Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

Predchádzajúce | 1 2 |

28.12.2022 21:26

Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

minod
 Turista 

Ahojte, tak po piatich rokoch na Honde Crosstourer v DCT /úplna spokojnosť - až na váhu/, prišiel rad na zmenu. V hladáčiku mám dve moto, aj ked celkom podobné ale rozdielne. Dilema, ktorú vybrať Honda Africa 1100 adventure s elektronickym pozdvozkom alebo Bmw 1250 gs /nie adventure/ obidve moto od roku 2021. Velmi rád by som počul názory od niekoho , kto obidve jazdil tieto moto.


28.12.2022 21:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Ako sa hovorí nerýpať do niečoho čo funguje (tak ja chápem "úplna spokojnosť") ale keď mosíš tak mosíš... Isto chodí na MotorIde vela pánov a dám ktorí jazdili na oboch motorkách, a keď jediný problémeček bol váha tak si si zas vybral dve kravy no ale dobre.

Prosto ty si jasný kandidát na GS.


28.12.2022 21:44

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

minod
 Turista 

Re: AndyCD: a nie je gs len maketing ako harley? ziadny zázrak iba všetci z toho robia vedu???


28.12.2022 23:21

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skoc si na dovku na jar, napr. na Kretu, pojazdi si obe, po zimnom servise a aj off road, alebo teda all road, potom sa rozhodni.
Je to cena za par doplnkov, na ktorukolvek.
Mozno potom ostanes u starej moto.


29.12.2022 1:57

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: minod: cauko, vo velmi kratkom case zverejnime videjko porovnania zakladnej Afriky a Adventure Sports DCT so semiaktivom. Dost tam o nej rozpravame, mohlo by ti to pomoct v rozhodovani. Najazdil som s nou vyse 2500 km.

Samozrejme, vozil som sa aj na GS, ktoru spominas. Afrika je "plavajucejsia", je to jednoducho neodskriepitelne enduro. DCT ma zopar minusov v nizkych rychlostiach. Afrika ma menej pohodlne sedlo nez GS a o dost zlozitejsie pohybovanie sa v menu a nastaveniach. GS ma dokonalu pristrojovku, alebo aj super appku na konektivitu.

Zalezi aj od toho aky si vysoky a tvojich priorit - kam a kolko budes jazdit, aj ci s batozinou a spolujazdcom.

Herghott


29.12.2022 4:42

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: Ja by som trochu oponoval, lebo ziadna appka od ziadneho vyrobcu moto nie je lepsia ako podpora pre apple car play (pripadne android auto) ktoru Honda ma. Aj to nestastne ovladanie na Honde zacne tiez zrazu davat zmysel ked ich tam clovek pouziva.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (29.12.2022 4:43)


29.12.2022 7:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Do terenu Afriku, na cestu GS.
Ale to GS si urcite najpr vyskusaj. Je to taka ina motorka, nie v zlom, no nie kazdemu sadne.


29.12.2022 8:43

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: myslim si, ze hovoris najma o tom, ze Apple Car Play sa da lahko pouzivat. Lenze ta BMW appka ti ukazuje takmer az telemetriu a kopec statistik, je mega prehladna.

Herghott


29.12.2022 16:06

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Poniektorých by uspokojila aj samotná appka, motorku už ani nepotrebujú. Motoapkovia :-)))

minod a ty na tom krostúreri už akože brázdiš ofroudy? Alebo ešte len mieniš začať na tej novej?

Lebo keď nie, myslím si, že asi tak 85% jazdcov na GS by lepšie pochodilo s Rkom alebo RSkom. A keď áno, tak keď už musí byť BMW tak tie radové +/- 800ky by stáli za úvahu lebo teraz všetci sekajú radové 2valce a BMW ich robí dosť dlho a vedia to... ale taký downsizing to by si aj nemusel prežiť :-*

Lebo ono vyžaduje dosť mentálny výkon zavrhnúť V4 a vymeniť to buď za boxer alebo R2.

Ja tipujem že skončíš na GS lebo isto sa stotožníš s postojom že Honda :-) a móžeš si dať vytetovať na krk predlaktia hruď ak zadok obrovské písmená GS :-)))

Áno je to fakt skoro len marketing okolo toho GS, a čo?


30.12.2022 8:22

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott, watch... pani asi by som "appky" riesil az ako uplne najposlednejsiu vec. Ide predsa o motorky. Či?

minod - mal som viac GS ako je zdravé a mal som už aj 1200 vodníka a mal som aj "starú novú" Africu CRF 1000. Obe sú to veľmi dobre postavené motorky. A keby neexistovalo GS tak sa dnes s veľkou pravdepodobnosťou vozím na Afre.

Čiže nemal som úplne presne to čo riešiš ty, ale zároveň som mal asi to najbližšie možné.
Veľmi dobre to zhrnul janoval. Základné kritérium by som si postavil na tom ako často chceš jazdiť v teréne. Ak máš dôraz aj na terénne vlastnosti tak s 21" vpredu a klasickou prednou vidlou to aj amatérovi ide v teréne výrazne ľahšie. Nie žeby GS terén nezvládalo ale vďaka leverom je celé inak. Ak si ale najma asfaltový jazdec, tak GS ma komfort, asfaltovy podvozok a brzdy o triedu lepšie ako Afra.

Motor je samostatná kapitola. 1250 boxer je veľmi scivilizovaný oproti predchádzajúcim modelom ale platí že nemusí sadnúť každému. Už to má aj výkon a vlastne aj najvyšší krúták v triede ale fakt nemusí sadnúť každému.

Dovolím si ta ešte upozorniť na jednu vec a to je tvoja telesná výška vs BMW GS LC. Tieto nové vodníky robí BMW žiaľ také menšie a napr mne s mojimi 195cm bol nový vodník pocitovo malá motorka. Takže ak si vačší chlap určite ak GS tak sa zamysli na Advíkom.


30.12.2022 16:43

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Ja si to nemyslim ze s “ 21 kou vpredu a s klasickou vidlou to ide aj amaterovi lepsie”
GS ma podstatne nizsie tazisko vdaka boxeru a to moze byt pre amatera prave vyhodou,
vyhody vacsieho zdvihu zacinaju az pri urcitom tempe ,vobec nie turistickom.
Pre bezneho amatera/ turistu/ Afrika nema v terene ziadnu vyhodu oproti GS / nie adventure/
Jednoducho to co prejdem na Afrike, prejdem aj na GS . U GS je bonus lepsia jazda na asfalte
a jazda vo dvojici je konfortom uplne ina liga.
Pravda je, ze GS je tak do cca 185 cm .


