Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Caute....davate do svojich motoriek presne ten olej co predpisuje vyrobca alebo improvizujete? Skusate iny?priznajte sa |
Do svojich dla vyrobcu,do cudzich raciol alebo venus co je v akcii dokonca som raz dal aj pouzity po reznoch |
Moja cbf ma v manuali 10W 30... a servise automaticky 10W 40....jak keby to bolo jedno...ale asi tomu nerozumiem celkom....alebo som bars opatrny |
Re: Ferdinand: po reznoch nevadi..len musis stamade vyjebat tie zhorete brezle |
Re: cruelbody: Neboj vsetko som prefiltroval cez filter z kavovaru |
Re: cruelbody: noze pozri poriadne do manualu. Vacsinou pri motorkach nie je udana jedna jedina viskozita, ale rozsah podla okolitej teploty/podnebia. |
napriklad preto, ze 10w40 je vhodnejsi do nasich teplych letnych dni ako 10w30? atd... |
owners.honda.com/assets/ownerlink/model/own_man... |
Re: janoval:Ja mam novsi model |
Na stranke shell kde odporucaju olej na kazdu motorku ponukaju rovno 10w40...pretoze tusim 10w30 nemaju v ponuke |
Re: pitaz: aha.....takže ked pojdem jazdit do Maroka endurko, tak si tam dám vazelínu namiesto oleja?....že naše teplé letné dni |
Re: Jeff: a ako zistis ze ten olej co skusas je fasa? Ved on Ti to nepovie.... a nevies ako sa sprava dnu..v motore |
Re: joker9: tiez si myslim ze vodnik ma tu istu teplotu v polsku alebo v grecku... |
Re: cruelbody: Čo nerozumieš srande? Inakšie do mojej výrobca odporúča Motul 10w 40, tak sa nad podobnými "vecami" ako, čo keby som dal nejaký inakší vôbec nezamýšľam. Na jar tam fuknem 2.6l predpísaného plus nový filter a basta |
Re: Jeff: jasne ze rozumiem .. a pocuj ..do akej Tvojej? Vyrobca odpuruca 10w 40? |
joker9 - jasne. do maroka je urcite lepsi 10w50/10w60 , atd.. ziadna veda |
Re: cruelbody: Do tej čo mám v garáži...celá je čierna, motor V twin a sem-tam niečo chrómové |
Re: Jeff: tak ked to mas v manuali tak lej moja shadowica ma v manuali 10w30 ale dal som 10w40,pretoze shellka co tam bola predtym urcite nebola 10w30 lebo taka neexistuje pre motorky od shell... |
Re: cruelbody: Máš pravdu. Manuál káže 10w30, no hneď na druhej strane je tabulka, kde sa odporúča v závislosti od vonkanšej teploty 10w 30 - 10w 40. Keďže ja jazdím od 20 +, tak volím 10w 40 |
Re: Jeff: nejak mi to nesedi.....sak motor ma stale rovnaku teplotu ked je v prevadzke..teda aspon vodou chladeny..takze cely ten cirkus je na tych 10 minut kym sa zahreje? |
Re: cruelbody: Či sedí, alebo nesedí neviem, len píšem o tom, čo hovorí manuál. Keby som vedel, ako sem vkladať foto, tak vyfotím a dám do pľacu. Čo sa týka moto, tak áno, len kapánek iný model.. |
Olej podla specifikacie, ak splna specifikaciu, nieje problem. |
Re: cruelbody: aj tych 10 minut je zaujímavých, lebo je kurva rozdiel či pojde o hydrodynamicke trenie alebo trieskove obrabanie... |
A toto neviete? |
Re: tryskac: , ja si menim olej koncom jeseni, je to lepšie, nech ma motorka pekne vianoce a nie v tom smradlavom oleji benzinom pachnuci spanok. . |
Re: cruelbody: Upravené 1 krát. Naposledy upravil minomonster (04.04.2021 11:33) |
Re: cruelbody: sa tu smejem, ano, maš pravdu, ešteže nie nič horšie, napriklad sms poslat tam, ked vôbec by nemala byt poslana |
Cruelbody, ten úvod som myslel trochu žartovne, no kupodivu to prakticky sedí 0až 10w30 by som dal max. do snežného skútra s nízkootáčkovým motorom a ten nejazdí nad 30 st. |
