Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Používate aditívum do benzínu? VIF alebo iné? Čo tankovanie 100ky namiesto 95? Mne to odporučil človek, čo mi robí servis na moto aj aute - kvôli bio zložkám v nafte a benzíne. Zaoberáte sa tým? |
ja tankujem 100 aj do auta aj do motorky, prave kvoli cistote a biozlozkam. Napr. stryko co ma HD, tankuje 100 len kvoli tomu aby mal ciste vyfuky, z 95 ma cierne. |
rovnako ak sa dá, vždy 100-vku (E5) do motorky aj do auta. Kým bola 95-ka E5, tak som tankoval aj tú a 100-vku v zásade len na zimovanie, ale odkedy je 95-ka E10, tak uz len 100vku. |
Ja som skusal davat 100vku a zacalo mi zrat olej. Bmw R1200 GS 2008. Tak som sa vratil k 95. |
Re: JoeKTM: Ked som kupil moto mala12tkm.Trochu som pojazdil a zacala zrat olej.Teraz ma cez100tkm a olej nezere.Vravim ze si ten motor sadol,no zle jazyky tvrdia ze je to tym,ze uz nejazdim jak kokxt... |
Ja do moto tankujem 100ku, ak sa dá, a dávam VIF. Pocitovo sa mi zvýšil dojazd z 270 na cca 310km. A zdá sa,že po zohriatí je chod motora kultivovanejší - rovnomernejší. Na diesli som nezistil rozdiel dojazdu, ale po aditíve je chod motora tiež tichší. |
Pocitovo sa mi zvýšil dojazd z 270 na cca 310km. To prejdeš 270 km a si ďalej o 40km? |
Re: egres2: to ma nenapadlo, že sa to dá takto interpretovať. |
JoeKTM - mam rovnaky boxer len o jednu vacku viac na valec, odkedy je 95 ako E10 tankujem len 100 a davam pri kazdom tankovani VIF. |
raptor: |
Re: raptor: "...Podľa mna každá značka aditifuje len toľko koľko musí. ..." - presne toto riešim i ja - síce výrobca paliva píše, že v tom drahšom palive je aditívum, ale neviem koľko a aké. |
Re: egres2: tak laboratoria majú... |
egreš pozri sa, ten pollitrový VIF stoji 9-12€ podľa toho kde kúpiš a vydrží ti pol alebo celú sezónu podľa toho koľko jazdíš. Treba vziať do úvahy že ludia ktorí majú také moto ako ja jazdia aj do krajín kde je kvalita púmp / palív občas nižšia (pozor nie vždy). Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.10.2021 10:13) |
Aby si OMV udržalo pozíciu medzi lídrami v oblasti palivových technológií, výskumný a vývojový tím spoločnosti predstavil novú receptúru OMV MaxxMotion Super 100Plus. |
raptor: |
egreš - teda majú význam pre Slováka, ktorý tankuje na slovenských čerpačkách áno? |
Ja tiez nic nepridavam. Tie motory su dnes pomerne kvalitne a ak da motor s aditivami 150-200 tkm a bez aditiv len 125-150tkm, tak ma to az tak netrapi, kedze pri mojom style a frekvencii jazdy mi ostava na nej este cca 20 rokova nemyslim si, ze ju dovtedy budem mat. Skor si myslim, ze ju skor vymenim. Navyse ten rozdiel som mozno este aj prestrelil, lebo aj v tych benzinoch uz cosi je, tak naco do toho zasahovat. Nejde asi o tych 15€ na sezonu, ale o to, ze vzdy pri tankovani mat este na mysli dalsie veci-na to som lenivy. |
ak tankujem benzin s aditivom ... kdejake tie POWER a MAX a neviem co aditivum nedavam ... benzin tankujem len taky takze ja do toho dalsie aditiva nedavam .. do dizlu to iste ak tankujem taky ktory ma deklarovane ze je v tom aditivum uz nic nepridavam ..ak tankujem najobycajnejsi tak na radu svojho mechanika pridavam do nafty Bishops ASDFT alebo tak nejak sa to vola |
Odkedy z N95 E5 urobili E10 tak som do motoriek tankoval len 100vku. Normálne do nej nič nepridavam nič, stabilizátor dávam len na zimné mesiace. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (19.10.2021 11:51) |
Re: RadoR6: ja len otazka zo zvedavosti |
Rado: |
Re: boombastic: nepochopili sme sa. Bežnú naftu som zopár krát kúpil len keď som vedel ze bude v priebehu pár hodín preč-pri cestách do Chorvátska, DE, ci UK, pripadne ju spalim v priebehu krátkeho času. Tankovanie drahej prémiovej nafty na diaľniciach sme vyriešili tak, že zbehneme 2-3km z diaľnice a natankujem lacnejšie (pri dlhých trasách je nejaké to 11-15 minútové zajdenie si je úplne bezvýznamné). Ak autom jazdím sporadicky keď mi tam ta nafta ma stat niekoľko týždňov tak bežná nafta ee. |
