Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
miro s. Neregistrovaný |
Zdravim páni, otázka na vsetkych enduro jazdcov.Zaujíma ma ake mate skusenosti s utopenym motorom a jeho opatovnym nastartovanim,2T.Pomaha vystriekat mokru sviecku napr.WD 40 a nasledne motor naskoci? Ja mam obcas pri potulovani sa lesmi,lukami a brodmi-hlavne prave tento problem/cz 250/-motor zhasne, vyberiem sviecku, ocistim od vody/spolu s olejom vznikne pekna emulzia/, lenze opatovne po namontovani, kedze je zrejme uz aj vo valci nielen v karburatore stale urcite mnozstvo vody,sa deje to iste-sviecka vlhka. Toto riesim tak, ze sviecku vyberiem, zaradim 1 a tlacim moto so zaradenou rychlostou az pokym mam dojem,ze cez svieckovy zavit vytlacilo-vyfuklo vacsinu vody.Potom to skusam do nemoty,s cistenim-tlacenim.....minule mi to zabralo asi ...3-4 hodiny, takze si viete predstavit aky som potom asi nasraty...najprv som si myslel ze si motor spatne nasava vodu cez vyfuk, ale omyl, konstrukcia karburatora JIKOV umoznuje nasatie vody vsetkymi moznymi miestami-vicko supatka,bovden v mieste uchytenia s vickom supatka, mozno cez zavit volnobeznej trysky.Nehovorim o tom co asi dokaze kalna voda s jemnymi pieskovymi casticami urobit s piestom a valcom...ake su vase skusenosti. p.s.rady typu:kup si ine moto nie su riesenim dik. |
Ja sa len laicky opytam: nema CZ250 nakopavanie? Ak ano, nie je lahsie to nakopavat (myslim, s vysrobovanou svieckou!) ako tlacit? A este poznamka, ja som svoju ties skusal roztlacat, ked mi dosla bateria, a odporucam roztlacat na dvojke a nie jednotke. |
miro s. Neregistrovaný |
ono ide prave o to: ked das za jedna a tlacis mas na motore vyssie otacky ako cez dvojku a tym padom to rychlejsie vyfukne von, s tou nakopavackou-ide to potom aj rukou ale nie je to take efektivne.Samozrejme roztlacanie so svieckou koli startovaniu cez dvojku. |
Vidi ked sme uz pri tej baterke na nasich kraskach musis dat dolu zadne koleso? Mne to tak pripada neviem si inak predstavit, ako sa inak k nej dostat. Mam ju totiz v kely , nevydrzi viac ako jedno nastartovanie, teda ak nechyti na prvy sup mam smolu... stve ma to a neviem zmerat ani elektrolit. |
e1ement Neregistrovaný |
Hmm, a ten humus co po tej vode vo valci ostane tu nikoho netrapi? |
miro s. Neregistrovaný |
Pani, poprosim Vase skusenosti s WD-40 a pod. na vlhke sviecky. |
JohnD Neregistrovaný |
no ja som zatial este odkedy jazdim vodu v motore nezazil... to potopis celu motorku pod vodu? jedine co by som na tvojom mieste vyskusal je kompletne utesnit karbec a potrubie ktore ho zasobuje vzduchom nasavanie teda umiestnit co najvyssie a tak aby rovno do filtra nefrkala voda al aby nebolo moc nizko... znie to ako blbost... hmm??? tolko vody ze by to udusilo motor.... ??? ked som aj presiel cez nejaku riecku skutocne sa mi to nikdy nestalo... |
Vidicom ,ale ked sviecka tam neni tak to je jedno,lebo su tam neni ziadne tlaky tak tlacit to moze aj na jednotke.asi tak. |
frodo Neregistrovaný |
keby islo len o tu sviecku, tak je to jednoduche. Na odstranovanie vody sa da pouzit lieh. Ponoris sviecku do denaturaku (myslim technicky lieh z drogerie), voda sa premiesa s liehom, lieh potom zapalis (teda ten na sviecke, nie celu flasu ) a sviecka je sucha. Ale problem je, ako dostat vodu z valca . |
