Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte, tak po piatich rokoch na Honde Crosstourer v DCT /úplna spokojnosť - až na váhu/, prišiel rad na zmenu. V hladáčiku mám dve moto, aj ked celkom podobné ale rozdielne. Dilema, ktorú vybrať Honda Africa 1100 adventure s elektronickym pozdvozkom alebo Bmw 1250 gs /nie adventure/ obidve moto od roku 2021. Velmi rád by som počul názory od niekoho , kto obidve jazdil tieto moto. |
Ako sa hovorí nerýpať do niečoho čo funguje (tak ja chápem "úplna spokojnosť") ale keď mosíš tak mosíš... Isto chodí na MotorIde vela pánov a dám ktorí jazdili na oboch motorkách, a keď jediný problémeček bol váha tak si si zas vybral dve kravy no ale dobre. |
Re: AndyCD: a nie je gs len maketing ako harley? ziadny zázrak iba všetci z toho robia vedu??? |
Skoc si na dovku na jar, napr. na Kretu, pojazdi si obe, po zimnom servise a aj off road, alebo teda all road, potom sa rozhodni. |
Re: minod: cauko, vo velmi kratkom case zverejnime videjko porovnania zakladnej Afriky a Adventure Sports DCT so semiaktivom. Dost tam o nej rozpravame, mohlo by ti to pomoct v rozhodovani. Najazdil som s nou vyse 2500 km. |
Re: Herghott: Ja by som trochu oponoval, lebo ziadna appka od ziadneho vyrobcu moto nie je lepsia ako podpora pre apple car play (pripadne android auto) ktoru Honda ma. Aj to nestastne ovladanie na Honde zacne tiez zrazu davat zmysel ked ich tam clovek pouziva. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (29.12.2022 4:43) |
Do terenu Afriku, na cestu GS. |
Re: w4tch0: myslim si, ze hovoris najma o tom, ze Apple Car Play sa da lahko pouzivat. Lenze ta BMW appka ti ukazuje takmer az telemetriu a kopec statistik, je mega prehladna. |
Poniektorých by uspokojila aj samotná appka, motorku už ani nepotrebujú. Motoapkovia |
herghott, watch... pani asi by som "appky" riesil az ako uplne najposlednejsiu vec. Ide predsa o motorky. Či? |
Re: raptor: Ja si to nemyslim ze s “ 21 kou vpredu a s klasickou vidlou to ide aj amaterovi lepsie” |
mal si hondu vyskusaj bmw a bud zostanes u gs |
No ja vam neviem...moje skusenosti s tele lele a para lele na obycajnom asfaltovom jazdeni pri nabehnuti na vacsi vytlk su priam o zivot iduce...cize za mna su tie levery vseobecne na hovno...jasne, maju aj vyhody (ktore som neobjavil) ale radsej motorku bez tychto vychytavok...podla mna je instalacia tychto chujovin len akysi truc nemcov a vzdor, lebo ich to skratka charakterizuje a pre volaco si na tom zakladaju....ale sami vedia ze to neni to top, co mozu na motorku namontovat o com svedci aj to, ze uz od toho upustaju. A naramne sa im hodi odovodnenie ze to setri prachy... |
Re: raptor: "Takže ak si vačší chlap určite ak GS tak sa zamysli na Advíkom." |
Re: boombastic: ono tie divné veci čo bmw montuje dopredu sú úžasné pri poriadnom brzdení a kludne aj v zákrute a ešte lepšie ako na GS to funguje pri RT. |
Nepriem sa, pre volaco to vymysleli to beriem, ale zatial mi viac vyhovovali motorky bez leverov...len znova mi vrta v hlave, ci taki gepeckari nebrzdia aj v zakrutach ovela silnejsie ako my turisti a samozvani premavkovi pretekari a aj tak levery nemaju. Ono sa to vraj pri brzdeni neponara, ale podla mna sa aj to ponara, aj ked mozno kapanek menej... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.12.2022 21:29) |
Re: boombastic: funguje to podobne ako predná kyvná vidla na mopedoch Štadión, neponára sa to skôr naopak. |
Re: minod: Re: minod: |
Re: tryskac: v terene sa radsej potrapim ,ale prejdem rovnako ako s 21 kou |
Skus si tiez porovnat: |
