Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Speed Triple 1050 - problemy so startovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSpeed Triple 1050 - problemy so startovanim - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.07.2020 19:49

Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Ahoj!

Tusite nekdo co muze spusobovat tenhle problem?
Motorka je Triumph Speed Triple 1050 rok 2005

Video demonstrace
[
Video: www.youtube.com/watch?v=y9S16Wjhqgs ]

Popis problemu:
- nekdy motorka nastartuje bez problemu
- nekdy nastartuje, ale ma nizke otacky, kolem 1000rpm, po par sekundach chcipne
kdyz pak skusim startovat okamzite znovu, tak nastartuje jak ma (otacky kolem 2000) a vse je bez problemu
- nekdy nejde a nejde a nejde nastartovat. starter toci, slyset ze baterie ma silu, protaci se starter, ale vypada to jakoby ta motorka nemela iskru nebo palivo.

Starty kdy to nastartuje a chcipne mi pripadaj jako kdyz na stare motorce nedate sytic..nejak to nastartuje, ale ma to pak nizke otacky a chcipne to. Slysel sem, ze tyhle bajky misto sytice maj nejakou soucastku, ktera ovlada volnobezne otacky (idle valve? stepper motor?) vubec netusim.
Svicky jsou nove - a delalo to i se staryma. Baterie taky nova, a delalo to i se starou.

Mate prosim nekto naky tip kudy se vydat dal? Jak bych moh odskouset jestli to ma isrku? Jestli fungujou civky? Jestli to dostava palivo?

Diky moc za rady!


07.07.2020 20:50

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nepoznam tuto moto, ale dam ti par rad.
Ak ta moto, ked normalne nastartuje, ide normalne, nevynechava, nestraca vykon, nerobi psie kusy, tak overenim, ci dava iskru, overis, ze dava iskru. Tlakomerom zapojenym, medzi ragulator tlaku a vstreky, overis, ze cerpadlo dava tlak, vybratim vstreku z diery a kukanim na hmlu, ktoru robi vstrekovac, overis ze vstrekovac-e funguju.
Ci funguje TPS, alebo bypass solenoid, alebo servo idle ventilu, vies, ked ti nehlasi poruchu RJ, vies tiez.
Ja by som sa zameral skor na take tie radosti, ako zahnite puzdro poistiek, alebo zoxidovane hlinikove poistkove noze v drziakoch poistiek, dalej na konektory, ci niesu niekde povytiahnute, alebo zahnite a to najma, lebo ak nahodou mas odpadnutu cievku pod spinackou, ktora kontroluje RF cip v kluci, alebo nejak podobna prasacina, ktora sa stava. Chyba nieje diagnostikovana, lebo sa nezapisuje.
Predpokladam, ze mas moto po diagnostike, ktora nic zvlastne, alebo nejaku chybu neukazala.
Tomu by nasvedcovalo, ze vsetko sice funguje, ale imobilizer imobilizuje..
Takze to je moj odhad.

U BMW sa stavalo, ze ked sa lucil hallsenzor, tak moto raz nastartovala, potom zas nie. ale obvykle pocas jazdy prestala vstrekovat a zastavila sa. Potom po chvili, zas isla nastartovat a isla dalej, alebo uz nesla vobec.
Diagnostika ale zaryto mlcala, nakolko chyba sa nemala ako nacitat.
Startovanim motora, teda tocenim startera, riadiaca jednotka, pri nefunkcnom hallsenzore nevedela, ze sa motor otaca, takze nestriekala, neiskrila, nevidela na to dovod, lebo si celkom logicky RJ myslela, ze motor sa netoci. Cerpadlo sa po zapnuti klucika sice zaplo, na malu chvilku, ale pocas tocenia motora starterom, sa uz opat nespustilo, lenze dobre cerpadlo moc pocut nieje a pri toceni starterom je dost rachotu a jedine prilozenim ucha na na nadrz, pocas tocenia, sa da odhalit, tento problem, ze cerpadlo nefrci.