Ty kokso! Takze si z toho mociaru len odbehnes do najblizsieho hypermarketu, pretoze drogerie su cez vikendy, ked sa vozis zavrete, a je po probleme... |
frodo Neregistrovaný |
Dnes ti to pali, jak mokra sviecka. Asi to bude tym ze je sviatok. Ked sa planuje ist brodit, tak si zoberie lieh so sebou. Radsej mu ty porad (ked ti zase spojenie nepadne), ako dostane tu vodu z valca. |
miro s. Neregistrovaný |
Fajn som rad ze ste sa zapojili, samozrejme ze provotna moja chyba je ze nemam cele sanie dokonale utesnene.Zrejme tam nahodim penovy filter urceny pre off road masinky,napustim olejom, ostatne veci ako karburatok poutesnujem a svaty pokoj. Avsak problem je stale aktualny. Samozrejme tej vody tam zrejme nie je za kybel, ze. Opisem tu situaciu konkretne: kvaltim po luke, stvorka stredne otacky, pozorujem ze budem krizovat riecku, postupne radim dole az na jedna, vstavam do stupaciek este za jazdy vyberam miesto kadial prejdem brod, pustam spojku dozaberu, uz som v strede riecky, otacky drzm co najvyssie aby nezplavilo vyfuk a preletel som plnou silou cez bahnity nanos, ... a tu zrazu chr chr... ticho....zoskakujem zo stroja tlacim moto von z riecky, parkujem na stojan, vysrobujem sviecku-mokra od vody,ocistim, demontujem vycko supatka karb. , vytahujem posuvac,nazriem dnu-voda v podobe malych gulatych kvapociek,osusim vechtom,povytieram, to iste v plavakovej komore,a tam to dokonale vysusim,mozno bude aj uz v kanalikoch trysiek?,nedemontujem JIKOV ale iba vytacam volnobeznu trysku-prefukujem , davam naspat, rozmyslam..?mokry papierovy filter? isto ked mam mokru sviecku od vody nepomoze mi len vycistit JIKOV,popr.teleso sania-filtra, nadalej voda ktora je v kluke-aj male mnozstvo-kvapocky neustale budu zanasat sviecku!!!!!!Preto radim za jedna a s vybratou svieckou,tlacim stroj po luke hore dole cakajuc, ze tu zasranu vodu postupne povytlaca von.Ano skutocne to pomaha az na to ze to trva vecne, som vysyleny nasraty, na turcianskej stepy preto hladam vačši kopcek, napada ma jedno miesto, tlacim asi dva km v rozmocenej pode luky,zastavujem na vydychanie,odpocinok,konecne sa blizim k miestu z ktoreho konecne roztlacim stroj,ponevac moja baterka ma svoje roky,ale dole kopcekom chyti hned navyse ta vlhkost..., brodim dalsiu zakrtu Bieleho Potoka,voda vyse kolien, citim ako mi chlad leze to kanad-voda ma prebera a este razantnejsie prebieham cez brod, parkujem, odstranujem porubane haluze ktore mi brania v ceste , znova tlacim, mam vyprahnute v hrdle,ustach, vsetku vodu som uz vypil, pozorujem stado lani, oni mna, tlacim......pomaly zacina prsat,parkujem vytahujem plastenku, v miernom dazdi sa pustam dole briezkom-zapalovanie zap. kvaltim dva nic, jedna nic, motor nenaskakuje uz som zase na rovine....hladny smadny, z domu som vyrazil o 11:00 teraz je nieco po 16:00 jemne mrholi.....znova tlacim do kopca otacam sa, rozbieham sa dole-zapalovanie , dva - baf baf, jedna baf baf baf aaaaaaaaaaannnnnnnnooooooooo otacam plynom, davam dva necitlivo