Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Kawasaki VN800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki VN800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Karburátor.

16.07.2022 22:47

Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

Zdravim.Moj ujo má motorku Kawasaki VN800,na ktorej minulý rok vôbec nejazdil.Pokusali sme sa ju teraz oživiť,motorka hneď naštartovala ale motor ide nepravidelne,iba na sytic,strieľa do sania a pod motorkou vyteká benzín keď je motor naštartovaný.Z motorky som vybral karburátor, vyčistil a vyfukal.Po založení na motorku sa závada opakuje.Motorka ide iba na sytic,inak zhasina,strieľa do sania a zo sania vyteká benzín pokiaľ je motor naštartovaný.Plavak som kontroloval,je v poriadku a uzatvára.Budem vďačný za každú radu,čo to môže spôsobovať?


17.07.2022 8:27

Re: Kawasaki VN800

matkulec
 Veteránista 

-hrdzavá nádrž
-zanesená tryska volnobehu


17.07.2022 8:34

Re: Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

Z nádrže ide čistý benzín,nieje hrdzavá.Ako som písal vyššie,karburátor bol zhodeny a vyčistený.


17.07.2022 8:57

Re: Kawasaki VN800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nemyslim si, ze je to hrdzavou nadrzou, skuska spravnosti je, ze po uzavreti kohutika benalu, to to prestane tiect.
zanesena tryska volnobehu, by znamenala ze to nenastartuje vobec.
Najvatsia pravdepodobnost, je, ze tam prdla akceleracna pumpa, alebo skor v akceleracnej pumpe, sa spuchrela a vysrala membrana, O/kruzok, alebo priruba cela.

Pozri obrázok

Hladaj to na karburatore, podla obrazka, ako diel 43028A, 43028m a vsetko okolo toho.
Najma tesnost priruby 14090 a td.

Je to obvykly problem, zebijak karburatorov, sa vola lieh, alebo biozlozky v benzine.
Inak zase pravda je, ze je to skoro nova motorka, takze po 20 rokoch zabehu, sa tam tie gumicky a vsetky mozne serepeticky musia pokazit, inak by sa jednalo o zazrak, keby nie.

Inak karburatory musia von, rozobrat tu prirubu a vybrat membranu alceleracnej pumpy ide, ale naspat to uz nedas.
Karburatory treba vycistit a znova nastavit, postupnost je, najporv hladina, potom synchro, doladit bohatost zmesi colortune, nakoniec pojazdit a znova skontrolovat colortune.
Doprucujem vymenit aj syticove plunzre, pripadne aj ventily plavakove, aj ked nejavia este znamky problemu, pretoze ak uz sprdkavela membrana akceleracnej pumppy, je predpoklad, ze to buduci rok budes rozoberat zas.
www.kawasakipartshouse.com/oemparts/a/kaw...

Skontroluj aj podtlakovy ventil na nadrzi, tiez sprdkavie rada membrana v tom ventile.
Ak budes poctivo hladat, stravis nejaky cas hladanim, ale vsetky diely potrebne, najdes na aliexprese, alebo aj inde.
Inak origo je to velmi drehe a povod suciastok je rovnaky.
www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_2...

Ale musis to najprv rozobrat, kuknut tie diely, skuknut obrazky a porovnat to, objednat to... cakat a vymenit to.

neviem ti zarucit, ci toto je ta spravna membrana, alebo nie..
www.aliexpress.com/item/1005002192329470.html...

ony su tam dve membrany, jedna je akceleracna pumpa, pri nahlom otvoreni skrtiacej klapky, sa vytvoria pulzy vzduchu, ktore nasplechnu benzin do sania, aby motor nevynechal v prudkej akceleracii.
A potom je tam druha membrana, ktora je zas urcena na rychlu deceleraciu, teda ked rychlo zavres skrtiacu klapku, tak ti urychluje zavretie membrany a odtrihne ti prisun zmesi, pokym nepoklesne podtlak na volnobezne otacky.

Tie karburatory su inak zlozite, ako na nastavenie, tak na servis, ale ak funguju ako maju, je to skoro ako striekacka. Ale staci mala chybicka a bud to robi psie kusy, alebo to nejde vobec.
Drzim palce, nech sa podari dielo.





17.07.2022 11:38

Re: Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

Ďakujem za rozsiahlu odpoveď/radu.Podtlakovy ventil benzínu je funkčný.Ano sú tam dve tie membránky/akcelerácna pumpa.Membrana veľká na supatku je podľa mňa v poriadku.Nepozdavala sa mi jedna z tých menších/akceleracnych membrán.Nebola pretrhnuta,ale to pogumovanie na nej už bolo také akoby poškodené na kúsku.To by mohlo spôsobovať to pretekanie benzínu do sania?Takisto beh motora len na sytic?