07.07.2020 22:33

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

1richi1
 Turista 

Ikona

Vyzera to na problem s krokovym motorcekom ,ktory nataca klapky nasavania . Ja mam Tigra 800vku a presne takto sa to sprava ked je znecisteny . Motorcek s celym mechanizmom je umiestneny pod nadrzou a vzduchovym filtrom , treba to cele vycistit.. Ja mam diagnostiku cez appku v telefone a da sa cez nu aj hybat s tym motorcekom a je tam vidno aj hodnoty napatia ake maju byt v spodnej a hornej uvrati motorceka , na boku je snimac ktory robi napatovu spatnu vazbu natocenia klapkek . Staci to vzdy ked cistis ci menis vzduchovy filter vycistit a mas pokoj.


08.07.2020 15:31

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

Foxhound
 Turista 

Ikona

Okrem toho co pise 1richi1 skus este urobit adaptacny cyklus (da sa pomocou tune ecu; pri niektorych modeloch to ide aj tak, ze nastartujes, nechytas sa plynu, po zohriati ked zopne ventilator odstopujes 12 min a hotovo). Potom je tu este znama choroba speedu 1050 a aj tigra kable k starteru, napr: stoltecmoto.com/shop/triumph/speed-triple...


23.11.2020 21:10

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Ahojte. Diky za rady. Dlhsia odmlka, no konecne mam nejaky progress.
12 minutovy adaptacny cyklus som skusil, dobra rada, dik, no zial nepomohlo.
Rovnako reset krokoveho motorceka nepomohol.

Kazdopadne 1richi1 vyzera ze bol blizko.


Video: youtu.be/F5FYgWL9wY8

Ked mrknete na video vyssie na moju pravu ruku tesne pred tym ako to chytne - to je start po jazde za tepla.

Uvedomil som si ze ked z motorky brutalne citit benzin, ale nejde nastartovat a dava aj iskru, tak uz ostava iba vzduch. Pootocenie plynu potiahne lanko. To pootvori skrtiace klapky a da motorke viacej vzduchu.

Tak som skusil vymenit vyfuk a namiesto tohto kratkeho tam dal seriove (dva velke pod sedlom s katalyzatormi).

Motorka zrazu startuje citelne lepsie (aj ked je to tazke teraz testovat kedze uz mrzne).

Moja otazka teda je:
Myslite si, ze aftermarket kratky vyfuk namiesto 2 velkych vyfukom pod sedadlom v kombinacii so seriovym filtrom moze sposobit ze sa rozhodi bohatost zmesi alebo nejaky iny efekt ktory vyfuk na motor ma mat az do takej miery, ze ta motorka ma problem so startovanim???? :-@ :-@ :-@

Teraz ked premyslam tak ta motorka mala vzdy aj akusi vacsiu spotrebu nez by mala mat. Mohlo by to znamenat ze som mal prilis bohatu zmes a preto to neslo. A to ze so seriovym vyfukom to ide nie je nahoda ale realna pricina?

(este mala poznamka - ECU v tejto motorke podla chalanov na triumph klube ma problem, ze stale aj za studena aj za tepla startuje na prilis bohatu zmes a nevie kompenzovat situaciu kedy uz motor bol nastartovany a startnut ho s chudobnejsou zmesou...)

Som z toho jelen, diky za rady!


24.11.2020 6:38

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Asi to nebude typ odpovede ktoru by si chcel pocut/citat ale nepremyslal si o tom to proste dat do origo servisu zeby sa na to nejaki triumfaci pozreli? viem ze su rozne dovody preco si robia ludia servis sami..dobry pocit...setrenie penazi...prijemne straveny cas...fajn pocit za vyriesenie problemu atd...ale ked si poskusal rozne veci a kadejak to blbne nechces to nechat niekomu kto sa v tom fakt vyzna? :-) ci uz triumph servis alebo nejaky skuseny servisak niekde v okoli? :-) to nie v zlom zeby som vyryval len proste ked som to tak precital bol to moj prvy pocit... :-}


24.11.2020 7:50

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

ano, može to byt výfukom.. mal som na Speede originálne príslušenstvo Arrow, naladenú palivovú mapu na brzde, a motorka mala aj tak mierne horšie štarty, ako s origo výfukmí, a tiež bol cítiť benzín viac.. spotrebu som neriešil, táto motorka nie je o spotrebe >:-)


