Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

styx-std-01-2025

R1 RN19 dobíjanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuR1 RN19 dobíjanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

26.04.2025 18:31

R1 RN19 dobíjanie

achbo
 Jogurťák 

Ahojte, som čerstvý majtel R1tky, ročník 2007 (RN19).
Chcem sa spýtať, viem že tento motor mal “problém” s dobíjaním, motor má nabehané 52xxx km, bola ževraj robená GO pri 38 000km. Motor krásne suchý, nikde nič netečie, nemá problém na studeno ani na teplo, žiadny šramotavý zvuk ani nič podobné. ALE, neviem presne čo bolo alebo nebolo pri GO robené, moja otázka znie: Vzhladom na výrobnú vadu rotora/statora, je možnosť nejako zistiť či bol vymenený pri tej GO bez rozoberania? Moto pri naštartovanom motore a volnobežných otáčkach dobíja cca 13,7V (merané na batérii), pri pridaní plynu merané volty stúpajú. Aké hodnoty pri akých otáčkach by mali byť aby som si bol istý že stator a rotor spolu s regulatorom nemusím meniť (keďže cena sa šplhá k 1000€).
Ďakujem za odpovede.


26.04.2025 19:36

Re: R1 RN19 dobíjanie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

13,7 na volnobehu po nastartovani je dobra hodnota. Pri plne nabitej baterke a vyssich otackach do 14~14,5V max.

Dovolim si tvrdit, ze stav statora neskontrolujes, ani ked to rozoberies.


26.04.2025 21:01

Re: R1 RN19 dobíjanie

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Presne ako ti píše janoval, nič nerieš. [dobre]


26.04.2025 21:26

Re: R1 RN19 dobíjanie

achbo
 Jogurťák 

Super, ďakujem [dobre]


27.04.2025 10:44

Re: R1 RN19 dobíjanie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem statora sa moze prejavitprizohriati, ako zvod na kostru.
Stator 1f, alebo obvykle 3f,musi byt izolovany od kostry.
Inak nemoze fungovat spravne.
na kostru sa pripojuje az za riadenym usmernovacom, /regulatorom/ minus pol.
Regulacia prebieha skratom cievok a je to stratova regulacia, na cievkach stupa tepelne zatazenie.
Stare stroje, kde sa dali vypnut svetla, obvykle mali predimenzovany system regulacie, teda mohli niest vykonovu stratu bez zataze.
Moderne moto, maju regulaciu slabsiu,lebo sa rata z kontinualnou zatazou a vykonu regulacneho, nebyva na zvys.
Problemy sa obvykle prejavuju az po istom case v zatazi.
Najma pri ideach, ako ze dam LED svetla a ziarovky a usetrim 100-300Wvykonu.
Strata na miesto ziaroviek, sa prejavi zvysenou tepelnou sratou na reguatore, alebo statore.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 181702 | Včera: 132984