Re: egres2: väčšina predajcov palív pridáva aditiva tu na SK, myslím že len OMV sem vozí paliva s aditivami. Pri cisternach s tisicami litrov a drahších palivach ako v AT sa im celkom oplati dat nám to sem s nižším obsahom aditiv. Vyvrátiť by to mahlo analyzovanie vzorky paliva z AT a SK. |
egreš pokial viem tak OMV ma paliva z AT mozno len v BA kraji. V ostatných krajoch sú to základové paliva zo slovnaftu + aditiva OMV. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.10.2021 12:53) |
Nie je to ten istý druh nafty. A celý test je len o farbe čo nie kvalitatívny ukazovateľ. |
Ide o to že : |
takže sme sa dostali k tomu že Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka. Áno? |
A neplatia uz nahodou smernice EU, ze ak nejaka firma predava vyrobok pod rovnakym nazvom v roznych krajinach, tak sa musi jednat o totozny vyrobok (farba, aroma, chut, zlozenie)? |
Kolko krat som bol vdacny aj za 81tku z hrdzavej bandasky A tu sa riesia take nezmysly. |
Re: Rado75: dve flase domacej pre domacich ako vdaku a domaci sa z tej domacej celkom dobre zaditivovali |
tl;dr: Ziadne aditiva nepridavam. Ani do moto ani do auta. Ak bude vozidlo dhlsie stat (co sa nestava casto) natankujem benzin s co najnizsim obsahom bioetanolu. |
Re: Bjorni: súhlas, úprimne povedané, je to pre dobrý pocit. Moja moto má už čo to za sebou - rok výroby 2004. V tom čase ešte nevymýšľali s biozložkami. Ak to zredukuje ich vplyv, dobre. A viac premazať a odvodniť palivový systém tiež nezaškodí. Ale je to o dobrom pocite. |
Re: raptor: "...Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka...." - spomínam si na pokec v servise, keď som čakal na auto. Prišiel ku mne mechanik, čo mi robil servis a pýtal sa, či veľa chodím von - Rakúsko, Nemecko,... Ja som prikývol - že hodne. On mi na to: je to vidieť, tí čo tankujú doma majú viac zanesené palivové trakty, u mňa vraj čisté... |
Re: Bjorni: smernice sú platné akurát tak na papieri. Realita je iná. Celej EÚ sme dobri len na to aby mala lacnú pracovnú silu, trhy a odbyt pre smejdy co nechce predávať tam. |
Pri tych Vifoch je to aspon o osobnom pocite, ze som do toho paliva dal aditivum, ktore hadam neuskodi. Ale pri drahsich palivach ma zerie pocit, ze co ak tam nedali vobec nic a ja platim za benal len viac €… |
Re: dudo25: Ono je to tak, ze u nas ani "zakladne" paliva ako to co kupis napriklad na Olive alebo najlacnejsi Shell FuelSave nie su bez aditiv. U nas sa neaditivovane paliva v podstate nemozu predavat, lebo by nesplnali normu STN EN 228. Tie premiove by mali mat este nieco navyse, ale vela to nebude. Nieco navyse tam ale asi fakt davaju, lebo keby tam nedavali nic uz sa to davno prevali. Ucel je ale skor marketing ako nejaky technicky pozitivny prinos. Ci to niekomu naozaj treba alebo ci sa mu oplati za to priplacat je uz na kazdom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (19.10.2021 16:01) |
Re: Rado75: "...Rakúska premiová nafta OMV a Slovenská prémiová nafta OMV nie je rovnaka...." O týchto "prémiových" palivách som si pomyslel svoje, keď som na vlastné oči videl ich vozidlá s cisternami stáť na Stožku |
To je vsetko OK. Robim v odvetvi automobiloveho priemyslu a ked kolko krat vidim ako sa plnia normy, ako sa schvaluju pripadne odchylky a co sa robi pred auditom, tak si hovorim ze neviem comu mam verit. Asi radsej dam tych +8€ do 500L benzinu… Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudo25 (19.10.2021 16:05) |
Re: dudo25: aku mas istotu, ze vo vyrobni aditiv (pre uzivatelov) si plnia normy? |
Ešte ani na jednom aute som nemal rozobraný motor ani vstreky ani palivový systém. |
Re: egres2: bol som ocitym svedkom jednej situacie: |