30.12.2022 20:30

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

honda
 Turista 

mal si hondu vyskusaj bmw a bud zostanes u gs
alebo sa vratis k honde
to je moja rada


30.12.2022 21:00

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

No ja vam neviem...moje skusenosti s tele lele a para lele na obycajnom asfaltovom jazdeni pri nabehnuti na vacsi vytlk su priam o zivot iduce...cize za mna su tie levery vseobecne na hovno...jasne, maju aj vyhody (ktore som neobjavil) ale radsej motorku bez tychto vychytavok...podla mna je instalacia tychto chujovin len akysi truc nemcov a vzdor, lebo ich to skratka charakterizuje a pre volaco si na tom zakladaju....ale sami vedia ze to neni to top, co mozu na motorku namontovat o com svedci aj to, ze uz od toho upustaju. A naramne sa im hodi odovodnenie ze to setri prachy... :-D
Ani cestni pretekari nemaju levery, ani krosaci a ani rallyaci....tak potom pre koho to je??? :-D


30.12.2022 21:07

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: "Takže ak si vačší chlap určite ak GS tak sa zamysli na Advíkom."
Rád by som vedel aký je základ tohto častého "názoru" vari má GSA inú polohu stupačiek a sedla aby boli nohy menej pokrčené alebo ide len o to že vyšší šofér lepšie vyzerá na väčšej motorke?
Re: alexa7: "Ja si to nemyslim ze s “ 21 kou vpredu a s klasickou vidlou to ide aj amaterovi lepsie ,GS ma podstatne nizsie tazisko vdaka boxeru a to moze byt pre amatera prave vyhodou"
Toto vidím rovnako ako raptor, ak by som si do terénu mal vybrať nízke ťažisko či ÚZKU 21, tak bez zaváhania vyhráva 21, hlavne ak je mokro.


30.12.2022 21:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: ono tie divné veci čo bmw montuje dopredu sú úžasné pri poriadnom brzdení a kludne aj v zákrute a ešte lepšie ako na GS to funguje pri RT.


30.12.2022 21:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Nepriem sa, pre volaco to vymysleli to beriem, ale zatial mi viac vyhovovali motorky bez leverov...len znova mi vrta v hlave, ci taki gepeckari nebrzdia aj v zakrutach ovela silnejsie ako my turisti a samozvani premavkovi pretekari a aj tak levery nemaju. Ono sa to vraj pri brzdeni neponara, ale podla mna sa aj to ponara, aj ked mozno kapanek menej...

Dôvod úpravy: e

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.12.2022 21:29)


30.12.2022 23:40

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: funguje to podobne ako predná kyvná vidla na mopedoch Štadión, neponára sa to skôr naopak.
Presne o to ide, nie je to vymyslené pre gepečkárov či iných majstrov, tí to nepotrebujú ale pre patlalov ako si Ty či ja alebo nejaký Helmut, to je cieľová skupina.


31.12.2022 0:17

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

robinhood
 Turista 

Ikona

Re: minod: Re: minod:
Ahoj Minod, tu istu dilemu som riesil aj ja... Bol som rozhodnuty pre Africu, pokial som si nesadol na GS. Treba si osobne vyskusat aj jednu aj druhu moto.... Ja som bol osobne presvedceny ze na GS mam este cas, ze si ju kupuju prepacte za vyraz "starsi pani" ale ked som ju vyskusal, som ostal prekvapeny z danych jazdnych vlastnosti. Ano, moze niekto oponovat ze cenovka za BMW je niekde inde, ze si to nezasluzi, ze stoji take nekrestanske peniaze (mam ju v plnej vybave) ale co mi chybalo na africe to bol hlavne vykon a rozhodol aj kardan a nielen to.... Zalezi co ocakavas od danej moto, ci budes jazdit cesty, lahky offroad alebo nieco ine...
Ja osobne jazdim cesty cca 80% a lahky offroad 20%. A musim ti povedat ze GS je motorka niekde inde. Africa je skor na off, ale mne osobne tam chybal vykon, a jazdne vlastnosti na ceste. GS je niekde inde na klasickej ceste, a krasne filtruje nerovnosti na nasich vozovkach. Africa mi velmi vyhovala na lahkych offroad cestach (vyssi zdvih) aj sa mi zdala obratnejsia v danom terene, ale akonahle prides na cestu tak osobne si myslim ze africa taha za ovela kratsi koniec. A ako spominali uz chlapci , zalezi aj od tvojej vysky a ci budes jazdit sam alebo vo dvojici. Ak budes mat "ladvinku", tak na africe ti bude chybat dany vykon. Nebol som zastancom danej znacky (myslim BMW), kazdy v mojom okoli mi vravel ze mam na nu cas, ze je to nudna moto , plna elektroniky, ze mam na nu cas a pod., ale akonahle som ju vyskusal tak som pochopil preco je tak vsetci ospevuju. A este jedna vec na zaver, hlavne si pozicaj na vikend obidve moto a porovnaj si sam co ti najviac vyhovuje. Prajem ti co najlepsie rozhodnutie a hlavne aby si bol spokojny s vyberom... [dobre]


31.12.2022 9:18

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: v terene sa radsej potrapim ,ale prejdem rovnako ako s 21 kou
a do blata nie je ani jedna.
ale 21 ku s vysokymi zdvihmi, by som v dazdi na asfalte nabaleny vo dvojici rozhodne nechcel.

Stale sa bavime o univerzalnosti.
aj ja mam radsej klasicku vidlicu a mam radsej retaz a nikdy som netuzil po BMW ,ale 1250 gs je jednoducho najuniverzalnejsia moto na trhu pre mna co jazdim skutocnych 5% teren a 70% jazda vo dvojici.









31.12.2022 9:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Saints
 Čoprák 

Ikona

Skus si tiez porovnat:

- vysku sedla
- dojazd
- servis
a) dostupnost servisu kde byvas
b) Cenu servisu-dielov (Ak mas dost € neriesis)

To ze si na par KM sadnes na danu moto ti nepovie ci ti sedi nesedi. Ziadna moto nieje zla ale musis si nanu zvyknut.

120kg/195cm mu vykon nestaci ..
70kg/180cm bohate staci ..

DCT je bonus ...hlavne v kolonach/semaforoch a pre zaciatocnika v terene.


