Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

KTM 1290 Super adventure S - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM 1290 Super adventure S - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

05.10.2019 22:24

KTM 1290 Super adventure S

Dodic
 Turista 

Ikona

Ahojte,

nema niekto podobny problem a pozna na to liek?
Na moto sa od nova neda ist rychlejsie ako 220 km/h. Niekde okolo rychlosti 210 zacne brutalne kmitat,triast riaditkami. S top case,bez kufra, dotiahol som hlavu riadenia, menil som prednu gumu, vyvazene oboma sposobmi a nic nepomaha. Na zahranicnych forach som cital ze zdaleka nie som jediny, no nedocital som sa ako to vyriesili. Respektive v servise a to po dlhsom case, ale co ze problem...tajomstvo. Dik.


05.10.2019 23:19

Re: KTM 1290 Super adventure S

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ake mas gumy?

Ja mam 1190 a cez 220 to slo v pohode len s cestnymi pneu. Na poloterennych tak do 180, na "kockatych" v naklone je aj 160 na zabitie

Neviem kolko vazis, ale ked pritiahnes zadnu strunu, tak je to trochu stabilnejsie.


No hlavne si treba uvedomit, ze je to vysoke cestne "enduro", nie superbike. Je to motorka postavena na dobrodruznu turistiku, s rezervou vykonu, nie na nahananie maximalky po rovine.



06.10.2019 9:52

Re: KTM 1290 Super adventure S

dustof
 Turista 

Ikona

Dodic: Tlmič riadenia, nastavenie vahy na podvozku, posed na motorke a hlavne asfalt. Niekde viem ísť aj 250 a niekde sa to nedá už od 180 km/h. Názorný príklad rovná cesta za Sečovcami smer MI. Vyzerá rovne, ale je hrboľatá a fúka bočný vietor. Rozhadzuje ma tam na motorke dokonca aj na aute. Predok fúkam 2.5 az 2.6. Zadok 2.8. Zatiaľ najlepší výsledok.

Tlmic riadenia hyperpro 7 klikov
Pruzenie:Vaha jazdec +spolujazdec (110kg) rezim sport

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dustof (06.10.2019 9:57)


06.10.2019 20:55

Re: KTM 1290 Super adventure S

Dodic
 Turista 

Ikona

Mam cestne gumy a vazim do 80. Chapem ze to nieje superbike, ale nie kazdy ma ten problem. Nieze by som tak jazdil pravidelne ale obcas na dialnici. Na GS 800 som na stuploch v pohode isiel 200 bez najmensieho zachvenia viac krat a na KTM mi to robilo uz aj pri 180. A nieje to vobec prijemne ked to necakas a za normalneho pocasia. Keby som si isty ze do 220 to neurobi tak aj by sa dalo.
Dustof: Mozes si vyskusat raz moju moto a verim ze budes nemilo prekvapeny.
Okrem toho naco pisu do technicaku a vsade ze maximalka 250 ked to nieje pravda...toz basnicka otazka.. :-) Aby to nevyzeralo ze som len nespokojny tak musim povedat ze do tych 210 maximalna spokojnost a nemenil by som za inu. Uz len doladit a namontovat kridla... :-)))


06.10.2019 22:36

Re: KTM 1290 Super adventure S

radkis
 Turista 

Ikona

Ahoj. Robi to aj mne, ale len tak jemne , ako keby mi zadok plaval (ako ryba s chvostom ked hybe). Nerobi mi to az tak, ako to popisujes ty. Robi mi to iba v Komforte. Ak prepnem podvozok do rezimu Sport, cela moto stuhne a ten kmit, to plavanie je prec. Maximalku mam okolo 240km


07.10.2019 17:04

Re: KTM 1290 Super adventure S

majo1977
 Turista 

Ikona

Ahojte,
Pripájam sa ja mám ten istý problém ,mám sice touring plexi Puig ,ktoré jo o 7 cm vyššie dával som ho tam od nova kedže mám výšku 191 cm a váha 113 kg.Mne to robí ako piše Radiks/plávanie/ .Kolesá prevážené ,jazdné mody vymenené ,takisto aj zataž mám nadstavenú na jazdec a batožina .Vymenil som aj olej v tmiči riadenia za 15W a ništ.Vyskúšalo som aj pustit predne tlmiče o jednu drážku aj naopak a nič.Neviem chcem vskušat ešte origo plexi a potom uvidím.

