Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Demontáž posilňovača bŕzd. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDemontáž posilňovača bŕzd. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

26.08.2024 18:32

Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Nevie niekto ako je to pri nehode s poisťovňou keď som dal demontovať posilňovač bŕzd,tým pádom nefunguje ani abs keď je celý modul vyhodený a brzdy sú napojené na priamo, skúmala by to poisťovňa pri nehode.da sa to odhlásiť s technického preukazu.




26.08.2024 19:07

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Je to zásah a podstatný s dosahom na fakt, že to mohla byť v priamej súislosti príčina nehody.
Ak by to bol prípad so súdnym znalcom tak si v prdeli. Žiadne takéto zásahy sa nedajú nahlásiť do "techničáku" . Možno to vyrieši šikovný policajt a pramo ti vyradí moto z premávky. >:-)


26.08.2024 19:35

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: egres2: Re: egres2: šak normálne si to dávajú demontovať na 1150 GS, sú 1150 aj bez abs z výroby tak prečo by som nemohol nechať odhlásiť abs z technicaku.raz keď tam je od výroby tak ho musím nasilu tam mať či chcem alebo nie.tie čo ho nemajú od výroby tak to nikomu nevadí.


26.08.2024 20:01

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Najskôr sa opýtaš.
Dostaneš odpoveď.
potom tú odpoveť neguješ.
A tvrdíš, že to na čo si sa pýtal môžeš normálne urobiť.
Rob ako chceš.
P.S. Ak je od výroby tak je to povinnosť ho mať. Ak nie je od výroby tak ho nemusíš mať.


27.08.2024 6:55

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: egres2: tak nieje sposob ako to z technicaku odpisat ani keby ma clovek dobrych znamych,mam to uz davno demontovane a teraz ma napadlo ze v pripade nehody keby nahodou pridu na to ze tam nieje abs ktore tam ma bit ci mozu dat vinu aj mne a aj nahradu skody.


27.08.2024 8:16

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: wiesse: Na STK to nikto neriešil?


27.08.2024 8:34

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Wiesse - ak raz vyšla motorka z fabriky z ABS tak to že ho vieš (pomerne ľahko) vyhodiť neznamená, že to nie je z hľadiska legislatívy hrubý zásah do technického stavu vozidla.

Pokiaľ viem žiadna dvojsviečka s posilovačom bŕzd nebola bez ABS. Bez ABS boli len úplne prve 1150 (jednosviečky) a bolo ich málinko.

1150 už nemám tak v oku ale nebolo by pre teba lepšie vyhodiť len ten blbý posilovač a ABS tam nechať? (ak je to teda technicky možné)

p.s. zaujímavý fakt ktorý može debatu zamotať je ten že (nielen) 1150GS s ABS mala vždy z fabriky legálnu možnosť ho vypnúť. Ak mám funkčné ABS ale vypínam ho a stane sa nehoda tak som na tom de facto rovnako ako wiesse s vyoperovaným ABS, ale de jure som v poriadku lebo motorka más ABS, čo na tom že vypnuté. :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.08.2024 8:36)


27.08.2024 9:43

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Je to len de facto rovnaké ale nie de jure.


27.08.2024 9:56

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: Explo: na STK len chcel vidieť ako zhasne kontrolka abs,žiarovka bola vybraná tak nemalo čo zhasnúť, povedal som že už to zhaslo a moc to neriešil.raptor chcel som abs nechať ale ten modul je spojený aj s abs tak nebolo možné zachovať abs,robil v Nitre ten z Írska čo opravuje motorky.ak má niekto info že abs funguje aj bez modulu posilňovača bŕzd tak dajte vedieť.


27.08.2024 9:57

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

riesenie je jednoduche, kontrolky ABS a modulatora, pripojit jednu na kontrolku dobijania a druhu na kontrolu tlaku oleja.
Nikto to riesit nebude a ani na STK.
Brzdit to bude, ale nie tak veselo a bezpecne, ako z ABS a posilovacom.
Mozno bude treba vymenit hadice a spravit nove z alika banja a matros tak za 20E. (BMW R1100, K75 a ine)
Mozno bude treba vymenit aj packy, za ine, ak su komplikovane.
..
Problem vznika vtedy ak sa kazde dva roky nemenila brzdova kvapalina, modulator ABS sa poserie, odidu tenzometre a vymena je draha.

Nieje to navod, ale pomocka.


27.08.2024 10:02

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš veď to som napísal :-)))

wiesse - ako píšem tú 1150 už nemám tak v hlave a najmä ja som sa cielene vyhýbal tej novšej verzii s posilovačom

Merlin - nepovedal by som že GS s posilovačom brzdí vďaka posilovaču veselo a bezpečne. Naopak mne ten posilovač dosť nevyhovoval lebo prvý pocit bol že ma len dve polohy. ON / OFF. Pri dlhšej jazde som už trochu vedel tie brzdy dávkovať ale bolo to celé úplne zbytočne preposilované. Tá motorka s posilovačom nebrzdí lepšie ako bez posilovača. Posilovač tam BMW skúsilo dať z hľadiska komfortu a keď prišli na to že je to kravina tak už sa k tomu viac nevrátili.