Môžem opýtať ? |
Re: duggo: ...tiež som asi tak pred 2 rokmi pochodil...asi polský shit.....ale olej kúpený normálne cez internetový obchod....po naliatí mi začala šmýkať spojka....už som začal premýšlať nad jej výmenou, ale najprv som skúsil kúpiť ďalší "nový" olej....z iného obchodu....a problém zo spojkou prestal....takže verím, že tie oleje pančujú.... |
Re: duggo: no zaujima ma to preto lebo ked mam v manuali 10w30 a v servise povedia ze to je kokotina a kazdy je chuj co tomu veri....tak je niekde problem..Ludia z hondy su sprosti a netreba ich pocuvat...tak ma zaujima ako to vlastne je.... a ked to tu citam tak to asi neovlada nikto ..celu tu problematiku... |
Re: Merlin00: podme rozobrat co znamenaju tie cisla...30,40,50.cim vyssie tym co? |
Re: cruelbody: skusim ja. |
Re: RS955i: samozrejme toto som uz vsade cital.... vsade je to napisane uplne rovnako akoby to skopirovali z jednej stranky...odpovedz mi na 3 otazky: |
Re: cruelbody: tym vyssia odolnost proti teplote. Olejovy film na stene horuceho valca sa ...neprepali, nepretrhne. |
Re: cruelbody: to neber ako momentalnu teplotu.Ono tie oleje maju viskozitu pri beznych80°C viacmenej rovnaku. Len ta hranicna min a max sa meni.Ked lejes z plechovky olej 0W pri 0°C tak je to taka pomalsia voda.Ked pri rovnakej teplote lejes15W to je už ako med.A tie cisla za W cim vyssie tym znesu vacsie teploty/napriklad sa menej odparuju pri prehriati/ale zas kladu vacsi odpor a nezachranuju tak moc tuto planetu. |
Cruellbody pozri aj ďaľšiu stranu toho čo sem dal RS955i |
Re: RS955i: Ja mam totizto podozrenie ze to nema z teplotou vonkajsieho prostredia nic spolocne..hoci vsade pisu ze ano...podla technickeho listu sa oleje 10w30 a 10w40 lisia vyskozitou pri urcitych teplotach...tada teplota okolia je asi dalsi mytus ktory treba vyvratit.. . |
Re: cruelbody: na 3 otazky... |
ziaden mytus, vonkajsia teplota s tym ma nieco do cinenia... dalej - teplota chladiacej kvapaliny neznamena teplotu oleja... |
Re: pitaz: ta teplota je plus minus rovnaka a ked vezmeme ako priklad moje superB cko tak teplota vody okolo 90° a oleja od 90° do 105° ale..teplota oleja nikdy nezavisi od teploty vonkajsieho prostredia ale od toho jak jej slapem na krk...je jedno ci je zima ci je leto.. Ked rezem 180 po dialnici tak 105 a ked nic ta 92 ci tak dajak....takze mytus.... |
podla mna vonkajsia teplota zvysuje teplotu vsetkych dielov auta/motorky a tym aj oleja. rozdiel medzi teplotou vody a oleja moze byt (podla zataze) aj 30 st - viem z vlastnej skusenosti Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (04.04.2021 21:32) |
Re: cruelbody: |
Re: pitaz: Ja si zasa myslim ze motor si teplotu dokaze odregulovat za pomoci termostatu a ventilatora( stale vravim o vodnikoch.....vzduchacom az tak nerozumiem) plus olejovy chladic...a rozsah 30 stupnov ako tvrdis je podla mna sialene neralna hodnota.... a ak by sa rozsah teplot mal priblizovat tomu co vravis tak len nasledkom vyuzivania vykonu motora a jeho zatazenia...urcite nie vonkajsej teploty..... |
Re: OKOzMI: niesu svine len nepoznam ziadneho a urcite nieje v ziadne nasej diskusii.. ono na gugli najdes kde co...vysvetlenia zimnej hotnoty povazujem za spravne...ked 10w 30 tuhne pri minus 36..je jasne ze v Ojmjakone to nenastartujes lebo tam mas miesto oleja asfalt.... |
