Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Norsko VS rumunsko - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNorsko VS rumunsko - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Plánované, Skúsenosti.

10.11.2009 14:08

Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Caute borci,
buduci rok by som sa rad na par dni vybral niekam na moto. Vyber sa zuzil na tieto dve krajiny. Ktoru by ste odporucili a pripadne ake skusenosti mate z tychto krajin?? Kde je co lacnejsie? krajsie? lepsie pre motorky? atd...dakujem vopred za vsetky prispevky k veci,ostatni si to odpustite prosim...


10.11.2009 14:12

Re: Norsko VS rumunsko

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

optaj sa slobo


10.11.2009 14:37

Re: Norsko VS rumunsko

samko1
 Jogurťák 

Ikona

V Norsku je vysoka zivotna uroven. Vysoke platy, no na druhej strane vysoke ceny za byvanie a stravu. Drahy benzin. Dobra siet kempov s malymi chatkami za prijatelne ceny skoro na kazdom kroku. To su info od svokra.

Rumunsko (bol som iba v Bukuresti letecky) - ceny za stravu priblizne rovnake ako u nas. Benzin neviem ako tam chodi.




10.11.2009 15:03

Re: Norsko VS rumunsko

avatar3
 Edvenčr 

Ikona

Ak si enduro positive tak to je rozhodnutie medzi nebom (Rumunsko) a peklom (Norsko)


10.11.2009 15:04

Re: Norsko VS rumunsko

Minerva
 Turista 

Ikona

V Rumunsku som bola 2x (raz v ramci motodovolenky od severu cez Fagaras na juh a raz na sluzobke) toto leto.
Skusenosti? Cesty hlavnych tahov a v mestach su pokryte novym asfaltom, ubytovanie v hoteli v Continental Arad za 50€ spickove, ceny potravin a benzinu aku u nas, mozno o cosi lacnejsie, siet supermarketov husta (Careffour). Cigani leda tak na juhu pri hraniciach s Bulharskom. Ci uz v noci vo velkom meste alebo pocas spania nadivoko na upati Fagarasu, necitila som sa nebezpecne [dobre]

Do Norska sa chystame buduci rok.Precitala som uz dost cestopisov, doma mam bedeker Scandinavia a jedine, co ma odradza su tie vysoke ceny - za vsetko :-~ Treba setrit :-)))


10.11.2009 15:28

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

avatar: no to prave neviem este uplne naisto,teraz spokulujem medzi VFR 750 a Africou...neviem si vybrat co zapadna turistika po krasnych cestach za tazke prachy na VFR-ke alebo vychod za menej penazi na Africe....viac som prikloneny zatial AT 750 ale neviem este na 100%....nevozil som sa ani na jednej a to je problem...sedel som na oboch,ale neviem si vybrat :-D


10.11.2009 16:40

Re: Norsko VS rumunsko

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Norsko su tisice km zakrut s asfaltom obstojnej kvality, tak na hranici pre SS. Aut je na cestach malo a ziadni zakeraci, co by ta vytlacali z cesty... takze nie je problem jazdit 100++ km/h bez velkeho rizika.
Motorkarov je velmi malo, sem- tam nejaki lokalni na chopperoch

Kempy su ciste, dobre vybavene a za relativne prijatelne ceny. Je ich vela a vsade maju aj chatky, takze mozno ani stan netreba. Ak chces ist stanovat, tak treba mat dobru vybavu. V noci byva zima a vlhko, hoci cez den bolo do 30 stupnov. Komarov je spusta, ale vsade dostat repelent.

Anglicky sa da dohovorit, hoci nie uplne vsade ako vo Svedsku.

Ceny su tak 2- az 3- nasobne oproti Strednej Europe
Co si pamatam, tak za pizzu som dal vyse 30 EUR a za liter oleja Shell Advance Ultra, tiez okolo 30 EUR.

Trasu si treba naplanovat tak, aby si sa vyhol kompam, lebo to tiez dost predrazi cestovanie. Mna Garmin povodil hadam po vsetkych, napriek tomu, ze som mu to zakazal, takisto na hladanie kempov je lepsi TomTom. Garmin ich ukazuje len mizive percento.

Za tyzden som nevidel ani jedineho policajta


10.11.2009 16:45

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Ceny su tak 2- az 3- nasobne oproti Strednej Europe
Co si pamatam, tak za pizzu som dal vyse 30 EUR a za liter oleja Shell Advance Ultra, tiez okolo 30 EUR.


