Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

05.09.2024 16:57

Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Simino555
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím chcel by som sa spýtať či sa oplatí kúpiť napríklad r6 čo má nájazd 70 alebo 80 000 km. Nejde konkrétne o r6 ide všeobecne o 600cc superšporty. Ide o to či tie motory po takom nájazde už neodchádzajú a či tam nieje potrebne meniť ojnicu alebo časti motora. Neviem vôbec akú môžu mať životnosť keďže sa nejazdia úplne najkľudnejšie.
Ďakujem za vaše rady.


05.09.2024 17:38

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Túto otázku si kladiem už roky a bojím sa. Preto chodím len na bicykli. :-O

Ak tá R6 má 20-25 rokov, tak prečo by nemala mať taký nájazd? Koľko asi by mala mať odjazdené? Počítam, že nie všetky motorky sa pokazia, to skôr niekto rozlomí v jarku. Skontrolovať technický stav, ak to je OK, tak číslo ODO nie je podstatné.
Alebo potom zavolať do Yamaha Styx, či PB a objednať si R7 s nulou zo skladu.


05.09.2024 20:30

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: nevo: Velmi dobrá odpoveď 19-ročnému chalanovi. Môžeš sa biť do hrudi aký si geroj a ako si mu to nandal. Ty si v jeho veku mal určite plnú kešeňu a mohol si si ísť do showroomu Yamahy Styx či PB, alebo v tej dobe do nejakého, čo vtedy existoval, kúpiť funglovicu. Si neskutočný borec... :-P

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Jeff (05.09.2024 20:34)


05.09.2024 21:23

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Uprimne by som sa skor bal tych 20 rocnych motoriek ktore maju "20tis" na odo. 4 krat stocene. Potom to nahle klakne a vznikaju taketo famy ako ze 80tis je vela. Kamarat taku parkoval v garazi u mna. 2006 Bandit 650f a najazd udajne 21tis. Vyzerala akoby dve svetove vojny prezila. Skor mohla mat tak 200tis >:-)

Moja ninja ma momentalne cez 50tis. Ludia menej znali sa ma na pumpe pytaju ze ci to mam nove. Motor ide jak novy, ani deco oleja som donej zatial nemusel doliat medzi vymenami. Dalsich 100tis spravy urcite ak ju niekde neroztrepem. Ale na servise som nesetril.

Je 80tis vela? Nie je. Ale motorka sa da znicit aj za 20tis. Zalezi kto to vlastnil, ako sa o to staral a ako na tom jazdil. A ci to ma naozaj tych 80tis... Bohuzial taketo starsie motorky si kupuju vacsinou ludia co maju hlbsie do vrecka a setrit treba ... pri 80tis uz vacsina motoriek taha na druhy velky servis s kontrolou/nastavovanim vole ventilov. Nie je to sranda ked kupis moto za 3000 eur a zistis ze najblizsi servis ta bude stat 30% ceny motorky.


06.09.2024 8:17

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

matkulec
 Veteránista 

Asi tak, sen je 15tis km na 25 ročnej moto. Hlavne aby vyzerala 8-)
Jednu takú po veľkom servise čo štartuje na brnk predávam ale vidím, že 80k km na tacháči ľudí skrátka asi desí.


06.09.2024 8:47

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

w4th0 to pekne napisal.

Ked som kupil svoju prvu moto velku, natrafil som na odrbavaca. Volal sa Brano a bol LM, zlta TDM. Mala udajne 20 000 km. Vyzerala krasne, ale to preto, lebo vymenil vsetky plasty za take z o generaciu nosieho modela, dal ich nastriekat a este aj motor nastrekal. Vymenil vyfuk, ale nedoladit karbose. Po par tisic km som menil rozvodovu retaz, po dalsich vybrus ventilov (podpalene), po dalsich vybrus valcov (trhal motor a spaloval olej). Motor, ktory je neznicitelny. Sacie gumenne potrubie stvrdnute na kamen a odstavajuce. A pri 20 000 km mat taketo problemy?

Odvtedy kupujem len z overenych zdrojov. Ked predavam, ma to 60-80 000km. Aj stvorvalce. Ale rataj s tym, ze pri tomto najazde mozes mat male povinnosti: vymena tesneni, repas tlmicov, vola ventilov, atd. Ak je normalne jazdena, tak ziadny velky servis. Ale pri supersportoch, tam to riziko je. Ak niekto jazdil len Pezinsku hore dole a ziadny Balkan, tak je 80 000 km koniec.

Takze moje odporucanie: najdi si skuseneho dobrovolnika a chod obzerat s nim. Niekto, kto ma identicku moto, to je idealne.