cruelbody - vobec nemusi odregulovat, ked je vonku moc teplo.. este raz opakujem - teplota vody nie je teplota oleja |
Re: pitaz: chapem co chces povedat..ale sam si napisal ze si dal 5 minut na bomby.... keby si nedal bomby a teplota by sa sama zvysila alebo znizila...tak to by mohlo vyvratit to co tvrdim ja...teplotu oleja si sledujem stale chodim stale rovnako a teplota oleja je stale uplne rovnaka.zima leto...teda po zahriati na pracovnu teplotu...vtedy motor kasle na rocne obdobie a teploty....ide si svoje..plus minus 90 |
chcel som tym povedat, ze samotny vodny chladic nemal silu na ochladenie oleja relativne vykonneho motora... aj kvoli tomu, ze vonku bolo moc teplo |
Re: pitaz: ja viem len za seba potvrdit ..zima leto to iste a niekedy tomu dam za usi... a davam zausi rovnako v zime a v lete... a stale idem medzi 90° a 105°... takze rozdiel vonkajsej teploty minus 10 vs plus 40 ziadny rozdiel a to je rozdiel 50 stupnov....ved si len vezmi.. vonku 40 ° teplota oleja u teba 125° tak to lahko stiahne dole ... a ci ochladzujes 125 stupnovy olej 40 alebo 20 stupnovym vzduchom..maly rozdiel ....ved skus posledovat na svojom ako sa sprava teraz ked je vonku 10 stupnov.. a za mesiac ked bude 26...neuvidis rozdiel...samozrejme ak to nebudes zhavit |
Neviem ci si pozeral na tie technicke listy co som nizsie skopiroval.....rozdiel medzi 10w30 a 10w40 je hlavne vo viskozite v celom spektre teplot..30 ma vseobecne mensiu viskozitu...posunutu v celom spektre od 2mm2/s po 10mm2/s alebo tak nejak... samozrejme viskozita je potrebna ale neplati ze cim vacsia tym lepsie....musi byt pri danej teplote idealna a takisto motor co toci 20 000 potrebuje inu viskozitu ako motor v aut co ide max 4000.takze mi vychadza ironicky ze 10w30 je vhodnejsi pri vysokych otackach lebo kladie mensi odpor...tym len chcem povedat ze problematika je tu zlozita a urcite to neni take jednoduche ze v polsku 10w30 amv grecku 10w40 a v afrike 10w60 |
Cruelbody Tvoja otázka bola :"1.Aky je rozdiel vplyvu prostredia ktore ma 20 stupnov a prostredia ktore ma 40 stupnov na chod vodou chladeneho motora co ma prevadzkovu teplotu 90 stupnov a uz tu teplotu dosiahol.....?" |
Re: tryskac: takze pri prejazde chladnym usekom..napr. tunelom ti klesne teplota oleja a nasledne tlak olejoveho cerpadla? Skus dat priklad ked jazdis rovnako a vplyvom vonkajsej teploty sa ti meni teplota oleja... Upravené 2 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:06) |
samozrejme, ze 30 kladie mensi odpor, ten olej je ovela redsi ako 50 alebo 60. preto aj do vsetkych novych aut davaju oleje s nizkym cislom - napr 20, kvoli znizeniu trenia = mensia spotreba = mensie emisie |
Re: pitaz: presne tak..fyzika a preto ma to zaujima ked stojim v zapche pri 40° alebo 20° je to jedno motor si to uchladi tak, jak potrebuje aby pracoval v optimalnom rezime.Za pomoci ventilatora a termostatu |
Re: pitaz: zo vsetkym suhlasim co pises..mam to nastudovane...len nie s tym ze to zavisi od vonkajsej teploty...rozsah teploty oleja na vykonnej moto moze byt vcelku obrovsky ale....to vsetko v dosledku toho ze jej davas za usi a nie preto ze je vonku o 20 stupnov viac.... |
