Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
nazdar motobanda,,,,,,mam triumph tiger 1050 ,tohto roku bi som rad ponavstevoval zase nejake putnicke miesta, preto vas skusenych chcem poprosit o radu ohladom pneu,k niektorým miestam treba prejst po odboceni z asfaltovej cesty aj par km po polnych cestach-sotoline,,,poradte mi prosim nejake dobre sportovo endurove pneu 120/70/17 a 180/55/17 ktore sa budu dobre spravat aj na cestach v naklonoch a na mokrej vozovke pri sviezej jazde a podrzia ma aj na nejakej polnacke a maju aj dobru km vydrz a aby velmi nehucali na asfaltke,,,,,,,dakujem ps:zaujali ma Pirelli MT 60 RS ale po precitani recenzii na motorkari cz ma odradila mala km vydrz |
Teraz som si znova objednával Michelin Anakee 3. Su dobré na suchu, aj mokru a maju dobru výdrž. Pozri si na ne recenzie. |
Napisal by som Michelin macadam, ale tie soim posledne zasoby obuval pred 3ma rokmi, rocnik 99.. |
dik za rady,,,,uz som si vybral Pirelli scorpion trail 2 |
to sú asi najlepšie cestné gumy aké som jazdil ale nemajú nič spoločné s endurom |
Re: raptor: na to, na co ich potrebuje - teda "par km po polnych cestach-sotoline" su tie pirelky ok. Ja som na nich po polnych cestach a sotolinach behal bez problemu. Samozrejme do tazsieho terenu treba obut viac off gumu |
Stromak - to je pravda co pises, na polnu cestu alebo sotolinu nepotrebujes ani cestovne enduro |
mitasy nerobia 180/55/17 a az taky tazky teren tam nebude,,,,chlapi dik takze ktore,,,,MT 60 RS alebo Scorpion trail ll ? ps: podobnu temu som uz raz davnejsie zalozil Moto poradňa: Pneu Pirelli Angel ST - skúsenosti&useDesktop=1 ,,,nacisto mi to vypadlo z gebuli ,,,,pri hladani recenzii som ju nasiiel ,,,,, taze prepacte Re: Stromak: ty si mi radil to iste ,,,kurna po 50-tke zacinaju okna |
Re: raptor: vidis, ja mam aktualne obute E07 Dakar na KTM 1190 adv, bol som na nich v RO teraz v Okt a na suchom asfalte je vyborna - suhlasim, teren podla ocakavania - cize kompromis - ale spat som siel celu cestu v dazi a na mokrej ceste vela istoty nedavala, par krat ma nepekne povozilo a to som nesiel ziadnu pilu. Uz ich neobujem. |
Re: Stromak: Ja som si neskutočne užil na 1190,silne upršané Rumunsko s Metzeler Karoo street. Asfalt ci šotoliny či doma enduro trat. |
Re: Stromak: raptor pise o e07, ty asi e07+ a s tou sa aj moja KTM smyka na mokrej ceste. |
janoval - sice neviem z osobnej skusenosti povedať aky je prakticky rozdiel medzi E-07 a E-07+ ale ja som pisal (presne ako píšeš) určite o E-07 lebo tie + ešte neboli. Čo presne mal obuté Stromak musi povedať keď tak on sám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.01.2024 7:46) |
raptor: |
pojdem do trailov,,,,dik všetkym,,,,uz neotravujem a venujme sa dakaru svk go go go |
ja som asi 5x e07+ zjazdil a jedna sada bola uplne na figu, ta smykala vyrazne viac ako ostatne. Asi vtedy bola nejaka ina zmes, kazdopadne za mna uplne v pohode guma, kto jazdi s rozumom nema ziadny problem. Osobne mne viac sadla k60 scout. |
To sa aj mne stalo, mal som oblubene cestne pneu dunlop na turistiku, uz nepamatam ake presne a ked som nahodil tu sadu asi stvrty krat, tak som mal pocit, ze ma chce zabit. Za mokra horror za sucha triasli, no na hovno. Tak som ich vyhodil a kupil ine. |
K tým klasikám 90-10%. Pirelli Scorpion Trial 2 dávali originál na KTM. No triasli s nimi predné riaditka medzi 70-90km/h. Ale držali. Dal som 3 sady, asi 12000km na sadu. Potom som po odporúčaniach /ako odstrániť kmitanie riaditok/ dal Metzeler Tourance Next 2 a to kmitanie prestalo. Už mám druhú sadu, tiež dali +- 12000km. |
nevo neviem o ake KTM hovoríš, resp o akom rozmere pneu, ale určite to nebolo gumami ako takými. Na mojej 1290 S. Adventure a nič netriaslo, tá guma držala jak pánboh prikázal. |