Toto ma stale viac a viac presviedca o Africe Twin a Rumunsku....ale dik za info [dobre]


10.11.2009 17:09

Re: Norsko VS rumunsko

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Toho roku som dal 2xRO a buduce leto idem prave na NordKapp. Na zaciatok ti bohate staci RO. Je to krajina ktora ta hodne prekvapi a ani ta nejak financne nezruinuje. Pozri disk. preco nechodim do Rumunska, dnes som tam nahodil foto z RO. Norsko a zvysok je ku*va drahe, ale pojdem tam aj keby som mal rozky zrat >:-)


10.11.2009 17:25

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Dobre a este mi povedz Zmizik,ze ako je to v RO napriklad s orientaciou (mapy,GPS,dopr.znacenie,...) a podobne info mi mozes kludne napisat ak sa ti chce ;-)


10.11.2009 19:10

Re: Norsko VS rumunsko

v Norsku som bol pred dvomi rokmi, je to civilizovaná krajina s perfektne rozvinutým turistickým ruchom a vysokou kultúrou dopravy, zatiaľ len v Norsku som napr. zažil na odpočívadlách mapy regionu ako trhací kalendár (odtrhneš si mapu), toalety, voda, výborná sieť kempov s chatkami skoro v každom. Striktne sa dodržujú dopravné predpisy, tým pádom je jazdenie po Nórsko veľmi bezpečné. Je to krajina s veľmi nízkou krmininalitou, spať môžeš nadivoko kde chceš, určité obmedzenia sú v národných parkoch a bez súhlasu domáceho nesmieš stanovať bližšie ako 200 m od obydlia. Ešte sa tam určite vrátim. Fjordy a prírodu treba vidieť, inde v Európe to neuvidíš. Cenovo je to drahá krajina.


10.11.2009 19:16

Re: Norsko VS rumunsko

Minerva
 Turista 

Ikona

Demmooo - dopravne znacenie ako u nas - normalne. Kto ma aspon trochu zmysel pre orientaciu, nestrati sa. Mam Asus PDA-cko a navi iGo ´08, lavne tahy a okresky fachcilo v pohode a pre istotu sme mali este tuto mapu:
Pozri obrázok


10.11.2009 19:48

Re: Norsko VS rumunsko

heso
 Edvenčr 

Ikona

minerva:v tom arad continental sme spali aj my tento rok. ;-)

demooo:tento rok sme sli do grecka prave cez rumunsko a bulharsko,na moje pocudovanie je rumunsko pekna kultivovana krajina,vela ludi ju ma zafixovanu ako nejake ciganske gheto.kvalita ciest je mozno lepsia ako u nas.benzin je taky drahy ako u nas,niekde lacnejsi.
V skandinavii som bol viac krat ale iba autom,...rad by som tam zbehol aj na mootore...


10.11.2009 20:04

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

heso: O Rumunsku vobec nemam nazor taky,ze je to spinave ghetto,to nie,len ma zaujima ako to tam naozaj je,co mam cakat,coho sa vyvarovat,coho sa naopak nebat atd...
Minerva: uz by si mohla prist na to pivo konecne a pokecat...


10.11.2009 20:40

Re: Norsko VS rumunsko

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Cesty v RO su celkom obstojne znacene, vacsinou najdes vzdialenost do najblizsieho miesta na patnikoch. S normalnou RO mapou kupenou u nas sa nestratis s kazda novsia navigacia ma cesty po RO uplne premakane zmaknute. Joj s navigaciou si inac uzijes, hlavne cesty cez lesy su niekedy skutocne na pobavenie.

Vid tato biela (cesta tretej triedy) nas skutocne "milo" prekvapila - bolo to najdlhsich 5km v mojom zivote >:-)

Pozri obrázok

Skoda ze som znacky nepofotil, tie nemali chybu. Coho sa vyhnut - asi sezone a kempom v sezone. Su neskutocne preplnene a hygiena je taka aka je. Prekvapila ma ale bezpecnost, kemp bol plny ze ho islo roztrhnut a nikto - absolutne nikto sa nechytil nasich veci co sme mali na vonku. Ak chces spavat v prirode (co je uplne v pohode) doporucujem ti nechavat si jedlo dalej od seba. Prvy raz v zivote som videl medvedicu s malim na ceste ako si vegeti a nie a nie ist het. Vymaknut ju niekde v noci by nemuselo byt ok. Srandovne na tomto bolo to ze 100m dole v zatacke si "domorodci" opekali spekacky na ohniku akoby nic - asi su zvyknuty :-)


10.11.2009 20:43

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

no po tom,co tu vidim a citam to vidim na Hondu AT a Rumunsko naozaj...zmizik pozeral som vsetky tvoje fotky v inej diskusii,velmi pekne [dobre]


10.11.2009 21:59

Re: Norsko VS rumunsko

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Okrem uz spominaneho proti Norsku hovori hlavne cas. Je to niekolkonasobne viac kilometrov, takze treba ratat aspon s tymi dvoma tyzdnami, nech to nie je nahanacka. S ich rychlostnymi limitmi tam velke denne kilometrove priemery neurobis a pokuty su ... velmi velke.