za studena vytacam motor, snad nezhasne, robim zopar kluciek po luke, neutral, drzim jemne nad volnobech - ziadne protesty......som zachranenyyyyyy......rozmyslam ci dokoncim naplanovanu trasu, ktora pretina riecku znova a znova, kontrolujem benzin, srdce mi ide puknut chcem jazdit ved som len tlacil a sroboval, vitazi rozum a moje druhe ja-neviem ktora otacam sa oklukou po starej ceste domou, este mi do cesty skacu dva mlade statne jelene, citim ich zvieraci pach, ktory sa miesa s pachom benzinu a bahna ktore vlecem zo sebou na odeve a motorke,....po ceste hladam pri starej horarni vodu,marne, citim ze motor nejde o.k. trochu viac vibruje a nema spravny tah po zavreti supatka necitim volnobeh-aaa jasne pri demontovanom supatku som si zle zavesil ihlu,teraz mi ochudzuje.....seriem na to valim domov...............AKO BY STE POSTUPOVALI KOLEGOVIA? MNE V DANEJ SITUACII ZISLO NA UM-KEBY SOM MAL WD 40 ! AVSAK KEBY......MATE S TYMTO VYROBKOM SKUSENOSTI NA HORE UVEDENY PROBLEM? VIDEL SOM REKLAMY...?KDE FACHMANY ROZSTARTOVALI V ZIME MOTORY PRAVE STARTOVACIMI SPREJMI.....VLHKE A STUDENE SVIECKY, NIZKA OKOLITA TEPLOTA, SEVER USA? |
miro s. Neregistrovaný |
este doplnim, cas medzi tlacenim som si kratil zalozenim ohnika a nazhavenim sviecky cakajuc ze ju zohrejem a pomozem startovanie urychlit, nie nie omyl.... |
frodo Neregistrovaný |
ale teraz uz vazne, bez srandiciek: |
frodo Neregistrovaný |
ach jaj - romantika. |
miro s. Neregistrovaný |
TO FRODO:ja som to nechcel povedat na plnu hubu, som rad ze si to spravil za mna.....vazim si stranku motoride, ale cakal som od stalych ucastnikov viac,....ked som kupoval sprej na retaz v miestnom obchode pri ziline, nahodne mi poradil starsi sedivi pan s vyrazom ala belmondo, hovorim si frajirek...avsak pan zrejme trenuje mladsich off road chlapcov, preteky a tak, ked som mu povedal cz250, povedal: "a zetka na tej som jazdil 15-20 rokov" podotykam ze zrejme zavodne, nasledne sa naciahol cez pult predajne, /nebol majitel/ vytiahol off road penovy TWIN AIR a hovori:"toto tam dopasujes utesnis, napustis tymto olejom",ukazal na regal v predajni, "je sice drahsi ale dobry, za nasich cias sme tam davali tie velke papierove so skody 1000 a 100,ale len do sucha a prachu, na blato a vodu to je hovno, do blata boli dobre take.. boli to americke penove, ked tam dopasujes tento a naolejujes mozes behat popod vodu, a cez vyfuk ked drzis otacky nenasajes vodu",este sa ma pytal ci to mam orig. cz250 alebo prerabku,a po odpovedi dodal "ved na tom sa tiez dobre v lese vyvozis nie?", ja dodavam ze ano, lucime sa, v ruke spray na retaz proti blatu,ponevac A00 plus olej nie je to prave orechove,......tomuto hovorim fundovana odpoved, akurat ze WD 40 nemusel pouzit, vieme preco,ze..... |
miro s. Neregistrovaný |
a co tak ako prevencia pred danym problemom pred jazdou VELFOBIN do benzinu? |
JohnD Neregistrovaný |
s WD40 nemam ziadne skusenosti al ako som napisal predtym skusil by som prevenciu (nejako to utesnit) co teda si robili na nejakom zavode s cztkou? ked presli cez nejaku kaluz tak zastali vytiahli svicnu a vystriekali wdckom??? |
miro s. Neregistrovaný |
