Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Vysoký volnobeh na 4-takte - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVysoký volnobeh na 4-takte - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

26.02.2023 13:30

Vysoký volnobeh na 4-takte

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Čaute, mám Smc 320.
Teraz ale mám problém :
Naštartuje na brnk, má pekne nízky volnobeh. Po pridaní a pustení plynu ale otáčky ešte 5-10 sekúnd drží vysoké a potom velmi pozvolna klesajú až klesnú na volnobežné a zasa drží na volnobehu ako má.
Určite to nieje karbecom - šupátko normálne zatvorí (mám aj nový karbu) a aj sací krk je tesný (skúšaný na tlak aj podtlak).
Napadlo ma ale či to nemôžu spôsobiť skočené rozvody - keby napr výfukový ventil neskôr zatváral.
Nestretol sa s tým niekto ? Radšej sa opýtam skôr jak to celé rozoberiem.
Díky [shake]


26.02.2023 22:22

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Bolo by dobre vedieť, aký typ karburátora tam je, či má akceleračnú pumpičku, aký je typ sytiča, či len klapka priviera vzduch, alebo je tam tryska sytiča. Pozri, či tu www.minibikemania.sk/nahradne-diely/stvorkolky-atv-quad...
nenájdeš jeho podobu. Ak by boli preskočené rozvody, asi by to buď zle štartovalo, alebo nemalo výkon.


27.02.2023 5:09

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

No karbec je klasika plavákový, šupátko, akceleračka a sytič je klapkový. Ono začalo to robiť zrazu, už pri starom karbu, vymenil som ho za nový ale robí to jsté.


27.02.2023 10:06

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

dudo25
 Turista 

Ten karburator nema ziadne oznacenie? Kontroloval si hladinu benzinu v plavakovej komore? Mas niekde v manuale, ako ma byt nastavena zakladna bohatost zmesi?
Aj novy karburator treba nastavit, ci uz hladinu, alebo zmes, volnobeh. Bez typu karburatora sa bude len dost tazko hladat chyba…


27.02.2023 11:37

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

barlac
 Jogurťák 

netesnost. :-)))


27.02.2023 15:29

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Vyzerá to na sanie falošného vzduchu medzi karbom a hlavou = ak tam sú gumené príruby, tak je to ich zásluha.


28.02.2023 9:18

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

Duso380
 Edvenčr 

Ikona

môžu to robiť plynové lanká alebo rýchlopal, skús len tak vrknúť plynom na volnobehu aj viackrát s ráznym pustením plynu a všimni si či ti ide lahko potočiť plynom či tam neni nejaký odpor. Mne tiež takto občas ostane visieť volnobeh, vrknem plynom niekedy aj 2x po sebe a volnobeh padne tam kde má. Prisudzujem to lankám resp treba vyčistiť rýchlopal čo sa trie o riadítka.


28.02.2023 18:11

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Dudo25: No je to Pz 30 s akceleračkou z mnibikemania, trysky sedia, hladinu sim nastavoval samozrejme aj bohatosť, mal som manuál ale neviem teraz presne ako to bolo.

Tryskac: hej, no je to klasika karbec->gumenné hrdlo->hlava ale to hrdlo ako som písal bolo skúšané prípravkom na tlak tuším 6bar a tiež na podtlak, neprepustilo v ani jednom prípade (samozrejme pri demontáži vždy nové O-krúžky.

Duso380: lanká to isto niesu, preto som vlastne aj menil karbec lebo v tom starom drhlo šupátko- každopádne chyba musí byť inde keďže mi to isté robilo aj keď som zhodil luftfilter a videl som ako je šupátko zatvorené :-~


28.02.2023 21:03

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: Marek43: Aby motor vrčal, potrebuje na to benzín, nejaký falošný vzduch za karburátorom to nemôže robiť. Videl si, že sa šupátko zavrelo, no nevieš v akej polohe. Skús povoliť dorazový šrób šupátka na minimum, aj za cenu, že nepôjde voľnobeh, či to bude robiť.
Tiež skontroluj, či má lanko plynu dostatočnú vôľu, aspoň 1-2 mm, lebo pri vytočení riadítok sa to mení.