raptor: KTM 1290 SAS 2019 /120-70-R19/. Bolo to gumami, robilo to od novoty motorky /či mala origo plexi, aj keď som si ho vymenil za Givi/ a keď som to študoval po nete /aj diskusie pod videami YT/, tak odporúčali tie Metzeleri. A fakt robia zázraky. Pri Pirellkach nepomohlo ani utiahnutie krku riadenia /bol ináč voľný od výroby motorky/. Ale niekto môže byť výnimka. Tiež možno 10% majiteľov nenadávalo na prvý MT-09 Tracer /kmitanie od 160km/h, čo som sám na testovačke zažil/, ale tá chyba v tej moto bola, preto od Tracera 900 predlžili zadnú kyvku. |
nevo - tak niet nad osobnú skúsenosť, ja som mal zas presne opačnú |
tiez uz som zodrel par scorpion trail 2 bez toho aby som si vsimol problem .. ovsem nie na KTM ale to je asi jedno .... osobne som dost zvedavy na Scorpion Trail 3 |
Mna velmi milo nedavno prekvapili Dunlop Trailmax Meridian. Jazdil som ich 4 dni na Tenerife na Multistrade V2. Za sucha, za dazda, v teple. aj pri 3 stupnoch. Nebolo tym gumam co vytkunt. Ake su ale na nejakej sotoline neviem, okrem odpocivadiel pri ceste som jazdil len po asfalte. Najazd bude asi tiez fajn, lebo v pozicovnach nezvyknu obuvat gumy co rychlo miznu. |
Re: w4tch0: jo to je pre mna cenna info .. nad tymi pneu som rozmyslal asi ich skusim najblizsie |
Moja čerstvá skúsenosť s Metzelermi Tourance NEXT - na Tiger 1200EXPLORER XC - vyjazdil som 3 sady s nájzdom 12tis+ s jediným problémom - druhá sada na zad. pneu na bokoch desiatky mikrotrhliniek - neuznali reklamáciu, dojazdil som ich. Štvrtá sada DOT2020 obutá 06/2020, po nájazde cca 6000 km na zač. cesty do Albánska sa objavila trhlina na dne drážky na zadnom kolese, sledoval som to celú cestu a trhliny pribúdali na dne drážok - po konci cesty - cca 2600km ich bolo 9 a celkom hrozivo vyzerali - po dialnici už len 90km/h. Písal som predajcovi, volal na druhý deň, že sa s tým ešte u Metzelerov nestretli a mám si kúpiť novú ... no, iné sa asi nedalo očakávať pri 4-ročných gumách - to by musel byť nejaký nadšenec a poslať to importérovi, prípadne priamo do číny - predpokladám, že ide o výrobnú vadu a celá šarža je na figu. Tak či onak, stratil som dôveru k nim. Keby mi niekto povedal, že NEXT sú v tomto ohľade vylepšené, idem do nich. Ale takto hladám náhradu. foto neviem priložiť!?! pošlem, keď bude záujem... Upravené 2 krát. Naposledy upravil vojo (01.08.2024 9:36) |
Sú ja Next 2, ak chceš náhradu, mám druhú sadu, tiež dajú tak 12000km. Nejaké trhlinky som si nevšimol /vždy gumy tak do roka od výroby/, viem, že mi len odstránili kmitanie riaditok /čo Pirellky robili/. Ale možno ďalšie skúsim niečo ako Angel GT, tie presuny diaľnicami na dovolenku /ploška na zadnej pneu/, dajú všetkému zabrať. |
Ešte dotaz, Next 2 sú vyrábané v Nemecku. Tiež som so Sportec M7 na inej moto nebol nejako spokojný /vyrábané v Číne/, neviem ako sú na tom Sportec M9, ale asi niečo na tej Made in China bude, najmä ak ten výrobca vyrába vo viacerých zemiach /iste to, že staršie modely dáva vyrábať do Ázie/. |
Nieje na trhu niečo dvojzložkové enduro? M.T. Next je šport enduro??? |
Re: nevo: U Metzeler/Pirelli je toto s tou vyrobou trochu kamen urazu. Lebo Cinsky vlastnik velmi rad s touto vyrobou sachuje z roka na rok, takze ked si po jednej/dvoch sezonach chces kupit tu istu gumu, moze sa ti stat ze ti pride guma vyrobena na inom konci sveta. |
Asi to tak bude, nové modely robia v Nemecku, staršie modely v Číne /u Metzeler to platí/. Neviem ako Pirelli, ale teraz som kúpil Angel ST /čo je starší model/ a tiež sú Made in China. |
je to tak ako píše watch, ten istý model o rok dva neskôr može byť z inej časti sveta... a potom sa to zas može zmeniť. |
Príde vám to ako strašiak, že pochádzajú z Čínska? Veď proces výroby, zloženie pneu a všetko okolo by malo byť dané výrobcom nie? |
palici co by ste my odporucali obut na S1000XR ? teraz dojazdujem metzeller z8 ,,,nemozem na nich povedat nic zle,,drzia ako pribite ,mam na nich 5800km a pomaly koncia,,,,rad by som nieco na zakrutovu palbu a aby maly aj väcsi najazd,,,,rozhodujem sa medzi michelin pr4 alebo pirelli scorpion trail 2,,,,som otvoreny vsetkym navrhom,,,,dakujem |
