Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pani ..... budte dobri a skuste mi poradit,ze co moze byt mojej drahej JAWA 350. Uz asi 3 mesiace stoji nenastartovana ..... 3 mesiace sa ju snazim opravit. |
Cau ZoltanF: Skontroluj, ci ide benzin do karburatora (mozno mas upchatu vypust nadrze). Ak benzin tecie, vycisti karburator a nastav volnobeznu zmes. (mozno mas v plavakovej komore odseparovany olej, laebo upchate trysky...). Skontroluj, ci je vporiadku prisun vzduchu. (zakydany filter, handra v sani ...) Nastav predzapal na cca 3.5 mm pred hornou uvratou pre oba valce. (to si musis pozret v knihe ako sa to robi, ak to nevies) Daj nove tesnenie pod hlavy valcov. (po tej ciastocnej GO mas mozno nejaky problem s kompresiou, alebo si pouzil stare tesnenie, to ja neviem, tak pre istotu) Daj nove sviecky a skontroluj, ze obidva valce davaju iskru. Ak davaju a je svetlomodrej farby, tak je ok. Ak je do oranzova, je slaba a mas slabu bateriu, alebo seriozne opalene kotakty prerusovaca. Ak je prerusovac opaleny, tak nebrusit, ale vymenit. Bateriu dobit alebo kupit novu ak je v haji... |
tak "zasrata" alebo "draha" a "skvela" JAWA? |
Ake silne slova! |
www.motoride.sk/?P=phorum&S=autor%3AZoltanF |
S mojej skusenosti treba mat trpezlivost a pomalicky sa tomu venovat. nie naraz. alebo SERVIS |
miroslavhujo..ma pravdu.takej masine sa treba dost venovat aby slapala ako nova |
"Geofrey" karburator je cistucky ako novy .... som sa s nim hral asi 2 dni. Pred tymto rozobratim som menil piesty a kruzky,tak vtedy sa dostali vsade nove tesnenia pri valcoch a teraz ked sa rozobrala,tak dostala nove tesnenia uplne vsade. Ale ako pisem kompresiu to musi mat,lebo inac by mi ak dobre viem zadne koleso neslo do fleku po vypusteni spojky pri roztlacani, ci sa mylim? Zapalovanie by malo byt nastavene na 95 percent (na 100 nie,lebo neni nova a nie som az taky zbehly v tom,ale s tymto nastavenim by to malo bez problemov). Pozrem sa este raz na tu iskru a uvidim,co sa podari .... dufam,ze to bude len tou baterkou,ale pravdu povediac moc v to neverim,lebo som aj tu kupoval novucku a este aj silnejsiu,lebo som pocital,ze chvilu potrva,kym ju rozbeham,ale nie az takto dlho. A sviecky som kupoval minuly rok (najdrahsie,co vtedy mali do JAWA ... stali 150,- Sk / ks) |
ZoltanF: S tou kompresiou mas pravdu. Inak vec sa ma tak, ze ked Jawa nejde a mechanicky je vporiadku, tak bud preto, lebo ma zlu zmes, alebo preto, lebo nedostava iskru, pripadne nedostava iskru vo vhodny okamih. Zla zmes moze byt sposobena aj inymi vecami ako je prisavanie vzduchu za karburatorom a ochudobnovanie zmesi, napr. mozno mas silne prehnutu prirubu karburatora od prehnaneho utahovania, alebo pertinaxovy medzikus medzi blokom a karbecom je prasknuty alebo zle utesneny. Potom este moze prisavat cez dosadaciu rovinu kartrov, to by ale zrejme aj pustala nejaky olej, nie je vsak podmienkou. Dalej moze prisavat cez gufera (al. "simeringy") klukoveho hriadela. To su ale relativne krajnosti. Zacal by som kontrolou mohutnosti a farby iskry. Ked je modra a mohutna, tak prehnutie priruby karbeca. Ked je ok, tak skus mrknut do tlmicov vyfukov, ci nie su upchate, to len tak z princiu, sak ani neviem aky model Jawy mas. Tiez si daj pozor na dostatocnu priepustnost vzduch. filtra. A sviecky musia byt ciste. To proste neexistuje aby si tu Jawku nerozchodil !!!!!! |
jj Geofrey to vystihol: To proste neexistuje aby si tu Jawku nerozchodil !!!!!! |