31.12.2022 10:35

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ako som pisal, treba si vyzkusat pojazdit par dni na jednej aj druhej (tretej, stvrtej)
Pozicat si tam, kde off a lahky all road nieje hriech, poromyslat a potom sa rozhodnut.
Ist vyslovene na testovaciu dovolenku.
Nieje to velka polozka, pri cenach moto, je to len maly hriech.
Navyse ak sa jedna o nieco, ako je moto, ktoru vlastne nepotrebuje nikto, ale kazdy to chce.


31.12.2022 12:02

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Desiatky erudovaných príspevkov tu padli a minod je stále bezradný... a ja viem prečo :-((( Editor domrvil moje odporúčanie a zmaril nerovnicu, ktorá všetko rieši. Má znieť:

Ja tipujem že skončíš na GS lebo isto sa stotožníš s postojom že Honda je menej ako BMW :-) a móžeš si dať vytetovať na krk predlaktia hruď ak zadok obrovské písmená GS :-)))


01.01.2023 12:49

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: alexa7: Šani ja teda moje offroadove schopnosti beriem s velkou rezervou a napriek tomu som na Afre hned citil rovnako ako aj na mojej aktualnej F800 GS Adventure citim ten rozdiel 21 + klasicka predna vidla.

Ty to v terene urcite vies radovo lepsie a preto aj tvoj pohlad ma svoju relevanciu ale zaroven plati ze uz to nie je pohlad amatera.

ak jazdis 5% teren a 95% dialnica vo dvojici tak lepsia volba je RT. Lahky teren zvladnes s akoukolvek motorkou a RT je na dialnici vo dvojici zas o tridu (ak nie o dve) lepsia volba.

Re: tryskac: vyssia svetla vyska + vyssie sedlo... takze aj pri jazde je ten trojuholnik na Advoku malinko inaksi napriek rovnakej zakladnej konstrukcii. Ale ten rozdiel ja citim zretelne. + ja si pri dlhsich presunoch davam airhawk co su dalsie cm k dobru. Premyslal som aj nad znizenim stupaciek ale moc sa mi do toho nechce (BMW nedava hlasice na stupacky).

Zaroven plati ze pri poslednych vzduchacoch bol ten posed aj na normalnom GS vhodnejsi pre vacsieho chlapa ako pri aktualnom LC.


AndyCD

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

01.01.2023 17:03

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Kto si uziva teren na GS s kardanom a teleleverom, asi nikdy neskusil Afriku, myslim akykolvek teren, od vyjazdu na obrubnik po drifty na sotoline. Tam je to proste 10:0 pre afriku, pre uplne kazdeho kto to skusi, ci si zaciatocnik, alebo Katrinak. Hovorim o pocitoch z jazdy, nie ci to prejdes, preto jazdime nie pre ten pocit ?


01.01.2023 17:09

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dobrý rok 2023 prajem.
Re: AndyCD: nechceš ísť kadiť niekde inde?
Re: raptor: vyššia svetlosť je preto, že sú vyššie zdvihy a celá moto je o rozdiel zdvihu vyššie. No poloha sedelo stupačky je úplne rovnaká, sedlo však je trochu vyššie=hrubšie to je ten rozdiel ktorý asi cítiš.
Neviem ako vzducháče, no u LC je podľa mňa problém, že stupačky sú dosť vzadu - pod zadkom a preto sú nohy dosť zalomené.
Tutok porovnanie s 8GS, figurant má cca Putinovu výšku, dúfam, že nie aj jeho komplex :-)))
Pozri obrázok


01.01.2023 18:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: veru mohli by byt viacej v predu. Sedelo by sa pohodlnejsie.


01.01.2023 19:09

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Duggo - 10-0 sa mi zdá prehnané ale 3:1 to bude určite. Ale inak súhlas.

Tryskac - dobre pises, Advik vyssie lebo zdvihy vyssie a sedlo ma advik tiez vyssie.
Neviem ako to inak povedať ale tá GS rally (na podvozku z Advika) čo som mal je dobré vozenie ale mne totál nesadla. Už som nad LC išiel lámať palicu a potom mi kamoš dal na próbu advíka a to sa nedá porovnať. Ešte tam bude rozdiel v nádrži, ktorá sa mi pri advíku lepšie drží kolenami.

Aj s tými stupačkami si trafil. Na "vode" sú to dosť vzadu, vzduch má výrazne komfortnejšiu polohu + ja mam ešte zvyk z koní, že na stupačke pri dlhších presunoch mám položené najširšie miesto chodidla a nie strednú časť chodidla čo mi posúva nohu hore a dozadu.


01.01.2023 23:01

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Janko, takze ak sa vyberiem napriklad do Bosny na 4 noci cca 2000km a dam si len 100km offroadu co je len 5% tak by som mal ist na RT ? :-D

Mnohi tvrdia ze jazdia na velkych adventurach 20 % offroad, ja by som to velmi rad videl :-)


RT by mi nevyhovovalo ani pre jazdu vo dvojici . Ja dialnice nejazdim len z nudze a na tie cesty ktore jazdim so zenou mi podvozok RT absolutne nevyhovuje. Teda hlavne mojej zene :-) Spolujazdec totiz nepotrebuje obrovske plexi a aj velke sedadlo je k nicomu ak pri prvej vacsej jame potrebuje chranič na zuby :-)










01.01.2023 23:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Re: alexa7: A veď génius nepovedal 5% čoho, nemusí to byť vzdialenosti, ale času. A keď beriem že po ceste jazdí priemerne (alebo teda má dojem) 140 km/h a mimo je 7x pomalší tak to potom pri pomere 95/5 v časovom vyjadrení vychádza ináč.

Chránič na zuby na BMW nepotrebuje, lebo výrobca to má určené pre dôchodcovskú klientelu a tam si spolujazdkyňa pred jazdou vyloží zuby do BMW nádobky z originálneho radu GS príslušenstva :-)))


02.01.2023 9:39

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

šani tak jasné že zavisí od toho aký offík ideš. Nebudem ja tebe hovoriť čo ti je lepšie, len toľko som chcel že na asfaltovú turistiku je RT skrátka lepšie. Mal som spústu času o tom premýšľať napr na ceste do a z Grécka kedy potrebuješ zhltnúť 1200km za deň.

Nuž a potom príde nejaká krásna lesná šotolina a som zasa rád za GS.

jj 20% offroadu je sen noci svätojánskej.


02.01.2023 11:19

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: No ved toto. Vzdy je clovek celkovo rad ze je na tom GS. Nie je moto na trhu, za ktoru by som ju vymenil.

