Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Synchronizácia škrtiacich klapiek - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSynchronizácia škrtiacich klapiek - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.12.2019 12:06

Synchronizácia škrtiacich klapiek

polomiso
 Turista 

Ahojte. Bolo by možné synchronizovať škrtiace klapky na dvojvalci pomocou tohto "čínskeho" prístroju?
www.aliexpress.com/item/32619060086.html...


06.12.2019 17:41

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Bolo by to mozne, ale potrebujes na to niekolko pomocok, bez ktorych to nejde pouzit.
Potom ked mas a zisaks lacno pomocky, nepotrebujes digitalny manometer-vakuomer.
V prvom rade, potrebujes skrtiaci ventil ihlovy, ktorym musis nastavit optimalne tlmenie, rovnako ako u mechanickeho manometra z rucickou, alebo na ortutovom stlpci, inak nebude mozne odcitat hodnotu.
aby to meranie malo zmysel, bolo rychle a nemusel si prehadzovat hadicky, na olivkach meracich, potrebujes nejaky rozumny pneumaticky, alebo hydraulicky prepinac.
Ak ten merak z ciny, ma prilis pomalu hodnotu nacitavania, musis vyrobit aj vhodnu tlmiacu komoru, teda nadobku z nejakym relativne malym obsahom, ktora je pevna a nemeni objem.
Napriklad flaska liekovka sklenena, za ihlovym ventilom.
Na to sa da kupit aj viecko, z priechodzimi hadicnikmi.
www.aliexpress.com/item/32823111688.html...
hydraulicke a pneumaticke lacne ventily prepinacie, mozes pouzit aj medicinske, ako sa pouzivaju na viacbodove drenaze a pod.
www.gama.cz/katalog/rampa-3cestna-s-bv-no-pvc
www.mediform.cz/data/produktovy-list/1-13_rampa_s_trojc...

Hadicky a prislusenstvo, rovnako z infuznych, alebo dialyznych sad, pripadne z drenazi a pod.


Ked to vsetko vyzobres, niekde z nemocnice, tak nakoniec zistis, ze nepotrebujes ziaden merak digitalny, ale postaci ti uplne v pohode, jeden budiovy vakuomer, alebo, prehodit cez metlu tie hadicky a do flasky z vodou, dat kvapku atramentu, aby bolo vidiet v hadickach hladinu.

Bez toho ihloveho ventilu, ti manometer fungovat aj tak nebude, lebo vzhladom na pulzy pri sacom cykle na sacom potrubi, bude rucicka lietat ako splasena, alebo hladina poskakovat v hadicke hore dole.


07.12.2019 10:29

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

hlad
 Čoprák 

NEDAL.
1, Problem rozsahu
2, Problem ze v moto je pulzujuci tlak


07.12.2019 16:57

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Priesvitna hadicka a trochu oleja?


08.12.2019 11:13

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: hlad:
Pravda je, ze ten rozsah je na hranici, ale zase malokedy sa objavi podtlak vyssi, ako -150mm Hg.
V podstate ale naozaj, nejde o nejake presne meranie, ptretoze ide o porovnanie akejsi priemernej hodnoty v sacom potrubi za karburatorom, kedy je lepsie velke tlmenie sustavy meracej a radsej mat viac budikov.
Problem tych sad, na meranie a porovnavanie podtlaku je ten, ze tam su velmi primitivne tie ventily na nastavovanie, urobene ako sroub, tlaciaci cez gulicku na hadicku.
A to sa zvykne rozhasit aj pri nastavovani beho chvilky.

Tam pri merani je dolezite, teda pred meranim zacatym, na jeden valec, pripojit cez rozbocku vsetky budiky na jeden zdroj pulzujuceho podtlaku a vyladit ventily, regulacne, tlmiace tak, aby boli vsetky budiky v nirvane.
Potom je to meranie relevantne.
A na to je dobre, si aj ku tej sade zohnat, alebo kupit kvalitne ihlove ventily, ktore sa daju dobre nastavovat.
Na to je naozaj lepsi rucickovy vakuomer a idelane ak je tlmeny olejom.
Mam tiez digitalny pristroj, ale ma vymenitelne sondy, aj na vysoke vakuum a vysoky tlak, do 2MPa, alebo na meranie tahu v komine, do 100Pa, pripadne na nastavovanie malych tlakov pre plynove horaky.
na nastavovanie motorov, su aj origo budiky..
www.aliexpress.com/item/4000103772054.html...
Akorat treba onen ihlovy ventil.
inak sada budikov, na nastavovanie, je lacnejsia, aj ked z ciny, je to niekedy na zlost.


