Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Už po tej úprave čo si urobil to pôjde lepšie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (17.02.2023 15:45) |
Re: tryskac: nakoniec som urobil: vyčistil a odmastil brzdové obloženia, chcel som do nich urobiť zárezy, ale pružiny čo držia pakne k sebe sú kua silné, nedarilo sa mi ich dať dole. |
Re: romanesku: SS som čítal teraz to "vyplnenie priestoru" by mohlo zmenšiť pružnosť ale zvačší trenie a páčka pôjde o kúsok ťažšie, ale za pokus by to asi stálo. |
No neviem, či zvyšovanie tlaku hydraulikou v bubnovke je to pravé. Ak sa nemýlim tak bubnovky mali (možno ešte majú) obmedzovače tlaku. Pri vyššom tlaku ako je optimum pakne sa "zapečú" a ende. |
Re: zeleno: posilovač spojky - zaujímavá vecička, násobí silu ale skracuje dráhu na ktorej zvetšená sila pôsobí - si myslím. |
Re: romanesku: Možno by pomohol posiľovač www.motoveci.sk/10379/posilovac-spojky |
Re: Tibco: ,,zdvih" páčiek sa mi vidí dostatočný, + treba počítať s možnosťou/schopnosťou ,,oblapiť" páčku počas riadenia. |
Re: romanesku: a so zmenou lanka ti mozno pomozu titio www.motoservisnovosad.sk/eshop/ovladanie-lanka-rms-1153... - sortiment maju dost siroky, myslim ze by zvladli dat poziadavku na lanko s bowdenom na mieru. |
zeleno: |
Re: romanesku: mozno za uvahu stoji aj vymena paciek, za dlhsie alebo s inou geometriou bike.bikegremlin.com/1419/bicycle-mechanical-brakes... myslim ze to nebude absolutne dramaticky zmena, ale mohlo by to byt citelne |
Re: zeleno: "Keby si bol opravár, videl by si kopu bowdenov, ktoré perujú a znižujú možnosť využitia dráhy |
Re: Tibco: Tu si mal debatu skončiť "Snazim sa len povedat ze bowden neovplyvnuje brzdenie - a ak nahodou ano, tak je zly a treba ho vymenit, idealne spolu s lankom" Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (07.02.2023 12:49) |
Re: egres2: |
Tibco. |
Re: Tibco: |
Re: OKOzMI: vazne som nad tym uvazoval, ale bohuzial mam hydraulicke brzdy na bicykli od packy az po strmen |
Re: egres2: |
Re: Tibco: |
Tipco: |
Re: Tibco: no ved a to su presne tie straty...lanko pohybe bovdenom namiesto aby lepsie pritiahlo brzdu...no co zrobis...??? |
Re: boombastic: " no neviem...ja ked na bicykli stlacam brzdy, tak sa hybu aj bovdeny aspon v tych miestach kde su zakrutene..." hybu, ale preto ze maju prevadzkove vole, ktore by tam byt nemali, pretoze ked napnes lanko medzi dvoma bodmi tak ma tendenciu vytvorit priamku, ale brani mu v tom bowden, takze trochu sa pohnu lebo zlahka zmenia tvar a hlavne si presadne bovden v ulozeni - viditelny pohyb by nemal byt bezny jav pri spravne nastavenej brzde |
Jak maly chlapec...teraz jakoze kto z koho??? To mu ale motorka lepsie brzdit nebude.... |
Re: boombastic: vsetky hlupe nazory mam len a len z tvojej hlavy...tak to chodi ked necitas vsetko co sa napise ale vypichnes si len to, co si schopny aspon ako tak pochopit.. |
Už len CD tu chýba. |
Re: tryskac: nie...vsetky hlupe nazory mam len a len z tvojej hlavy...tak to chodi ked necitas vsetko co sa napise ale vypichnes si len to, co si schopny aspon ako tak pochopit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (06.02.2023 20:55) |
Re: boombastic: jasne ze je, hlavne kvoli premenlivosti drahy kedze rajdy sa tocia (v pripade motorky este hra velku ulohu aj pruzenie) ale je tam len preto aby presne urcil drahu lanka a ochranil ho - neovplyvnuje brzdenie |
Re: Tibco: A kto tvrdil, že sa bowden hýbe? Ja tvrdím, že bowden je namáhaný na tlak. |
Ale vidis, ze ked to ide na brzdy z rajdov, ktore sa tocia, tak tam bovden je...lebo tam by to bolo bez bovdenu dost zlozite riesenie...sice na ukor slabsieho brzdenia ale v pomere zlozitost/vykon vyhrava bovden |
Tryskac, Egres ked uz presviedcate ze kazde lanko musi mat bowden, preco ho prehadzovacka na favorite nemala? ibb.co/qBXMtKs - je to presne taky isty pohyb ako pri brzdeni - potiahnutie lanka |
Re: tryskac: vola by tam podla spravnosti nemala byt |
Ale zas pravda je aj to ze bovdeny sa veru vselijako krutia ked clovek vezme za brzdy a to bude aj ten problem...keby to islo bez bovdenu cez pevne kladky, brzdilo by to lepsie.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (06.02.2023 20:05) |