Inak k tej velkosti , keby som mal 190 cm tak hladam vyssie motorky ako je GS aj ked ta ergonomia je rovnaka.Je pravda ,dost mam zalomene nohy na GS ,ale aj napriklad u KTM 1290 R,co ma prekvapilo ,je to podobne , mozno aj viac.
Alebo by som to riesil tak , ze by som si objednal do GS podvozok s GS adventure,
potom je to 2 cm vyssie cele a clovek predsa len na tej motorke vyzera menej tak ,ako osa na cukriku :-)
Ale ergonomicky je to to iste.

Duggo: ak si chce niekto objednat automaticku prevodovku tak drifty a vyskakovanie na obrubniky nikdy nebolo a asi nebude oblubenou zabavkou :-)






02.01.2023 14:42

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: By si sa cudoval, ale na youtube som minule objavil typka co na Afrike s DCT robi wheelies, a nie power wheelies ale normalne pekne z pomalej rychlosti vyhodit koleso riadne vysoko a pekne ho tam drzat s plynom a zadnou brzdou. Dokonca aj navod dal na specialnu techniku ako sa da robit bez tej spojky :D


Video: youtu.be/to10nSSEDag

Video: youtu.be/G9E2kr7xGqk?t=672


02.01.2023 16:45

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: w4tch0: a Pastrana dal backflip na YT so sneznym skutrom a nebudem tvrdit, ze ten snezby skuter je na to idealny ;-)


02.01.2023 18:14

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

SteweTT
 Turista 

Ikona

Re: w4tch0: pekné [dobre] dík na toto som nenatratil z toho co som pozeral


02.01.2023 18:25

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

watch - DCT do turistickych strojov (NT 1100, GoldWing) uplne ok nefandím ale rozumiem. Ale davat DCT (+10kg) do stroja, ktorý sa tvári že na ňom môžeš vletieť do púšte je z môjho pohľadu nezmysel ako SUV ktoré ma pohon dvoch kolies. Chorá doba.

Ale aby som bol spravodlivý tak marketingovo je to evidentne správne nakoľko podstatná časť Afrík (v 2019 bol pri Afre podiel 45%) sa predáva s DCT. SUV na cestu. Celkom sa čudujem že Honda neponúkla niečo ako Road Africa Twin s gumami 120 + 170 a namiesto toho sa rozhodli urobiť z nej radšej rovno celkovo cestný (a oproti Afre asexuálny) model.


02.01.2023 18:36

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Doba neni chora, chore je len zmyslanie niektorych ludi a ti to potom zvaluju na choru dobu.... :-D

Co je chore na tom, ze sa mi paci povedzme mercedes glb ale viem, ze s num nikdy do terenu nepojdem, tak si ho kupim 2wd a este aj usetrim???

Mne tiez nepride chore, ze si chlapci nakupuju terenne motorky so vselijakymi nezmyselnymi vychytavkami a za cely zivot s tym pojdu sem tam na sotoliny, ktore by dali na uplne kazdej motorke...skratka sa im pacia...
Preco ziaden rely jazdec nejazdi na gsku? Lebo to je motorka, ktora sa na terennu len tvari...ale neni to nezmysel, lebo sa stale najde nuekto, komu sa paci....


AndyCD

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

03.01.2023 7:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: [dobre] . Poznam cloveka (rodinny prislisnik) co si kupil Skoda Yeti s iba prednych nahonom. Doteraz ten jeho myslienkovy pochod nechapem.
Re: boombastic: samozrejme ze pri kupe dvojkolky usetris. Zodpovedz si ale otazku kolko stratis pri predaji (ak to vobec bude predatelne).
Dalsia vec.... poznam z Pajerom, staci uz len taka uslintana cesta od padajucej hmly a videl by si ten rozdiel pri jazde v dvoj a stvorkolkovom mode.


03.01.2023 14:26

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja by som si Duster/Yeti s pohonom 2 kolies na rozdrbane cesty (nie len) v BA kupil. Pri 4x4 zbytocne vyssia obstaravacia cena aj naklady.


03.01.2023 15:18

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mea culpa :-} - napriek roznym nazorom na 2WD SUV pls sustredme sa na DCT na Afrike.

Z môjho (asi staromódneho) pohľadu to na motorku v tomto segmente nepatrí, ale doba si to evidentne žiada.


03.01.2023 17:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ked Afrika vysla von s DCT tak nikto nepovedal ze je to zle, niektori ze ako dobre, navykove a podobne, to ze je o 10 kil tazsia necitit , pisalo sa vselico aj videa v pusti samozrejme uzasne.Po asi 4 rokoch je realita taka , ze nikto vyjazdeny hlavne terenne ,DCT nechce.

Dost tazko inak povedat, ci bude chlapec po CT s DCT ked presadne na Afriku spokojny.
S DCT urcite ale s celkovym konfortom…. je to o triedu nizsie.







11.01.2023 14:35

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Doki
 Kávičkár 

Ako bývalý majiteľ novej CRF1100L2 DCT r.v. 2022 môžem povedať že som bol z motocykla a hlavne z DCT maximálne sklamaný . Po 1700 km predaj a potupný návrat k boxeru v mojom prípade DOHC


11.01.2023 21:51

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Doki - v com ta nova Afra sklamala? (pohodlie dajme bokom)


11.01.2023 22:58

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Doki to si mohol vedieť popredu že z GS club SK ťa na konkurenčnom, ešte k tomu lepšom stroji vylúčia a kamaráti odtiaľ sa s tebou nebudú chcieť chodiť voziť.
No a že babenky pred diskotékou tak nepištia keď ideš okolo to sme ťa tuto mohli pomôcť zanavigovať, že o to až tak nejde u pravého motorkára.

Ja by som na neGS motocykloch vyzdvihol, že sa nestávaš obeťou nejapných fórkov ako Vidíš Jóžinko, ujo si vezie so sebou aj náhradný motor prípadne Pane, vypadol vám z motorky valec, visí vám to naboku


11.01.2023 23:07

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Panenko skakava, Lubos Blaha slovenskej motocyklovej sceny.

