Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
E10 je proste pre starsie motorky a auta nevhodny. Video: Prečo sa BENZÍN E10 mení na AGRESÍVNE SVINSTVO? NEMAJTE HO V NÁDRŽI DLHO * TOPSPEED.sk ARÉNA |
a preto ho tankujem len do HD, lebo ten je, naopak, podla mojich informacii, na to stavany. |
Zatial som nevidel predmetne video, pozriem vecer. |
Raptor. V USA je podiel biozlozky standartne vyssi ako u nas. A preto tomu maju prisposobene motory. |
vidicon fakt? To som nevedel a teda aky je standardny podiel biozlozky v USA? |
Re: raptor: Citujem niektoré preklady článkov z roku 2019......mimochodom v USA teraz presadzujú E15. Benzín E10 tam používajú od 1996 a teda sú na tento benzín aj nastavené aj všetky motory od 1996 HD, ford mustang atd |
Raptor. O co ti ide? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (08.02.2021 16:00) |
Super ze zachranujeme planetu pestovanim kukurice na biozlozku paliv! |
vidicon - co si konkavny? klud a nohy v teple. O nic mi neslo, normalne som sa pytal. |
Jednu vec asi sa nesmeli opytat, preco sa v nasej kolonii, nepredava E85. |
Re: Merlin00: Lebo by tolku záchranu táto planéta neustala... |
Ale ved nejde o to, ze cely svet posiaty kukuricou, to sa da robit a z dreva, ten lieh.. |
Re: Merlin00: ...z dreva. |
Borci, takze ked som dal do Vstroma 2009 plnu nadrz v novembri a planujem ho startnut az v marci - aprili, tak radsej ani nestartovat a vypustat nadrz, ci ako? Pytam sa vazne, nechem si nieco odpalit, co bude treba menit |
Re: SimsonRiderS51: Ja preštartujem raz za mesiac a nechám bežať striekačku aj karbec, aby prepláchlo palivový systém . Nemyslím, že je to najlepšia metóda, ale nechce sa mi to celé na jar rozoberať a preplachovať. Nechám to bežať 10-15minút, prebehnem trochu do otáčok , zhasnem a hotovo. Za mesiac idem zas a nemusím na jar vyškrabávať ten vyjebany glej.... |
Re: joker9: to vlastne preplachujes rovnakostarym palivom? |
Nie som bohatý, ale snažil som sa vždy robiť pre svoje motory len to naj. Do moto tankujem výlučne prémiový benzin. Na zimu pridám stabilizátor paliva a do jari nechavam stát. |
Re: SimsonRiderS51: ja by som pre pokoj v dusi vytiahol ten natankovany, ak je to E10 a naplnil nadrz premiovym palivom a trosku ju nastartoval, nech tu “kvalitu” spotrebuje. |
RadoR6 - s tým benzínom úplne presne. |
Napísal som ako to robím ja a nikoho tým nepresvedčujem že je to tak správne, ani na to nikoho nenahováram...... |
Re: raptor: katalyzátoru olej nejak zasadne neublizi a v spomenutom pomere vôbec ,olej v nafte spôsobí karbon na tryskach co comonrailove moc neznasaju... |
Katalyzátoru je olej skoro ukradnutý, no DPF sadze z oleja vôbec netešia. |
Re: SimsonRiderS51: neblazni, nic neries. Na jar to vyjazdi a natankuj dve tri nadrze toho lepsieho aditivovaneho cistiaceho pre klud duse. |
Re: SimsonRiderS51: každý mesiac nalejem čerstvý a preštartujem, zbytok vycucnem a nalejem žene do auta pretože od júlového benzínu nevrčala 5 mesiacov a nešla pol hodinu naštartovať až potom ma napadlo pridať, asi zalepilo vstrekovač |
Re: raptor: so znižovaním obsahu siry sa úmerne znizovana mazivost nafty. Ale to je na dlhsie vysvetlenie. Tu to nebudem rozpisovat. Nechce sa mi aj koli tomu lebo tak ako aplikácia oleja do nafty ma veľa priaznivcov, tak ma aj veľa odporcov (zaujímavé je ze v ofenzíve sú tí čo to nikdy neskusili). |