mam to iste moto . manuál piše 10w30 ale nic iné ako 10w40 tam este nebolo. na odvod tepla ma vplyv aj stav chl. kvapaliny, chladica, vonkajšia teplota, a rýchlosť. stalo sa mi ze pri veľkom teple sa spúšťal ventilátor častejšie, pýtalo si to vyššiu rýchlosť. roky používam Shell advance ultra-je to dosť na pohľad riedke, ale problém nebadam..uvažujem o zmene na Repsol syntetico 4T (páci sa mi aj obal) a ked Honda - tak Repsol... |
Re: dany01: no vidis a preto ma zaujima cela problematika. Podla mna aj 10w50 by bolo ok... ja som kupis spirita a bol v nom adwance 10w40 lebo shell nema 10w30 ..ale kedze nemam rad bordel a v cbf mam motul 10w40 tak som to zjednotil na motul 10w40 hoci manualy pri oboch kazu 10w30.. chcel by som sa porozpravat pri pive z clovekom co to skusa vyvija a rozumie tomu... lebo dnesna doba je zvlastna..kazdy vie vsetko z netu hehe Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:38) |
toto nie je pravda: |
Re: pitaz: no na aute je to tak ako vravim...ale sak vsetky nove moto maju teplomer oleja...abo si kupim ten cap filler teplomer a tam budem pozorovat..prisambohu ..tak to urobim stale sa ale bavime o vodnikovi Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (04.04.2021 23:41) |
cruelbody kde som písal o meraní teploty oleja? A načo by to bolo dobré čo Ti to povie? Motor maže teplotou oleja alebo tlakom a prietokom oleja? Ty meriaš v nádrži teplotu benzínu a z toho usudzuješ koľko ho tam je? /aj to sa dá/ |
Re: tryskac: ano chcem vediet teplotu oleja lebo to je to.. o com sa tu bavime vplyv teploty vonkajsieho prostredia na teplotu oleja |
jasne, bavime sa o vodnikovi. vyskusaj to. dokonca budem tvrdit, ze aj teplota chladiacej kvapalina bude o par stupnov vyssia |
a ja že je to o tom či 10w30 vs.10w40. |
Re: tryskac: joj vobec si to nepochopil.....tvrdim ,ze to druhe cislo v oznceni motora neznamena vonkajsiu teplotu ,pretoze vplyv prostredia na vodou chladeny motor je maly...cele sa to o tom toci a Ty stale o tlaku.... |
Cruelbody:: zbytocne tu riesis blbosti. Nudis sa? Uz ti to tu viac ludi napisalo a furt si meles svoje. Druhe cislo za W znamena, ze cim vyssiel cislo, tym do vyssich teplot je. Tak v Afrike budes jazdit 10W60, u nas kludne 10W40. |
Jaj, ďalšia olejová téma (ale fakt sa dobre rozbehla) . Co dávam do motorky? Vždy som dával do motorky co predpisovať vyrobca (10w50). Na základe doladanych informácií som zistil ze niektorí ľudia používajú 10w60 (aj napriek tomu co predpisuje výrobca ho lektori používali od prvého dňa bez akýchkoľvek problemov), tak som sa ho rozhodol tento rok skusit. Nejde mi o teplotnu stabilitu ale hlavne o hluk napinaka rozvodové reťaze. Ten u KTM niekedy pri štarte zasramoce co vadí mojim citlivým ušiam a pri použití 10w60 sa to nedeje. Dostal som sa aj k informáciám vraj je motor (ktorý znie tak ci onak jak brašňa s hrkajucim naradim) tichsi. Tak skusim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (05.04.2021 10:25) |
To číslo za W znamená odolnosť voči okolitej teplote. Problematika nie je len o teplote oleja. Napríklad je to aj o teplote stien valcov po ktorých sa šúchajú piestné krúžky a tie sú aj pri vodníkovi ochladzované hlavne nasávanou zmesou (vzduchom) a vtedy už je dôležitá teplota okolia. Ak je olej xW30, olejový film nanesený na stene valca sa trhá pri nižšej vonkajšej teplote ako pri oleji xW40, pri rovnakej teplote chladiacej kvapaliny a rovnakej teplote olejovej náplne. |