06.09.2024 8:58

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

clovek najde rozne extremy...ked aj najdes staru motorku co ma len par km este to neznamena automaticky ze ta clovek ide ojebat...kolega z roboty dlho predaval GSu lebo ju mal par rokov a najazd na nej dokopy bol par tisic km uz si nepamatam z hlavy a nechcem trepnut ale nevedel ju predat lebo si kazdy myslel ze to je odzub :-D :-D :-D

spoluziak este zo strednej dostal na 18ku krasnu (v tom case novu) Z4ku cely cas je garazovana nastavena teplota vlhkost atd xD viac to auto lesti nez na nom jazdi iba v lete iba ked je pekne a len po peknej ceste xD ked som sa s nim naposledy videl tak chystal oslavu 30ky a za 12 rokov co ju ma tak nema ani 6000km...servis ma kazdy rok prvotriedny xD podla mna za tie roky cena za 1 prejdeny km bude niekde na urovni Veyronu hahahaha :-D


06.09.2024 10:46

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

najazdené kilometre nemajú nič spoločné so stavom motocykla

Je to číslo, ktoré hovorí o tom koľko motorka prešla dopredu, nie o tom akým spôsobom a pri akej starostlivosti. A sposob jazdy a starostlivosť je to podstatné a určujúce...

Preto ak motorka nemá jasnú históriu tak je to v týchto zemepisných šírkach lotéria s malou šancou na výhru. Obzvlášť v kategórii 600ccm superšport.


06.09.2024 12:18

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

radnate
 Turista 

Znamena to, ze ked sa na motorke jazdi slusne a dava sa jej adekvatny servis, tak je nesmrtelna?
To asi kazdy normalny clovek tusi, ze to je chujovina.


06.09.2024 12:26

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Nozdormu: moje su na tom podobne. Volakedy som jazdil 12000km rocne na jednej moto. Dnes mam dve, rodinu, dom, vela roboty a na kazdej dam tak 2500. Cize tiez budu vyzerat, ze som ich stahoval, a pritom nestahoval... ano, aj take predaje su, ale ako to rozlisis??? Jedna z moznosti je online kontrola kilometrov na STK.

Ale stale ostava otazka, ako tomu kto nakladal. Ja ked vidim nejake 600vky supersporty, tak im zvycajne cavovia v kratasoch nakladaju (uhorky)... proste ja by som 600vku s > 30 000 nekupoval, je to vysoke riziko. Cestovnu motorku, enduro a choppra ano, ale supersporta nie.


06.09.2024 13:07

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

egres2
 Bahniak 

Ikona

radnate.
A čo je na tom neuveriteľné? Veď sa dá meniť všetko čo doslúžilo, do nekonečna. V podstate vymeníš všetko čo je pripevnené na ráme.


06.09.2024 13:08

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Myslím si, že raptor to vysvetlil dobre [dobre]


06.09.2024 13:25

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

prípady kedy človek vydrží jazdiť na jednej motorke viac ako 100tkm sú raritné, ale...



viem o Goldwingoch 1800 (nie ten posledný model) ktoré majú 300tkm a pri správnom servise idú ako z praku.

viem o 1200 GSA na SK ktorá ma 130 tkm a nič jej nie je lebo si ju servisuje servisák sám

viem o R1100GS v USA ktorá ma 700 tisíc míl čiže milión km. A áno, človek vymenil 2 spojky aj vrátane mekána a 3 hypoidné súkolia v hruške kardanu, ale pri tých km je to spotrebák. Motor pôvodný, žiadna GO.

viem o VFR750 ktoré sú doteraz považované pri štandardnej výmene oleja vďaka rozvodu (a podľa mna aj koli dobe kedy sa vyrábali) za motoricky nezničiteľné.

a potom viem aj o "zánovných" motorkách ktoré by som si napriek málo rokom a málo kilometrom ktoré sú skutočné a nestočené nikdy nekúpil - lebo majiteľ, lebo spôsob použitia, lebo vrodená vada z výroby.

ma mentálne úlety do extrému typu "nesmrtelna" reagovať nepotrebujem.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (06.09.2024 13:27)


06.09.2024 13:54

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

momul
 Edvenčr 

Ikona

Raptor - presne ako píšeš
Simino - momentálne mám motorku ktorá má nieco málo cez 1,5roka. Kupoval som ju s 0km. Dnes tam svieti zatial 23100km. Ty co ma poznajú vedia že so mnov sa neprevezú lebo rodina atd. Raz do roka idem niekam mimo SK co u mna činí cca 3tis km. Inak sa vozím len po ránach keď deti spia aj to len víkendy. Inak moto nepoužívam ako dopravný prostriedok, žiadne dochádzanie do práce a pod. Chcel som tým povedať že tie km sa tam nazbierajú a je naivné si myslieť že kúpiš 20r moto s 20tis km (ale možné to je).
Moj bývalý Tiger 800 ked bol naposledy u mňa na servise mal 110tis km (trojvalec). Za tych 110tis sa na nom menil štarter a pružinka radiacej páky.