Z8 je turistická guma, to by mala dať dosť km /počítal by som tak nad 10000km iste/. Potom ešte viacej turistiky, tak ísť do Roadtec 01. Aj pri výbere tvojej ďalšej gumy si pri turistike. Jazdil som len Trail 2 /sú to gumy skôr pre cendurá/, dali tak 12000km. |
Re: Explo: Tazko povedat ci strasiak. Anekdoty ukazuju, ze nie vzdy to s tou kvalitou je tak. A ked kupujem znackovu gumu za taliansku alebo nemecku cenu, tak by som aj chel gumu Made in Germany resp. Made in Italy. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.08.2024 22:02) |
Na litrovom Varadere roky som roky používal Mitas E-07.. cez kovida boli dostupné iba E-07 Plus, tie som nechcel, od pohľadu sú to podľa mňa čisto cestné pneu, tak som išiel do Heidenau Scout K60, síce neboli zlé, ale po 3 rokoch som sa aj tak vrátil k Mitaskám. |
Explo made in cina neprecenujem ale ani nepodcenujem. |
aby vydrzali aspon 20000km,aby dali teren aj cestu,take nieco nieje a ani nebude,ja mam mitas e 07 a problem nebol ani na ceste a ani v bahne,a vydrzia fakt dlho oproti inym ,su aj lepsie ale nevdrzia 20000 km ale 6000 km,tak vyber si.nieco co super drzi na ceste alebo v terene nemoze zase dlho vydrzat,mne zalezi asi viac aby som nemusel casto prezuvat tak zase by som siel do E07 Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiesse (10.08.2024 21:51) |
Re: wiesse: Jedna guma , ale je na trhu co moze vydrzat 20 tis km a je celkom univerzalna Dunlop Mision. Mal som zadnu nahodou , lebo som musel menit pneu na tripe , inu nemali. Inak jazdim vacsinou Pirelli STR, TKC a podobne pneu. Zadne mi vydrzia od 4500 po max 8000 km, tuto som menil asi pri 12 tis , lebo mala oslahane boky ,ale stred bol v pohode. |
Re: alexa7: zalezi na tom ci jazdis offroad,ako tvrdo jazdis,mitas ked zostarne a stvrdne tak vydrzi ,ten dunlop mision je malo do ofroad co som videl vzorok,podla asi ked chces davat aj teren tak karoo 4 je najlepsia volba,nejake stuple to zase musi mat aby ta v terene nesmyklo.po polnej ceste prejdes aj s cisto cestnymi gumami,ryskovat to na mokrej luke ,na polnej rozbahnenej ceste s gumami co su udajne aj enduro ale nemaju ziadne vystupky ani malinke stuple je somarina.radsej spomalim na ceste ,za mna ako som pisal karro 4 co uz len podla vzoru urcite lepsia trakcia ako mitas e07 alebo E07 vydrzia urcite viac ale prilnavost je mensia.stihal som na e 07 za 1250 gs aj za 1290 superadventure.dokonalost nieje len si treba uvedomit comu davas prednost ci viac ceste alebo teren. Upravené 2 krát. Naposledy upravil wiesse (11.08.2024 12:05) |
wiesse - ak si na 1150GSA stihal 1250 alebo 1290 tak bud ti piloti za to neťahali alebo vedeli jazdiť výrazne horšie ako ty. |
ani by som nepovedal ze horsie,v zakrutach niekde na certovici je ti vykon na nic,a v preplnenej doprave ti je tiez vykon na dve veci,85 koni staci aby si stihal,na dialnici to je tazke s 1150 gs,tam to nezeniem lebo to proste nejde a nema na to a je my luto toho gumoveho motora,preco si kazdy mysli ze velky vykon sa da pouzit v normalnej doprave,videl som chalana na supersporte 125 na sturci ako za nim nestihali litrove sporty. |
Re: raptor: dole s certovice nevo na 1290 superadventure a kamarát na 1250 adv. začali z ničoho nič súperiť ,som bol tretí a nikto nikomu neušiel,o čom je extra výkon, štvrtý na cukrikovej xjr 1300 ako z predajne sa stratil niekde vzadu, cestovné enduro urobí s teba lepšieho jazdca ako si,a moderné endura spravia s človeka extra super jazdca až sa začne človek preceňovať a urobí chybu,a nech sa vrátim k téme moje staré tvrdé E07 my stačili aj na fakt dosť rýchlu jazdu s modernými endurami.podla mňa mitas nemá konkurenciu čo sa ceny , nájazdu a použiteľnosti týka. |