08.12.2019 18:59

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

polomiso
 Turista 

Aha. Tak asi bude lepšie si to vyskladať z budíkov a skrtiacich ventilov.
A s tou hadicou a trochou oleja je to ako myslené?


09.12.2019 0:11

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


10.12.2019 13:11

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

hlad
 Čoprák 

nie ze by sa to nedalo, ale po prvom trochu vacsom ako spravnom otvoreni tych skrtiacich ventilov mas olej roztahany po celej hadici = nevies to dobre odcitat, stekajuci olej ti to ovplyvnuje.
aj ja som bol student - nemal som cash, ale nechybalo nadsenie.
Ale kupit/pozicat/dat si spravit manometre je najlepsia cesta


10.12.2019 15:09

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tento system, je dobry, ak niesu budiky.
Idelne pre dva valce, dva vstreky, alebo dva karburatory.
Pre viac valcov a viac karburatorov, je to narocne na cas, lebo treba prehadzovat a krizovat jednotlive valce a nieje to tak presne, ale v konecnom dosledku vyhovujuce.
Na miesto oleja, je lepsie pouzit ofarbeny benzin, staci napriklad palivovy, alebo technicky benzin, do ktoreho sa hodi spicka starej anilinovej ceruzky, alebo kvapne kusok atramentu, alebo sa prida kvapocka naplne z gulickoveho pera.
Ale treba len malicko.
Inak sa moze ofarbit ta hadicka.
Benzin ma tu zazracnu vlastnost, ze nenechava stopu na tej hadicke.
Pre lepsie a bezpecnejsie meranie, je urobit si tzv predlohu, resp. dve nadoby, aby nemohlo dojst ku vtiahnutiu kvapaliny z trubky, do sania motora. Odborne sa to vola sklenena pracka /glass washing bottle/
Ak tam bude benzin, alebo olej, nic sa nestane, motor to zvladne.
Ale predsa..

Video: www.youtube.com/watch?v=Y_WDF6glD5k

alebo preciznejsie..

Video: www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y

Pre chudobneho mechanika zo dvora, je to dostacujuce, riesenie presnejsieho a pohodlnejsieho merania, su tie budiky, ktore maju kazdy jeden, presny ihlovy ventil.
A ako som uz pisal, dolezite je, pred samotnym meranim, vykalibrovat vsetky budiky, zapojene na jednom valci paralelne, aby nedoslo ku nejakym omylom, pri merani jednotlivych karburatorov.
Inak lacnejsie vyjde z ciny kupit budiky a ventily a dokonca aj hadicky, ako cely synchronizacny set, pretoze tie sety su drahe, je to uz naradie.
Ale budiky, ventily a hadicky su len diely a suciastky.
Kus plechu ohnut a nasadit na ne ventily a budiky, nieje zas az tak vysoka pridana hodnota.

Budiky maju vyhodu v tom, ze niektore nastavovacie predpisy, najma pre skrtiace klapky vstrekovacov, maju pre optimalny volnobeh, predpisany rozsah podtlaku, pri uplne zavretej skrtiacej klapke a nastavuje sa to bypass regulacnym ventilom, ktory urcuje volnibezne otacky, /idle valve/ ako vychodzi podtlak, pri konkretnych otackach volnobehu.
Tam uz flasky a hadicky nepomozu.


18.01.2020 22:03

Re: Synchronizácia škrtiacich klapiek

polomiso
 Turista 

Re: Merlin00: Páni ďakujem za príspevky a rady. Nakoniec zvíťazila lenivosť: objednal som si Carbtune z GB :-) .



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22783 | Včera: 159847