06.09.2024 14:08

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

radnate
 Turista 

To ani nemusis lebo to tazko vyvratis.

Egres ale ano presne tak. Mozes menit do nekonecna.

Kazde stare auto/motorka s velkym ci malym najazdom vzdy bude casovana bomba. Cas neodrbete chlapci. Mozete tu pisat co chcete.
Nevravim, ze sa zrovna zadrie motor. Ten moze pri slusnej starostlivosti naozaj vela vydrzat. Je to ale vela inych aucastok, ktore ale cas skratka znici.

Priklad z okolia.

Kamos kupil 15 rocne auto s primeranym najazdom kupene na slovensku od prveho majitela, pedanta od jeho krstneho. Ten do servisky zapisoval este aj stierace kedy menil. Auto na pohlad DOKONALY GARAZOVANY CUKRIK.

ALE

Takmer hned po kupe odisla remenica klinoveho remena na motore. Skratka uz bol jej cas bez ohladu na super starostlivost.
Zakratko na to odhnila konzola co drzi kocku abs, takze podme rozoberat, zvarat a opravovat.
Dalej praskla plastova trubica nasavania, bola stara, trebalo ju vymenit.
Nasledne zhnili hadicky do snimaca rozdielu tlaku pred a za dpf filtrom.

Nic z toho nie je spotrebak, nic z toho nema predpisane intervaly vymen a nijako nesuvisi s poctivym pravidelnym servisom a stylom jazdy. Vsetko su to nepredvidatelne poruchy a zlyhania.
S tym autom sa boji ist aj do nitry.

Na tom aute stale nieco odide lebo je stare. Veci a materialy starnu a zlyhavaju a treba ich po istom case menit.
A to je to o com pisem. Raz je to hovadina inokedy zas zavazna suciastka a stale volaco a stale dokola pokial nevymeni vsetko ako pise egres.
Ako sa vravi, ked chces starosti, kup si stare auto/motorku.


06.09.2024 14:16

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

momuľčok - ja som kúpil (ešte raz vďaka Marino ) moju súčasnú 14 ročnú motorku s 23tkm. Ale od zberateľa ktorý mal v zbierke v garaži... (u nás by tá garáž bola za malu klimatizovanú galériu s praktickou ale aj peknou vnútornou úpravou)

všetky faktúry zo servisov a papiere z nemeckej STK samozrejmosťou.... ale zas pravda úplne iná kategória ako 600ccm superšport.


06.09.2024 14:35

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: radnate: napis nam znacku auta. japonec to na 100% nebol, typujem francuza. Citroen alebo Renault, mozno nejaka Fabka... trafil som sa?


06.09.2024 14:39

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

radnate
 Turista 

Re: Vidicon: :-D [dobre] espace

To ale na veci vela nemeni. Novy stal skoro 60 tisic aj ked to nemusi byt berna minca.
Podobne skusenosti (tie ale neviem tak presne opisat) som pocul aj o opli, mercedese a jeepe. Skratka furt nieco. Myslim, ze to o starych autach/motorkach plati vseobecne aj ked priznavam, ze niekdy vo vacsom a inokedy v mensom meradle.


06.09.2024 14:42

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

radnate
 Turista 

Motoricky alebo co sa automatu tyka sa mu na tom espace nikdy nic nepokazilo, vsetko funguje spolahlivo. Len casom tie viac ci menej dolezite serepeticky odchadzaju.


06.09.2024 15:18

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

majomi
 Edvenčr 

Ikona

Ja mám uz roky Afriku xrv 750 nejakých 140 000km a všetko v pohode hlavne ide o to kto sa ako o to stará


06.09.2024 16:02

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Dalsi problem ste tu zvyraznili. A to ze vela majitelov si mysli ze servis je menit motorovy olej a filtre raz rocne a inak neriesit kym nie je problem.

Zoznam veci ktore predpisuje vyrobca ze treba pravidelne menit na mojej motorke je dost dlhy.
12k km:
Motorovy olej a filter, vzduchovy filter, sviecky.
24k km:
Palivovy filter, Brzdova kvapalina, Premazat hlavove lozisko
36k km:
Chladiaca kvapalina + hadice a tesnenia.
42k km:
vole ventilov
48k km:
Vymena gumovych casti brzdoveho systemu.

Zoznam veci co treba pravidlene kontrolovat a pripadne menit ak nie su OK je este ovela dlhsi (tabulka na tri strany). To ze na 15 rocnom stroji praskne nejaky gumovy alebo plastovy diel nie je ani tak zavada, ako skor zanedbana udrzba. Lebo ho uz davno mal niekto skontrolovat a vymenit, ale jebal na to.