K tym gps - dnes to pouziva mnoho ludi ako primarnu navigaciu, nevedia kadial sa dostali do ciela, niepamataju si orientacne body a nakoniec zistia, ze isli, kade nechceli. Za cenu garmin zumo si kupis mapy celeho sveta v mierke 1:150000 a dostanes sa kamkolvek po tej najkrajsej ceste.


10.11.2009 22:28

Re: Norsko VS rumunsko

pedalo
 Turista 

Ikona

Demnoo, myslim ze Rumunsko je dobra volba. Jazdim tam na sluzobky uz niekolko rokov a ta krajina sa velmi zmenila. Cesty sa daju porovnat s nasimi. Oni tam dost investuju do infrastruktury, takze niekde je to lepsie ako u nas, inde horsie. Ceny su tam tiez podobne, snad len benzin a cigarety su o nieco lacnejsie. Ludia su tam vcelku mili a nemam pocit ze by sa clovek musel bat kradezi viac nez inde. Hlavne v mestach sa bezne dohovoris anglicky. Nevyhodou je ze na hlavnych tahoch je extremne vela kamionov a doprava v porovnatelnych mestach so Slovenskom je o dost hustejsia. Druhotriedne cesty na moto asi viac vychutnas. Co sa tyka hotelov-OK, kempy neviem a spat vo volnej prirode by nemal byt problem. Ja by som Ti odporucal Rumunsko, Norsko bude asi rovnake aj o niekolko rokov, ako je teraz.


13.11.2009 16:52

Re: Norsko VS rumunsko

Jura
 Motarďák 

Ikona

Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go. ;-) kdekolvek kam peňaženka dovolí ... >:-)


14.11.2009 15:00

Re: Norsko VS rumunsko

komu sa chce - Nórsko

Česká republika, Nemecko, Dánsko, Švédsko, Nórsko 2006


1.deň – 14.júl – Česká republika, Nemecko

Odchod z Bratislavy – 08,30 hod., cesta štandartne cez Brno na Prahu, diaľnica má už najlepšie časy asi za sebou, preplnená hlavne kamiónmi nič zaujímavé, a cca 10 km pred Prahou odbočka na Teplice stále sme sa držali značenia na Teplice a Dresden, jedinou zaujímavosťou hraničný prechod Cínovec je mesto Teplice a Dubí s prehliadkou spodnej bielizne v ktorej sa ponúkajú i počerné nielen miestne slečny – dosť veľká hanba pre tento kraj. Po prekročení hraníc nepríjemný úsek bez diaľnice, cca 30 km pred Drážďanmi sa napojíte na výbornú diaľnicu po ktorej bez problémov sme prešli pri Berlíne do kempu Ferienpark und Campingplatz **** „Riegelspitze“ v mestečku Werder, poplatok za karavan s 2 osobami a elektro prípojkou 19 €, sprchy na žetóny po 0,80 € za 4 min., ktorý v princípe označeniu zodpovedá, v kempe je jazero s možnosťou kúpania sa. Zaľahneme a tešíme sa na ďalší deň.


2. deň – 15 júl – Nemecko -Dánsko
Ráno vstávame a vyrážame na diaľnicu smer Hamburg, opätovne po štandartnej diaľnici takmer bezproblémový prejazd, približne 40 km pred Rostockom zdržanie v dvoch nepríjemných zápchach kvôli stavebným prácam. Vďaka tomu zmeškáme trajekt Rostock – Gedser s odchodom o 13,00 hod, interval odjazdov je každé 2 hodiny, takže čakáme do 15,00 hod a s malým meškaním odchádzame smer Dánsko, trajekt je od piatku do nedele drahší cca o 30% ako v iné dni, takže karavan s dvomi osobami je za 100 €. Plavba trvá asi hodinu 40 min., na palube dostatočný výber jedál, takže plavba prebehne pomerne rýchlo. Po vylodení v dánskom prístave Gedser sa presúvame cez pekné a čisté dedinky so zaujímavou architektúrou domov na diaľnicu, ktorá je zhruba na našej úrovni, smer Kodaň, z diaľnice odbočujeme po asi 20 km na ostrov Møn na obhliadku známych kriedových útesov v Møns Klint , ktoré sú skutočne prekrásne biele, treba zdolať asi 100 výškových metov po udržiavanej cestičke s drevenými schodami dolu až k úrovni mora a potom naspäť, ale podľa nášho názoru ten pohľad stojí za to.Prejazd dedinkami sám stojí za to. Odporúčame rešpektovať v dedinách „bumpy“, t.j. retardéry, vytvorené inak ako u nás spomaľováky ale veľmi účinné. Dnes končíme v kempe Camping v Keldby *** , žiadny luxus avšak s dobrým vybavením. Bude 22 hod. pomaly sa stmieva a my sa ukladáme.