Re: wiesse: Ja som ten Dunlop Mision prehnal na motorkrosovej, dost piesocnatej trati a pohoda. Ak by tam bolo bahno, tak aj s E 09 by ma s GS musel vytiahnut nejaky miestny traktorista. |
Neexistuje aby coby aj v zakrutach typu certovica 1150 gs stihala pri rovnakom jazdcovi na 1290SA. Ako jasne, extra daleko ta ktm neujde, ale bude rozhodne rychlejsia..Taketo cosi mam exaktne overene, to je proste holy fakt bez priestoru na diskusiu ;) este do do toho faktor veduci jazdec udava tempo/odvahu. |
Re: salem79: od urciteho vykonu a v urcitych zakrutach ti je vykon uz na nic,hore certovicov ked sme sa vracali tak 1250 my usla,gumena 1150 proste nemala dost vykonu oproti 100 kw,stacilo fakt jedno auto v predu ,ostra zakruta a uz som ho mal a to je fakt dobry jazdec.mal som dve varadera ,aj karburator aj striekacku,to sa fakt neda na dialnici rovnat s 1150 co proste nejde,ale bavi ma a to ma ta motorka stastie inak kvoli vykonu by uz bola prec.to by si fakt musel jazdit extra na hranu aby si vedel 160 koni vyuzit tak ze ujdes v beznej premavke a v ostrych zakrutach,treba si pozriet videa super moto jednobuch a supersport nejaky liter,v zakrutach mozes mat aj 500 koni a nevies to proste vyuzit.pri predbiehani a dialnici jasne ze stara gs nema sancu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiesse (11.08.2024 22:42) |
Re: wiesse: Tak to skusim inak..Na zakrutovom meranom useku, ktory uz relativne dokonale poznam a idem tam testovane na hranu, tak na 1290 budem mat VZDY lepsi kratsi cas ako na 1150. Aby si nezacal cosi s ostrostami zakrut atd, tak zberna minca je baba, alebo dajme tomu bojnice-rudno, alebo homolka. Lebo tie dve posledne menovane poznas. Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (11.08.2024 23:20) |
Re: salem79: určite že budeš rýchlejší niekde kde to poznáš,len neverím že v bežnej premávke,keby nie sú autá tak určite,mám doma metzelery toourance už asi rok odložené aby som na ceste jazdil trocha menej bez rizika,ako som písal radšej trocha spomalim na ceste aby som ak natrafim na polnacku nehodil hneď papuliaka.ak má niekto skúsenosti s pneumatikami metzeler toourance v teréne tak napíšte,neviem či predať , obuť alebo kúpiť nejake karro4 alebo znova nove e07.gs 1150 ide na dialci tak do 4800 Otacok a potom je to mŕtve mal som takú istú ako teraz len posledný ročník 2005 s posilňovačom,neviem čo ma to napadlo znova kúpiť,mal som možnosť kúpiť od kamoša 1200 adventúra čierno žltú,2010 ,75000 km za 7800 eur,ako nová ,zavahal som.tak či onak hlavne že na baví a hlavne som demontovali ten sprostý posilňovač, |
wiesse - sorry ale 1290 Adv alebo 1250 LC a ked by som siel dalej tak aj 1200 LC a dokonca aj 1200 DOHC musi starú dámu s nadváhou 1150 s menším výkonom pri rovnakom jazdocovi a rovnakom obutí vyprášiť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.08.2024 15:18) |
Re: raptor: som pisal ze v beznej premavke nikto nikomu neujde ,obehnes auto rychlejsie ako ja ale dalsie auta a nepriazniva situcia v predu ta dotuni aby si proste neutiekol,dole certovicou isli chalani aj 130 km a neusli,fizika a dopravna situacia nepusti,dole kopcom a v zakrutach nevies dajme tomu 100 kw vyuzit.hore kopcom uz som mal problemy.stacia plne ciary,10 aut v predu,obmedzena rychlost a staci ti aj 60 koni na 160 koni.- |
wiesse - a ak prídeš na čertovicu skoro ráno keď premávka nie je potom čo? |
Re: raptor: bolo tam vydiet ked 1250 hore certovicou vyuzila vykon tak jasne ze 1150 si ani neprdla,ako vies nema to zmysel tocit nad 5000 otacok lebo uz je to kua fakt len volume.chvalia brzdy brembo,ak som dal demonotovat posilovac tak brzdy zvadly inak,musim riadne na ne tlacit ,mam rad stare vydychane endura hlavne aby ma bavili,viezol som sa na adventure 1250 a nebavilo ma to.tak dokonale az som sa tam citil zbytocny. |
Trocha mierne rozladený oživim temu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192533 | Včera: 206822