Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Kontrolky na Jawe 350 panelka - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKontrolky na Jawe 350 panelka - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

18.08.2021 11:40

Kontrolky na Jawe 350 panelka

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

Ahojte, ako, resp. kde má byť umiestnená kontrolka dobíjania na Jawe 350 360. Mám okrúhly tachometer a nič viac na maske nie je, žiadna diera na kontrolku. Alebo to má byť bez kontrolky?


18.08.2021 11:58

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: JaroEs: 360 panelka ma ovalny tacho a v nom kontrolka dobijania a neutralu bola
354kyvacka mala okruhly tacho a v nadrzi spinacku ampermeter a aj kontrolku N


18.08.2021 14:11

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

JaroEs
 Čoprák 

Ikona

Re: RS955i: OK dik, takže tam mám masku z kývačky [dobre]


18.08.2021 16:02

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

RS955i
 Skútrista 

Ikona



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (18.08.2021 16:03)


18.08.2021 18:14

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kontrolky boli, ale schovane.
V tachometri na hornej casti, su dve diery, kde boli dve ziarovky, jedna kontrolka dobijania a druha na neutral, na oboch boli bud farebne ziarovky, alebo ziarovky v takom prezervative, cervenom a zalenom.
Dole na tachometri bola este klasicka osvetlovacia ziarovka, pripojena na okruh obrysovych svetiel.
Ziarovky tam isli take miniaturne bajonetove, 1,2W 6V. (typ patice BA7s)

Ak si vies poradit, popisem to podrobne.
Ziarovka v nevojenskych, civilnych strojoch, bola zapojena na regulatore dynama (45W), mala zvlast vyvod, regulator vyzeral ako jednocievkovy, ale mal dve cievky a jednu kotvu.

Motorky, panelky vojenske, co mali silnejsie 75W dynamo a zvlast skrinku regulatora, mimo dynamo, mali kontrolku vyvedenu zo svorky D, no a zo ziarovky isla do vystupu spinacky na vyvod 15, (znaceny ako 15/54) rovnako aj kontrolka neutralu, isla od kontaktu neutralu, do ziarovky a zo ziarovky do vyvodu 15.

Moc vidiet tie ziarovky nebolo, ale trocha ano, niekedy stacilo pritienit na plnom slnecnom svetle rukou tacho a kontrolky vidno bolo.

Problem vypalenej kontrolky dobijania, alebo chybajucej kontrolky bol v tom, ze ak moto dlho stala a stratila sa minimalna zvyskova magneticka sila v dyname, tak sa dynamo samo, tocenim nenabudilo, bolo treba za behu motora tuknut do kotvy regulatora a ono sa to nabudilo a zacalo fungovat zas normalne.
To platilo o 45W dynamach z regulatorom na tele statora.
Tie moto, co mali uz 75W dynamo, tento problem nemali, pretoze regulator dvojcievkovy, mal v sebe paralelny odpor zabudovany, takze kontrolka mala len kontrolnu funkciu a nerobila po zapnuti klucika predbudenie rotora.
Pozri obrázok

Kontrolky na tachometri, boli umiestnene na drziaku zvlast, svietili do tachometra, cez vyrezy z hora na budik. Bez tych prezervativov farebnych, to naozaj vidno nebolo vobec.
www.motokramok.sk/drziak-kontroliek-tachometra-j-cz...

Dôvod úpravy: úpravy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (18.08.2021 18:19)


24.08.2021 21:23

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Re: Merlin00: Re: Merlin00: vidim ze o tom volaco vies a ja som uz zabudol, tak sa ta opytam. Vies mi povedat ako prepolujem dynamo na jawe panelke? Klasicke 6v 45w, regulator na dyname.


24.08.2021 22:09

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: TomasVFR: prečo to ides robit?