Herghott


11.01.2023 23:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Ba kieho, to sa Blahoslavený pokúša stať AndyCD sk politiky.
Ale nejde mu to 8-)


16.01.2023 13:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Doki
 Kávičkár 

Re: raptor: Re: raptor:

Vibrácie do sedla -do rozkroku,nepohodlné sedlo, reakcie DCT s výrazným podtáčaním motora podobne ako trápia majiteľov DSG prevodoviek v Skoda ,VW ,ale hlavne až nebezpečné a nečakané opakovane zažité hrubé zaradenie 1. rýchlostného stupňa pri prejazde malého kruhového objazdu a ostrej zátačky v malej rýchlosti aj na režime S1 a S2 . To ma skutočne vydesilo aj po 30 rokoch praxe na moto


16.01.2023 14:48

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

To mi pride skor ako porucha prevodovky...


16.01.2023 17:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

SteweTT
 Turista 

Ikona

Re: Doki: Pred kúpou som si bol vyskúšať NT1100 s DCT a môžem potvrdiť, to podtáčanie motora pri radení, ako tak na S3 sa dalo ale potom zas išiel hore do otáčok... Aktuálne je zvolávačka na DCT údajne by sa to malo poriešiť... Utvrdil som sa v manuáli :-)))


16.01.2023 17:47

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Doki: Doki to DCT by sa dalo vyriešiť voľbou manuálu, ale opäť som sa utvrdil že je to "nezmysel za veľký príplatok". Nepohodlné sedlo ma neprekvapilo, Afra je predsa len viac enduro ako GS. Vibrácie do sedla rozkroku možno súvisia s podtáčaním motora tým DCT.

Mal som chvíľu CRF1000 2016 samozrejme s manuálom a žiadne negatívne vibrácie som nezachytil.

A teda DOHC máš vzduch alebo už vodu?


16.01.2023 18:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Tak sa zrejme bude upravovat softver na tej prevodovke...


16.01.2023 18:26

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Musim potvrdit, ze DCT preraduje v zakladnom D mode brutalne skoro. A predchadzajuce generacie to robili este skor, to bolo az neznesitelne. Ja na DCT vyuzivam najcastejsie mod S2.

Herghott


16.01.2023 18:32

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

To DCT má teda minimálne tri režimy a v žiadnom sa nedajú nastaviť otáčky v ktorých to radí?


16.01.2023 18:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: tryskac: presne tak. Rezimy ma 4, plus jeden manualny (ovladas tlacidlami).

Herghott


16.01.2023 22:36

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

Aj túto nemilú pravdu o DCT redakcia MR pri niektorej z početných príležitostí t.j. predstaveniach testoch reportážach z RO resp P.Baby stálym aj nestálym čitateľom vyjavila, a či ju taktne zamlčala?


17.01.2023 3:05

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: Ono to hlavne nie je tak ze by to radilo pri nejakych definovanych otackach. Ani by si to tak urcite nechcel. Ani DSG v autach to tak nerobi. Do toho algoritmu ide celkom vela vstupov (rychlost, zatazenie, poloha akceleratora, teplota, stupanie/klesanie, naklon, udaje z trakcnej kontroly...) a polda toho ako to vyhodnoti potom preradi. Niektore drahsie vozitka vedia este aj na GPS mapu kukat ci nejde zakruta aby zbytcone neradili smerom hore :-)

V mojom aute sa napriklad pri velkej zmene pocasia/tlaku vie DSG raz za cas akoby rozladit a potom to chvilu radi trochu horsie. Jednu, dve kratsie jazdy. A potom je to zase tak, ze ani nevies ze radi.


17.01.2023 8:14

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Jaaaj, posledne prispevky lahodia mojmu oku, pretoze som znamy nazorom, ze automat na motorku nepatri >:-) A nie len na tie do terenu, ale vsetky. Jazdec ma s motocyklom splynut. A skutre maju mat variator >:-)
To skore podradovanie bola zavada na prvej generacii VFR1200, potom to vraj zmenili, info od Hergiho. Ze to iste opakuju pri Afrike, to ma celkom prekvapuje. W4tch0 to v tej zatvorke celkom dobre zhrnul. A toto vsetko ludsky mozog, plus mnohe dalsie informacie z oka, spracuje dostatocne rychlo, aby spravne preradil manualne :-P


17.01.2023 9:23

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vidicon aj keď to (ako správny dinosaurus) vidím rovnako ako ty, uznávam že správne nastavený automat na turistickej motorke má zmysel.

Má ešte nejaký výrobca DCT v motorkách? (quickshiftery sa nerátajú)


17.01.2023 9:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Sa mi lubi, ako si mnohi supermani myslia, ze to vedia lepsie ako stroj... :-D


17.01.2023 9:37

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: este si asi nesoferoval dizlovu skodovku s DSG, ked toto napises. Na druhej strane benzinova radi tak, ze ani nevies, ze tam nejaka prevodovka je.


17.01.2023 9:46

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

JoeKTM
 Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: Caf. Teda osobne si myslim, ze nie som ziadny superman, no urcite si s radenim poradim lepsie na offroadovom stroji ako najaka DCT vychytavka. Neviem co to na takomto stroji vobec robi. Sak dajme rovno joystick miesto riaditok.


17.01.2023 9:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

No upresnim, ze som skor myslel auta...ale nepochybujem, ze aj moto automaty budu casom dokonale...


17.01.2023 10:06

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ti ludia, co si vyberu DCT, na to asi maju nejake dovody, a je ich vacsina (!). Ano, tiez som bol z toho prekvapeny.

Ja si neviem predstavit, ze by som dobrovolne priplatil 1000 eur a vlacil so sebou 10 kg naviac, ked mozem mat za 3 stovky pierkovo lahky quickshifter, ktory zhodou okolnosti vzdy radi tak, ako chcem ja :-)

Ale zas aby som nekydal, na maxiskutroch alebo GW (ako druha moto v garazi) je take DCT az na zopar malych vynimiek vpoho. Myslim typ stroja, s ktorym jazdis do mesta a parkrat rocne mega na pohodku na dovolenku so zenou.

Re: boombastic: moto automaty mozno ani nestihnu byt dokonale, lebo uz pride elektrika :/

Herghott


17.01.2023 10:07

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

8814
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Re: raptor: DTC nie ,ale Aprilia Mana 850 má CVT.


17.01.2023 10:15

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

JoeKTM
 Edvenčr 

Ikona

Re: Herghott: Jasne. Tak som to aj myslel. Na Goldwinga, skutre a podobne stroje nech si to montuju. Ale kupit si off z automatom? A co radost z jazdy. Ved kvaltovanie k tomu snad patri. A navyse rad by na som svoj stroj ovladal sam a nie premyslal co mi pod zadkom spravi.


17.01.2023 11:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Tiez som nazoru, ze na stroje ako Goldwing, NC700 pripadne aj NT1100 je DCT uplne paradna vec.

