Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
V Benzinole v Skalici maju digitalne fukanie pneumatik kde si clovek naklika tlak a kompresor natlakuje presne na pozadovanu hladinu takze clovek nemusi riesit ventil a ukazatel zaroven, co je hlavne dobre pri aute ked nemozem sledovat ci hadica sedi na ventile spravne na kolesach na druhej strane. |
Re: IvanALPHA: Lukoil na slovnatskej taky kompresor mal. Ale uz som tam nebol par rokov tak neviem ci to tak maju este. Navyse je tam teraz bordel zo stavby D4/R7 takze na moto by som tam teraz ani ist nechcel. |
Ja si pamatam taky kompresor tiez na Lukoilke ale na Panonskej. Tiez som tam ale dlho nebol. |
Serte na kompresory na cerpackach. Manometre a to aj digitalne, maju odchylku kludne aj 10%. |
Re: Merlin00: Pneu si fúkam doma v garáži za studena aj tlaky sú udávane za studena. |
Re: Merlin00: tiez ma zaujima odkial to mas ze merat teple gumy? |
Tak mne sa zdalo, ze ked fukam doma, za studena, konretne pred dvoma tyzdnami, ze zrazu na miesto 2,4Atm, mam v gumach po jazde skoro 2,9.. |
Mozno s tym vyrobca rata ze tlak stupne....gumy podla mna maju spravne vlastnosti nie pri urcitom tlaku ale v urcitom rozsahu tlakov. |
Re: Merlin00: kvoli koroňe su stk/ek teraz s trojmesacnym odkladom..si mohol pockat na lepsie pocasie. |
Gumy sa samozrejme maju fukat za studena a predpisane tlaky tomu odpovedaju. Source: manual k mojej motorke. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (28.03.2021 19:32) |
Merlin - Pri bežnej jazde je tlak v podstate irelevantny. Tým reagujem na tú nepresnost merača. |
No ano, ale ked som odzimoval moto, v pneu bol tlak okolo 1,5Atm, ale teplota okolo nuly. |
Pneumatiky sa fukaju za studena, to znamena nezohriate od jazdy. |
najlepšie riešenie je, ako píše Merlin, vlastný manometer s rozsahom do 3atm (kvoli odchýlke) |
No a tam je prave ten rozdiel, oproti autu.. |
Cely zivot fukam pneu na pumpach, desatrocia na mnohych auto/moto. Neriesim ci je zima, alebo teplo, ci je pneu tepla alebo studena. Samozrejme dbam, aby som mal pneu vzdy spravne nahustene, ale v podmienkach, ktore mi ponukaju bezne cerpacky pocas celeho roka. |
Re: Merlin00: ano, len si treba ujasnit, ze za studena znamena NEZOHRIATA OD JAZDY, V TEPLOTE PROSTREDIA 20°C. Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (29.03.2021 12:40) |
Re: boombastic: zmenil by sa ti tak, ze by ti stale svietili senzory v aute, ze mas nizky tlak. Nakolko, ako som pisal vyssie, vzdy ked som sa riadil "pistolou" s nanometrom, tak skutocny tlak bol vyrazne mensi. |
Re: boombastic: noo keby si velmi nadhustil prednu gumu..tak by si sa vyjebal lebo by si neubrzdil a siel by si do smyku... |
Ked uz niekto aj to auto spomenul, tak moj navod k autu mysli aj na specialistov ako Merlin a explicitne tam dopisali odstavec, ze "Tlak vzdy kontrolujte na studenych pneumatikach. Ak su pneumatiky zohriate, je tlak vyssi - neznizujte ho." A tiez, riesite tu 0 a 20 stupnov. Ale dobre zahriata pneu na cestnej motorke je 60+ a moze kludne mat aj 100. Keby si ju pri tej teplote nafukal na odporucany tlak tak ked vychladne snad aj uplne splasne. Na okruhoch je to este viac (100 - 120 vpredu, vzadu este viac). |
povedal by som, že čerpačke - kompresoru s automatickým tlakovaním by sa "pedanti" mali mali zďaleka vyhnúť a ostatný používať obmedzene, pokiaľ to chcete používať po "jánošikovsky" |
Re: NIDECKER93: Re: cruelbody: nic take za tie desatrocia neudialo. riadim sa podla manometrov, ktore su na pumpovych fukaroch...preto sa pytam, ci je chyba fukat pneu na pumpe a riadit sa podla ich manometrov...ja to robim roky a nikdy som nespozoroval problem, pytam sa, co by sa zmenilo keby som si meral tlak kalibrovanym tlakomerom...aka kvalita by sa prejavila? ma vyznam nosit vlastny manometer a pouzivat ho? alebo su to len take detailisticke kecy, ked uz inak nie je o com.... |
A keď fúkam kolesá na aute, tak vždy poprosím obsluhu pumpy aby si počas fúkania sadli štyria 80kg do auta a ešte do kufra naložím 60kg lupienkov. |
Re: boombastic: su to detailisticke kecy ak sa bavime o 0,5+- v beznej premavke |
Re: boombastic: klidek ja len vravim ze v hranicnych situaciach sa Ti zly tlak v pneu moze vypomstit.Za taku situaciu mozme povazovat prudke brzdenie prednou kde velky tlak v pneu sposobi ze pneu sa nesplasti a nebude tam ta velkost trecej plochy a ides na papulu..neviem ako jednoduhsie by som Ti to.... |
tiez neriesim presnost tlaku. idem na to co m ukazuje na pumpe. tie odchylky ta guma zvladne aj so zavretymi ocami. a taktiez neverim ziadnemu meracu lebo ked mam jeden na pumpe, ked mam jeden digitalny a jeden analogovy, tak dostanem tri rozne udaje. takze nejaka pedancia na presny tlak mi pride absolutne irelevantna. pokial clovek nejazid okruh a profesionalne, samozrejme. |
Očúvaj ty 35 ročný geriatrik, pokiaľ nie je rozdiel na meradlách +- 0,4 atm, tak je to v poriadku, ale: potrebujem mať v predu 2,0 atm a jeden ukáže 1,8 a druhý 2,2 tak teraz, ktorá je spávna hodnota? |
Re: krampus: kup tri merace a spriemeruj |
Re: NIDECKER93: Tak mas na hovno senzory. Mne senzory koresponduju s tym na aky tlak nafukam gumy podla manometra na pumpe... |
na pumpach maju vselico, to som si uz tiez overil. Kupil som si pred rokmi kompresor, mam aj rucny barometer, hodnoty mi sedia na obidvoch rovnako, plus minus to aj sedi s tym, co ukazuje display na BMW (ten zvykne ukazovat o cca 0.1 menej ako nameriam ja). Benzinkam sa radsej pri tlakovani vyhybam. |
Re: matus: tlakovani, nie tankovani |
A čo keď si kúpim tlakomer v Blave a meriam tlaky na Štrbskom plese? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153026 | Včera: 195643