24.08.2021 23:49

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dynamo by sa malo dat prepolovat jednoduchym a hlupym sposobom.
Vypnes moto, na miesto pojistky, pripojis ziarovku napr. 35W 6V, otocis polaritu baterie a tuknes do regulatora na dyname. presnejsie nasimulujes prepojenim kontakov regulatora, ze sa nabudilo dynamo
Tak sa otoci magneticky tok budenia a ked kones do paky, nastartujes a dynamo sa roztoci, uz bude vyrabat prud z opacnou polaritou.
Vyhoda minusu na kostre je, ze mozes pripojit napiklad menic na USB, bez obavy, ze sa ti niekde dotkne kostra a vyhori menic.
Vyhodou povodneho risenia ukostreneho +, je mensia korozia na prechodoch ukostrenych spotrebicov, ako koncove svetlo, blatnik voci ramu, motora voci ramu atd.
Pri pouzivani ukostreneho minusu, je dobre natiahnut aspon od motora do baterky a do predneho svetla, zvlast minus, ako pomocnu kostru, aby netrpeli koroziou prechody.


25.08.2021 15:22

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: no akurat vtip je vtom že polaritu si nevolis len tak ako chces,ale podla REGATORA!
Ak je na ukostreny+ podla toho dáš baterku.
Dynamu je to jedno ako bude ukostrene len regulator prepolovanie nezvláda.


25.08.2021 23:31

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tam ide o to, ze ked na chvilku, nabudis statorove magnety na opacnu polaritu, dynamo po roztoceni, bude davat tiez opacnu polaritu.
Nefungovalo by to samozrejme u dynama z permamnetnymi magnetmi, alebo pri seriovom, alebo derivacnom zapojeni.

Klasicke dynamo, ako kompaudne zapojenie, je mozne kratkym iniciacnym premagnetovanim statorovych cievok prepolovat.

Ono totiz to dynamo, ako kompaudny stroj, sa bez aspon malickeho budiaceho impuzu, samo ani nemusi nabudit. Na to sluzi prave kontrolka dobijania, ktora pred roztocenim rotora, ktory je od sustavy odpojeny v klude kontaktom v regulatore.

Keby sa jednalo o dynamo derivacne, alebo z konstrukciou rotora, z kotvami na sikmo, {priecne na statorove cievky} tak by bolo nutne prehodit vystupne poly zberacich uhlikov.

Inak prehodenim polarity uhlikov, sa nicoho nedosiahne, pretoze u kompaudneho dynama v jawe, alebo CZ, zberacie uhliky nezovieraju uhol 180`, ale 90` takze stale bude zalezat na pociatocnom nabudeni statorovych cievok, pred roztocenim rotora, aku polaritu budu mat zberace do zataze.

To platilo v podstate u vsetkych dynam kompaudneho typu, ak nebola dostatocna remanencia {zvyskovy magnetizmus} na statorovych nastavcoch, bez pociatocneho impulzu, alebo malickeho pomocneho magnetu, umiestneneho vedla statorovej cievky, alebo bez kontrolky dobijania, ktora po zapnuti klucika, predstavovala nahradu remanencie, dynamo nezacalo davat prud.

Ked kompaudne dynamo sa nenabudi, regulator kompaudneho dynama, nepritiahne kotvu napatoveho rele a dynamo nedobija bateriu.

Problem dynama je ale v tom, ze na rozdiel od alternatora, musi mat ochranu pred nadprudom. Na to je na "jednocievkovom" regulatore prudova cievka, (okrem napatovej), ktora pri nadprude odpoji dynamo od zataze tak, ze opacnym magnetickym tokom, prekona silu cievky napatovej a dynamo nemoze dat vatsi prud, ako je nastavene na regulatore.



08.09.2021 22:11

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: Lebo na zapalovani mam napisane ukostrenie minus, ale v skutocnosti mam ukostreny plus pol na baterke.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomasVFR (08.09.2021 22:13)


08.09.2021 22:14

Re: Kontrolky na Jawe 350 panelka

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Dakujem [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 213259 | Včera: 237354