Ako som pisal, treba si vyzkusat pojazdit par dni na jednej aj druhej (tretej, stvrtej) |
Desiatky erudovaných príspevkov tu padli a minod je stále bezradný... a ja viem prečo Editor domrvil moje odporúčanie a zmaril nerovnicu, ktorá všetko rieši. Má znieť: |
Re: alexa7: Šani ja teda moje offroadove schopnosti beriem s velkou rezervou a napriek tomu som na Afre hned citil rovnako ako aj na mojej aktualnej F800 GS Adventure citim ten rozdiel 21 + klasicka predna vidla. |
AndyCD |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Kto si uziva teren na GS s kardanom a teleleverom, asi nikdy neskusil Afriku, myslim akykolvek teren, od vyjazdu na obrubnik po drifty na sotoline. Tam je to proste 10:0 pre afriku, pre uplne kazdeho kto to skusi, ci si zaciatocnik, alebo Katrinak. Hovorim o pocitoch z jazdy, nie ci to prejdes, preto jazdime nie pre ten pocit ? |
Dobrý rok 2023 prajem. |
Re: tryskac: veru mohli by byt viacej v predu. Sedelo by sa pohodlnejsie. |
Duggo - 10-0 sa mi zdá prehnané ale 3:1 to bude určite. Ale inak súhlas. |
Re: raptor: Janko, takze ak sa vyberiem napriklad do Bosny na 4 noci cca 2000km a dam si len 100km offroadu co je len 5% tak by som mal ist na RT ? |
Re: alexa7: A veď génius nepovedal 5% čoho, nemusí to byť vzdialenosti, ale času. A keď beriem že po ceste jazdí priemerne (alebo teda má dojem) 140 km/h a mimo je 7x pomalší tak to potom pri pomere 95/5 v časovom vyjadrení vychádza ináč. |
šani tak jasné že zavisí od toho aký offík ideš. Nebudem ja tebe hovoriť čo ti je lepšie, len toľko som chcel že na asfaltovú turistiku je RT skrátka lepšie. Mal som spústu času o tom premýšľať napr na ceste do a z Grécka kedy potrebuješ zhltnúť 1200km za deň. |
Re: raptor: No ved toto. Vzdy je clovek celkovo rad ze je na tom GS. Nie je moto na trhu, za ktoru by som ju vymenil. |
Re: alexa7: By si sa cudoval, ale na youtube som minule objavil typka co na Afrike s DCT robi wheelies, a nie power wheelies ale normalne pekne z pomalej rychlosti vyhodit koleso riadne vysoko a pekne ho tam drzat s plynom a zadnou brzdou. Dokonca aj navod dal na specialnu techniku ako sa da robit bez tej spojky :D |
Re: w4tch0: a Pastrana dal backflip na YT so sneznym skutrom a nebudem tvrdit, ze ten snezby skuter je na to idealny |
Re: w4tch0: pekné dík na toto som nenatratil z toho co som pozeral |
watch - DCT do turistickych strojov (NT 1100, GoldWing) uplne ok nefandím ale rozumiem. Ale davat DCT (+10kg) do stroja, ktorý sa tvári že na ňom môžeš vletieť do púšte je z môjho pohľadu nezmysel ako SUV ktoré ma pohon dvoch kolies. Chorá doba. |
Doba neni chora, chore je len zmyslanie niektorych ludi a ti to potom zvaluju na choru dobu.... |
AndyCD |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Re: raptor: . Poznam cloveka (rodinny prislisnik) co si kupil Skoda Yeti s iba prednych nahonom. Doteraz ten jeho myslienkovy pochod nechapem. |
Ja by som si Duster/Yeti s pohonom 2 kolies na rozdrbane cesty (nie len) v BA kupil. Pri 4x4 zbytocne vyssia obstaravacia cena aj naklady. |
mea culpa - napriek roznym nazorom na 2WD SUV pls sustredme sa na DCT na Afrike. |
Ked Afrika vysla von s DCT tak nikto nepovedal ze je to zle, niektori ze ako dobre, navykove a podobne, to ze je o 10 kil tazsia necitit , pisalo sa vselico aj videa v pusti samozrejme uzasne.Po asi 4 rokoch je realita taka , ze nikto vyjazdeny hlavne terenne ,DCT nechce. |
Ako bývalý majiteľ novej CRF1100L2 DCT r.v. 2022 môžem povedať že som bol z motocykla a hlavne z DCT maximálne sklamaný . Po 1700 km predaj a potupný návrat k boxeru v mojom prípade DOHC |