3. deň – 16 júl – Dánsko - Švédsko

Ráno vstávame a vyrážame smer Kodaň, kde prídeme asi po 1 ½ hodine kľudnej jazdy po diaľnici a vzhľadom na náš ďalší program, zamierime len do Tivoli, aby sme navštívili tento známy park, ktorý sme museli porovnávať s viedenským Pratrom alebo Phantasialand pri Kolíne nad Rýnom. Cítiť z neho na rozdiel od menovaných históriu, inak nič mimoriadne.Neúspešný pokus o kúpu lístkov na trajekt Kodan – Oslo nám nevyšiel, najbližší možný termín je o 3 dni, takže zmena programu a pôjdeme po súši, cez Švédsko. Po prehliadke Tivoli ideme ďalej, smer Malmo a Goteborg. Most ponad more medzi Kodaňou a Švédskom je zaujímavý a ďalej prakticky po Goteborg nič mimoriadne okrem kvalitnej diaľnice lemovanej benzínovými pumpami a pri každej pumpe prakticky len MacDonalds, kto fandí tomuto druhu „stravovania“ ten si tu príde na svoje, ostatní majú smolu. Vytipovaný veľký kemp v Goteborgu je žiaľ plne obsadený, takže postupujeme ďalej podľa odporúčania recepčnej v kempe a nachádzame veľmi príjemný rodinný kemp v Kungalv, asi 20 km severne od Goteborgu po odbočení asi 3 km z diaľnice Goteborg – Oslo – E6. Je tu pekný hrad a týmito miestami v minulosti prechádzala hranica medzi Švédskom a Nórskom.


4. deň – 17 júl – Švédsko - Nórsko

Odchádzame z Kungalv s cieľom dostať sa ešte v tento deň do Nórska, takže ideme urobiť pokus na trajekt Stromstad – Sandefjord. Okolo 11 hod. prichádzame po klasicky dobrej diaľnici a cestách do prázdneho prístavu a bez problémov kupujeme lístky do Sandefjordu s odchodom o 13,30 hod. Odstavíme auto na rampu a ideme na prehliadku mesta Stromstad. Konštatujeme, že mestečko je veľmi príjemné, typicky prímorské, ale čo nám pomerne kazí náladu je silný vietor, pred ktorým sa nevieme nikde schovať, fúka odvšadial. Takže zalezieme do auta a čakáme na trajekt. Cesta trajektom zaujímavá len kvôli silnému vetru a pomerne vysokým vlnám, takže nás trošku pohýbala, plavba trvala asi 2 ½ hod. Po vylodení v Sandefjord ďalej smerom na Larvik, Porsgrun. Začíname objavovať špecifiká dopravy v týchto miestach, čo znamená, že cesta plná zatáčok, stúpaní a klesaní, takže sa ani nedá ísť rýchlejšie, ako značkami prikázaných max. 60, resp. 70 km/h. Neregistrujeme klasické dedinky ale hlavne samostatné usadlosti, drevené domčeky sú v pastelových farbách so svojskou architektúrou. Opäť jeden neúspešný pokus, tentoraz v kempe Akkerhaugen, takže pokračujeme ďalej po ceste 360 a nachádzame opäť jeden útulný malý rodinný kemp v Sauherad nad jazerom s prekrásnou scenériou hôr. Nakoľko máme dostatok času, tak perieme, poupratujeme trochu v aute a ideme spať.


