Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Vie niekto vysvetliť, v čom sa líši abs vs náklonové abs , čo sa týka funkčnosti v reálnej prevádzke? Alebo je to len nový marketingový názov pre abs? Na mojej f800gs 2015 mám abs, ale skúšať jeho účinok v náklone sa neopovážim. Osobne si myslím, že bude funkčné aj v náklone. Takže ako to je? Skúšal to niekto? |
Re: FOGY: skus najst odpoved v clanku, u ktm to funguje. |
Neviem ci ti to vysvetlim, ale na jednej fakt zakrutovej ceste sme si menili moto. vsetky mali abs, len moja ktm 1290sa naklonove abs. v praxi ak brzdis v zakrute v naklone (mal by si brzdit pred zakrutou a bla bla bla, ale ja bohuzial to nie vzdy odhadnem a brzdim aj v zakrute) , tak som bol prekvapeny, ako sa v zakrute ostatne moto s abs pri pribrzdeni "chceli postavit - zrovnavali sa" oproti mojej moto. v prvom momente ma az hrklo, co sa robi a aky je to rozdiel. |
Re: radkis: |
Radkis > zrovnavanie moto je fyzika - keď sa brzdí prednou. |
Re: matus: ono je to asi zlozitejsie, je tam viac "cidiel", ktore vsetko vyhodnocuju a prinos nie je len v prerozdelovani brzdneho ucinku, ale dokaze kontrolovat aj podklznutie kolies na ceste (v zakrute) a "zabrani padu" (v ramci moznosti, lebo raz ked to uz s tou rychlostou prezenies, tak ....fyziku neodrbes) |
Re: radkis: takze na ktm s naklonovym abs ked v zakrute zatiahnes len prednu brzdu, brzdi aj zadne koleso? |
Re: FOGY: asi ano (nemozem tvrdit na 100pro), ale funguje to fakt dobre. raz som cital aj o elektronike ako pomaha pri nudzovom brzdeni od urcitej rychlosti. osobne vyskusane. ked idem napr 100 a zmacknem len prednu brzdu, je "vriaca" aj zadna a to sa zadnej brzdy ani nedotknem. |
ja si myslim, za naklonove abs je vlastne redukcia sily brzdnenia. ides v naklone chnapnes v panike za prednu a naklonove abs ti tam pusti len tolko brzdneho ucinku, aby sa ti nebloklo predne koleso, t.j. ze ti tam nepusti maximum. takze v zakrute nespomalis tak rychlo pri rovnakej rychlosti a brzdeni ako na rovine. to ze brzdi aj zadna, je podla mna dualna funkcia brzdenia, nie primarne naklonove abs. tolko moje encyklopedicke zavery. |
www.idnes.cz/auto/motorky/test-systemu-bosh-stability-c... |
Re: KAJL: tak ako pises. |
Re: janoval: neviem presne, ale ak pises o brzdach ktm, ja som spokojny. asi to zavisi od cloveka, ale nie je to taky dual brzdovy system, ako ma honda. tu napr. v off rezime mi zadna brzda sama brzdit nezacne. na ceste ano, ale uz musim byt na prednu brzdu "hruby" (ale chapem, moze to byt silne subjektivne pre kazdeho inak - jazdim trocha nad limit, ale slusnejsie ) |
S tym ako ta motorka brzdi som spokojny aj ja. Nekuse to, ale ked zatiahnem, tak brzdi. Mne vadi len to prepojenie. Vsimol som si to na mojej 1190 ale aj predtym na gs, ze ked pouzijem prednu brzdu a potom zadnu,,tak na pedale citim, ze ta zadna uz brzdi a ja neviem vyhodnotit, ze kolko. |
Dávnejšie som tu dával ukážku od BOSHA Video: Bosch Motorcycle stability control (MSC): Brzdenie prednou brzdou v náklonePozrieť môžeš aj Video: ABS a náklové ABS vysvetlenie | KTM Motorcycle Stability Control (EN) |
aha na zaklade tychto videi, ti to nielenze neustreli na predku, ale este aj pri brzdeni v zakrute nenarovnava moto a drzi povodny smer, to co pisal radkis. |
external-preview.redd.it/QG9Bpg-gEMz9jwMEj1_KxqKV7w6eOJ... |