18.07.2022 17:28

Re: Kawasaki VN800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano mohlo, pretoze ak ta akceleracna pumpa, ktora je na spodku plavakovej komory, uz netesni, alebo nedosada na sedlo tej podtlakovej AC pumpy v klude, tak benzin leje do sania.
Ak otvoris syticovy plunzer, tak podtlak v kanaliku, ktorym sa obohacuje zmes pri akceleracii, ostane bez podtlaku, nakolko sytic (plunzer)ten kanal otvori, a obohacuje zmes benzinom cez syticovy kanal. Zaroven neumoznuje pri plnom otvoreni pluzera sytica, dvihat membranu supatka ihly z hlavnej trysky.
Pri zatvoreni plunzru sytica, sa obnovi podtlak v kanaliku, kde nasava zmes obohatenu pri akceleracii a ak tam presakuje benzin, je problem, lebo motor zdochne.

Rychle doprijebnutie je, odstavit akceleracnu pumpu a membranu, vypchatim alobalom, alebo olovenou foliou.
Funkcia karburatora sa nemeni, nic sa nedeje, ale ak moc rychlo potiahnes za sulec, bude diera vo vykone, ale zas nie velmi citelna, ale bude.
Jazdit sa tak da, aj do konca sezony.
Zvyknes si gazovat opatrne, aj to bude menej zrat.
Ak su karburatory nastavene, aspon podtlaky spravne, nic sa nedeje, chudobna zmes sa nekona, ale ani to akceleracne obohatenie.

deceracna pumpa, to je zas ina rozpravka, tam je druha membrana, ktora urobi to, ze pri deceleracii, (zavreti skrtiacej klapky) a vysokych otackach motora a najma pri zjazde z kopca a brzdenim motorom, sa plyvom vysokeho podtlaku pritiahne membrana, tej pumpy a znizi podtlak na kanaliku pripravy zmesi medzi main a pilot jet, ci sa zabezpeci, ze pri otackach vyssich ako volnobeznych, pri vysokom pdtlaku a uzavretej klapke skrtiacej, prestane ist benzin uplne do valca. Velmi to setri palivo, pri dlhom zjazde a pod.
V podstate ak ten karburator je spravne nastaveny a vsetky ficurky funguju, tvari sa ako striekacka.
Nepotrebujes ani TPS senzor a dalsie ficury.
Vsetko sa riadi podtlakom v sacom potrubi.
Bohuzial je to celkom zlozite na pochopenie, nieto este opravovat.

Ak deceleracna membrana je prdnuta, jedine co by to mohlo robit na vyse je, ze pri deceleracii, by to poprdkavalo do vyfuku, alebo pri vyradenej rychlosti, po pridani plynu a ubrati, by to neurobilo "PUK" ale by to robilo take PUK/PLOP, Plop..plop...
Skratka by zmes isla do sania, aj pri zavretej klapke skrtiacej.

Zdar!


18.07.2022 20:58

Re: Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

Super,ďakujem za odpoveď a vysvetlenie.Objednam teda tu opravnú sadu z Ali. Este sa spýtam ohľadne motorky TDM 850 4TX,strieľanie do výfuku pri jazde z kopca na rýchlosti bez plynu.Moze to spôsobovať KN vzduchovy filter?


18.07.2022 21:27

Re: Kawasaki VN800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano a nie.
Ak je nastaveny motor, resp. natryskovane karburatory na filter ktory tam je, tak na vine nieje KN filter.
Ak tam niekto vymenil filter a neriesil nastavenie karbecov, tak ano.
ale v podstate, ak tam niekto neprekopal cely saci system na hriby, tak vymenou filtra v povodnom airboxe, sa nic az tak velmi nemeni.

Kazdopadne nastavit nielen synchronizaciu karbecov, ale aj bohatost zmesi a pred tym vycistit karburatory a nastavit hladiny, to je v podstate zakladna udrzba, nie GO, aj ked je to celkom pracne.
Ak ta TDM je uz striekacka, tak treba nastavit aspon TPS senzor, pretoze ak je posunuty, potom riadiaca elektronika nevie, ze ma zavrety plyn a stale dava zmes, sice chudobnu ale dava, potom to tak veselo praska pri deceleracii dole kopcom.
a samozrejme nastavit aj synchro, vsetkych klapiek tiez nezaskodi, pretoze ak sa rype do uhloveho nastavenia TPS a klapky su rozhasene, tak to bude zas robit to, ze pri malom pridani plynu, to bude vynechavat, pretoze nebude rovnaka zmes vo vsetkych valcoch.

