Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Jawa 350 632 kompresia - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350 632 kompresia - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.02.2020 8:51

Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Ahojte, kolko ma byt kompresia na Jawe 350, motor 632 ? V oboch valcoch som nameral cca 5 Barov - plny plyn. Je to malo vsak ? Ma byt okolo 10 ?

A ako je to vlastne s tym tlakom ? Ked je udavany pomer napr. 10.5:1 tak kolko ma ukazat merak ? 10,5 Baru alebo viac ?

Dik za odp.


25.02.2020 9:43

Re: Jawa 350 632 kompresia

Toman
 Skútrista 

Ikona

ak sa dobre pametam, ked som meral moje 2T Jawy tak som mal 5 az 6 Bar, motory jazdili fajn, aka ma byt spravna hodnota netusim.


25.02.2020 9:48

Re: Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Kompresný pomer 10,2 :1 pre 350 632. Cize 10,2 Baru ?


25.02.2020 18:49

Re: Jawa 350 632 kompresia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

U dvojtaktu "teoretický kompresný pomer" nemá nič s kompresným tlakom.
No aj tak 5 barov je žalostne málo. U studeného motora by som za normál považoval 8,5-9,5 a čo je pod 7,5 je zrelé na GO. No je otázka či si kopal dostatočnými otáčkami. Skús to ešte trochu roztlačiť.


26.02.2020 6:49

Re: Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Hmmm a ako je to u auta ? Ked je udavany kompresny pomer 10.5:1 tak kolko ma ukazat merak ? Ono je jedno ci je teply alebo studeny, nameral som rovnako a aj u auta. Kopal som dost dobre, dobreze paka nezostala na zemi :D Motor je prave po G.O. Robili sme ju spolu s ocom. Nove piesty, vybrus, kruzky, tmel original na motory, nove tesnenia. Hmmm co sme urobili zle ?


26.02.2020 9:24

Re: Jawa 350 632 kompresia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

u štvortaktu sa dá povedať že kompresia začína v dolnej úvrati /aj ked sací ventil sa zavrie o kúsok neskôr/ . U dvojtaktu kompresia začína až ked sa zavrie výfukový kanál, takže skutočný kompresný zdvih je kratší o výšku výfukového kanálu to je cca 40% zdvihu.
Ak sú tie tlaky po Go tak :
najlepšie by bolo, že by si mal pokazený tlakomer - ak Ti obidva valce ukazujú rovnako.
podfukujú hlavy - neverím, že obidve rovnako
máš krúžky na iný výbrus - založ samotný do valca, pozri šírku škáry v zámke a pozri oproti svetlu či po obvode niekde nepresvitá.
Neviem, či aj u tohto typu sú zaslepené piestne čapy, ak áno tak pozor na ich správne otočenie, no to s kompresiou nemá nič.


26.02.2020 9:41

Re: Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Tlakomer je novy. Piestne kruzky su taktiez ok, skusal som presne tak ako vravis, nic nepresvitalo a su pekne spojene spolu ked ich zastrcim do valca.


26.02.2020 10:19

Re: Jawa 350 632 kompresia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

"pekne spojené spolu" je aký rozmer? Ak to zoberiem doslovne je to chyba.
Musí tam byť vôľa aspoň 2-3 desatiny - presne neviem.


26.02.2020 10:27

Re: Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Hmmm, no je tam malicka medyierka ako sa spaja kruzok do seba.


26.02.2020 13:02

Re: Jawa 350 632 kompresia

SROFINKO
 Bahniak 

Ta medzierka v zámku krúžku ma byt 0,25 mm.


26.02.2020 13:19

Re: Jawa 350 632 kompresia

Tibor86
 Turista 

Pozriem.


26.02.2020 16:38

Re: Jawa 350 632 kompresia

hlubo
 Kávičkár 

Asi záleží aj na tom čím tú kompresiu meriaš www.motorkari.cz/tema/?t=213761 .


26.02.2020 21:16

Re: Jawa 350 632 kompresia

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ta medzera na zamku kruzku, je inak velmi dolezita, lebo ak tam nieje, tak kruzok nebude tesnit a ked sa behom kratkeho chodu motora roztiahne teplom, tak sa pravdepodobne motor zadre.
Medzera podla velkosti piestu a typu motora 2t, ma celkom velky vyznam. Pre jawocezetopionerovobabetne veci, skoro univerzalne plati, ze medzera by mala byt okolo 0,25mm minimalne, pre novy vybrus a novy kruzok. Ak je menej, hrozi, ze sa roztiahnutim kruzok zadre vo valci, lebo sa doslova rozopre vo valci.
Ak je u pouzivaneho motora medzera vatsia, ako O,5mm, tak uz pravdepodobne bude koniec srandy.

Dalsi neduh a velmi casty v dobe 2t osialu, bolo davat kruzok nie podla vybrusu, ale taky co sa strcil do valca a mal medzeru akorat, alebo sa medzera urobila obrusenim hran na zamku kruzku.
problem bol, ze kruzok nesedel na celom obvode a mal vdaka inemu rozmeru, znacnu ovalitu, aj ked sa medzera "dopilovala" pretoze spravny kruzok na spravny vybrus, musi sediet, ako rit naserbel.
Potom ak sa to aj podarilo zabehnut, tak moto mala zvlastny priebeh zabehu, najprv netahala, potom ked si kruzok "sadol" tak tahala ok, ale po velmi kratkom case, zas prestala tahat, lebo kruzok si sadol a vybrusil ovalitu vo valci. Ale piest sa okarbonoval nerovnomerne a zacal byt chodom v ovalnom valci netesniaci, motor prestal tahat. V najlepsom pripade kruzky praskli a dodrbali piest aj valec.

"smirglovym" vybrusovacom, sa tieto veci stavali casto a po takomto ovalnom prevedeni, niekedy nestacilo spravit ani 7my vybrus, lebo mal valec taku vnutornu ovalitu, ze aby bol zas kruhovy, uz nebolo mozne vybrusovat.

Ono totiz ovalita vo valci, je velky problem. Ta ovalita a zakarbonovanie na medzere, znacne zhorsuje odvod tepla z piestu do valca a karbon sa tam usadza stale viac, nakoniec sa to vzdy prejavi problemom.

A to si nevsimajte, ja len strasim a pisem somariny.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 216044 | Včera: 183999