Re: Herghott: S tymi predajmi to je taka trochu skreslena statistika. Ked clovek vyslovene nepotrebuje automat tak je na vyber vela, podla mna, lepsich moto. Ci uz do terenu. Alebo z tych pohodlnejsich cestvonejsich ADV. Z mensich, lahsich, "terennych": Tenere 700, KTM 890, Aprilia Tuareg... Z vacsich, pohodlnejsich GS, Tiger 1200, Multistrada V4, 1290 SAS/SAR. Ta Afrika bola vzdy taka vlastna trieda niekde v strede medzi nimi. Ale ani tam uz nie je sama, celkom solidne sa jej tam natlacila Ducati s jej Desert X co je podla mna priamy konkurent hlavne Afriky (a nie mensich/lahsich moto ako Tenere ci Tuareg).

Takze Afriku si nakoniec kupuju zakaznici ktory bud vyslovene chcu automat, alebo taki co musia mat hondu z nejakeho dovodu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 11:34)


17.01.2023 11:52

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: mmm, keby si Afriku kupovali iba ludia, ktori vyslovene chcu automat, tak by ten podiel DCT v Afrikach bol podla mna ovela vyssi (je tusim okolo 60 %), plus vsetci ostatni vyrobcovia by sa prisposobili a tiez robili nejake automaty.

Odkedy prisla nova Afrika, tak sa dost predavala. Aj ked ides teraz do Alp, uz nevidis iba GS, ale aj Afriky, a kua aj Benelli. A nemyslim si, ze Honda predala trebars menej CB1000R a namiesto toho viac automatovych Afrik. Plus nezabudajme, ze Afrika je vyslovene enduro, je vysoka, a tym odpadava obrovska skupina zakaznikov, lebo jednoducho nedociahnu na zem.

BTW predaje v Taliansku za 2022:

1. Benelli Trk 502 X - 6.645 unità
2. Bmw R 1250 GS - 4.062 unità
3. Yamaha Ténéré 700 - 2.762 unità
4. Keeway Rkf 125 - 2.689 unità
5. Moto Guzzi V7 - 2.536 unità
6. Ducati Multistrada V4 - 2.469 unità
7. Bmw R 1250 GS Adventure - 2.531 unità
8. Royal Enfield Meteor 350 - 2.380 unità
9. Moto Morini X-Cape - 2.298 unità
10. Honda Africa Twin 1100 - 2.203 unità

Kua to GS sa tam drzi dlhocizne roky s neuveritelnymi cislami :-@

Herghott


17.01.2023 12:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: Ja nepisem, ze si Afriku kupuju iba ludia co chcu automat. Pisem, ze ked z nejakeho dovodu chces ADV s automatom tak iny vyber ako Afriku nemas. A preto je podiel predanych Afrik s automatom vysoky.

Dodatok: 60% predanych Afrik s DCT je z celkovych predajov motoriek celkom prd vo vetre. Keby ponukalo automat napriklad aj BMW, a by sa len 10% z GS a GSA predalo s DCT, tak ti garantujem ze tych 60% u Afriky by si razom scvrklo len na menej ako 20% ;) Lenze BMW sa zrejme do niecoho takeho investovat neoplati, lebo proste zaujemcou o DCT je male % z celkoveho trhu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 12:36)


17.01.2023 12:37

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: aha, rozumiem. Tu by sa nam hodila statistika ze aky bol podiel DCT v modeloch, ktore su k dispozicii aj ako manual, aj DCT. Okrem Afriky su to NT1100, NC750X a CMX1100 Rebel. Skusim sa opytat.

Herghott


17.01.2023 15:34

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Afriku ludia kupuju na prevazne asfaltovu turistiku a nie na motokros....rovnako ako gs a ostatne cestovne endura....a presne rovnako ako si kupuju aj suvcka....a to je aj odpoved na automat...


17.01.2023 15:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: Nie som si isty ze je to tak. Lebo oproti GS, alebo napriklad aj Mulstistrade ci dalsim je ta afrika na take asfaltove cestovanie ovela horsia motorka. Komfort je horsi. Ochrana pred vetrom je ovela horsia. Jazdne vlastnosti na ceste su horsie... myslim ze to je presne aj zaver ku ktoremu dosiel Doki tu vyssie.

Ale som si isty, ze su taki co si ju kupia cisto preto ze sa im paci vzhladovo a vozia sa potom len po ceste. Keby som cisto podla dizajnu ADV vyberal tak Afrika > Multistrada > Desert X > dlho nic > vacsina ostatnych znaciek > GS > KTM >:-)


Dôvod úpravy: Inak hlavne ten komfort a mizerna ochrana pred vetrom ma na afrike vzdy zarazala. Hlavne od kedy je NT1100 na trhu. Kde na tej istej platforme vie Honda urobit jednu s najpohodlnejsich moto s vynikajucou ochranou pred vetrom. Myslim ze aspon AT Advanture sports by si zasluzila facelift co by jej dodal trochu z toho co ma NT1100. Potom by to bolo naozaj vyborne cestovne ADV.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 16:00)


17.01.2023 17:24

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Herghott: Kua to GS sa tam drzi dlhocizne roky s neuveritelnymi cislami :-@ .... tak tak, kedysi ich bolo ako safranu, dnes je to spolahlivo najtuctovejsia motorradka :-~
seeecko co vyrobia, predaju. Furt maju zlate casy.. neviem kedy tento hype skonci :-(

Re: w4tch0: tak na motorke je to dost o vzhlade / emociach. Afra je nepochybne pekna a z mojho pohladu aj podarena moto. Ale fakt je ten ze ked ju parametrovo porovnas s GS alebo KTM Adv tak je na tom smutne + Honda sa s cenami vobec nemazná a keď si porovnáš ATAS s 1290 Adventure R tak by si musel byt strasne zaryty fanusik Hondy aby si si nepriplatil za oranžádu, ktorá ma navyše fajnovejšie komponenty.


17.01.2023 18:51

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

JoeKTM
 Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: V nejakej casti mas pravdu. Aj ja jazdim 90% cestu a 10% off. Ale tych 10% nie je motokros. Vybuldezorovane kolecko a upravena trat. Vacsinou je to dost hard. Kamene, blato, sneh atd. Bol si niekedy v Omale, alebo Uzghuli, alebo D915, alebo Lukomir, atd? Pochopil by si, ze chces presne vediet co mas zaradene a o nejaky pocitacovy algoritmus, ci experiment by si ver mi nemal zaujem. Teda pokial by si nechcel kvalitne nabit drzku. A nejaka ta drzka vzdy bude tak ci tak. ????