Doki - v com ta nova Afra sklamala? (pohodlie dajme bokom) |
Doki to si mohol vedieť popredu že z GS club SK ťa na konkurenčnom, ešte k tomu lepšom stroji vylúčia a kamaráti odtiaľ sa s tebou nebudú chcieť chodiť voziť. |
Panenko skakava, Lubos Blaha slovenskej motocyklovej sceny. |
Ba kieho, to sa Blahoslavený pokúša stať AndyCD sk politiky. |
Re: raptor: Re: raptor: |
To mi pride skor ako porucha prevodovky... |
Re: Doki: Pred kúpou som si bol vyskúšať NT1100 s DCT a môžem potvrdiť, to podtáčanie motora pri radení, ako tak na S3 sa dalo ale potom zas išiel hore do otáčok... Aktuálne je zvolávačka na DCT údajne by sa to malo poriešiť... Utvrdil som sa v manuáli |
Re: Doki: Doki to DCT by sa dalo vyriešiť voľbou manuálu, ale opäť som sa utvrdil že je to "nezmysel za veľký príplatok". Nepohodlné sedlo ma neprekvapilo, Afra je predsa len viac enduro ako GS. Vibrácie do sedla rozkroku možno súvisia s podtáčaním motora tým DCT. |
Tak sa zrejme bude upravovat softver na tej prevodovke... |
Musim potvrdit, ze DCT preraduje v zakladnom D mode brutalne skoro. A predchadzajuce generacie to robili este skor, to bolo az neznesitelne. Ja na DCT vyuzivam najcastejsie mod S2. |
To DCT má teda minimálne tri režimy a v žiadnom sa nedajú nastaviť otáčky v ktorých to radí? |
Re: tryskac: presne tak. Rezimy ma 4, plus jeden manualny (ovladas tlacidlami). |
Aj túto nemilú pravdu o DCT redakcia MR pri niektorej z početných príležitostí t.j. predstaveniach testoch reportážach z RO resp P.Baby stálym aj nestálym čitateľom vyjavila, a či ju taktne zamlčala? |
Re: tryskac: Ono to hlavne nie je tak ze by to radilo pri nejakych definovanych otackach. Ani by si to tak urcite nechcel. Ani DSG v autach to tak nerobi. Do toho algoritmu ide celkom vela vstupov (rychlost, zatazenie, poloha akceleratora, teplota, stupanie/klesanie, naklon, udaje z trakcnej kontroly...) a polda toho ako to vyhodnoti potom preradi. Niektore drahsie vozitka vedia este aj na GPS mapu kukat ci nejde zakruta aby zbytcone neradili smerom hore |
Jaaaj, posledne prispevky lahodia mojmu oku, pretoze som znamy nazorom, ze automat na motorku nepatri A nie len na tie do terenu, ale vsetky. Jazdec ma s motocyklom splynut. A skutre maju mat variator |
vidicon aj keď to (ako správny dinosaurus) vidím rovnako ako ty, uznávam že správne nastavený automat na turistickej motorke má zmysel. |
Sa mi lubi, ako si mnohi supermani myslia, ze to vedia lepsie ako stroj... |
Re: boombastic: este si asi nesoferoval dizlovu skodovku s DSG, ked toto napises. Na druhej strane benzinova radi tak, ze ani nevies, ze tam nejaka prevodovka je. |
Re: boombastic: Caf. Teda osobne si myslim, ze nie som ziadny superman, no urcite si s radenim poradim lepsie na offroadovom stroji ako najaka DCT vychytavka. Neviem co to na takomto stroji vobec robi. Sak dajme rovno joystick miesto riaditok. |
No upresnim, ze som skor myslel auta...ale nepochybujem, ze aj moto automaty budu casom dokonale... |
Ti ludia, co si vyberu DCT, na to asi maju nejake dovody, a je ich vacsina (!). Ano, tiez som bol z toho prekvapeny. |
Re: raptor: Re: raptor: DTC nie ,ale Aprilia Mana 850 má CVT. |
Re: Herghott: Jasne. Tak som to aj myslel. Na Goldwinga, skutre a podobne stroje nech si to montuju. Ale kupit si off z automatom? A co radost z jazdy. Ved kvaltovanie k tomu snad patri. A navyse rad by na som svoj stroj ovladal sam a nie premyslal co mi pod zadkom spravi. |
Tiez som nazoru, ze na stroje ako Goldwing, NC700 pripadne aj NT1100 je DCT uplne paradna vec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 11:34) |