Ak mám hovoriť za seba tak mam skúsenosti zo Simsonom, dvoma MZ 150, Yamaha R6, BMW GS800, KTM 990 Adventure R, Harley Davidson Breakout. Zo všetkých moto mi na niktorej žiadne ABS nechybalo,Jediná moto kde som ABS pociťoval bola GS800 kde sa mi vrtalo do obsluhy vtedy keď nemalo. Preto som radsej za moto bez ABS. Čím menej serepeticiek, čidiel, riadiacich jednotiek, elektronických pomocníkov a tabletov namiesto tachometra tým lepsie. Bohužiaľ doba sa zmenila, to co nám na motorkach 20 rokov dozadu nechýbalo, s tým by bola v súčasnosti motorka nepredajna. |
Re: RadoR6: nesuhlasim. ABS je super vec. Najlepsie co kedy vymysleli je vypinatelne ABS na zadnom kolese pri zapnutom ABS na prednom. |
dobre ABS je fakt super vec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (01.05.2020 22:10) |
Re: RadoR6: ABS u vele starsich motoriek.za vela nestalo. U niektorych je napzaj lepsie to ABS nemat. S najnovsimi ABS sa nedaju ani porovnat. Mam najazdene cosi na 1190 , teraz s GS LC a nemam s tym ziadny problem. Ze by to kafralo do riadenia ako gs 800. |
Ja osobne si myslim, ze ak by nieco ako vsetky ABS ficurky vratane toho naklonoveho ABS, mali mat nejaky zmysel, mal by sa kazdy kto to na moto ma, naucit jazdit na moto bez ABS. Je asi prevda, ze ak by to platilo ako zakon, motorkarov by jazdilo asi pomenej, mnoho by umrelo, pri skusani brzdit bubnovymi brzdami v zakrute v naklone... Na jawe 350.. |
normalny clovek sa vie zamysliet a predstavit si situaciu, kedy sa mu napriklad do jazdneho pruhu preradi trulo na aute, ktory nedava pozor. |
Motorka nieje auto nezatocis lebo ta prevrati v tvojom popisanom pripade nevymanevrujes ani hovno |
neda sa viac nez nesuhlasit. Stalo sa mi to pred vcerom, vymanevroval som, a to aj bez ABS, ale bolo to pekny hadik so zadnym kolesom |
Antiblokovací systém ABS je už roky súčasťou základnej bezpečnostnej výbavy každého jedného nového auta. Jeho funkcia tkvie v tom, že bráni kolesám, aby sa pri prudkom brzdení zablokovali a teda aby vodič nestratil nad vozidlom kontrolu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (03.05.2020 2:38) |
Re: Pirrates: na tvoje videnie sveta som uz nechcel nikdy reagovat, ale opat mi to nedalo. skus prosim ta tvoje prispevky pisat v dennych hodinach, pretoze to co tu posles v noci je znôška, ako to slusne povedat, k..o..n. ak je abs u motoriek, ako pises, k nicomu, tak preco ho vlastne robia a vzdy vylepsuju, a stalo sa povinnostou? skusal si niekedy novu motorku s abs? a neporovnavaj to s autom, motorka ma dve kolesa a auto styri! |
Re: Pirrates: Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (03.05.2020 9:52) |
v zatacke sa nebrzdi ani na moto ani na aute brzdi sa PRED zatackou ale to je na amaterov privelke susto na ich hladinu IQ uz to tu bolo x krat a stale nezabera ? potom pustaju take hlasky ze kto nepada jazdi pod svoje moznosti a podobne hluposti Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky)mimochodom abs mam aj ja na moto neviem sice naco ale je tam abs hlavne predlzuje brzdnu drahu u toho co cumi do mobilu ale po vranach a zrazu musi skakat na brzdu Dôvod úpravy: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (05.05.2020 1:53) |
Najväčšia sranda príde ,keď sa naučím jazdiť s týmito fingrlatkami a potom presadnem na obyc moto s obyčajným abs. |
Re: Pirrates: |
preboha, Mlhoš, čo príspevok, to pičovina, už sa na to fakt vyser.. |
Re: Pirrates: samozrejme, ze sa brzdi aj v zakrute, no nie tak prudko ako pred. Polku zakruty sa pribrzduje a druha polka plyn, samozrejme ze nie plny. Plny mozu dat len palici na novych strojoch s traction control |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117644 | Včera: 213796