RadoR6 - ja som neni v ofenzive ani v defenzive. Diesel uz do nicoho netankujem ale zaujalo ma co si napisal tak sa pytam preco, to je vsetko. Moja posledna nafta bola B6 Variant 2.0 TDI fabricky bez katalyzatora teda priame skusenosti nemam ale ostatni koncernovi ludkovia mi v istej rovine tak trochu aj zavideli nakolko oni riesili aj to co ma vplyv na zivotnost katalyzatora. Ak si dobre pamatam tak bol tam jeden ktoremu odjebalo kat koli tomu ze mu cez turbo zrejme dlhsie tahalo motorovy olej. Ale zas asi ten pomer bol vyrazne vyssi ako pises ty. |
Re: raptor: nepleties si katalizator a filter pevnych castic? |
Re: raptor: v pohode, ja som ta z nicoho nevinil. Tym ze som to nechcel rozpisovat som chcel zabranit aby sa tu do mna niekto navazal. Mam s tym pozitivnu skusenost pocas 103tis km, za ten cas by to sposobilo vela skody. Emisne kontroly len preleti, ak by foslo k poskodeniu niecoho tak by to bolo vidiet na emisiach. Samozrejme clovek musi vediet co tam dava. Do aut bez DPF moze ist kludne Jaso FB (mineral), do aut s DPF Jaso FC (polosyntetika). Jaso FD (syntetika) je nevhodny. Na nete je toho popisaneho vela. |
RS955i - nie viem co je KAT aj co je DPF. O DPF sa bavit vobec nemusime, myslel som katalyzator. |
to s tym olejom v nafte ma celkom zaujíma, preto sa spytam ešte raz: pišeš nasledovné: Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (10.02.2021 11:47) |
Re: raptor: prepac vyslovenu pochybnost,ale doteraz zijem v tom ze v eu sa oxidacne kat pouzivaju aspon 2o rokov.Skusal som googlit,ale asi neviem polozit spravnu otazku,vsade na mna vyskakujú katalyzátory. |
Tiez by som bol rad, keby sa mi rekuperacia dpf zapinala menej. Zapina sa skoro po, alebo teda pri kazdej tretej, stvrtej jazde. Jazdy su skoro vzdy viac ako 20-30 km, ked sa vozim mimo dialnic jazdy, jazdy cez 100 km, tak aj tak sa mi niekedy zapne, Ked to vypalim na dialnici, opat vydrzi max 200 km. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (10.02.2021 12:12) |
oxidačný katalizator je tesne pred PDF-kom, respektíve su spojené.V nom sa dosiahne vysoka teplota, nasledne s v DPF vypalujú sadze. |
Re: dany01: DPF filter mam. Auto nie je staré, je to krátke Pajero r.v. 2011 s 3.2L motorom. Myslel som to tak ze som s pridávaním oleja začal keď malo asi pol roka a cca 10tis km. Teraz pri 113tis km, takže som to tam dával posledné 8 a pol roka a 103tis km a za té nájazd nemá DPF ani katalyzátor žiadny problem. |
Nuz ale mne auto za studena neklepoce, ten motor je šepot kvëtin. Touareg. |
Re: duggo: keď ti neklepoce a si spokojný tak neries (aj keď na zlepšenie mazania palivového čerpadla a vstrekovacov by si to auto nestazovalo). Ja viem ze mam v aute motor ktorý je koncepcne 20 rokov starý, tiež tam mam voľbu 4kolky a uzávierok diferencialov, nie sú tam žiadne Haldex spojky, je to koncepcia stará 30 rokov ale tak to dobra ze za ten cas na tom nepotrebovali nic menit. Takže nič nekupuj, bude viac oleja pre nás prevádzkovateľov traktorov . |
ak by DPF nebolo pri tých km ok, vtedy by znamenalo ze je problém. tie km sú na ten motor len zábeh. auto super - este kvalitne auto , aj ked uz tieto nemali rám-ak si dobre pamätám. |
Re: dany01: Mitsubishi vraví že aj keď nemá komplet rám, tak ma nejaký čiastočný rám koli vystuzeniu vstavaný do unibody. O oleji do nafty stačí poguglit. Bude tam dosť odporcov co budu mat kopec múdrych reči ale v skutočnosti to nikdy neskúsil, nájdeš články a štúdie ako je to neefektívne, nájdeš články v ktorých sa pise ako sa proti tomu výrobcovia áut stávajú a tiež nájdeš množstvo ľudí ktorí to robia dlhšie ako ja, robiť to budú a vidia pozitivny vplyv. Dodnes som nečítal o jednom jedinom človeku ktorému by to niečo poškodilo. Alebo by to ľudia tajili ze verili nejakej čiernej mágii s 2T olejom a teraz sa hanbia ísť na svetlo ze boli blbí? Určite by sa našli ľudia ktorí by ďalších chceli varovať. "Vraj" olej v nafte dobre nehodí a potom zakarbonovava zvnútra motor. Keď som mal pri približne 75 tis km (to som olej pridával cca 65tis km) cistene sanie tak mi to mechanik nafotil. Zanesenost bola niečo okolo 20%. Olej dobre nehodí? Ja si myslím že to horelo veľmi dobre. Neviem a nechcem vedieť ako sa sem dávajú fotky, posli mi mail a rad ti ich preposlem. |