pozrite toto video :
Video: www.youtube.com/watch?v=MpNOXDYqRjU


07.10.2019 20:06

Re: KTM 1290 Super adventure S

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Toto nerád čítam, ale každý rozumný sa do tých rýchlosti nikdy nepozrie.


07.10.2019 21:08

Re: KTM 1290 Super adventure S

Dodic
 Turista 

Ikona

No mne to obcas zaplava ako pisete ale okrem toho zrychlujem a rozkmita to z nicoho nic hlavne pri prudkom zrychleni a mas pocit ze to uz nezastavis a vyhodi ta z moto. Potom uz racej ani nebrzdim, nerobim prudke manevre len uberem a pomaly spomaluje no kmita este do 180-190 potom prestane. Mam uz tiez rozne doplnky no robilo to od nova ,ked som ju mal holu bosu bez akychkolvek doplnkov. Prvy krat som sa tak zlakol ako este nikdy za tych mozno 100 tis. km na moto. No uz som si aj celkom zvykol. Len to cloveka stve ked tak isto nalozeny kamarat na Tigri Triumph 800 tiez cestne enduro terennejsie gumy si reze kolo teba do 200 a ja 180 a nebola to lacna motorka, co by mala patrit do spicky vo svojej kategorii.
Tak nejak to zacina ked zrychlujem pomalsie ked rychlejsie je to o dost intenzivnejsie:
Video: www.youtube.com/watch?v=sfQ8MBUI3SI


07.10.2019 21:55

Re: KTM 1290 Super adventure S

radkis
 Turista 

Ikona

Re: Dodic: Re: Dodic: fuuuu, tak toto je ina káva!!! tak toto mi chvalabohu nerobi. co som cital, tak pri takychto kmitoch pomoze na spomalenie zadna brzda - ustabilizuje moto. na skusku ju skus spustit na prednych tlmicoch (v okuliaroch mam namysli) asi na 2cm od najvyssej polohy. takto som si to ja nastavil (mam kratke nohy, ledva na zem doslapnem). len na skusku, za to nic nedas. podvozok urcite do rezimu sport. a este som cital, ze ked je moto nalozena (spolujazdec, batozina), nerobi to vobec


07.10.2019 22:33

Re: KTM 1290 Super adventure S

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Teda nechcem byt za mudreho, ked som kukal to video, tak som ritnym otvorom, skoro utrhol gombiky na sedacke..
To vyzera, skoro ako povolena predna oska, alebo hodne vylajbane loziska.
Nedavno som tu riesil z clenom fora taku zdanlivu prkotinu. Sice na inej moto, ale ja som neprisiel na ten problem..
Motorka pri urcitej rychlosti sa mu rozplavala.. Na starych gumach to nerobila.
Nic nemenil, na viac, nic nepodcenil..
A predsa to robili nove gumy. Ked ich ojazdil, problem zmizol.

Ja som si podobny efekt zazil bez nasledkov, ked som zodral od novoty obute batlaxy BT23, od novoty drane len mnou, tak som nahodil sadu pneu, co mal ako zalozne, odlozene. velmi dlho odlozene..
Poucenie plynie, ze dobre lacne veci, ako gumy sa neoplati odkladat dlhsie, ako 10 rokov.. Najma na moto nie.
V zadu som dal skoro dojetu michelin macadam, do predu michelin macadam funglovku.. Len mala skoro 20 rokov..
Ked som po asi troch zatackach, prisiel na to, ze uz viem driftovat bez padu, lebo pneu aj ked "funglvky" chlpate nikdy neobute, mali podla dot, rv. 99, bolo mi jasne kolka bije.
A prekrocenim rychlostneho indexu, som dospel ku zaveru, ze nez odleti dezen, na "novej" gume, dal som troska jetu, ale drahu metzeller lasertec aspon do zadu.
V predu ten michelim macadam, toto rad urobi okolo 160km-h.
A to boli gumy, ktore index rychlosti mali 220km.h

Metzeler tourance sa dostal na kmitavy limit, pri strednom opotrebeni, pri 160km-h.
Neboli nove, dostal som ich, kedysi davno..