Re: boombastic: Jasne, lebo to ako ten motor vyzera hlavne suvisi s tym akej je konstrukcie a aka bola prevadzka ako to co do toho tankujes. Napriklad tradicny problem priamovstrekovych motorov je v tom, ze sacie ventily im uz necisti benzin ktory bol u starsich motorov miesany so vzducom este niekde v sani... tak je celkom jedno ake cistiace aditivum si dal do benzinu ked sa na tie sacie ventily nikdy nedostane. Rozne recyklacie spalin naspat do sania tiez nepomahaju. No a potom, cim viac eko jazda na pohodu tym horsie v tomto smere... |
autogratis.sk/fetovali-by-ste-podrveny-katalyzator-na-v... |
Dam vam radu, mozno hlupu, mozno nezmyselnu, ale len do urciteho casu. |
tankujem 100ku xelosezonne a aditivum iba na zimu do plnej, lebo polrok je aj na 100ku dost si myslim ( neviem, iba si myslim) |
Re: Nozdormu: A nakoniec mi budu aj mocovinu kradnut, zeby to mali cim zapit. Tiez som to cital a desim sa toho, ze ak to sem pride a rano sa zobudis bez karburatora. |
Bjorni - katalyzátor, nie karburátor. |
Idem si vyrobiť generátor drevoplynu a nemusím chodiť tankovať do flašiek palivo po pompách EU. |
Re: step1: Jazdím od mája do septembra, výnimočne do októbra, tankujem obyčajný benzin 95 a nikdy som nepridával žiadne aditiva. Po pravidelnom dobíjaní baterky na jar vytiahnem motorku z garáži a vždy na prvý brnk naštartujem. To, že boli pridávané nejaké biozložky do paliva som ani na výkone, ako aj na chodu motora nijako nezbadal. Čo sa auta týka, tak s príchodom zimy a tzv. zimnej nafty dám do plnej nádrže cca 3dcl denaturáku z drogerie a vybavené. |
Re: raptor: co ty vies...vraj nas cakaju tazke casy, mozno budu ludia zrat aj karburatory...ale to je uz v dnesnej dobe tiez uzky profil... |
Re: boombastic: nuž čo ti povím starý mój. Jedného Karburátora poznám... a ten by určite v tejto súvislosti odcitoval najznámejšieho slovenského recitátora... "dole si ma zedou" |
Re: raptor: To bolo skor myslene tak, ze ak im chutia rozdrvene katalizatory, na ktorych su usadene vyfukove usadeniny a cez co sa v podste prehanaju vyfukove plyny, mohla by im aj mocovina chutit. |
tvrdit, ze vyrobca paliva ma team vyvojarov a dodaju na trh to najlepsie, co vedia vyrobit, nie je dobry argument. Je dost mozne, ze aj oni, tak ak automobilky, su tlaceni normami a nariadeniami EU a nemozu vyrobit to, co by vedeli. MOzno su tlaceni cenami a musia vyrobit to, co je lacnejsie/predatelnejsie. Mozno su obmedzeni technikou, ktopra je draha. MOzno schvalne znizuju naklady a niecim pancuju. Takze ak niekto pride s aditivom, nevidim dovod to hned zatracovat. Sam to sice nepouzivam a ani neplanujem, ale nebudem sa hadat s tym, co to pouziva. |
Vidikon: |
Je kludne mozne, ze je to vytahovanie penazi, to je moderne. |
Ja davam do dizlaku sem tam aditivum, vraj na precistenie palivoveho systemu a trysiek a potom ine aditivum, ktore vraj cisti dpf filter. Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.10.2021 11:14) |
Kedy si videl v potrevinach predavat original kravske mlieko? |
Nelejem si do piva lieh. Verím tomu, že má 5%. |
Keby do potravín dodali čerstvé kravské mlieko, tak by ho nikto nepil. Nie sme na to navyknutí. |
chlapi ja chodim kupovat mlieko na jedno druzstvo do mliecneho automatu..60 centov za liter...ojebavaju ma? inak je chutovo velmi dobre... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (20.10.2021 12:28) |
raptor: |
STN podľa normy EU motorová nafta: |
Egres2: "Kupuj 3,5 % a nie odstredenú0,5%." - u nas veterinar predava mlieko vlastnej vyroby, ma malu farmu. To tebou spominane 3.5% akoze mlieko z obchodu (ktore mimochodom kupujeme bezne aj my) vyzera oproti tomu ako zakalena vodicka. Mlieko, ako sme ho poznali z detstva, v potravinach nekupis. |
Egreš - vzdávam sa, vyhral si. Ako s naftou tak s mliekom. Je to tak lebo ty si to tak myslíš. Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (20.10.2021 13:39) |