17.01.2023 19:00

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: raptor: No vsak presne preto som pisal, ze Afriku si kupi bud niekto kto velmi chce DCT, lebo nikde inde ho nedostane. Alebo niekto kto musi mat za kazdu cenu Hondu. Lebo inak su lepsie motorky na vyber. A preto ten vysoky podiel DCT v predajoch Afriky.

Dôvod úpravy: DSG = DCT :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (17.01.2023 19:03)


17.01.2023 20:30

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: JoeKTM: tak zas tu plati argument ze zapnes manualne radenie a mas tam presne to co tam mat chces a kedy chces a este ti aj motorka nezdochne v situaciach kedy klasicky manual so spojkou ano. Teroreticky by to malo byt viac user friendly offroad, prakticky to tak ale nie je.

Myslim ze je to tak ze clovek ktory radsej bude radit tlacitkami ako to tam klasicky kopat sa na 99% do terenu nevyberie.


17.01.2023 20:33

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

JoeKTM
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: Presne. [dobre]


17.01.2023 21:06

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Mozno sa to staci len naucit...podobne ako klasicke radenie


17.01.2023 21:29

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Teda tu musim povedat, ze s Awiom sme sa vzdy zhodli, ze tie tlacidla ta po chvili prestanu bavit. Keby boli vyvedene dole na "umelu" radicku, to by bolo dokonale.

Herghott


17.01.2023 21:52

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: Maju to v prislusenstve.
RADIACA PÁKA DCT
Číslo dielu08U70-MKS-E50
446 EUR Vrátane DPH

Nech sa paci >:-)


17.01.2023 22:09

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: w4tch0: hej, sak hned potom som si spomenul, ze v nejakom teste som to spominal :-)

Herghott


18.01.2023 8:42

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

takze DCT +1500 a radicka pre DCT + 450
a ako uz bolo spomenute quickshifter cca +300 alebo nech nezerem +500

furt nerozumiem ako niekto moze dobrovolne dat za to ten extra penaz za tu extra vahu :-)))

naproti tomu investovat do ESA / EERA mi pride zas velmi rozumne


18.01.2023 8:55

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, ten priplatok je rovny liter, pri NC750X dokonca 8 kil. A elektronicka radicka, predpokladam, musi byt nainstalovana oficialne v Honde, lebo to neni ako klasicky quickshifter, co moze byt tak dalsie kilo az dve za robotu.

Tiez nerozumiem ako moze byt niekto taky masochista. Akoze mne sa na tej fullke s DCT a EERA v Rumunsku lietalo dobre, a urcite by si aj nejaka pritulkyna pochvalovala, ale ak by sme sli cisto na zapad do dokonalych zakrut, tak tam by jednoducho bola prilis enduro a malo cestna. V tejto "zapado-vychodnej" podla mna cisto vyhrava KTM 1290 SA (asi obe verzie) a samozrejme GS, lebo nie su tak vyhranene ako Afrika.

Herghott


18.01.2023 9:04

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Chlapci....kupi si to skratka ten, co to chce a co na to ma...ono je vo vas este take to skostnatele myslenie poznacene ekonomickym nedostatkom...ale inak to je velmi jednoduche...
Mam kamosa, co nechape, ako si niekto moze kupit ojazdenu motorku, eroplan alebo lambo...on to proste nechape, ale vy to chapete... :-D


18.01.2023 9:08

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

A este k tej teme "SUV" a "automat" - je vseobecny trend, ze skupina "normalnych" motorkarov starne, resp. vymiera. Znacky sa tak snazia robit stroje pre vseobecnejsie publikum, teda chytat zakaznikov medzi beznymi ludmi, ktori predtym na motorky mozno ani nemysleli. Musia ich spravit pohodlnejsie a uzivatelsky jednoduche.

Na zapade maju skutrove znacky obrovsku skupinu ludi, ktori su zvyknuti na jednu stopu, ale motorku by si nikdy nekupili, pretoze skuter vyuzivaju cisto iba ako uzitkove vozidlo. Tam sa skuter z 80 % berie ako spotrebny tovar bez emocie, nieco ako u nas zasobovacia dodavka.

Len pre zaujimavost TOP10 skutrov v Taliansku za 2022, su to nasobne vyssie pocty nez motorky:

1. Honda SH 125 - 10.207 unità
2. Kymco Agility 125 R16 - 8.135 unità
3. Honda SH 150 - 7.770 unità
4. Honda SH 350 - 6.586 unità
5. Piaggio Beverly 300 Abs - 5.855 unità
6. Yamaha TMax - 5.650 unità
7. Piaggio Liberty 125 Abs - 5.163 unità
8. Sym Symphony 125 - 4.597 unità
9. Honda Adv 350 - 4.552 unità
10. Piaggio Beverly 400 - 4.485 unità

Herghott


18.01.2023 9:11

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Bombosko, ale ved aj keby som mal statisice na ucte, nechcel by som so sebou vlacit 10 kg naviac. To by som chodil na motodovolenky s dodavkou, v ktorej by som mal Hypermotarda SP a s nim by som si robil okruzne vylety do krasnych zakrut, cista koncentrovana radost bez hluchych presunov.

Herghott


18.01.2023 9:22

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Ale niekto iny, kto ma statisice tych 10 kilo navyse chce prave na hentej motorke. No nic, zbytocne....

Ano ano mate pravdu, je to cele nezmysel a kazdy kto si to kupi je pomyleny posuk a vobec to neni pravy a rozumny motorkar...to len vy ste... :-D


18.01.2023 9:40

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ale bombosko co sa tak nafukujes, ved vyssie sme vsetci spominali, ze do maxiskutrov a velkych turistov sa to hodi, aj do Afriky smerom na vychod, ked ides na pohodu... O zvysku sme napisali, ze im nerozumieme, nie ze su posuci...

Takisto sa doberaju aj rejseri alebo copraci, ze co je lepsie, co je horsie. Normalna diskusia, ziadne osocovanie.