Takze ono je otazka, ci je vhodne nahanat endura cez 180km-h
Mozno na nejakych cestnych gumach, ziaden problem nebude, pretoze tie gumy budu mat ine vlastnosti.
Bohuzial v terene to asi nikto neoceni.

Kedze uz nejaky rok jazdim, terenu sa nevyhnem obcas. stale ma ale mata, ci napriklad take avon trailrider, budu to prave orechove, ked potiahnem za sulec dakde na dialnici a potom sa budem triast ako ratlik, ked sa mi moto rozkmita.


07.10.2019 23:17

Re: KTM 1290 Super adventure S

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ked S ko sa rozkmita tak co potom R ko ? na vyssich zdvihoch a terennejsom obuti?




08.10.2019 7:51

Re: KTM 1290 Super adventure S

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

taketo roztrasenie nic moc teda.

990tka mi toto robila (ale v nizsej frekvencii, bolo to skor plavanie ako trasenie) ked som mal kufre. Mozem sa len domnievat, ze to bolo kvoli tomu, ze kufre zvysovali pritlak (su naklonene dopredu) zatial co predna kapotaz na 990 so zvysujucou rychlostou pritlak znizuje - posobi ako kridlo a predok nadlahcuje.

Pomohlo tomu dat pruzenie na sport, zvysit predpatie zadnej pruziny na max a spustit tlak v pneu na cca 2.0.

Ale uplne najlepsie je ist bez kufrov :-)


08.10.2019 9:15

Re: KTM 1290 Super adventure S

KAJL
 Kávičkár 

Re: Dodic: ahoj a u predajcu si to riesil, ako sa k tomu stavaju oni? dat tolko penazi za moto a robi mi toto, tak by ma tam mali stale, az kym by to nedali do poriadku, resp. mi povedali preco sa to deje. hlavne ked ma v TP 250km/h.


08.10.2019 10:54

Re: KTM 1290 Super adventure S

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

myslím si, že je to problém nastavenia a naladenia predných tlmičov, ak to teda robí aj na nových motorkách. Čím vačšia rýchlosť tým menší prítlak na predok motorky. Ak zrýchľuješ svižnejšie, tak to nadľahčenie predku ten problém ešte viac posunie k nižšej rýchlosti.
To eSko má elektrický podvozok?
Ak by malo klikací skúšobne by som tlmenie kompresie predku úplne pritiahol - ako to zareaguje.
A Rká to robia?
Lebo na nich ani nie je možné poriadne pritvrdiť kompresiu.


08.10.2019 13:37

Re: KTM 1290 Super adventure S

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Dodic Autor videa, ktoré si tu pridal v komentári videa píše, že to dal k predajcovi (KTM) a problém odstránili a teraz moto ide cez 250 bez problémov.
Myslím si, že problém je v tlmiči riadenia.


Six
Pred 10 mesiacmi
I had it fixed, took it to the dealer and they worked it out, it now goes over 250 without any problems!


08.10.2019 15:52

Re: KTM 1290 Super adventure S

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: Tam nic nenaladis to nastavujes gombikom.

Na 1190 co je v podstate to iste najviac plavanie ovplyvnovali pneumatiky.
Velmi je hakliva na vyvazenie a druh pneumatik. A pravdepodobne aerodynamika.
S kuframi to zaplavalo na poloterennejsich gumach aj pri 160ke. Ale miloval som ju :-)
Preto som tu uz pisal ze 1290R je nezmysel.Prave pre tieto vlastnosti. Dostal som tu odpoved ze funguje ,ale ja neverim :-)





08.10.2019 18:18

Re: KTM 1290 Super adventure S

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No Six z komentu pod videom moc nepomohol, kedže všetci chcú vedieť, ako sa to napravilo a už bez odpovede. Možno guma, vyváženie, iné plexi, ......
Sranda, že nik sa pri tejto moto o tom nezmieňoval /najmä kopa majiteľov na motorkari.cz, ale je jasné, že málokto to ženie na 200km/h len tak z roztopaše/.