Re: egres2: vuguglil snad nieco co je v rovine sci fi??? Uz si videl niekedy nazivo napriklad ultralight??? Ked chces tak ti taky ukazem a porozumies aj ty... |
Re: tryskac: V BB uz nezijem, ale budem tam niekedy v marci |
Pri vhodnom usporiadani kladiek by to v pohode slo...kto by sa s tym ale sral ked sa to da riesit bovdenmi??? |
Re: Tibco: Čo keby sme sa dohodli takto, ja Ti donesiem do BB Babetu a Ty mi to ukážeš naživo. Ak sa Ti to nepodarí, tak mi kúpiš v BB flašu oleja ak mi predvedieš to perpetummobile, tak ja Tebe flašu tvrdého. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (06.02.2023 19:58) |
To sa tu na motoride roztrhlo vrece s kokotmi? |
Re: egres2: musim ked sa hadas o zakladnej veci ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibco (06.02.2023 16:58) |
Tipco: |
pre lepsiu ilustraciu som konecne nasiel normalne video ako sa da brzdit lankom bez bowdenu: |
Re: egres2: staci mat iba spravne vyriesene vstupy a ohyby .... celu pracu odmaka lanko, NIE bowden (ten je len na spravne vedenie a proti kruteniu) |
Tibco: |
Re: zeleno: chapem ze je tam viac zataciek ale to nijako nemeni to ze bowden je len voditko pre lanko, aby islo kade ma a ochranil ho a nijako neovplyvnuje (ak samozrejme nie je znicene) vyslednu brzdnu silu ani silu potrebnu na stlacenie packy ani nic podobne ... |
Re: Tibco: |
Re: tryskac: Prepac, ale "... pruženie čo cítiš je skôr pruženie-stláčanie bowdenu a nie lanka, ..." myslis vazne? |
Ďalšou úpravou bolo predlženie páky brzdového kľúča o 0,5-1 cm, aby sa dosiahla väčšia sila na kľúč brzdy. |
Re: romanesku: "preto uvažujem o výrobe brzdového lanka z hrubšieho lanka, aby bolo tesnejšie v bowdene" Môj názor je, že pruženie čo cítiš je skôr pruženie-stláčanie bowdenu a nie lanka, takže by som riešil aj typ bowdenu -navinutý z okrúhleho či plochého drótu. |
Kým som závodil na Čezetách, bola výroba lanka prednej brzdy častá úprava, hlavne po namontovaní dlhších teleskopov. Vtedy som používal lanko ručnej brzdy Škoda 105-120 |
Ahoj chlapi, |
Re: romanesku: Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (30.01.2023 22:10) |
Re: romanesku: mimochodom - aka je to motorka? Neexistuje novsi model s kotucovou brzdou, alebo nejaky upgrade kit na vacsiu ucinnost? Ak mas ty problem s ucinnostou, pravdepodobne ho mal aj niekto pred tebou a mozno to uz nejako vyriesili - mozno sa niekde vyraba vacsi bubon s 2 klucmi, alebo z inych materialov .. |
Tibco to bol chyták od začiatku. |
8814 - áno,.... veď to píšem v príspevku 27.01.2023 o 21:47, terénne/súťažné iba na jednej strane a rýchlostné obojstranne + zväčšenie bubna, ale tu v tomto prípade riešime klasickú prednú brzdu, tj. jeden kľúč |
Re: egres2: |
Tibco. |
aby si zvacsil ucinnost potrebujes zvacsit treciu silu .... ale trecia sila NEZAVISI od velkosti trecej plochy, iba od sily a drsnosti povrchu - zakladna fyzika |
zeleno - - toto som sa už "neodvážil mu poradiť, ale krásne spomienky na crossy ČZ, endurá JAWY a následne na "civilné" čo sme po dobrých skúsenostiach aplikovali na ne. |
Re: zeleno: pozor nato presmirglovanie lebo ovalita |
záleží aj na tvare brzd. klúča. |
Za starých čias sme ešte robili do obloženia drážky pílkou na železo ho hĺbky 1 až 2 mm, aby sa mala kde uložiť špina a nenalepila sa na povrch obloženia. Stačili tri-štyri takéto krížiky, podľa veľkosti čeľuste. To skrátenie obloženia úbežnej čeľuste má najväčší efekt. Odmastnenie a prešmirgľovanie bubna a obloženia tiež pomôže. |
krampus: |
tryskac - ďakujem za pridaný obrázok. |
Hlavne tym skratenim brzdoveho oblozenia posunies bod dotyku a tym zvacsis paku akou posobis na tu brzdovu platnu. |
krampus: |
barláč - toto nie je téma offtopicku, takže sa zdrž . |
egres2: práve že zmeším, nábežná 100%, úbežná 60-70 %, teda za podmienky, že aj pôvodná veľkosť styčnej polochy bola 100/100 % čo brzdila. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (27.01.2023 21:53) |
kramps: |
.... by si zväčšil plochu brzdových pakní...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (27.01.2023 21:09) |
Jedine že by si zväčšil plochu brzdových pakní. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (27.01.2023 20:10) |
Ahoj, |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 305241 | Včera: 196879