Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdar banda... chcel som sa poradiť ohľadne reakcie na plyn na tejto moto. Z nulovej polohy aj pri jemnom pridaní sa motorka hned bere za plynom veľmi ostro ( čo je super pri krátkom vyvetraní mozgovne okolo komína) ale na turistiku je to otravné a fakt z toho po čase bolí ruka, lebo ustrážiť ten 1mm aby to nekopalo je robota... je možné nahrať niekde jemnejšiu mapu, s jemnejšou reakciou na plyn? Skrátka moto si žiada pri jazde len štýl ON/OFF, nechce sa jej moc cestovať s konštantným plynom...čaká ma Albánsko/balkán a určite by sa hodilo to trocha zjemniť. Škoda, že to nemá prepínanie pal.máp ako novšie moto. Btw: laufy sú LeoVince a filter séria (nový)...ak vás napadnú dáke tipy, budem vďačný, keď nie tak aspoň pekný deň prajem |
Toto poznám veľmi dobre z modelu Adventure s rovnakým motorom. Po krátkej dobe ma to dosť vyrušovalo. Riešenie je zmena prevodového pomeru do sily. Napr. o 2 zuby menšia rozeta alebo o zub väčšie vývodové kolečko. |
Tiež by som to riešil týmto spôsobom, originál vývod by tam mal byť 17z., ale neviem či sa 18z. vyrába, takže ostáva 38z. rozeta, keďže originál by mala mať 41 zubov. |
Takto som to riešil kedysi na tdm900 + odpojenie z Airboxu a pomohlo, nie úplne ale citeľne...no KTM mi príde aj tak už dosť do sily sprevodovaná, ale vyskúšam to 16z dopredu...origo je tuším 17... už teraz sa to pýta z každej križovatky na zadné a po tomto to bude už úplne na debila, fakt sa budem musieť krotiť ????, diki za radu |
Aha sorry...väčšie vývodové kolečko...tak viac do rýchlosti |
väčšie vývodové kolečko som nenašiel, takže budeš musieť ísť cestou menšej rozety Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.03.2025 17:41) |
Ďakujem... inak vlastne aj na tú TDMku som od teba bral vývodové kolečko |
To bol aj môj zámer ti ponúknuť väčšie vývodové koliečko, ktoré je lacnejšie - žial nerobí sa |
Cena je OK za rozetu, práveže super, o to nejde, ale radšej by som menil vývodové kvôli reťazi.. ďakujem |
Re: raptor: |
Ano, ja viem ako je to s prevodmi, ďakujem za ďalší postreh. Menšie vývodové o 1 zub je ako cca 2.5 zubu + na rozete...teda viac do sily. Išlo mi o to skludniť reakcie z nulovej polohy plynu do záberu a asi dostať krúťak viac dole. O terén pri tejto moto nejde. Napr dobrzdíš do vracáku a aj keď ideš z nulovej polohy v apexe na plyn tak to kopne moc a nie plynule jemne dávkovať výjazd....alebo pri konštantnej jazde to chce stále pridaj alebo uber... |
Takže v podstate nejde o to aký kvalt tam je... viem,že je to výbušná motorka, preto som ju aj kupoval, baví ma, len je to otrava pri turistike |
Mal si dosť motoriek, tak predpokladám, že vieš na nich niečo spraviť aj vlastnými rukami. |
Logicky je aj toto možnosť, len by som preferoval to naladenie mapy ak je to možné + vývodové koliečko. Nechcem bastliť tak peknú a zachovalú motorku. Preto som to sem písal ak má niekto podobné skúsenosti. Ale vďaka za záujem |
pozri si to 50 MB pdf-ko www.motorkari.cz/motokatalog/ktm/ktm-990-sm-t.html#manu... |
Chce to prihlásenie/registrovanie...chvíľu mi to potrvá ale.mrknem |
tryskáč a už si sa zobudil z toho šmyku alebo ťa ešte točí? |
Chlapi kvôli mne sa nevaďte pls... je jasné, že do sily ide menšie vývodové alebo väčšia rozeta a do rýchlosti väčšie vývodové alebo menšia rozeta... pohoda... |
Teraz to príde. Červený šátečku kolem seee toooooč, kolem se toč.... |
Re: raptor: povacsine ked ta citam tak s tebou vacsinou suhlasim...ale toto mi vysvetli, ze ako zmenou prevodu odstranis cukanie na plyne... |
Re: raptor: Tie raptoroviny si nechaj na inokedy, ponúkol si mu tento protimluv, či |
tryskáč - nič nezatĺkam... "do sily" tam mám samozrejme za okolností čo som písal uvedené zle, malo byť do rýchlosti - tu som to napísal opačne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.03.2025 20:26) |
....som dal o 5 zubov menšiu rozetu a úplne som tým tú motorku "utlmil"... stratila okrem iného aj reakciu na plyn ktorú mala s pôvodným prevodom.... |
