) otec musel mat HD napojený na nabíjačku CTEK aby to naštartovalo, na základe tvojej témy som mu hovoril že asi to bude štartér, zvlášť aj pre to že som našiel že sa origo predávajú o 15% silnejšie, ale dohodli sme sa že pôjdeme od najlacnejšej súčiastky ktorú môžeme vymeniť a tou je batéria, zariskovali sme a kúpili SKYRICH Lithium, od namontovania batérie je zatiaľ kľud, nemám pri tejto batérii ani postreh že by tam bolo to počiatočné zaváhanie (naštartujem alebo nie). Takže za mňa určite doporučujem lithiovú batériu do HD. Parametrami to bolo takto: originál HD batéria štart. prúd - 225Ah, yuasa - 200Ah, a lithiova Skyrich - 240 Ah, niekde na nete som našiel že sú aj silnejšie no boli to zahranične stránky, A ako ďalšie plus bolo pre nás že je celkovo o niečo menšia tá batéria a brutál ľahšia, Yuasa - 4.6kg, Skyrich LI - 1.1kg. Skús zvážiť, neviem či to je určite aj tvoj prípad, ale podla mňa HD potrebuje riadny štartovací prúd na to aby naštartoval tu lokomotívu. |
Re: sakosato: Myslim, ze Exide, tu istu, co som uz mal, zrejme AGM ETX20HL-BS, ale musim pozriet. |
Tu www.harley-davidson.com/us/en/shop/Lithium-LiFe-8Ah-Bat... ked si otvoris reviews, tak sa hodne nadava na zivotnost. |
Re: Vidicon: Ked uz, tak presnejsie je to LiFePo4. Vo svojeje podstate su vo vela veciach velmi blizke klasickym LiIon bateriam ale maju iste vyhody. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (07.10.2021 12:09) |
Ahoj, na jednom z mnou uvedenych linkov pisu, ze problem je nabijacka s desulfataciou, ta sa pouzit nesmie. A potom, ze maximalne napatie nesmie prekrocit tusim 14V, na to treba si pozor dat. |
Motorka dava bezne 14,1 ~ 14,2. Nabijacka 14,5 ~ 14,7. |
Tak to je silná káva . Kúpiť si novú motorku a toto riešiť,tak to musí byť ozaj láska k značke. |
Re: patrik411: ahoj, 1) aj keby ma to nasrdilo tak, ze by sa mi motorka zhnusila, nie som z tych, co by motorku predal so zavadou a zamlcal ju, 2) zaruka uz neplati, je len 2 roky, 3) neda mi to a chcem problemu prist na korienok, 4) pomoze to aj inym, co maju podobny problem. S laskou to vela spolocne nema. Odkedy HD robi tie nove, vodou chladene motory a elektromoto, tak na mojom rebricku klesla poriadne dole. Ale to radsej nerozvijajme, ostanme pri teme, to bolo len ohladom tej "lasky" |
Re: Vidicon: pekný pristup . HD nie je moja "srdcovka" a kúpil som ho lebo ma zaujal. Zatiaľ som spokojný. K teme... motorka teraz pri prvom chladnom štarte štartuje trocha ťažšie, ale to bude batériou. Ako som spomínal vyššie, batéria bola prinesena nazad z údolia smrti už minulý rok a koli tomu som kúpil novú Exide. Fungovala celý minulý rok a funguje aj teraz. Predpokladám ale ze jej životnosť je na konci takže na budúci rok nalejem batériu co už rok a pol odpočíva v pivnici a uvidím ako pôjde. Ale ďalšia po nej už bude litiovka. Na moje prekvapenie, batéria v aute co mala minulý September 5 rokov a po 6 mesačnom státí auta bola privedena naspäť k životu podobne ako batéria u motorky (nabíjačka NOCO Genius G3500) po uplynutí celého roku stále funguje. |
Ahojte, |
PS: novy akumulator bude mat 7 Ah a startovaci prud 420A, takze 0.8A to nabije za menej ako 10 hodin, ale aj tak mi to vrta v hlave tie nabijacky... |
Najprv si over ci ta baterka ma naozaj 7Ah a nie je to nejaky "Lead acid equivalent rating". Co sa nabijacieho prudu tyka, tak okolo 0,3C - 1C sa zvykne udavat ako tolerovany charge rate pre LiFePO4. 1C sa pri baterii s kapacitou 7Ah rovna 7A, asi by kurila jak besna pri takom dobijani. 0,3C je potom 2,1A. Zrejme bude nejake info okolo nabijania uvedene aj priamo na baterke alebo v dokumentacii k nej. Kazda bateria je trochu ina (trochu ina chemia, trochu ina fyzicka stavba, ine usporiadanie clankov atd. a optimalny prud sa dozvies vzdy akurtat tak z datasheetu vyrobcu ) |
Dik za odpoved. Technicky list k baterii uz mam. Tam pisu: standard charging current 3.5A, maximal 28A. Hehe, tych 28A by to nabilo jak blesk (podla datasheetu za 6 minut na 90%). Z tohto listu mam aj tych 7Ah. |
Re: Vidicon: pozr sai aj po Noco genius 5. Mozes pouzit aj na olovene baterie plus ma odsirovaci mod. |
Re: Vidicon: Z technickych parametrov to vyzera, ze Optimate 2 duo ma sice vyssi nabijaci prud a je urcena aj na Pb aj na Li baterky, ale z hladiska funkcii v ramci ponuky Optimate je to skor entry level nabijacka ("Bronze"). Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (23.09.2022 20:05) |
Ja mam optimate tusim 6 a nabija aj start/stop baterky. Vyskusane. Zatial bez poziaru a zhanobenych kontaktov....ale som opatrny... |
Tak som hrdy majitel novej LiFePO4 znacky Skyrich a nabijacky Optimate Lithium LFP 4s 0.8A. Ide sa na to, podla skusenosti kamaratovho kamarata v rovnakej motorke by to malo problem so startom navzdy vyriesit... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 210208 | Včera: 242938