zoltanF ja ju kupim Upravené 1 krát. Naposledy upravil futu (25.10.2006 14:27) |
Nic iné ti neporadim,daj na vozik a privez do mostu pri ba 0903525850 |
Geofrey elektriku vraj spravili v tom servise (to povedali,ale nevidel som ju,takze ...) |
nechcem trepat,triapolu som nikdy nemal,...ale viem zo hosi hovorili ze sa niekedy zadari zalozit piesty naopak,a sacie okienka su potom na vyfuku,...skus to pozriet-piest otoceny ritou dopredu,...hm???? |
|
balu hmmm ..... tie sviecky som kupoval minuly rok ...... ale dal si mi chrobaka do hlavy a asi ich skusim vymenit ... uvidim,co sa na to povie |
A tak konecne ma napadlo pozret sa do Tvojho profilu. Ak je ta Jawa Tvoja, tak to je zjavne 638 prerobena na 639, alebo rovno 639. Tym padom na tu podlozku medzi karbecom a blokom zabudni. A skontroluj, prosim Ta, predzapal. Ked Ti tu elektriku robil niekto iny, tak by som sa nespoliehal, ze je OK. Dolu hlavy, do ruky subleru a meram predzapal. Alebo to zmeraj cez otvor sviecky, tiez to ide, nie je to take spolahlive, ale orientacne to postaci. Ked dava iskru a karbec je cisty, tak je to v predzapale. Rozhodne by som sa nespoliehal, ze pred par mesiacmi mi to niekto nastavoval..., alebo ze pred par mesiacmi som cistil karburator..., treba to urobit znova, a sam, lebo niekde ta chyba je a ked si to neoveris na vlastne oci, tak sa budes krutit dokolecka ako ze "to by malo byt dobre, hento by malo byt dobre"... Si treba vyhrnut rukavy a spravit co je treba spravit (predzapal, znovu vycistit karbec, vymenit sviecky). Hodne zdaru a daj sa do toho, inak tu Jawu nerozchodis nikdy. |
Geofrey .. |
Prepac mi, ak som Ta vytocil. Narazal som na vetu z 25.10. o 19:05 "elektriku vraj spravili v tom servise...". |
Geofrey ..... nevytocil si ma ty .... sorry ak to tak vyznelo ...... stve ma motorka |
No pani zlaty ! |
Ja by som sa priklonil k názoru Miros139- daj dole hlavy a pozri,kam smeruje šípka. MUSÍ smerovať k výfukovým kanálom, čiže dopredu v smere jazdy. Daj vedieť ako si dopadol.. |
Hovby opravil ....... momentalne je cast v garazi,dalsia v pivnici a bloky u znameho,co ich brusy,lebo su trochu rozklepane ... dlha historka |
NIE kluka! piesty! na vrchu piestov je šipka, ktorú po očistení nájdeš, a musi smerovať do výfuku. Počuj, tak ma napadlo, a máš tam dobré čapy? lebo 350-ka má zaslepené čapy, a ak by si dal náhodou normálne, zo 175-ky, tak ti to nepôjde. Ako tu dakto písal, jawka je veľmi jednoduchý stroj, a aj keď občas potrápi, naštartovať jednoducho musí. |
ZoltanF sa mi tak zda ze viac pises pri kompe ako ju opravujes Upravené 1 krát. Naposledy upravil Qwerty (16.02.2007 2:03) |
baho takze max by som mohol mat otocenu kluku, lebo je vonku ... mimo blokov,chapes ? |
Napíšem to takto,a skúsim slušne: ty si tú kluku ešte asi ani nevidel, pretože keby áno, tak by si zbadal, že na jednej strane je závit na dotiahnutie koliečka primárneho prevodu a na druhej kužeľ na nasadenie rotora. čiže pre tvoju info, otočiť sa nedá, teda aspoň nie tak, aby si ešte nahodil spojku a skúsil roztláčať, lebo by si ju nemal ako nahodiť. OK? Takže nabudúce prosím nejakú inu rozprávku.... |
baho pozri ! ... ja som sa preto pytal,ci sa da otocit,lebo mi to nedavalo logiku tiez. Tu klukovku som drzat v ruke,takze ANO,videl som ju. A este stale ju mam v pivnici a cakam na spasenie,ze mi konecne dojdu bloky,aby som ju mohol vlozit. |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 252620 | Včera: 239282