Romica:: vedel by som ti tam asi aj nahrat inu mapu. Mozem pozriet do kompjutru ake su na vyber. Zajtra dam vediet. |
krampus - ved som napísal že to bola kravina na kvadrát... ale vtedy som mal malo skúseností a predajca (dodnes viem kde som tu rozetu kupoval) sa len usmial a objednal mi ju a vymenil... |
Seva chlapci....logika to ani mne nebrala, že keď je ucukaná tak menší sekundár...spravil som to na TDM a fakt to pomohlo, spolu s laďákmi to malo omnoho lepší spodok a menej sa to hádalo...akurát kratšie prevody, fuuurt som kvaltoval ale MORE FUN .... ten odkaz od tryskáča na úpravy bol super, chlap tam tiež dal 16 zubový sekundár. Kludne vyhodím pár eurokorún na to aby som to skúsil a podelím sa o zmeny na motoride. Keď to bude na Fiču tak to vrátim späť a nič sa nedeje. Raptor diki a daj pls vedieť keď príde.Teplak veľká vďaka za ochotu, určite by som to rád využil ak by taká mož osť bola... nechcem vykastrovať živé SMTčko a spraviť z toho leňochoda, úplne stačí poľudštiť |
Btw: karbecové varadero mne žralo cez 10 |
Re: raptor: asi chapem co chces povedat, ale potom asi obaja rozpravame o niecom inom...cukanie plynom ja nepripisujem tomu ci motorka ma rychlu akceleraciu a nizku maximalku alebo pomalu akceleraciu a vysoku maximalku...cukanie plynom (ak je) je na kazdom prevodovom stupni...menil som niekolkokrat prevody ci uz do rychla bo pomala a nikdy som zmenu (cukanie/necukanie) v tomto nepostrehol...ono potom motorka co nema cukanie na plyne, das jej iny prevod, tak sa stane ze zacne cukat? Nezacne... |
Matej - tak na tu ucukanu 990 si pamatam velmi dobre ked som na nu prvy raz sadol... podla mna na 5-6 ta ucukanost bola vyrazne mensia ako na 2-3 prevodovom stupni... ale teraz si ma trochu zneistil priznam sa... ved uvidime, pride Romce to mensie 16z kolecko a da vediet... podla mojej teorie by sa to malo zhoršiť... podľa tryskáčovej zlepšiť a podľa tvojej to bude rovnaké Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.03.2025 22:00) |
Romica:: ucukanost riesi palivova mapa. Na Adventure by som ti vedel dat odskusanu mapu, ktora tu moto skludni. Na SMT mi napis ake ma vyfuky, ci mas odstranene SAS, EPC, pripadne ci su tam nejake zmeny alebo mas klasicku seriu se vsim vsudy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil teplak (28.03.2025 9:16) |
Vyfuky LeoVince, katy preč, vzduchovy filter NEW origo... ostatné nemám ako zistiť, teda SAS tam asi je a s EPC sa asi nerobilo nič tipujem... pod sedlom je vyvedené zopár káblov s konektormi, takže tam asi kedysi niekto niečo.... pekná motanica, že..? |
Re: egres2: |
no vídíš a teraz trepeš ty, ty "dogmológ" |
Re: raptor: To bola rada pre TEBA čo sa rúhaš fyzike |
tryskáč takto... možme tvoje učiteľské mudrovanie o bicykli teda dať bokom s tým že to bol len teplý vzduch a skúsme vecne - ty teda tvrdíš čo presne s tým prevodovaním? |
Výpočet reťazového prevodu:??, |
Tryskáč: origo ani bohovi!! A aj tak nemám, som rád, že tam LeoVince sú... |
Romica:: ty nevies aku tam mas mapu, ci? Mozme sa niekedy dohodnut a skusime. Nejake mapy som nasiel ci uz oficialne seriove alebo ladene akrapovic, ale su tam aj custom poladene z dyno brzdy podla uprav vzduchacu, katov, eps, sas a podobne. Treba skusit a pojazdit. Davnejsie som mal nahratu na ADV jednu custom mapu a ta bola prijemne jemna na odozvu plynu. |
Ok ďakujem, keď bude lepšie počko tak ťa budem kontaktovať |
Re: raptor: tak takto, aj Ty máš právo myslieť si, že fyzikálne zákony sú teplý vzduch a zem je plochá. |
tryskáč tak takto - nechaj si tie kydy o plochej zemi a fikciách o mojej tvrdohlavosti, kvetnatý viem byť aj ja ale verbálna onania ma s vekom prešla. |
Kolečka še otáčajú pšenička še melele a raptor vás pošle do prdele.... |
Re: raptor: Tvoj príspevok hovorí úplne čosi iné ako píšeš. |
tryskáč a toto si čítal? |
Dobré ránko občania, že by sme tento týždeň začali v lepšej atmosfére..? Nádych výdych, povedané už bolo všetko... myslím, že všetci +- rozumieme zmene prevodu |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 257812 | Včera: 172880