5. deň – 18 júl - Nórsko

Ráno odchádzame z pekného kempu cez cestu 361 ďalej na cestu 37 smerom na Rjukan, cesta zaujímavá mimo iného tým, že popri ceste sa ťahá nekonečná sieť cyklistických chodníkov, prekrásna príroda, po ľavej strane skalnaté masívy, po pravej súvislá sieť jazier. Prichádzame do Rjukanu, mesto sa nám nezdá ničím zaujímavé, takže pokračujeme ďalej po 37, ktorá nám postupne vystúpa na asi 1100 m n.v., ktorá sa nám javí ako pomerne nezaujímavá okrem zasnežených vrcholov, je plná zátačiek, stúpaní a klesaní, po ceste prejdeme asi 2 km dlhý tunel, ktorý nie je dobrou vizitkou lebo je zle osvetlený, úzky, žiadne vetranie ani únikové trasy, asi ukážka toho ako tunel nemá vyzerať. Spestrením po ceste sú sedlové strechy domov, ktoré sú zarastené trávou. Asi 18 km pred Amotom odbočujeme na 362, po ktorej prejdeme ešte asi 40 km a napojíme sa na E134 a dnes končíme v kempe Saltvold v Roldal lebo dnes nás asi tie nie veľmi vydarené cesty trochu znechutili, ale už sa tešíme sa na ďalší deň lebo po ceste 13 chceme pokračovať už ku skutočným fjordom.


6. deň – 19 júl - Nórsko


Ráno vyrážame smerom po 13 na Odda, Voss, s cieľom skončiť pred Sognefjordom. Asi 15 km pred Oddou plánovane objavujeme prekrásny vodopád Latefossen, ktorého vodná triešť ide až na cestu, takže ho nemôžete prejsť a bola by to aj škoda, ďalej po ceste je viacero menších vodopádov a vodných kaskád na pomerne divokej rieke v krásnom horskom prostredí, čo si užije hlavne spolujazdec, pretože cesta ja samozrejme samá zátačka a miestami tak úzka, že autá sa musia obísť krokom, pričom napr. 2 autobusy len keď sa stretnú na širšom úseku. Z pekného mestečka Odda pokračujeme po 13 ďalej do Kinaarviku, kde využívame trajekt cez Eidfjorden, ktorý pendluje stále dokola a plavba trvá asi 10-15 min. Následne prechádzame cez 7,1 km dlhý tunel, opäť samozrejme zle osvetlený, nevetraný, už si začíname hovoriť, že typicky nórsky. Z Granvinu pokračujeme do Vossu, kde nájdeme pneuservis na výmenu našej poškodenej pneumatiky, po asi hodinovom zdržaní pokračujeme ďalej po 13 smerom na Vik, po asi 20 km sa dostávame opäť na úzku cestu, ktorá smeruje na pahorkatinu, kde nám prechádzajú oči z toho množstva jazier, vodopádov, riek, no proste nádhera. Komplikovanými serpentínami sa dostaneme asi do 1100 m n.v. , kde s radosťou využijeme pri asi 25 st. C aspoň trochu guľovačky lebo ten sneh nemôžme nechať nepovšimnutý. Po malom spestrení a občasnom zastavovaní, aby aj vodič vychutnal tú nádheru, postupujeme pomaly ďalej. Posledná zástavka pred Vikom asi 10 km, pri malom parkovisku s reštauráciou, odkiaľ je prekrásny výhľad na celé údolie už s pohľadom na Sognefjord. Pokocháme sa pohľadom a spustíme sa do Viku, kde hneď bez problémov kempujeme a trošku si obzrieme Vik, kde ale dokopy nič nie je.


7. deň – 20 júl - Nórsko

Ráno vstávame a opúšťame Vik, aby sme prešli do Vangsness odkiaľ chodí trajekt, ktorý je opäť prakticky bez čakania a prevezie nás do Dragsviku za asi 20 min. plavby. Týmto začíname našu prehliadku severnej časti Sognefjordu. Pomaly sa vezieme po ceste 55 z ktorej je pre spolujazdca pekný výhľad lebo vodič má plné ruky práce na krivolakej a opäť veľmi úzkej ceste. Konštatujeme, že pohľad na fjord a vysoké skalné masívy, ktoré je obklopujú, je fascinujúci. Pravdupovediac ale v priebehu cesty do Laviku asi iba znalec rozozná, ktorý kopec a zátoka je iný ako ten predtým a ktorý je krajší. My sme to veľmi ani nezistili, takže po určitom čase sa nám to zlieva do jedného obrazu, ktorý ale uznávame, že je veľmi pekný. Z Laviku ideme opäť na trajekt a už len smerom po ceste E39 smerom na Bergen. Cesta po Bergen ubiehala pomerne rýchlo, napriek tomu, že je opäť plná zátačiek, stúpaní a klesaní, samozrejme aj viacero tunelov na nórsky spôsob, pričom jeden asi 2 km nás prekvapil tým, že vôbec nebol osvetlený, aspoň trochu adrenalínu. Príroda v okolí je opäť veľmi pekná a zaujímavá, len my konštatujeme, ako mestskí ľudia, že si nevieme predstaviť žiť v týchto oblastiach. To je ale náš názor. Vedľa Bergenu sa podvečer ubytujeme v peknom *** kempe, ktorý je umiestnený medzi horami pri malom jazierku. Pekné, takže večera, a pôjdeme spať, zajtra chceme vidieť Bergen.


