|
Zdar Roman.
Neviem kto taketo v SR a CR robi na zakazku.
Doma sa o to pokusal kde kto. (aj ja)
Niekto z uspechom, niekto menej, niekde to skoncilo aj paletou organov, ako po zakalacke.
Proste operacia sa zmenila na pitvu.
Je to v podstate ekonomicka sebevrazda.
Ale je to dane najma niekolkymi faktormi, ktore maju lokalne odlisnosti, naporiklad na rozdiel od Germanie, alebo vyspeleho zapadu.
V prvom rade, motorka je spotrebny tovar, ako cokolvek co je urcene na spotrebu.
Akorat niektore su urcene na rychlu spotrebu a niektore sa spotrebuju pomalsie.
Doba spotreby motocyklu, ako spotrebneho tovaru, je podobna chladnicke.
Niektora chladnicka vydrzi do predlzenej zaruky,, ina aj 30 rokov a viac.
Vsetko je to zhruba podobne, pretoze nova je krasna kupuje sa na mieru, vzhlad a potrebu.
Z bazaru sa kupuje z dovodu financii, preferencii, alebo dovodu, ze nova sa uz nevyraba, alebo rozmerovo, alebo parametricky.
Po urcitom case, zacne byt vidno znamky opotrebenia.
Oderky na laku, tukance, plasty zacnu starnut, police su doskrabane atd.
Najvatsi problem, su tesnenia dveri, lebo je velky problem zohnat nove a je to celkom narocna klampiarsko/ tmeliarska praca, vymenit zalisovane tesnenie dveri.
Ak sa odporuca kompresor, je vatsinou koniec.
Pravda je, ze nemusi, pretoze sa da odstranit kurvitko, typicky hlinikova lisovacia spojka, medzi kompresorom a vyparnikom, alebo sa to da zavarit a nahradit medenou, alebo ocelovou rurkou, system sa da znova naplnit atd.
Oderky sa daju vybrusit, zatmelit a prelakovat.
Nerez sa da prebrusit, madla nahradit a police vyrezat z polykarbonatu, boxy do mrazaku plastove, vyrobit bodovanim z nerezovych drotov kosiky.
Dokonca sa da pridat na chaldnicku aj dodatocna izolacia atp.
Vyemnit kompresor za novsi, ktory ma BLDC motor a pomaly nabeh, aby v modernom dome, kde su menice a fotovoltaika kratkodobo nepretazoval sustavu.
...
Nieje to utopia, ale najdi chladnickara, alebo nejakeho klimatizera, co sa do toho pusti.
Specialne na Sovensku.
.......
Mimo ine, motorky dovazane do SR, najma v prvopociatku odstranenia ohrady, sa sem prevazne vozili rovnako ako auta, len tie lacnejsie (aspon nakupom) a predavane doprijebnute a nalestene ako cosi luxusne, co v porovnani z nasim vozovym parkom a motorkovym parkom, naozaj bolo cosi, co bolo skutocne nie ako, ale z ineho sveta.
..
Tam potom bolo akosi zavedene, ze mrdka reinkarnovana, sa stala casto rodinnym pokladom, ktory sa uderzoval a castokrat aj preventivne udrzoval, nakolko na nove nebolo, alebo sa to ani nedalo predat, tak sa to stale vynovovalo a mnohe prezilo dodnes.
Specialne univerzaly, kotre mali zamenne diely a cele motory sedeli od supersportu, az po cruisery a choppery. Tie sa tesia svojej pozornosti dodnes.
Ku tomu este zachovana vyroba nahradnych dielov, lebo azia sa motorizovala tiez v 80tych rokoch a su tu stale legendy, ako VFR, magna.. 750/1200, alebo od kawy KLE, EN, ER 500 a dalsie. Dnes to predstavuje napriklad honda CB500, 500X, ale aj jej klony a variacie na cinsko/juhoamericky sposob, az do "Zjawenia" sa RWM.
...........
Takze otazka je, co tym chces dosiahnut, ked tu motorku, preventivne vynovis?
Lepsiu skladovatelnost, alebo lepsi predaj?
Ak na tom chces jazdit, tak oprav len to, co je pokazene, vymen to, co je potrebne.
Napriklad loziska v kolesach, kyvku, repas tlmicov, retazovu sadu. Ak to je to odstavene po niekolkych sezonach, tak vymenit olej, pred dalsim skladovanim, to celkom pomaha, lebo ked to vytiahnes zas len tak, na povozenie, nemusis sa bat, ze mas v motore cierne bahno.
Ale na vizaz to obvykle staci umyt a pripadne prelestit, tak po domacky, detailingovo.
Ostatne uz su naklady na vyse. Nova motrka z toho aj tak uz nebude a stara moto bez patiny, je velmi nedoveryhodna.
Zdar!
|