Re: teplak: noo dalsi ktory zhltne vsetko..keby si cital co pisem tak by si videl ze ma zaujima jeden konkretny problem Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (05.04.2021 10:59) |
Netreba este zabudat na jednu dolezitu vec, to je degradacia oleja, zvyskami biozloziek. |
Re: johnyke: cely cas tu riesim ze teplota okolia neovplyvnuje teplotu vodou chladeneho motora kedze ten pri roznych teplotach okolia ma stale stabilnu teplotu...sledoval som to na mojom superbecku a tato teoria sa mi potvrdila..skus si precitat celu diskusiu a odpovedz mi na moje tri otazky... |
Re: RadoR6: nieee toto nechcem riesit..riezim fyzikalny problem ovplyvnovania teploty motora vonkajsou teplotou prostredia |
cruelbody - kasli uz na to superbecko, snazil som sa Ti roznymi inymi prikladmi (litrovy vykon motora, sportove auta) ukazat, ze moto je nieco ine ako bezne auto. Motocykel pri pomalej jazde nema dostatocnu kapacitu na chladenie (nizky prietok vzduchu bez naporu) |
Re: cruelbody: jaska, beriem. Ale dalo by sa to zosumarizoval aj takto. Vykašľať sa na čísla a grafy, dávať olej špecifikácie doporučený výrobcom, pripadne olej rovnakej špecifikácie s ešte lepšími vlastnosťami a meniť ho častejšie skrátenim servisného intervalu alebo raz ročne. Ten olej totiž v motore starne ci sa jazdí alebo nie. Tak ako cítim pri radeni a staršom motore u KTM ze olej je degradovany, tak isto som aj pri motore u Pajera pozoroval ze (mám výmenný interval 20tis km) pri najazdeni cca 15tis km povedzme počas 6-9 mesiacov bol ten motor hlucnejsi a mal tak nejaký nekultivovanejsi chod/odozvu.... neviem ako to popísať, skratka nebolo to ono. Keď som začal meniť olej raz ročne pri zhruba 10 tis km nájazde (+- 1-2tis km) tak ten motor znie a správa sa ako má. |
Re: RadoR6: ja sa v tom len sprtam..zaujimaju ma take veci.... a som ochotny uznat kvalitne argumenty |
Re: cruelbody: presne viem o com hovoríš. Som na tom podobne a "sprtal" som sa u auta a moto s kvalitou oleja nájazd vs vek a tiež na to má vplyv značka oleja (pri niektorých značkách ma motor hladsi chod ako pri inej tej istej specifikacie). Zaujímavá bola moja R6, ta išla na akúkoľvek značku pri akomkoľvek nájazde stále rovnako. U Harleya sa s tým sltale hrám a hľadám co bude najlepšie. Sú ľudia čo dávajú do motora, prevodovky a primárky ten istý olej, sú ľudia čo dávajú oleje rozdielne. Na jednej strane ten motor trase furt rovnako a správa sa rovnako, na druhej strane som si všimol že na rok a pol starý olej ktorý tam bol od nova po prvých 800km bola hlučnosť primarky/retaze minimálna. Po výmene oleja len v motore a do nájazdu 1600km keď sa robil pozabehovy servis a menili všetky tri oleje bola primárka tiež tichá. Po výmene oleja pri 1600 sa za určitých podmienok zvuk primárky menil, niekedy ju prakticky nebolo nepočuť a inokedy áno. Mal som teraz robený servis ale nakoľko som na tom ešte nejazdil tak uvidím aký bude prejav teraz. V každom prípade sa budem musieť pozrieť na servisne údaje a na to co a kedy tam bolo použité a podla toho sa zariadim do buducna. |