08.10.2019 20:40

Re: KTM 1290 Super adventure S

Dodic
 Turista 

Ikona

Nevo..myslim ze niet takeho kto kupuje tuto motorku a aspon si to nevyskusa...ten adrenalin. Na tej rychlosti si za par sekund.. :-))) Raz som sa v servise pytal a povedali ze vyvazenie kolies/znovu vyvazene/ a potom som tam uz nebol. Tento mesiac mam ist na garancnu tak planujem tam nechat kym to nevyriesia. Som zvedavy ako sa k tomu postavia. Inac tak ako pisete, tiey ma napadlo ci to nebude mojou musiou vahou. Ked som zrychloval pomalsie tak som sa dostal na vyssiu rychlost ako ked prudko. A prave tym ked zrychlujem prudsie je predok viac odlahceny, zrejme to moze byt pricina. Ked som bol s batozinou/plny kufor a motovak-tiez odlahceny predok/ robilo tiez,ale tam robi svoje asi aj aerodynamika a spolujazdca racej nebriem,ked skusam max. a svokra nechce ist... >:-)
Raz mi to urobilo aj na GS800 a bolo to po vymene loziska v hlave riadenia. Doma som pritiahol a potom bolo po probleme. Skusil som aj tu no nepomohlo. Skusim prediskutovat v servise to znizenie na prednych tlmicoch ako pise Radkis a uvidime. Dam vediet.


08.10.2019 20:45

Re: KTM 1290 Super adventure S

Dodic
 Turista 

Ikona

A este si dovolim spomenut, ze ja na dialnici na cestnych gumach mam problem ist 200 a šraci na dakare si jazdia po terene na terennych motorkach a stuploch skoro takou rychlostou. Pred nimi klobuk dole... ;-)


08.10.2019 23:17

Re: KTM 1290 Super adventure S

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Alexa ladiť sa to určite dá, no je pravda, že ja to nenaladím.
Čo sa týka motoriek čo spomínaš, nesedel som na 1290 a ani na 1190. Mám len krátku skúsenosť s 1090. Nehovorím,že to je zlá motorka. No čo mi vadilo, že pre mňa 173 cm boli riadítka kvôli veľkej nádrži veľmi daleko od sedla - musel som mať v lakťoch prakticky vystreté ruky. Takže o nejakom priťažení predku pri jazde posediačky sa dalo len snívať .
Takže ak 1290 má podobnú geometriu, tak Dodič bude musieť pribrať nech zaťaží predok >:-)
Tá predná vidla má v ľavej nohe iba pružinu a snímač rýchlosti a polohy klzáku. V ľavej je pravdepodobne otvorená komora, ktorá obsahuje len elektromagneticky ovládaný stredný ventil, ten asi len podľa údajov z druhej nohy riadi kompresiu a odskok je nastavený konštantne. No takéto ventily sa musia kalibrovať - načítať krajné polohy. To určite spravia u WP, no ked si ten ventil sadne, tak by sa to asi zišlo znova a to bežný servis asi nemá ako spraviť. Takže problém môže byť aj softwérová záležitosť.
Túto "omáčku" som navaril z nejakej fotky a tohto článku xladv.com/topic/99-ktm-1290-super-adv-what-lies-behind-...
pridám preklad podstaty :
Poloaktívne odpruženie modelu SUPER ADVENTURE 1290 má najväčší účinok v komfortnom režime, pretože základné nastavenie je mäkké a ventily sa zámerne zatvárajú iba kvôli tvrdšiemu tlmeniu tlmenia, keď je povrch vozovky skutočne hrbolatý. Čím je zvolené nastavenie športovejšie, tým rýchlejšie sa nastaví základné nastavenie tlmiča, pretože sa tým primerane zníži prietok cez ventily.
Dodič, takže vyskúšaj všetky módy podvozku a hlavne nejaký "superšport".