8. deň – 21 júl – Nórsko

Kemp umiestnený vedľa Bergenu má tú výhodu, že už okolo 10 hod. sa nám podarilo prakticky bez problémov zaparkovať v Bergene hneď vedľa rybieho trhu, čo sme pri odchode ocenili lebo už v širšom okolí trhu boli všetky parkovacie miesta obsadené. Absolvovali sme len prehliadku trhu s veľmi širokým sortimentom darov mora, čo je v okolí aj riadne cítiť a hneď vedľa stánkov s rybami je široký výber tradičných nórskych výrobkov, hlavne nórskych svetrov, čapíc, šálov, rukavíc s možnosťou vypísania TaxFree a platbou v rôznych menách. Podarilo sa nám aj niečo kúpiť, v jednom stánku bol Čech, takže výber bol podstatne jednoduchší. Inak mesto sa nám javilo pomerne špinavé. Po tejto skúsenosti sme sa rozhodli vypustiť z nášho plánu Stavanger, takže otáčame smerom po 48 trajektom do Kyinnheradu a ďalej po 551 pomerne zaujímavou cestou s viacerými malými fjordami a plateným 11,1 km tunelom popri prekrásnom vodopáde, ktorý nevieme ako sa volá, opäť do Oddy s opätovnou prehliadkou vodopádu Latefossen, pričom tentoraz sme boli pri ňom poobede a slnko bolo natočené na vodopád, takže fotografovanie a filmovanie bolo super a odtiaľ po E134, kde po asi 70 km odbočujeme na E9 smerom na Kristiansand, kde dostane auto po viackilometrovom pomerne prudkom stúpaní so serpentínami zabrať a potom sa cesta dostane no normálu. Jazda po E9 je po doterajších skúsenostiach úplným oddychom lebo je pomerne rovná i keď je to trochu húsenková dráha, z kopca do kopca a opäť a opäť, do nekonečna. Vynahradí Vám to ale pekná príroda s množstvom jazier vôkol cesty. Prekvapuje nás v porovnaní s inými oblasťami riedka sieť kempov, napriek tomu po asi 50 km na E9 pri Flatelande v peknom kempe dnes končíme.


9. deň – 22 júl – Nórsko

Z Flatelandu vyrážame ráno smerom na Kristiansand po E9, zistili sme, že je to asi kvalitatívne najlepší úsek cesty, ktorý sme v Nórsku absolvovali. Prešli sme popri Byglandsfjorden kde opäť veľké množstvo jazierok Vás nenechá ľahostajnými a je to skutočne zaujímavý úsek cesty. Asi 50 km pred Kristiansandom je cesta lemovaná samostatnými usadlosťami s množstvom pomerne zaujímavých kostolov. Je sa na čo pozerať a kde sa zastaviť, ale my sme tento úsek poňali ako spojovaciu trasu ku trajektu, takže sme ju jednoducho len prešli. Po príchode do Kristiansandu sme sa hneď začali zaujímať o lístky do Hirsthalsu, v Color Line nás vôbec nepotešili, nakoľko lístky sme zohnali až na druhý deň s odchodom večer o 19.15 hod, takže máme pred sebou takmer 30 hodín voľného času v Kristiansande. Z mesta sme dnes nevideli takmer nič lebo sme odišli zohnať kemp, čo sa nám bez problémov podarilo, takže takmer nič nerobíme, len polihujeme a pozeráme dáke filmy.