MOZNO, JA NEVIEM JA SOM SA VTEDY ESTE S OTCOM,......HOJDAL |
miro s. Neregistrovaný |
ono zrejme celkom tesny ten saci trakt nemoze byt, ze, ked chceme aby nam papierova filtracna vlozka zabezpecovala prietok vzduchu odpovedajuci hltnosti motora vo vsetkych rezimoch otackovej charakteristiky motora, na tento ucel sa vymysleli penove filtre napustene olejom/bud special na to urcenym alebo davnejsie odporucany bezny motorovySAE 30/ktore su schopne pracovat aj vo vlhku a blate.....ja som ho tam vsak nemal |
JohnD Neregistrovaný |
no dufam ze vymena filtra zaberie a prajem vela stastia a este mnoho mnoho kilakov... |
miro s, rady typu: ked ides jazdit, zober si so sebou lieh-kvoli vode (keby ti natiekla), benzin (keby ti vytiekol), WD-40 (keby ti nieco neslo uvolnit), dlaha (ked si zlomis nohu, kozuch, ked ti bude zima, skratka same frodoviny a nakoniec pojdes jedna crosska a tri doprovodne Off-roady. |
frodo Neregistrovaný |
Vadim, s tym kompresorom ma to napadlo (pretoze stlaceny vzduch je na vodu dobry), ale nemal som odvahu to napisat . |
miro s. Neregistrovaný |
Zdravim pani, som tu zas, potesili ma dalsie odpovede.Zacnem poporiadku. Necitim sa byt zacinajucim bahennikom.Od 13 ako som zacal kradnut tatkovi fichtla som bol hlavne v lese, v 17 som dovliekol spomynanu cz 250, tp+spz, vyzor asi ako XT 550 /partak s ktorym stale jazdime si niekdy neodpusti poznamku:kurva vyzera to ako stara xt-cka../,terenne vlastnosti stroja boli vylepsene 21" kolesom v predu+stupliky,zial v zadu ostala 16",tolko k moto. Momentalne mam 25 rokov, a dovolim si tvrdit ze za tych x-rokov co jazdim na tejto motorke som zjazdil mnoho,....kopcov dookola,sledujuc obcas pred sebou otlaceny drapak napr. od nejakeho husaberga a pod.-mam tym na mysli ze som zdola na nej to co iny na inom/ / . Mal som moznost zajazdit si aj na Husabergu, a klobuk dolu nad ludmi ktory dokazu potencial tychto strojom v terene naplno vyuzit! Ak mi Vadim povies, mne co nespocetne krat tlacil, opravoval, tlacil, radu typu nevlac so sebou ziadne hovadiny, tak sa prepac nehnevaj ale zda sa mi to amaterske.Ak sa rozhodnes ist na motorke do hor, /nemam na mysli luku za domom/,prejdes, do odlahlych dolin, a hlbokych lesov, kde si stromy naposledy pamataju hrkot LKT z pred piatich rokov,zoberiem si vsetko co len odnesiem, a viem ze to budem potrebovat. Neviem kolko mas ty rokov, ale uz len z ucty k starsim nazvat dotycneho pana "predvojnovym mudrcom" hmm...Moj postoj k ludom, co sa mi snazia poradit spociva v tom ze si ich vypocujem dokonca a informaciu si sam utriedim. Ak viem ze starsi pan uz napr. zachadza tam kde ja mam jasno, z ucty ho necham dohovorit, a nebudem mu ako kolvek davat na javo ze ma uz svojim prejavom nudi. Co povies na to to:koli doplneniu rozhladu som si dohodol stretnutie s inym starsim panom, ktory za mlady jazdil motokros na narodnej urovni.Nasa debata sa mala krutit okolo membranovych klapiek v sani dvojtaktneho motora. Hovoril mi o sposoboch ladenia dvojtaktov v ich casoch, bezne veci ako sa pohrat s charakteristikovu motora s piestovym rozvodom. Ked vsak prisla rec na spomynane klapky, povedal mi ze s tym uz skusenosti