09.10.2019 8:45

Re: KTM 1290 Super adventure S

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: na 1190 som pojazdil asi 20tis od nova.Do podvozku by som v ziadnom pripade nerypal , je fantasticky. Na tej motorke me okrem tepleho sedadla v extr. teple nevadilo nic. Teraz mam 10tis za sebou na GS 2015. Ak by som chcel idealnu motorku tak by som bral vsetko z KTM 1190 okrem tepleho sedadla a z BMW by mi stacilo
konfort zadneho sedenia pre zenu :-D
Geometrie je ucite lepsia u KTM pre vyssieho jazdca to si myslim plati aj u ostrych endur.


09.10.2019 9:25

Re: KTM 1290 Super adventure S

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: alexa7: Mal si tam aj "doplnky" ako izolovane koleno zo zadneho valca, plast, co odklana vzduch od ventilatora na bok, bocne plastiky pod sedadlom, izolacnu foliu na nadrzi... a nepamatam uz co vsetko? Mne to pomohlo.

Dôvod úpravy: vlastne som uz aj zabudol, ako ta motorka kurila, teraz si mi to pripomenul. Netreba diskutovat o tom, ze to tam malo byt od nova. Rozdiel hmotnosti mozno 1kg. tie diely neboli extra drahe, az na to izolovane kolienko. Vtedy to stalo okolo 80E-90E (ked si dobre pamatam), teraz pozeram, ze stoji 227 :-O , ale presne rovnako ako aj neizolovane...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil janoval (09.10.2019 9:33)


09.10.2019 9:52

Re: KTM 1290 Super adventure S

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: Mal som len izolovanejsie sedadlo. Bol to posledny modelovy rok. Ale nebolo to zas nic take co by sa nedalo vydrzat . Troska viac to vadi ked sa jazdi vo dvolici,
co ja dost.


09.10.2019 13:07

Re: KTM 1290 Super adventure S

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

alexa aj ja by som si vedel vyskladať KT-MW :-)))


11.10.2019 9:03

Re: KTM 1290 Super adventure S

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Tento problém riešim dlhodobo, skúsim pár mnou overených faktov

Motorka to robila okamžite od novoty. Pomohlo dotiahnutie ložiska v krku, no len na pár stoviek km. Po niekoľkých takýchto pokusoch v ktm servise som sa teda rozhodol, že tá matica, ktorá sa uťahuje na 12Nm, musí ísť na strednopevnostné lepidlo na závity (modrý loctite). Takto motorka fungovala byť stabilná do cca 240-250, so spolujazdcom (väčšia záťaž), ešte stabilnejšia. Vydržalo to zopár tisíc km (cca 20?). Najbližsie ma čaká znovu dotiahnutie ložiska, no popritom si na základe nižšieuvedených faktov dovolím tvrdiť, že to nie je chyba ako taká, ktorá sa dá jedným úkonom odstrániť, ale považujem to za hru rôznych detailov. Predsa: výplet, zdvihy, geometria, určenie motorky

Postrehy:
- Ložisko v krku dotiahnuť a zalepiť modrým loctitom
- Nepoužívať Conti TrailAttack2 (najmenej stabilné pneu v triede, náchylné na topspeedy)
- Street podvozok
- Nebyť úplný hulvát na plyne
- Ak máš 70kg, spolujazdec výhodou :-D

Perlička 1: Napriek aktuálne povolenému ložisku v krku motorka bola maximálne stabilná na Pirelli Rally Street, keď zadná bola total placka na vyhodenie po dlhom tripe (273km/h podľa tacho).

Perlička 2: Pri predstavení 1290 si pamätám, ako sa KTM chválilo s inovovaným zložením krku riadenia, no evidentne nepomohol ani inovovaný krk, ani liate disky.

A čo, aj tak tú motorku milujem :-*



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46605 | Včera: 187263