24.11.2020 18:06

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Nozdormu: chapem chapem, ono akoze nevravis zle co vravis. Ono uz to u dvoch sikovnych mechanikov (zatial mam dobre skusenosti s nimi) aj bolo ale na nic neprisli. Bolo by fajn zistit kto ma kde ake skusenosti na slovensku s triumphom s tym kam to vobec odniest. Premyslal som nad triumphom v BA no oni su tam relativne chvilu, ktovie ake skusenosti budu mat s takouto 15 rocnou motorkou no ale za skusku by to mozno slo.

demmoo: dik za odpoved! to rad pocujem. aj ked teda nerad. ale aj rad :-))) poznam iba jedneho dalsieho clvoeka co ma triumpha, i ked je to street triple. ma tam akrapovice. a podla jehoí vlasntych slov na benzinke si niekedy da o 20 minut dlhsiu pauzu ako chcel lebo sa jeho motorka za tepla niekedy rozhodne nenastartovat...tak som si myslel ze anomalia, no ale mozno nakoniec ani az tak nie? och...
spotreba by ani mna nehnevala kvoli spotrebe ako takej (teda kvoli peniazom)...skor to zmienujem ako mozny priznak nejakeho problemu. Ak by mi niekto povedal ze to pri kludnej predpisovej jazde ma zrat 7,8L na 100km a ze je to OK tak sa budem volzit dalej :-)))


24.11.2020 20:20

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Re: demmoo: Re: demmoo: vedel by si prosim trosku detailnejsie popisat ako presne sa ta moto spravala? horsie starty boli ze startovala dlhsie? ..mne sa obcas stane aj take, ze sa ta zems akoby pokusi odpalit ale neodali....pak este chvilu skusa startovat, a pak nastartuje. neco take? dik!


25.11.2020 0:31

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

opytaj sa Tamiky co dokaze vymena serioveho vyfuku za kdejaku haraburdu ked nieje chyba v privode ta je vzdy chyba vo vyvode rozpadnute prepazky v tlmici vedia narobit peknu galibu zhod vyfuk uplne co to bude robit

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (25.11.2020 0:34)


25.11.2020 7:50

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

MrBike: no, motorku som predal pred takmer dvoma rokmi, tak si úplne nepamatám, ale mám pocit, že štartovala strašne dlho.. v porovnaní s inými motorkami som mal pocit, že musí pretočiť motorom o 2-3 otáčky viac, aby chytila.. a občas sa stalo, že nechytila vôbec.. takže som musel pustiť štartér, nechať ju sekundu dve a znova štartovať.. potom už bez zaváhania..

7,8 je určite abnormál, ja som teda na tej motorke jazdil daleko nad limity MPR, a takto nežrala (na okruhu ano, aj viac). V premávke išla do tých 7 litrov, ale hovorím, plyn bol dráždený celkom výrazne.. pri predpisovej jazde som sa hýbal niekde okolo 5 litrov podľa palubného počítača..


26.11.2020 11:53

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

dancodaniel
 Čoprák 

Skús upresniť či tie problémové štarty sú len za studena, len za tepla, alebo ajaj.
Žial si myslím že v domácich podmienkach problém neodstrániš. Mal by som ešte otázku koľko ma najazdene a kedy bol robený veľký servis, čiže aj nastavene ventile a aj čistenie poprípade synchronizácia škrtiacich klapiek. Diagnostika je dobrý pomocník, ale nie je všemohúca, každú chybu neodhalí to som sa už poučil a diagnostiku elektroniky robím aj osciloskopom...

Ak odstrániš chybu podel sa o skúsenosť, zaujímalo by ma v čom bol problém. A ak by sa ti to nepodarilo opraviť, tak ti už iba poradím eliminovať štarty, takže naštartuj doma a vypni až keď prídeš domov ;-)


26.11.2020 12:02

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

dancodaniel
 Čoprák 

Všimol som si že ti naštartovala až po pridaní plynu. Skús pri testovaní po neúspešnom štarte tiež mierne pridáte plyn a daj info či je to lepšie.


26.11.2020 12:13

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

mozno to vidim zle, ale podla mna vplyv vyfuku na motor prichadza na scenu az ked sa od motora vyzaduje vykon. pri startovani a na volnobehu by malo byt jedno aka koncovka tam je...