Re: w4tch0: mmm, keby si Afriku kupovali iba ludia, ktori vyslovene chcu automat, tak by ten podiel DCT v Afrikach bol podla mna ovela vyssi (je tusim okolo 60 %), plus vsetci ostatni vyrobcovia by sa prisposobili a tiez robili nejake automaty. |
Re: Herghott: Ja nepisem, ze si Afriku kupuju iba ludia co chcu automat. Pisem, ze ked z nejakeho dovodu chces ADV s automatom tak iny vyber ako Afriku nemas. A preto je podiel predanych Afrik s automatom vysoky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 12:36) |
Re: w4tch0: aha, rozumiem. Tu by sa nam hodila statistika ze aky bol podiel DCT v modeloch, ktore su k dispozicii aj ako manual, aj DCT. Okrem Afriky su to NT1100, NC750X a CMX1100 Rebel. Skusim sa opytat. |
Afriku ludia kupuju na prevazne asfaltovu turistiku a nie na motokros....rovnako ako gs a ostatne cestovne endura....a presne rovnako ako si kupuju aj suvcka....a to je aj odpoved na automat... |
Re: boombastic: Nie som si isty ze je to tak. Lebo oproti GS, alebo napriklad aj Mulstistrade ci dalsim je ta afrika na take asfaltove cestovanie ovela horsia motorka. Komfort je horsi. Ochrana pred vetrom je ovela horsia. Jazdne vlastnosti na ceste su horsie... myslim ze to je presne aj zaver ku ktoremu dosiel Doki tu vyssie. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 16:00) |
Re: Herghott: Kua to GS sa tam drzi dlhocizne roky s neuveritelnymi cislami .... tak tak, kedysi ich bolo ako safranu, dnes je to spolahlivo najtuctovejsia motorradka |
Re: boombastic: V nejakej casti mas pravdu. Aj ja jazdim 90% cestu a 10% off. Ale tych 10% nie je motokros. Vybuldezorovane kolecko a upravena trat. Vacsinou je to dost hard. Kamene, blato, sneh atd. Bol si niekedy v Omale, alebo Uzghuli, alebo D915, alebo Lukomir, atd? Pochopil by si, ze chces presne vediet co mas zaradene a o nejaky pocitacovy algoritmus, ci experiment by si ver mi nemal zaujem. Teda pokial by si nechcel kvalitne nabit drzku. A nejaka ta drzka vzdy bude tak ci tak. ???? |
Re: raptor: No vsak presne preto som pisal, ze Afriku si kupi bud niekto kto velmi chce DCT, lebo nikde inde ho nedostane. Alebo niekto kto musi mat za kazdu cenu Hondu. Lebo inak su lepsie motorky na vyber. A preto ten vysoky podiel DCT v predajoch Afriky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 19:03) |
Re: JoeKTM: tak zas tu plati argument ze zapnes manualne radenie a mas tam presne to co tam mat chces a kedy chces a este ti aj motorka nezdochne v situaciach kedy klasicky manual so spojkou ano. Teroreticky by to malo byt viac user friendly offroad, prakticky to tak ale nie je. |
Mozno sa to staci len naucit...podobne ako klasicke radenie |
Teda tu musim povedat, ze s Awiom sme sa vzdy zhodli, ze tie tlacidla ta po chvili prestanu bavit. Keby boli vyvedene dole na "umelu" radicku, to by bolo dokonale. |
Re: Herghott: Maju to v prislusenstve. |
Re: w4tch0: hej, sak hned potom som si spomenul, ze v nejakom teste som to spominal |
takze DCT +1500 a radicka pre DCT + 450 |
Raptak, ten priplatok je rovny liter, pri NC750X dokonca 8 kil. A elektronicka radicka, predpokladam, musi byt nainstalovana oficialne v Honde, lebo to neni ako klasicky quickshifter, co moze byt tak dalsie kilo az dve za robotu. |
Chlapci....kupi si to skratka ten, co to chce a co na to ma...ono je vo vas este take to skostnatele myslenie poznacene ekonomickym nedostatkom...ale inak to je velmi jednoduche... |