Ps.
aj karburatory sa vedia unavit, niekedy sa stane, ze ked takato nova 30 rocna moto po zabehu, nejde naladit, problem moze robit aj to, ze su uz vybehane supatka a ihly v hlavnych tryskach su uz vylajbane a po zavreti supatka, stale sava benzin cez emulznu trubicu.
Niekedy je to pripchaty kanalik pod emulznou trubicou.
Podtlak sa neuvolni zavretim ihly a benal taha, sice malo, ale taha, niekde okolo, cez kanalik nastavenia bohatosti zmesi. Skuska spravnosti je, ze ked nahodis colortune, tak obvykle aspon 2 karburatory zo 4roch, nejdu nastavit na bohatost zmesi.
to potom znamena rozborku a poctive vycistenie, to predpoklada aj vytlacit von emulznu trubicu, a vycistit vsetky prefuky a kanaliky, ktore su okolo emulznej trubice.
Tam tie kanaliky, totiz robia (aj) to, ze ked je zavreta klapka, tak sa zvysenim podtlaku, znizuje hladina pod pilotnou tryskou a hlavnou tryskou.
je to koli obmedzeniu tvorby zmesi pocas deceleracie.



Dôvod úpravy: úpravy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (18.07.2022 21:39)


18.07.2022 21:52

Re: Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

K tej TDM (karburatory) som dostal KN filter,pred tým tam bol originál.Tak som ho tam dal,žiadnu zmenu som nespozoroval,motorka jazdí ako pred tým,až na to strieľanie do výfukov pri jazde z kopca.Takze pôjde von KN a dám pôvodný.


19.08.2022 15:45

Re: Kawasaki VN800

pionier24
 Turista 

Ikona

Takže motorka opravena.Prišla repasná sada karburátora z aliexpress za 13eu.Membrána karburátora bola sice vačšia a tým padom nepoužitelná,takisto piestik uzatvárania sýtiča ale malé membránky akceleračná a deceleračná pasovali a tam bol viditelne problem,ktorý sa ich výmenou odstránil ako poradil Merlin00.Takže vďaka za pomoc.


20.08.2022 10:38

Re: Kawasaki VN800

matkulec
 Veteránista 

Re: Merlin00: Pekne píšeš,
občas vie aj kavitácou zožraná ihla robiť neplechu.
Aký máš názor na čistenie karbecov v ultrazvuku? Stretol som sa s názorom, že kavitácia ktorá tam vzniká vie poškodiť lesklé povrchy, prípadne ak sa tam niekde zabudne zaskrutkovaná skrutka, tak sa vyvaklá závit.


21.08.2022 8:46

Re: Kawasaki VN800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zalezi na tom, ako velmi a ako dlho, budes karbec trapit v ultrazvuku.
V prvom rade, karburator treba odstrojit, teda vsetky skrutky a vsetky serepeticky (trysky, stelovacie ventily, hriadele od klapiek a sytica) treba odstrojit, aby to telo karburatora zo zinkovej zliatiny, sa vycistilo.
Druha pomocka je, ze aj tak sa neda vyhnut mechanickemu cisteniu kanalikov, najma u membranovych rovnotlakych karbecov mikuni, keihin, kde pri hlavnej tryske a emulznej trubici, je celkom bludisko kanalikov a tu emulznu trubicu pod ihlou, treba vzdy vytlacit von, po vybrati trysky, lebo tam je obvykle najvatsi bordel.
Nakoniec treba aj tak pomocou medzizubnej kefky upravenej, precistit mechanicky tie kanaliky, lebo tam uz ultrazvuk nie vzdy pomoze.
Medzizubna kefka sa upravuje tak, ze sa odtavi dziak kefky a zalisuje sa do dlhsej injekcnej ihly, aby sa dalo dostat hlbsie do kanalikov.
Castokrat je nutne vytahat aj blendy mosadzne, alebo sa dostat tam, kde su nalisovane zaslepky.
Potom tie zaslepky vyrobit a nalisovat naspat nove.

Ultrazvuk nema tendenciu mat abrazivny ucinok, ale rozpustena spina v tych kanalikoch abrazivny ucinok v ultrazvuku ma.


21.08.2022 15:04

Re: Kawasaki VN800

matkulec
 Veteránista 

Re: Merlin00:
Áno, tak toto čo popisuješ je už skutočne čistenie. Nie len vyliatie vaničiek ako to väčšinou končí :D
Celkom fajn pomôcky sú aj fajkové čistidlá.
Skús mierny roztok Mafrasolu alebo Kager. Hlavne ohriaty robí celkom zázraky. Samozrejme krátko. Má v sebe hydroxid ale hlavne mega účinné zmáčadlo.


21.08.2022 19:18

Re: Kawasaki VN800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pri cisteni karbecov, je dobre si dokladne precitat, co pisu o priemyselnych odmastovacoch, ci su pouzitelne na hlinik!
Ptretoze niektore priemyselne alkalicke, alebo kysle odmastovace, dokonca aj motorpur, trocha zere hlinik.
Ja pouzivam eternal, je to lacne a dostupne
www.farlesk.sk/c/odstranovac-odmastovac/eternal-odmasto...


23.08.2022 23:43

Re: Kawasaki VN800

Dobre pise merlin [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249969 | Včera: 235174