A preco ten olej do nafty? Kvoli mrznutiu? Premiova nafta nema problem pri -25, tak naco? |
vidicon - vyssie to bolo napisane, koli zlepseniu mazacej schopnosti nafty kedze okrem paliva sluzi aj ako mazivo |
zaujimava hypoteza s tou naftou a olejom, ak som to spravne vycital, tak to nic nestoji a podla niektorych je prinos vysoky. tak sa pytam, ak je to teda take lacne s tak blahymi ucinkami, preco to uz dodavatelia PHM nepridavaju hned do paliv? nedovoluje im to legislativa, emisne normy, alebo co im brani to urobit? mozno to uz v nafte je. |
poslal som Ti správu. daj nejaký link, ked mas overenú stranku..... |
Re: KAJL: ked si to zratas tak co 3 000 km ten traktor vyblije po svete liter oleja... |
Je niekde zoznam, ktoré palivá sa dajú stále kúpiť ako E5? |
Shell aj slovnaft aj omw maju na kazdej pumpe aj E5, je to ale vzdy to premiove palivo 100 we turbo giga mega 3AAA power teflon free 0%BPA Bio vegan spaldovy benzin. |
slovnaft 100 je najlepsi benzin aky sa da u nas bezne na pumpe kupit. |
Re: pitaz: cca rok dozadu som vždy tankoval prémiovu naftu na Shell, Slovnaft a pred dlhšou odstavkou naftu z OMV keďže Max Motion bola čistá nafta. Teraz majú už tiež prídavky na záchranu Zeme takže u nás sú takí istí ako zvysok. Upravené 2 krát. Naposledy upravil RadoR6 (18.02.2021 23:35) |
Re: RadoR6: ked som pri vymene oleja na dvore do travniku vylial svojou gramblavostou cca 0,05l oleja,no povedzme hodne nespisovne som to okomentoval... |
auto.pravda.sk/doprava/clanok/534479-vsetko-o-benzine-e... |
Re: pitaz: Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (19.02.2021 23:05) |
Re: Pirrates: narozdiel od trolejbusu sa pri spaľovacich motoroch z nadrze odcerpava palivo,a vznikne podtlak,ktory eliminuje atmosfericky vzduch so svojou prirodzenou vlhkostou... |
dany01 - a co to znamena? ze teda je alebo nie je ta 100vka slovnaft naj? |
Re: dany01: na nete sa tých info da nájsť dosť. Dostal si emailom fotky? Len ze si nedal vediet. |
Re: RS955i: u motorkovyvh malickych nadrziach to nema ziaden vyznam iba ak u setrilkov ktori netankuju pri prichode ale pri odchode v plnej nadrzi nieje sanca na vytvaranie vody |
Re: Pirrates: neviem presne ale tusim iba OMW malo standart a nariadenie o pravidelne cistenie nadrzi. |
100 oktan by som sa nebal ani jedného zo značkových púmp-Slovnaft, Omv, Shell, ani českých refineriek, je to jedno. podstatne je ze tam nieje etanol ale ETBE, ktoré neviaže-neobsahuje vodu , a nezgrcne sa po nejakej dobe-aj tak do 100 dávam VIF na zimu, ale budem dávať pravidelnejsie.ETBE robia v rovnakej fabrike ako etanol, v Hlohovci tiež z kukurice-repky ,ale iná technológia. síce som odtiaľ asi 6 rokov preč ale tam moc nieje co meniť. teraz je skôr výhoda ze sa predáva viac- viac uvedomelých ľudí, co sa neodvážia E10 použiť, tym pádom sa zásoby v tankoch skôr otočia. |
Inak benzinu sa bat netreba, obavam sa, ze je mozne, ze budeme riesit raz, kde vobec natankovat, cokolvek, co rozhybe motor. |
info: |
Napsal jsem panu Ing. Třebickému. Vedoucí úseku kontroly paliv a maziv. Asi největší kapacita v ČR na paliva. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (21.02.2021 8:37) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 155474 | Včera: 172609