27.08.2024 10:06

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: Merlin00: on to urobil na priamo,dá sa to aj nahodiť späť,nevedel som si zvyknúť že dole kopcom musím mať naštartované aby som mohol brzdiť,je to riadna kravina celý posilňovač,abs by som neodpajal nikdy keď tam je od výroby.modul váži okolo sedem kíl tak je laksia a bez origo výfuku a bez katalyzátora to je o 15 kíl laksie :-D .


27.08.2024 10:08

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiesse - preboha živého a prečo dole kopcom vypínaš motor? :-O koli spotrebe či ako? :-O :-O :-O


27.08.2024 10:15

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: wiesse: Samozrejme to vypinanie ABS myslel vypnut ako tlacitkom, nie demontazou ;)
Ja mam na mojej abs, posilovac, dualne brzdy. A nie som jediny, kto prave o mojej moto povedal, ze ma fantasticke brzdy. Ked to naozaj porovnam s inymi moto co som jazdil, tak tie brzdy su fakt super.


27.08.2024 10:30

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: raptor: keď ideš z lesa dole kopcom a chces ísť v tichosti aby ťa nikto nepočul,mám dvor v kopci ,štartujem stále na ceste ,ani dvorom dole som sa nemohol pustiť bez toho aby nebolo naštartované.ked dôjde náhodou benzín a pred tebou pekný kopček dole a ty nemôžeš ísť lebo to musíš mať naštartované aby to brzdilo, samozrejme kvôli poľovníkom v lese je lepšie bit nenápadný.


27.08.2024 10:40

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiesse - keď ideš dolu kopcom a máš zavretý plyn tak spotreba je nula.
Kto chce byť nenápadný má si nechať sériový katalyzátor aj výfuk. S ním má ta motorka veľmi tichý a utlmený zvuk.


27.08.2024 11:23

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Keď idem náhodou z lesa dole kopcom tak rád si vychutnávam ticho,prilbu do kufra a pomaličky si užívam kľud lesa,zase ten Akrapovič nieje nejako hlučný,keď človek pridá viac plynu tak je ho počuť, kamarát ma 1090 adv. a leovince riadne rachoce,boxer bude vždy znieť trocha ako stará Singer sijacia mašina a môžeš tam dať ladak aký chces.


27.08.2024 12:18

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ja že posilovače sa začali dávať z dôvodu lepších brzdných vlastností.
No stále sa učím.


27.08.2024 12:28

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: egres2: mam už druhú GSa prvá bola tiež s posilovacom,na druhej som dal demontovať posilňovač a viem porovnať ako to brzdí,bez posilňovača to brzdí o dosť horšie,musím silou mackat brzdu aby to brzdilo,mne to nevadí ja výhody moderných motoriek a rôzne vychytávky nemusím.
Ani na duálne brzdy som si nevedel zvyknúť, nevidím výhodu keď brzdim jednou brzdou a má účinok aj druhá,ja chcem rozhodnúť ktorou brzdou budem brzdiť.
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiesse (27.08.2024 12:30)


27.08.2024 13:20

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiesse - brzdí to rovnako. Pumpa, disk aj obloženie sú rovnaké. Akurát ty tam máš do sústavy zapojený posilovač ktorý za teba mačká viac tú brzdu - to je všetko.

Pri posilovači sa brzda sa horšie dávkuje.

Je srandovné čítať že ti nevonia dual lebo sam sa chceš rozhodnúť ktorou brzdou chceš brzdiť ale posilovač ktorý namiesto teba zvyšuje brzdnú silu ti nevadí?

egreš - a ako posilovač može zlepšiť brzdné vlastnosti? Ako je možné že iní výrobcovia to s ním ani neskúsili a BMW len na malú chvíľu a potom nikdy viac. ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (27.08.2024 13:24)


27.08.2024 13:24

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Že by zvýšeným tlakom a rychlejším nástupom tlaku?


27.08.2024 13:27

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

maximálny brzdný tlak ti nezvýši, rýchlejší nástup znamená horšie dávkovanie...

1150 na svoju dobu brzdila najlepšie spomedzi všetkých cestovných endúr - a že som ich v tej dobe skúsil všetky na to ber jed !! a vôbec jej nebolo treba žiaden blbý posilovač ktorý sa navyše nemal rád so slabou baterkou

koniec koncov vobec nejde o to čo si myslíš ty alebo ja ale o to čo ukázalo ďalšie smerovanie a to je jednoznačné... žiadny posilovač netreba. Bola to zo strany BMW rovnaká blbina ako keď vyšli prvé 1200 vzducháče s tým že v hypoidnom súkolí už viac netreba vymieňať olej.... tiež ich to rýchlo prešlo a zasa sa odvtedy už len mení.


27.08.2024 14:00

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: raptor: vadilo my hlavne že si mohol brzdiť len keď bolo naštartované,ako na aute,a samozrejme zbytočná komplikovanosť a tým možné poruchy,a motorka samozrejme je ťažšia.sudruhovia urobili krok vedľa keď chceli bit zase najlepší.