Herghott


18.01.2023 9:58

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

ja som si vyskusal afriku s automatom len na skusobnu jazdu a ako motorkar amater mi to prislo celkom prijemne...bolo to v istom zmysle relaxacne nemusiet preradzovat na druhu stranu niekedy by mi to asi chybalo...ak by to bola viac cestna motorka kludne by som si automat s tou radickou zvolil...mozno otazka v tom manual rezime to necha mnou zvoleny prevod aj dlhsiu dobu? ze ked mam M rezim a dam si trojku necha mi to trojku alebo to po nejakom case aj tak preradi podla seba? pri max otackach nadradi dalej alebo necha prevod?

ku teme dsg minimalne za seba mozem povedat ze v superbe s 206kw 2.0 tsi motorom funguje uzasne...v comfort rezime super na rodinne vylety komu vadi podtacanie staci si dat S rezim ktory ma radovo o 1-2 prevody dole...v M rezime s padlami je s tym dokonca aj sranda :-} viem si nieco take predstavit pri afrike s automatom a tou radickou dole ale mozno je to len moja predstava


18.01.2023 10:26

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Thorien
 Turista 

Ikona

ked som mal len auto ..a plnilo aj funkciu na zabavu nie len na presuvanie tak mi automat vadil ... odkedy mam motorku na zabavu mi automat v aute nevadi ... ale na motorke ho nechcem ..

tak podla mna je to takto .. ak je pre teba motorka presuvadlo automat je fajn .. ak je motorka na zabavu, tak automat nie dakujem.


18.01.2023 10:37

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Preto vravim, ze sa s tym rucnym radenim treba naucit...a aj v aute...preco maju asi napriklad v F jednotkach automaty? Lebo to je na hovno a nevedia sa naucit radit rucne? Slovenski profici by ich zmietli s rucnou kvaltovackou :-D

Sak ja neosocujem, len poukazujem na to, ze kazda palica ma dva konce


18.01.2023 10:44

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Osobne som automat na motorke neskúsil, preto nemôžem posúdiť. No, ako píše Re: Nozdormu:, ja na Superbe diesel automat môžem pochváliť. Je tu Ale! Jazdou dole kopcom (napr. Dargov ) pri častejšiom brzdeni zbytočne podraďuje a musím voliť manuál. Ale aj Passat mi to vlastne robí. Skočí až do 3ky.
.....
Re: Nozdormu:
Ahoj, máš sa? Pozdrav rodinku :-))) [dobre].


18.01.2023 10:49

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ale sak dobre dobre Bombosko, klidek :-) Pozri, ja som zacinal na Mustangu a triapule, a stale je vo mne cast "old school" bikera, a tym padom patrim presne do tej skupiny, ktora vymiera.

Moj 17-rocny syn vie dobre soferovat aj stare auta s manualom, ale keby si mal kupit svoje, ide rovno do elektriky. Proste neriesi a ide do najjednoduchsej moznosti, lebo nie je zatazeny historiou.

Ja si pritom neviem predstavit, ze by som raz mal ist do alpskych zakrut na elektrickej motorke, kde nemusim radit a od skal sa neodraza Akrapovic. To asi uz budem radsej jazdit v karavane kua a narastie mi pupok.

Herghott


18.01.2023 10:52

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: OKOzMI: mam sa dakujem :-) po prvom prirastku uz cakame rovno druhe takze nemam uz moc casu na spamovanie na motoride :-} takisto pozdravujem :-* ja som sa teraz zamyslel a ani neviem co robi dole kopcom...bud mi spadne na volnobeh co nemam rad (pri rovinke atd mi to nevadi preto to nevypinam uplne) pri ceste dole kopcom cize asi len padlami tam sam natukam par prevodov dole aby netrebalo brzdit :-} pripadne mam zapnuty adaptivny a robim to co auto predo mnou :-~

ja si viac uzivam jazdu hore dargovom >:-) mne sa paci ten M rezim na aute ked si radim sam padlami mne osobne to vynahradza uplne manualne radenie...aj keby som si vyberal auto pre zabavu pokial by malo padla pod volantom a idealne rezim kedy ani pri max otackach nenadradi (blbnutie v snehu a pod) tak by som si vybral automat...


18.01.2023 10:54

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: Herghott:
1.odstavec- [dobre] :-(
2.odstavec- :-(
3.odstavec- :-))) [dobre] [dobre] [dobre]
...
:-)))


18.01.2023 11:06

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - pravdu mas s tym priplatkom, 1500 bolo za EERA podvozok.
Anyway bez ohladu ci 1000 alebo 1500 ako motomentalne "dinosaury" sme v tomto zajedno.

boombastic - ides do extremu, pri F1 ide o kazdu desatinu sekundy ktoru by stratili keby radili manualne. To bol aj dovod preco dnes uz saltpaku a manual dnes v F1 nenajdes. Nikde netvrdim ze moj nazor je jediny spravny, naopak uvedomujem si ze dnes "motodorast" vnima veci a svet inak.

Na "pravych" a "lavych" motorkarov a "pomylenych posukov" sa vyser. Zbytočne to hajpuješ do slovnej roviny kam to nikto z nas nedal.

Som staromodny mam rad klasicku spojku a klasicku radicku a vobec mi to nevadi. 8-)

p.s. aby som to mozno posunul dalej, teraz si predstav ze sa ti pokazi klasicka spojka a ze sa ti pokazi dvojspojka >:-)

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (18.01.2023 11:08)


18.01.2023 11:12

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Nechapem ze co ked sa pokazi? Sak pokazi sa a bude pokazena...ci?


18.01.2023 11:12

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Akozeee este aby som to objasnil, quickshifter je podla mna jedna z najlepsich veci co na motorke mozes mat, proste to je vynalez storocia, lebo je aj pohodlny, aj sportovy, a pritom lahky a jednoduchy, a stale ti dovoluje pouzit spojku v roznych situaciach, kedy ju jednoducho potrebujes - napriklad pri obycajnom manevrovani v uzkych priestoroch a podobne.

Re: raptor: esteze si zmazal to MotoGP :-)

Herghott


18.01.2023 11:23

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - jj, to mi ušlo ale rychlo som to opravil


18.01.2023 13:32

Re: Honda Africa twin 1100 AS DCT VS BMW 1250GS

AndyCD
 Turista 

QS je vynález vďaka ktorému ti hlavne skôr predajú ďalšiu motorku.

Chcel by som miestnych borcov vidieť ako na 220 kg motorke rozoznajú pridaných 10kg :D

Keby v Honde mali trochu invencie tak autoškolám ponúknu NC s DCT s nadštandardnou zľavou a noví motorkári budú kupovať len DCTčka.

Dôvod úpravy: km -> kg

Upravené 1 krát. Naposledy upravil AndyCD (18.01.2023 13:33)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 215867 | Včera: 139874