cruelbody Ešte raz pre menej chápavých. Chladiaca zmes na vodníkovi 90st. Vnútro stien valca kvôli niekoľko stovák stupňov teploty pri expanzii a pri vonkajšej teplote 35st vďaka ochladzovaniu nasávanou zmesou vymyslím si cifru 130st. Olejový film oleja 10w30 sa trhá. Olejový film oleja 10w40 je v pohode. Čo na tom nechápeš? Teplota stien valca je z 20% závislá od teploty chladiacej zmesi a z 80% je závislá od teploty nasávanej zmesi. Už chápeš? (% som si vymyslel, ale pomerovo to určite vychádza v prospech nasávanej zmesi voči teplote chladiacej zmesi a olejovej náplne) |
Re: johnyke: Teplota motora lieta aj na vodou chladenom motore. Vyrobca to dobre vie a preto to vyriesil ze napr. Modla ako Skoda SuperB ukazuje stale 90 stupnou uz od teploty 75 až po 105 stupnou. Zakaznici su potom s premiovým vozidlom nižšej strednej triedy viac spokojní, neriesia tolko vŕzganie a podobné závady |
Ty vole a čo to má spoločné s chladením vnútorných stien valcov na ktorých sa tvorí mazací olejový film, ktorých teplota je viac závislá od teploty nasávanej zmesi ako od teploty chladiaceho okruhu? |
tak ako pise sakosato. ak sa chce vediet presna teplota vody/oleja, treba napichnut diagnostiku a sledovat vystup cidla, nie to co ukazuje budik |
Johnyke:: jak sa hovori : je to marny, je to marny, je to marny... Ved motor ma konstantnu teplotu predsa. Odsledovane na vesmirnej technologii Skoda SuperB. Upravené 1 krát. Naposledy upravil teplak (05.04.2021 14:48) |
Re: sakosato: nooooo ja nevravim o teplote vody kde je budik ja vravim o teplote oleja co ukazuje cisla takze vidim presne jak sa hybe..no zas jeden co sa mu nechce citat |
Re: teplak: menia sa na balast koli lludom co nevedia argumentovat.. toto je normalna technicka tema...tak ked nemas technicky argument tak nepis...sak nechcem tak vela |
Re: johnyke: nemyslim si ze to co pises je pravda..ale aspon riadne argumentujes..Ale je to smele tvrdenie co sa da lahko zmerat ked vojdes do tunela v rozhorucenom lete a mal by si si vsimnut okamzite znizenie teploty oleja....tak to vyskusaj v lete na branisku ak mas digitalny merac teploty oleja..teraz pozeram co mas.... tak tam asi nieje digitalny ukazovatel teploty oleja... |
rovno mozes zabudnut na to, ze zbadas nejaku zmenu teploty ked vojdes do tunela |
Re: pitaz: no vidis tak si to sam potvrdil....ale po technicke stranke johnyke tvrdi ze ked motor zacne nasavat studeny vzduch zmeni sa mu teplota..comu ja neverim.....mozno by mohol skusit branisko..to je 10 minut jazdy...ale dopredu vravim .chujovina |
len som povrdil ze tymto kratkym testom to nezistis |
Re: pitaz: uvedomujes si ze ty vlastne tvrdis ze motor na Zbygniewovej motorke na severe polska pracuje pri inej teplote ako motor na Spirosovej moto na juhu grecka? |
ano, samozrejme. prave preto udavaju vyrobcovia motocyklov odporucania na typ oleja, podla vonkajsej teploty, aby to ten dany typ olej v pohode zvladol |
No, mozno to bude tym, ze predsa len vodnik nema stale rovnaku teplotu. Na starej moto mi ukazoval stupne Celzia vody. U nas mi priemerne na jar, jesen, ukazoval 83 az 95. V lete, alebo v juznych krajinach 95 az 105. V zime okrem statia na krizovatke nikdy 85 nedosiahol, ale skakal niekde od 70 do 80. Mozno sa tu vyrobca hra na zmenu viskozity pri rozdiele teploty oleja 10 stupnov, pisem mozno. A mozno naozaj teplota oleja lieta viac ako teplota vody. Chcelo by to merat teplotu oleja pocas celej sezony. |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10892 | Včera: 115419