raptor: |
vzdy ked som do nafty pridal nejake aditivum sa mi nieco pokazilo vstrekovace , cerpadlo v nadrzi 2 x |
Pro to více než na testy se budeme spoléhat na recenze a doporučení zkušených uživatelů, kteří by jistě nic špatného neporadili. |
xD tu sa fakt clovek dozvie na tej stranke :D budu aj temy o motorkach? |
O motorky tu vôbec nejde. |
egreš a myslíš si že ruská ropa a nórska ropa / resp. ropa "z Adrie" majú rovnaké zloženie? |
Predpokladám, že ropa, každá ropa ma cca to isté zloženie. Jedná sa len o pomer jednotlivých zložiek a množstvo prímesí. |
.. a diabol sa skrýva v detailoch. |
raptor: |
Mojím vehyklom, napríklad veľmi vyhovovali rumunské palivá, to platilo do poslednej návštevy v tomto roku. Teraz som ten "tuning" výkonu rumunským benzínom už necítil. |
Benzin motorovy, pre cestnu dopravu a nafta motorova, sa lisi od roznych vyrobcov. |
Re: Jeff: ja tiez nepocitujem pri jazde, aj keby som dal E10 ale ked som videl po zime v nadrzi doslova PEĽ, skoda ze som to nesfotil, tak odvtedy tankujem iba 100. som dost stary a hlupy na to aby som vedel ze pel a hrdza su dve. takze vopred vyvraciam teorie o hrdzi v nadrzi, kedze pred tou PEĽovou zimou som daval striekat moto a nadrz bola komplet oholena a zvnutra vycistena. takze nic pred PEĽOM tam byt nemohlo.dokazy namiesto slubov.kto neveri jeho problem |
Re: Merlin00: ak by si tu dan nezaplatil na palive, tak by si ta nasla inde. |
egreš takže tvoj názor dnes na rakúsku prémiovú naftu OMV a slovnenskú prémiovú naftu OMV? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.10.2021 19:01) |
Re: Merlin00: ETBE sa do nasich benzinov bezne dava. V tych premiovych je ho zvycajne viac, v niektorych dokonca uplne nahradzuje etanol. Ako biozlozka sa zapocitava koeficientom 0,47 takze aby si vyrobil E5 benzin iba s ETBE treba ho tam mat cca 10%... |
Byvat v Rakuskej prihranicnej oblasti a pit nejake pajcovane kaufland mlieko, je na palicu. Raz za cas kupim v Kittsee karton dva a mam na par mesiacov pokoj. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (20.10.2021 19:35) |
Re: duggo: vyhladaj si najblizsi mliecny automat a na mlieko z rajchu hned zabudnes.... |
Re: boombastic: veru musim skusit, dakedy davno som kupoval aj odtial a zrusili vsetky co som poznal. |
1. V EU priestore je kvalita benzinu urcena jednotnou EN normou 228. Do zaciatku jej platnosti bola urcovana normami jednotlivych statov. Tato norma predpisuje mnozstvo parametrov, ktore musi dane palivo splnat - predovsetkym oktanove cislo, vyhrevnost, pociatocne a konecne teploty varu, mnozstvo siry ale aj napriklad mnozstvo sajrajtu, ktory vznikne po jeho spaleni atd. Tuto kvalitu musi splnat kazdy benzin predavany v EU a dana norma zmensuje rozdiely medzi jednotlivymi krajinami (ale aj krajinami mimo EU, ktore casto upravuju lokalne standardy vzhladom na EU normy). Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (20.10.2021 23:30) |
Este som nasiel pekny clanok, s ktorym sa celkom stotoznujem: |
Este nieco o negativach biozloziek: |
tryskáč: |
egreš - podľa mňa kvalita nemože byť rovnaká keď základná surovina (ropa) je iná. Navyše nič proti Slovnaftu ale OMV má určite lepšie technológie. |
raptor: |
hm.. škoda, myslel som si že sa celý čas bavíme o tom že prémiová nafta OMV z AT je iná (kvalitnejšia) ako prémiová nafta OMV natankovaná na SK. Teraz ti zrazu stačia certifikované testy slovenských palív. Nevadí, aj toto je odpoveď.... |
Problem je v tom,či kvalita paliva z rafinerie sa nedjekazí cestou do nadrze vozidla... |
raptor: |
čo presne z toho čo som napísal si nepochopil? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2021 9:50) |
raptor: |
egres2: |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260088 | Včera: 208426