14.11.2009 15:43

Re: Norsko VS rumunsko

volkswagen
 Turista 

Ikona

Nazdar,

minulý rok sme boli s kamošom v Rumunsku a neľutovali sme ani vtedy a ani s odstupom času dnes. Naopak. Keby bolo viac času, idem kedykoľvek. Dal som aj cestopis a video. "Motorkou po rumunsku 2008" len bacha. lebo je to dlhé. Nórsko chcem buď budúci, alebo o dva roky. Počítaj ale s tým, že tam siahneš čo som počul a čítal oveľa hlbšie do kapsy.
Aj toto je bohužiaľ o peniazoch. Good Luck! :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil volkswagen (14.11.2009 15:44)


14.11.2009 20:36

Re: Norsko VS rumunsko

JOSE
 Edvenčr 

Ikona

nazdar Paľo :-)


Ja s Peťom plánujeme cestu do RO :-) 7 až 10 dní cca už mám aj akú takú predstavu :-) kadiaľ sa pôjde :-) približne jún júl :-)

ps. napíš mi presnú adresu do pošty :-) pošlem ti tie fotky z čiech na cd :D alebo počkáš do budúceho roka :D aksa spolu vidáme na cestu ? :D
r e s p e c t 8-)


15.11.2009 8:59

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

JOSE: napisal som ti SS ;-)


06.02.2010 13:04

Re: Norsko VS rumunsko

misov
 Turista 

Ikona

norsko je nadherna krajina s kamosom a s frajerkami
sme ho absolvovali v maj- jun 2009 vrelo doporucujem za 2 tyzdne 9000km


06.02.2010 13:23

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

misov: a rozpocet?


06.02.2010 15:37

Re: Norsko VS rumunsko

zahir
 Kávičkár 

mam za sebou niekolko krat takmer cele pobrezie Norska od Kristansandu, Bergen, znamy Gerianger fjord, plus vela dalsich fjordov, Lofoten, Tromso az celkom na sever Hammerfest, Alta a samozrejme Nordcap. Biele noci a polnocny zapad slnka musis vidiet [dobre]
Ale nebola som na moto ;-) Na severe ludoprazdno, prekrasna divoka priroda, super cesty, juznejsie milion malych jazierok a same fjordy, vodopady- krasne. Maju kvalitne rozvinuty cestovny ruch a vysoku zivotnu uroven, co sa samozrejme odzrkadli v cenach. Vsetko je priserne drahe :-( A samozrejme potrebujes 2-3 tyzdne, pretoze je to cele veelmi rozsiahle a aj to ti bude malo ;-)
rumunsko len pobrezie- nic moc :-( vnutrozemie moze byt urcite zaujimavejsie ;-)
nech sa uz rozhodnes akokolvek, prajem stastnu cestu.


06.02.2010 17:30

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

zahir. rozhodnuty uz som davno,ide sa do Rumunska v auguste...mame uz naplanovanu aj trasu,hlavna cast jevenovana vnturozemiu..vychadza nam to na 13 dni cca...
ale raz,ked budu prachy nazvys zasa,tak urcite chcem ist aj to Norsko...


06.02.2010 17:33

Re: Norsko VS rumunsko

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Ja by som isiel do Rumunska, lebo som tam este nebol :-D :-D :-D


06.02.2010 17:36

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Chod! >:-) A v Norsku si uz bol? :-O


06.02.2010 17:39

Re: Norsko VS rumunsko

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Ja v Norsku zijem :-)))


06.02.2010 18:11

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

a ako? dobre? :-O :-D


06.02.2010 22:10

Re: Norsko VS rumunsko

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Dobre [dobre]


06.02.2010 22:25

Re: Norsko VS rumunsko

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

najprv bež do Rumunska a ak ti diaľky zachutia , tak sa vrhni na Nórsko, je to predsa len o kus ďalej. Nebol som ani v jednej ani v druhej krajine ale a predpokladám, že ak Lea dostane chuť kusnúť uja Sloba do ucha, tak nabalíme plechovku a pôjdeme tým smerom. S dobrým route plánom zvládneš rumunsko aj za víkend a veľa uvidíš. Ja pôjdem oztravovať sloba a znásilníme ho nech nás vezme na špicbergy :-O :-D ;-)


06.02.2010 22:30

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Rumunsko je uz naplanovane,dialavy michutia,minulu sezonu to bola Ceska republika(az po Aš) a Taliansko,Rakusko....dialky mi chutia... [dobre]


06.02.2010 22:39

Re: Norsko VS rumunsko

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No vidíš, po pár sezónach budeš chodievať bozkávať morskú pannu na mólo pri atlantiku v Belgicku každú sobotu pred raňajkami ;-) :-D :-D :-D
Môj Sen: Goldwing, Nelly Furtado na plné gule a predo mnou tabuľa "Vitajte v meste Lisabon" :-} ach jáj tie zkurvené sny :-((((((