nemal pretoze na konci 60-tych rokov ked on s aktivnym zavodenim koncil, akurat tato vecicka zacala prerazat v motokrose. Jeho poznatky o klapkach sa vyuzit nedali, ale bol to jeden zo silnych zazitkov v mojom zivote. Doplnim ze dotycny pan mal asi 70-rokov, zhrbeny asi na meter sesdesiat, no vetchy starcek. Ked ma odprevadzal spomenul ze na svoje 175 este tak kazdy rok najazdy 350-500 km.Hovorim si starsi pan sa prefukne na ryby a spatky, hovno, on zadrel: no este najazdim tych 350-500 km tuna po okoli po lesoch!!!!!!!!A ze nekecal, viem, pretoze ked prisiel navstivit byvalych spolupracovnikov na katedru na motorke, pani ho vyprovokovali ze nech im ukaze ako este jazdi,.......a teraz pozor, sedemdesiatnik skopol svoj casom oslahany trojkanal, a predviedol bravurnu jazdu po luke plnej vymolov a jam, clovek ktori mi to hovoril: "clovece on na tom skakal, dvihal na zadne," no skratka asi ako ked Jaro Katrinak predvadzal Husqvarnu na nejakej novinarskej reportazi. Kto jazdi v terene s tymito starymi strojmi vie ake to muselo byt namahave. Inak ten chlapik s tym penovym filtrom v predajni bol niekto iny ako tento stary zavodnik. Ja uz inac na ten problem zo svieckou seriem pretoze vcera som bol doma, otvoril som si moj saci trakt a jedine kadial voda vosla do karburatora, bol odvzdusnovaci otvor na plavakovej komore, asi tolko...Este k Vadimovej poznamke o tom zapalovaci, samozrejme som toto skusal, ale radsej som zalozil ohen aby som si neminul vsetky zapalky a zapalovac...A neodpustim si este k Vadimovej poznamke:"Zabudni na rady predvojnovych mudrcov o tom, ze motorovy olej je vhodny na zachytavanie prachu, osetrovanie koze, pripravu prazenice... Na vsetky tieto vecicky je urcene nieco ine, kua!" Skus si nahliadnut na www.dr600.de do servisnej prirucky toho stroja a najdi si pasaz o tom cim sa napusta vzduchovy filter.Ja viem ze dnes su modernejsie pripravky, ale ak pouzijes na danu vec pripravok tej doby, asi nic nepokazis, nemyslis? A este sa pozri aky olej SUZUKI CO.JAPAN doporucuje do motora....kde ze su tie durablendy a gps 4, ?....API SE-SF splna napriklad aj nas UNIOL !!!! a ze nema JASO MA? nevadi, predpisuje normu vyrobca motora?nie, riesi to zrejme tym ze skrati vymenny interval oleja,hm.Inac vsetky motocyklove oleje su podla API maximalne SG.Schvalne ci uhadneme preco? A ktory MADIT je API SG? No predsa TURBO PLUS! cha cha a teraz som zvedavy aka sa tu strhne diskusia o olejoch!!!!!! Nemylia si niektory ludia pojem viskozita a vykonnostna trieda? Na zaklade coho sa rozhodujete pre vyber oleja do vasho motocykla,pozrie sa niekdo do servisnej prirucky? Prepacne ja tu nechcem posobit ako nejaky vrtak alebo co, ale diskusie o olejoch na motoride ma donutili polozit tuto otazku, dakujem vsetkym za rady a prispevky, som rad ze clovek v nudzi sa ma na koho obratit, a teraz to myslim vazne, ja kebyze nejazdim off road a niekto tu vovali "voda v motore" asi by ma to tiez povzbudilo k humornym prispevkom, ale je to tak, aj posrana kvapka vody na nespravnom mieste vie pokazit cely den. ahoj motoristi. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10838 | Včera: 185735