A este k tej teme "SUV" a "automat" - je vseobecny trend, ze skupina "normalnych" motorkarov starne, resp. vymiera. Znacky sa tak snazia robit stroje pre vseobecnejsie publikum, teda chytat zakaznikov medzi beznymi ludmi, ktori predtym na motorky mozno ani nemysleli. Musia ich spravit pohodlnejsie a uzivatelsky jednoduche. |
Bombosko, ale ved aj keby som mal statisice na ucte, nechcel by som so sebou vlacit 10 kg naviac. To by som chodil na motodovolenky s dodavkou, v ktorej by som mal Hypermotarda SP a s nim by som si robil okruzne vylety do krasnych zakrut, cista koncentrovana radost bez hluchych presunov. |
Ale niekto iny, kto ma statisice tych 10 kilo navyse chce prave na hentej motorke. No nic, zbytocne.... |
Ale bombosko co sa tak nafukujes, ved vyssie sme vsetci spominali, ze do maxiskutrov a velkych turistov sa to hodi, aj do Afriky smerom na vychod, ked ides na pohodu... O zvysku sme napisali, ze im nerozumieme, nie ze su posuci... |
ja som si vyskusal afriku s automatom len na skusobnu jazdu a ako motorkar amater mi to prislo celkom prijemne...bolo to v istom zmysle relaxacne nemusiet preradzovat na druhu stranu niekedy by mi to asi chybalo...ak by to bola viac cestna motorka kludne by som si automat s tou radickou zvolil...mozno otazka v tom manual rezime to necha mnou zvoleny prevod aj dlhsiu dobu? ze ked mam M rezim a dam si trojku necha mi to trojku alebo to po nejakom case aj tak preradi podla seba? pri max otackach nadradi dalej alebo necha prevod? |
ked som mal len auto ..a plnilo aj funkciu na zabavu nie len na presuvanie tak mi automat vadil ... odkedy mam motorku na zabavu mi automat v aute nevadi ... ale na motorke ho nechcem .. |
Preto vravim, ze sa s tym rucnym radenim treba naucit...a aj v aute...preco maju asi napriklad v F jednotkach automaty? Lebo to je na hovno a nevedia sa naucit radit rucne? Slovenski profici by ich zmietli s rucnou kvaltovackou |
Osobne som automat na motorke neskúsil, preto nemôžem posúdiť. No, ako píše Re: Nozdormu:, ja na Superbe diesel automat môžem pochváliť. Je tu Ale! Jazdou dole kopcom (napr. Dargov ) pri častejšiom brzdeni zbytočne podraďuje a musím voliť manuál. Ale aj Passat mi to vlastne robí. Skočí až do 3ky. |
Ale sak dobre dobre Bombosko, klidek Pozri, ja som zacinal na Mustangu a triapule, a stale je vo mne cast "old school" bikera, a tym padom patrim presne do tej skupiny, ktora vymiera. |
Re: OKOzMI: mam sa dakujem po prvom prirastku uz cakame rovno druhe takze nemam uz moc casu na spamovanie na motoride takisto pozdravujem ja som sa teraz zamyslel a ani neviem co robi dole kopcom...bud mi spadne na volnobeh co nemam rad (pri rovinke atd mi to nevadi preto to nevypinam uplne) pri ceste dole kopcom cize asi len padlami tam sam natukam par prevodov dole aby netrebalo brzdit pripadne mam zapnuty adaptivny a robim to co auto predo mnou |
Re: Herghott: |
Herghott - pravdu mas s tym priplatkom, 1500 bolo za EERA podvozok. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (18.01.2023 11:08) |
Nechapem ze co ked sa pokazi? Sak pokazi sa a bude pokazena...ci? |
Akozeee este aby som to objasnil, quickshifter je podla mna jedna z najlepsich veci co na motorke mozes mat, proste to je vynalez storocia, lebo je aj pohodlny, aj sportovy, a pritom lahky a jednoduchy, a stale ti dovoluje pouzit spojku v roznych situaciach, kedy ju jednoducho potrebujes - napriklad pri obycajnom manevrovani v uzkych priestoroch a podobne. |
Herghott - jj, to mi ušlo ale rychlo som to opravil |
QS je vynález vďaka ktorému ti hlavne skôr predajú ďalšiu motorku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil AndyCD (18.01.2023 13:33) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 215867 | Včera: 139874