26.11.2020 13:06

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

Ked sa pripcha vyfuk napriklad utrhnutou prepazkou v tlmici tak to problem je ked myslis ze nie tak si ho zapchaj zemiakom a skus nastartovat


26.11.2020 14:42

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

skusil som to. zapchal som v mojom pripade obe koncovky zemiakom.

v prvom pokuse motor normalne chytil, kratko isiel na volnobeh a zhasol.

v druhom pokuse som hned po nastartovani pridal plyn a oba zemiaky z oboch koncoviek vyleteli.

Dôvod úpravy: V OBOCH POKUSOCH SOM TEDA NASTARTOVAL MOTORKU S PRIPCHATYMI LAUFMI...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (26.11.2020 14:44)


28.03.2021 11:49

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Update: problem ciastocne vyrieseny. :-}

V motorke bola predoslym majitelom nahrata ina palivova mapa nez mala byt. Po nahrani seeriovej palivovej mapy a vymene vyfukov naspat za originalne, su studene starty vporiadku. Motorka aj dnes, po 4 mesiacoch zimneho spanku chytila za studena do par sekund. Prestala robit aj stav kedy nastartuje a o cvilku zdochne pre nizke otacky. Toto muselo taktiez byt sposobene nespravnou mapou lebo po nahrani novej mapy toto spravanie zmizlo.

Problem co stale pretrvava - to su teple starty. :-(((((( [zle]

Stava sa to nahodne. Prides na benzinku, vypnes motor. Chces odist z benzinky, ides startovat - a hras lotto. Niekedy to startne na brnk do stvrt sekundy. Inokedy tam mozes tocit starter aj 10 minut ako idiot a nejde sa nikam.

Mozne riesenia problemu ktore prave skusam:

1. Vymena hrdzavych cievok a sviecok:
Podla rad co som dostal aj na inych forach idem menit vsetky 3 induckne cievky a gumene tesnenia co su hore na veku motora. (Tieto Speed Triple mali problem s tesnenim indukcnych cievok a pustali ku svieckam vlhkost a vodu, co sposobilo ze cievky aj sviecky extremne hrdzaveju. Vzhladom k tej hrzdi idem skusit este raz vymenit sviecky.

Takto vyzerali cievky ked som ich vybral:
Pozri obrázok
Pozri obrázok

A takto vyzeraju po vybrati sviecky po 11 mesiacoch od nova a dokopy 700 kilometroch jazdy:
To vyzera ako by som ich vylovil z titanicu a nie z motorky :-@
Pozri obrázok


2. Podtlak v nadrzi:
Odvetranie nadrze ma prepadovu hadicku s ventilom, ktory sa vraj lubi upchavat a v nadrzi je pak vakuum, ktore teoreticky moze palivovemu cerpadlu ztazit privod paliva. Tak uz aspon viem, preco mi moja nadrz zasyci ako by sa nadychla vzdy ked ju na benzinke otvorim...

3. Zaroven som na ofocialnom Triumph fore dostal radu, ze si mam na to zvyknut lebo je to vraj normalne. :-(((((( Neschopnostou startnut za tepla vraj trpi vela majitelov 2005-2007 Speed Triplov. A vraj aj niektori majitelia ducati? (jedna pani povedala? Su tu taki?)

Aka je moja rada zatial pre kazdeho co si chce kupit starsi lacnejsi Triumph????

KUPTE SI PROSIM STARSIU LACEJSIU HONDU [ciel] [ciel] [ciel]


28.03.2021 13:15

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MrBike.pozri ventily a nedavaj hlupe rady,,,,nic v zlom,,,,,,


28.03.2021 15:16

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

MrBike
 Kávičkár 

Re: VORman: ventily boli skontrolovane a zial su vporiadku, takze problem bude inde :-(


29.03.2021 4:22

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

honda
 Turista 

mozno je chyba toto

text dole je sice na apriliu ale rovnaky problem ma aj triumph
www.ebay.com/itm/Triumph-1050-Tiger-Starter-Upgrade-Kit...

je to talianska moto takze elektrika
The reasons for slow and difficult starting issues are many