Napriklad taky repas tlmicov tiez nie je podla mna "velka oprava" ale nieco co by mala byt pravidlena udrzba, na ktoru vela ludi proste jebe... Ked uz tecie olej cez tesnenia alebo na klzakoch vidno opotrebenie tak uz je neskoro. Najneskor pred 50tis km by ten podvozok mal byt komplet spraveny. Ak motorka jazdi palbu tak kludne aj kazdych 20tis km lebo ten tlmiaci olej uz bude zdegradovany na nepoznanie. Zo servisnych intervalov co predpisuje Ohlins na svoje vidlice a tlmice by sa mnohym zakrutila hlava.

K tomu vsetkemu dopocitat spotrebak (gumy, brzdove oblozenie, retazove kity, gripy...).

Preto su tie 600vky take problemove. Kupuju si to chalani co maju hlboko do vrecka, na poriadny kundolap nevydalo, ale aj s R6tkou za 2500 evri je chalan frajer. Potom zisitia ze ak na tom aj naozaj jazdia tak za dva roky ta motorka na prevadzkovych a servisnych nakladoch zozerie viac ako stala. Tak treba setrit kde sa da. Ale pritom aku prevadzku vacsina tych supersportov ma by vacsinu servisnych intervalov bolo treba skor skratit na polovicu. K tomu kokotiny ako vytacanie do omedzovana na krizovatkach, koncovka z okapovej rury... a vrak je na svete :-)





Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (06.09.2024 16:03)


06.09.2024 16:31

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Simino555: Aby som ti aj nejak priamo odpovedal. 80tis relane nie je vela, ale ci za svoje peniaze dostanes OK stroj alebo vrak je dost loteria. U supersportov to plati este viac ako u hocijakej inej kategorie moto. Osobne by som do toho nesiel a dosetril radsej na nejaku novu budget moto (hornet 750 alebo pod). To ale samozrejme nie je taka frajerina ako R6, ZX-6r, GSX-R600 alebo pod. A zjavne mnoho ludi do toho ide a bud sa spalia alebo su spokojni.

Podla mna ak niekto nedokaze dosetrit par tisic navyse a ma hlboko do vrecka tak motorku by si kupovat nemal. Ani staru a lacnu. Je to ekonomicka samovrazda. Radsej svoj cas a peniaze investuj lepsie. Aby si sa v buducnosti mal lepsie a nemusel toto riesit. Skoncit tak ze mas cely zivot hlboko do vrecka a snivat o hrackach ktore si nemozes dovolit je na chuja zivot.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (06.09.2024 16:35)


07.09.2024 10:44

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Simino555
 Edvenčr 

Ikona

Re: majomi: no tak áno ale to je cestovné enduro ktoré ma 2 valce a netoči sa za zákrutou obmedzovač, toho by som sa bal menej ako supersportu.


08.09.2024 15:08

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

wiesse
 Turista 

Oplatí sa kupovať určite moto s vysokým nájazdom,za predpokladu že moto je dobré servisovana a keď ma samozrejme veľa kilometrov musí bit aj cena veľmi nízka,máš ľudí čo si neuvedomujú a vždy pýtajú za motorku čo má cez 100000 km stále veľa prachov,jasné že nepredajú a len snívajú , všetko má svoju cenu a to aj moto z 200000 km.argumenty že motorka najazdí aj pol milióna a preto pýtam veľa sú smiešne a trápne.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiesse (08.09.2024 15:09)


09.09.2024 12:54

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Asi ide o vonkajší dizajn /R6 asi tak 2002 sú pekné/, ale ak ide len o čiastočný pocit motora, tak sa zameraj aj na Fazer6, kde tie motory /iste priškrtené/ išli. A teraz SS s 50000km čo sem tam niekto potiahol na Šturci či na Babe, alebo Fazer6, ktorý 2x obišiel Európu?
Ale nebál by som sa toho, nové motorky na zárobkový pomer sú lacnejšie ako voľakedy, ale niekto musí kupovať aj tie jazdenky, nebudeme ich po 4-6 rokoch hádzať zo skaly.


18.09.2024 11:33

Re: Oplatí sa kupovať 4 valec s vysokým nájazdom km?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kupit sa to oplati, ak je to za cenu kovu a plus nieco na vrch.
(2x cena kovu)
Opravit sa da vsetko, ale plati zasada, ze ak moto po kupe, stoji do pojazdneho stavu servis cenu nakupnu, je otazne ci sa to oplati.
Ale vatsinou vsetky motorove vozidla, jazdene pri kuope pojazdneho vraku, sa cenou servisu nasobia
v cene.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 235498 | Včera: 194861