28.08.2024 14:41

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi K75LT a podobne cerstve moto v rokoch koncom 90tych, mali problem z ABS pumpami.
Tak sa proste demontovali a bolo po srande.
Horsie boli tie ozajstne posilovace, kde naozaj nefungovalo linearne a od " prstu" brzdenie ale bolo take nejake nelinearne a tazko sa na to zvykalo.
Ale ako pisem, najvatsi problem bol ak sa modulator pokazil, najma ten komplexny velky modul R850-1150 z rokov 1993-?
Lebo tam bol problem ak sa nemenila pravidelne brzdovka, zozralo tenzometre.
A bolo po srande.
Potom sa to davalo do prec.


28.08.2024 21:23

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Merlin:
Viac krát si spomenul tenzometre. Kde sú a aký majú účel???


29.08.2024 6:54

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: salem79: 1290 uz ma posilnovac brzd? 1190 nema (teda ja o tom neviem, zeby mala) a nic tym brzdam nechyba. Dualne brzdy mam tiez, ale ani po rokoch som si na ne nezvykol, skor som sa s tym zmieril. Za mna najlepsi vymysel, za poslenych X rokov, je moznost vypnutia ABS len na zadnom kolese.


29.08.2024 8:50

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

wiesse
 Turista 
Nový člen

Re: janoval: 1290 nema urcite posilovac.ja som si tiez nezvykol na dualne brzdy a to ani ked som mal varadero,musel som sa stym zmierit,tlacia do motoriek a do aut v mene bezpecnosti a pohodlia nieco co clovek nechce a snazia sa ludom nahovorit ze to potrebuje,ja nepotrebuejm vychytavky,len nedaju cloveku inu monost,aj denne svietenie my vadi,preco si nemozem zapnut svetla kedy chcem ja,mam slabu baterku a kvoli svetlam sa nepohnem,som v state kde nemusim svietit tak preco by som mal za silneho slnecneho pocasia svietit ako debil,chcem bit niekde v lese nenapadny proste to nejde,nedaju cloveku na vyber,a ze demokracia.


29.08.2024 9:39

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: v tomto topicu som myslel 1150 GSa.


30.08.2024 13:00

Re: Demontáž posilňovača bŕzd.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: egres2:
Tenzometre su tam z dovodu merania spatneho tlaku, hystereza kolko tlacis na paku, voci vratnemu tlaku.

Ak ten tenzometer umrie, nevie ABS regulovat protitlak.
Rovnako ani posliovac elektricky, nevie z tlaku packy, pridat silu na brzdove prasiatko.
Hovori sa tomu proporcionalne riadenie.

Nieje to ako u auta, kde je pneumaticky posilovac proporcionalny podtlakovy, kde stlacenim brzdoveho pedalu taha podtlak mech z balancnymi ventilmi.

U moto BMW typ boxer oilhead z rokov 1993+, je taka komplexna skrina. kde su motory cerpadiel ABS a tenzometre.

U starsich K (lietajuce tehly) boli systemy dva, prvy mal dva nezavisle modulatory, kde tenzometre neboli, len pri zastaveni otacania kolesa v zavislosti na rychlosti a tlaku na packu, vracal protitlak na packu.
Tenzometer tam nebol. Aspon si myslim, ze nebol.

Problem bol, ze to nefungovalo vobec idealne, a pri malych rychlostiach vzdy hrozilo, ze ked tlacis na packu a prekonas minimalnu rychlost, tak sa modulator musi logicky odpojit a vtedy sa koleso mohlo zablokovat.
System ktory sa pouzival po tom, uz tenzometre mal a snimal tlak na packu a zabranoval tomu ze ked si tlacil na packu ako slon, aby pri prechode minimalnej rychlosti ti ABS vyplo a zablokovalo koleso.
Zaroven to fungovalo ako posilovac, pretoze brzdny ucinok sa zvysoval aj ked si na packu tlacil relativne malo.
Tie pumy pracovali ako proporcionalny hydraulicky regulator.
Pre kazdu brzdu zvlast, ale vedeli si na vzajom pomahat. /predna zo zadnou a naopak/
Bez tych tenzometrov by to nefungovalo.
...
A tieto tenzometre mali v podstate tenku membranu priamo v brzdovej kvapaline a boli v bloku modulatora.
Ak sa nemenila kvapalina, podla doporucenia vyrobcu, alebo obvykle po skonceni zaruky sa nemenila vobec, tak prekorodovali tie oddelovacie membrany a bolo po srande.
..
Druha zavada casta bola, ze pri intenzivnom pouzivani, sa zhoblovali uhliky na motoroch v modulatore a tie sa dali nie lahko, ale predsa len vymenit.
Ale cely kram sa musel vybrat z moto a rozobrat na prvocinitele.
..
dalsi problem bolo odvzdusnovanie toho systemu.
Na to v servisnych priruckach je celkom komplexny postup a ine sposoby snazenia viedli k tomu, ze ak tam zostala niekde bublinka, zacalo to robit psie kusy.

V horsom pripade doslo pri zavzdusnenom systeme k tomu, ze roztrhlo nejaku membranu, alebo vytlacilo O-kruzok.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 263095 | Včera: 128809