A) the OEM loom actually has tinned brass solenoid/starter terminals (brass flows only 26% of the current that copper flows)

B) it also has steel battery terminals (steel flows only 10% of the current that copper flows)

C) the OEM loom uses a generic grade of wire which is prone to oxidation along its length (not just on the ends where you might see the corrosion)

D) the wire diameter is borderline as to whether it can flow the required current

E) the wire is usually a cheap grade of copper and it is a low strand count which limits the energy transfer

All of the above creates chokepoints along the circuit path that can cause a good portion of the required current to be changed to heat resulting in the starter receiving far less current than it requested

The under-engineered circuits can have dramatic voltage drops in just a few years resulting in hard starting, reduced battery/starter/solenoid life and fouled spark plugs.

We have been making and selling a version of this starting circuit upgrade since 2002

toto prelozit google
Důvodů pro pomalé a obtížné počáteční problémy je mnoho

A) kable maji ve skutečnosti pocínované mosazné solenoidové / startovací svorky (mosaz protéká pouze 26% proudu, kterým protéká měď)

B) má také ocelové svorky baterie (ocel protéká pouze 10% proudu, který protéká měď)

C) aprilia používá obecný druh drátu, který je po své délce náchylný k oxidaci (nejen na koncích, kde byste mohli vidět korozi)

D) průměr drátu je nedostatecny takze ledva nim může protékat požadovaný proud

E) drát je obvykle levný druh mědi a je to nízký počet vláken, který omezuje přenos energie

Všechny výše uvedené vytváří chokepointy podél cesty obvodu, což může způsobit, že velká část požadovaného proudu bude změněna na teplo, což má za následek, že startér bude přijímat mnohem menší proud, než požaduje

Nedokončené obvody mohou mít za několik let dramatický pokles napětí, což má za následek tvrdé spuštění, sníženou životnost baterie / startéru / solenoidu a znečištěné zapalovací svíčky.

Vyrábíme a prodáváme verzi této upgradu počátečního okruhu od roku 2002


29.03.2021 7:40

Re: Speed Triple 1050 - problemy so startovanim

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Keby to bolo kablami, tak by si to nerozstocil ani za studena s hustym olejom.

Pokial je to vlastnost a nie porucha, tak by som skusil nejako ojebabrat snimac teploty vody. Kup nahradny a ked je motorka zohriata, tak pri vypnutom kluci odpoj kabel od snimaca teploty vody, z vrecka vyber nahradny, pripoj ho, zapni kluc a skus nastartovat. Len potom neviem ako pripojis naspat povodny, aby ti te neslo furt na bohatu zmes. Pripadne skus zistit, ci to niekto uz neskusal ladit pridanim rezistora (bud do serie alebo paralelne) k tomu snimacu teploty.

Alebo pozri, ci sa na tvojej skrtiacej klapke da doladit vzduch na volnobehu.

Tiez pozri do airboxu, ci nejaky kutil tam nedal "sportovy" vzduchovy filter.

Este by sa to mozno dalo ojekabatit posunutim TPS. No neda sa to len tak od oka, musis vediet pouzivat voltmeter a musis vediet co robis a co sa snazis dosiahnut. Ale je velmi pravdepodobne, ze po niekolkych startoch by si to pocitac skalibroval nanovo a bol by si tam kde predtym.

Pokial vies nastavit volnobeh alebo teda doraz skrtiacej klapky, tak by som sa skusil pohrat aj s tym.

K tym indukcnym cievkam. Pokial funguju, tak by som ich nemenil. Vyhodene peniaze. No urcite vymen gumove O-kruzky na nich. A tie O kruzky nezabudni pri kazdej montazi potriet vazelinov alebo olejom. To plati vseobecne, pre vsetky O kruzky.

Sviecky daj urcite nove. Nevies co s nimi robila stara mapa. Pamatam si ako som kedysi kopal staru DRku za tepla a nadaval jak dlazdic. Potom sam vymenil sviecku a moto chytala na pohladenie kopacky.

Ked sa ti to podari za tepla nastartovat, tak drzi dobre otacky na volnobehu? Ak nie, tak sa vrat este raz k tym ventilom. Pripadne skus pomerat tlak v teplych valcoch.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153218 | Včera: 195643