28.02.2023 21:17

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

dudo25
 Turista 

Pozri- pokial je supatko spolahlivo zavrete, kadial by nasaval vzduch na spalovanie benzinu? Budd cez nedovrete supatko,alebo cez hrdlo,alebo popod ten medzikus co mas na hlave-teda ak ho tam mas.
Jedine fakt falosny vzduch ktory ti prisava, alebo zle nastavenie karburatora.
Zostava ti len hladat.


28.02.2023 21:26

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Re: zeleno: Noo samozrejme, to som kontroloval, šupátko dosadne na šrubku dorazu volnobehu - skúšal som šrubkom hýbať - pridávať aj uberať a šupátko ho nasleduje takže sedí na ňom ale otáčky ho nesledujú. Ono ja som skúšal neviem už aj čo, nezvyknem písať o radu kým všetko neskúsim, už zopár motorov som robil, ale toto mi nejde do hlavy, v podstate najjednoduchší motor, bude to nejaká hlúposť ktorá by človeka napadla až posledná ale fakt neviem. Robilo to aj so starým karbecom aj s novým.
Hej hej, lanko má vôlu, dokonca ho viem aj hneď za šupátkom rozpojiť- asi 10cm od šupátka je rozdelovačka na akceleračku tkaže si viem odpojiť lanko do šupátka a zvlášť s ním hýbať ale to chodí úplne krásne - je to tiež nové.

Ale popravde neskúšal som stiahnuť volnobeh až na minimum aby šupátko sadlo až na karbec, skúsim to že čo to povie, len teraz sa nejak vrátili zimné časy tak je zasa schovaná.


28.02.2023 21:45

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: Marek43: Čisto teoreticky by to mohlo robiť aj prisávanie oleja okolo drieku sacieho ventilu, ten by zo zvyškom paliva po ubratí mohol predĺžiť spadnutie otáčok.


28.02.2023 21:57

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

krampus
 Geriatrik 

Ikona

.... popravde neskúšal som stiahnuť volnobeh až na minimum....
Však to je prvé čo urobím, ak je všetko nové ako píše pisateľ.
Stiahnem šrubku na minimum a ak motor nereaguje, tak hľadám chybu ďalej/inde.

Dôvod úpravy: d

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (28.02.2023 21:59)


01.03.2023 9:08

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Vysoko nastavený volnobeh bude mať vysoké otáčky, no nebudú po 10 sek. postupne klesať dole. Mojím favoritom je stále falošný vzduch cez príruby. Čím ste príruby skúšali na podtlak, motor bežal a produkoval vibrácie? Chalani raz spravili pri podobnom probléme taký pokus, že na hrdlá ručným rozprašovačom striekali benzín a vtedy otáčky klesali.
Ja som robil raz moto, kde ani výmena okrúžkov na prírube nič nepomohla - bolo treba zobrať šmirgel a prerovnať prírubu - asi deformovaná od dotiahnutia, no kým som ju nepoložil na sklo nič som si nevšimol.

Ak by to teda mohol teoreticky robiť prisávaný olej, tak potom aj tesnenie pod hlavou ak je to vzducháč...


01.03.2023 11:19

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

Marek Krehak - Marek43
 Veteránista 

Re: krampus: Tak nechával som mu nejaké minimum, keď už otáčky klesli tak ostali na nastavených a šrubkom šlo nastavovať úplne nízke otáčky až zdochýňal a normálne šli regulovať. Keby ho stiahnem celkom, tak mi akurát zakaždým skape, ak vedel mať vysoké točky aj napriek tomu že šupátko bolo privreté na minimálne.

Tryskac : to je dobrý nápad, tiež som zvykol príruby kontrolovať o sklo ale vôbec ma to nenapadlo (robil som plno iných vecí na nej) určite to skúsim. Nieje problém vymeniť aj guferká ventilov keď tak, len to chce čas. Určite pozriem prírubu, díík [dobre]
Je to vodník.


01.03.2023 11:39

Re: Vysoký volnobeh na 4-takte

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak dorazom supatka nastav co najmensie, a skrutkou zmesi hladaj co najvyssie + 1/4 otacky. Mozno mas len chudobnu zmes na volnobehu. Olejovy filter mas papierovy, alebo penovy? Ked penovy, namazal si ho?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142198 | Včera: 222021