06.02.2010 22:46

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Goldas je realny (starsi,ale je),Nelly Furtado na plnych guliach ( :-D :-D ) asi tazko,jedine za riadny obnos penazi mozno a tabulu ti napisem,aku len budes chciet ;-) >:-) :-D


06.02.2010 23:06

Re: Norsko VS rumunsko

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak dík a ja som sa s Cameron Diaz stavil, že ju podvediem s VOA Nelly :'(


06.02.2010 23:07

Re: Norsko VS rumunsko

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

:-D :-D :-D ....ale ked by si chcel,tak je k dispozicii aj (ten alebo tá?) Lady Gaga ;-) >:-)


16.03.2013 6:36

Re: Norsko VS rumunsko

slobo
 Bahniak 

Ikona



Zakaz
užívaní koní jako dopravních prostředků

Pozri obrázok
Legea
de interzicere a utilizării de cai ca mijloc de transport pe drumurile românești


Podle anglického listu The Independent
to byl nově zavedený rumunský zákon zakazující užívaní koní jako dopravních prostředků na rumunských silnicích,
jenž vedl k tomu, že se na evropském trhu ocitlo tolik koniny.

I do Norska bylo maso dovezeno z masokombinátu ve Francii.
Koně měli být poraženi v Rumunsku a nedalo se vystopovat, že by se to dělo na schválených jatkách.

Dokonce bylo naznačováno, že konina pocházela z nezákonných porážek odcizených zvířat
s veškerými riziky pro lidské zdraví, která to může obnášet.

brenna ihned cz



Pozri obrázok
francebleu 11 février 2013, affaire findus


O takové věci se .. žádný bodrý Tesco-Čech nezajímá,
neb mu o tom veřejno-právní telka a komerční weby nic rozumného a konzistentního
do ouška nepošeptají.
Od těchto travičských firem by totiž nedostaly přímou a skrytou reklamu,
která je ekonomicky živí.


news.e-republika.cz/article1477-Neviditelna-ruka-trhu-s...


16.03.2013 7:33

Re: Norsko VS rumunsko

plus to výrazne zrazilo ceny konského mäsa v EU :-)



17.03.2013 12:06

Re: Norsko VS rumunsko

slobo
 Bahniak 

Ikona




„Dožadujeme se toho, abychom pokaždé věděli, co jíme, abychom si mohli vybrat“

Zhr(o)zení spotřebitelé se obávají, že sedli na lep nenasytným chytrákům,
a že svým zdravím lepí klesající tržby jak těmto podnikatelům-podvodníkům,
tak EU samotné,
co se týče
„prodávání věrohodnosti“ EU občanům.

Ta věrohodnost prodávání ideí o vůli dobra podle nich jaksi nejde na dračku tak, jak dříve,
a chudáka EU nyní ještě k tomu kompromituje tato aféra.



Video: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded...



Již to, že bylo možné onu koninu vydávat v takovém rozsahu za hovězí,
svědčí podle nejednoho norského kritika o selhávající kontrole,
což prý mluví ve prospěch masa z tuzemských chovů, či tuzemských potravin vůbec.
Autor: Yngvar Brenna



Honza
10.3.
Doplnění ( Kůň místo vola pohledem Norů )

Autor neuvádí rozdíl ve stravování v Norsku a v ČR,
který jsou pro pochopení povyku v západní evropě podstatný,
uvedu jej tedy já. (Honza)

Česká hospodyně připravuje na sobotní oběd vepřo-knedlo-zelo z krkovice, mouky, vajíček, droždí a kyseného zelí.
Tři hodiny se s tím namáhá, aby bylo pořádné jídlo.

Norská hospodyně vyndá z mrazáku lasagne, strčí je na půl hodiny do trouby a mezitím udělá salát.

Zatímco u nás vaří většina domácností, v Norsku nevaří skoro nikdo, jedí ohřáté polotovary.
Ty jsou v čechách považovány za marketingový trik,
jak prodat značně nejistý obsah za cenu nejkvalitnějších surovin,
:-) proto se zde nikdo nad podobnými aférami nerozčiluje.
V Norsku se tím živí půlka národa, proto ten křik.

Zaplať pánbůh za české hospodyně !


20.04.2014 9:15

Re: Norsko VS rumunsko

slobo
 Bahniak 

Ikona




















Norsk motorcykel klubben,
Statoil,
TATRA Norge AS
ønsker alle en riktig Pozri obrázok



www.blodkreftforeningen.no/wp-content/uploads...








Pozri obrázok










Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 139104 | Včera: 230456