Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Caute, idem si po radu. Ta moja ktm ma vie stale prekvapit. Musel som sa predcasne vratit z moto vyletu. |
Re: cuki357: Mohol by to robiť aj palivový filter, ak je už viacej zanesený. |
V takýchto prípadoch je to často filter. Kedy si ho naposledy menil? Nekupuj z KTM, sú veľmi drahé, čakám na niekoho odpoveď z iného fóra, dajú sa kúpiť oveľa lacnejšie z druhovyroby. |
palivovy filter nie je zly tip, ked nie je tah vo vysokych otackach, ale preco by skapala na volnobehu? Toto mi v tom nesedi. |
Re: cuki357: Re: matus: co sa týka skapinania v nízkych otáčkach tak ešte by som doporučil skontrolovať v akom stave je batéria/ako je stará . Tieto LC8 motory sú na to dosť citlivé a dokážu sa divne správať. Mne začali klesať otáčky až na skapinanie motora pri stlacenej spojke počas preradovania (z ADV Rider fóra mam aké také casom získané informacie), hovorím si, batéria ma 6 rokov (aj keď na voltmetri ukazovala pekne hodnoty, Optimate nabíjačka tiež tvrdila ze je všetko OK), reku vymením ju. Po výmene už druhá sezóna a žiadne podobne symptómy sa neopakovali. |
Nechcem byt odbornikom aj na KTM, ale tam v airboxe nieje nahodou taka zvlastna konstelacia sacich klapiek, ze 2 klapky su tahane /oladane/ plynovym lankom a maju TPS senzor, ale dalsie dve klapky, su ovladane motorom, koli emisiam? |
Re: Merlin00: Maš na mysli ten Chesterov umretý superduke 990? |
Re: RadoR6: daju. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.09.2019 22:46) |
No tak dik moc za odpovede, vedel som, ze tu sa ku niecomu dopatram. :D |
Re: sakosato: ano myslí ten môj umretý superduke. a povie ti plus mínus to, čo si čítal v mojej téme. lebo to neni len môj názor. tieto fakty som riešil aj tu s viacerými členmi a zhodli sme sa na tom, čo som tu potom napísal. |
Re: ChesterTT: ano ano, dost sa to zohrieva, to som si hned vsimol. |
Re: cuki357: tak toto už ozaj vyzerá na TPSko.. ked vieš plyn pomaly postupne otvoriť a mašina zrýchluje a potom na vrchu to má ešte furt dosť benzínu aj vzduchu, tak tipujem že elektrika sa nevyrovná s tým, že rýchlo otvoríš heft.. ešte taká otázka.. máš to v sérii? neni tam druhý výfuk, powercommander, iné sanie a podobne? |
Re: ChesterTT: "tým motorkám pri slabšej či vadnej baterke trochu jäbä" -tak to ma byt, lepšie sa to ani nedalo povedať. |
Este taka otazocka, keby to bol TPS, ukaze mi diagnostika nejaku chybu? Objednal som kabel, tak uvidime. |
Re: cuki357: najdi to na nete. inicializačka je, že studenú moto (aj po 2 dnoch) naštartuješ na 15 minut a okrem naštartovania sa jej ani nechytíš. nakalibruje sa. potom vypneš gombíkom a potom klúčom. plyn je: zapnúť klúčom, nabehnú budíky, pomaly otočíš heft na doraz a pomaly zavreš. vypneš klúčom. |
Re: janoval: palivový filter od Fuel performance som na ebayi videl m.ebay.co.uk/itm/KTM-FUEL-PUMP-FILTER-REBUILD-KIT-990-L... . Ako typicki briti, nevedia čo si zapytat, k tomu co v skutočnosti potrebuješ je kopec haraburd "však teda nech máš nejakú pridanú hodnotu" ktoré nepotrebuješ. V podstate potrebuješ oba filtre a vitonove tesnenie. To čo potrebuješ je tu m.ebay.co.uk/itm/KTM-990-injection-1190-1290-aftermarke... . Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (24.09.2019 21:10) |
Re: ChesterTT: Tak toto som vzivote nepocul. No ked to vsetko poskladam, tak to teda vyskusam. |
Re: RadoR6: Uz som objednal toto iste z ebay.de za 46e. |
Re: cuki357: Áno, originál set je veľmi drahý a tie sitka sú tam úplne zbytočné, tie stačí len oprat a prefukat. Filtre je doporučené meniť pri každej kontrole ventilov. Takisto sa doporučuje pri každej kontrole ventilov vymeniť snímač tlaku oleja, vec za 5-6 eur ktorá keď sa odporučí tak človeka čaká ďalšia rozborka -a u Advika ešte rozsiahlejšie ako u teba. Toto sú tie veci ktoré ešte zrejme nevieš. Tieto motory nie sú nespolahlive, len vyžadujú určitý prístup v určitých intervaloch. Keď na to niekto kašle tak potom ma hlavu v smútku ze ho to niekde nechalo. Škoda že si už objednal, som uvažoval ze by som si dopredu jeden objednal (alebo aj dva keďže keď sa budú pozerat ventily tak jeden sa použije a druhy môže byť doma na polici). Ta cena 27 eur je nižšia oproti cene v linku co som dal pre členov Adv rider fora. Tiež predáva palivové čerpadlá, cena je zlomok z toho co zaň pýta KTM. |
Co sa tyka duka, ja si myslim to iste, alebo sa tak nejak podpisujem pod Chesterovu zavadologiu, lebo ten motor moc nepoznam a nechcem byt za odbornika na KTM, ktorym niesom. |
Re: RadoR6: odkaz na nich som dal len preto, ze to mam vyskusane. Bral som od nich sadu cerpadlo+filter na husku. Prislo to rychlo. Funguje. Nevyhoda, ze cerpadlo nepocut, ale vraj to zozuje aj benzin s liehom. Co tym myslia som nejako nestudoval. |
Re: cuki357: mozes napisat kolko to ma km a sposob servisnej historie? |
"Co si ja os. myslim o tom motore 990? |
Re: matus: ???? velky suhlas. To co Lc8 zvlada v 990 Adventure, o tom sa raz bude hovorit a spominat. |
Re: matus: |
Re: kankoXF: ma to vraj okolo 40xxxkm. Celkovo ta moto neni v tip top stave, takze predosly majitel si asi az tak nepotrpel na kvalitnom servise. |
Re: cuki357: tieto motorky vyzaduju v niecom iny postup a pristup k servisu. Niektore veci a ukony rad radsej zverim KTM servisu. |
Re: kankoXF: Jasne, ja by som sa tiez nepustil do polenia motoru... To uz mam jedneho starsieho pana ktory ma vela skusenosti. A inak kontrolujem si vsetko v serviske, len tak tam nieco nenalejem. |
Re: cuki357: keď bolo to čerpadlo v takom katastrofálnom stave tak porozmyslaj ci ho tiež nevymenit. Dá sa kúpiť od toho Greka co som na neho dal link vyssie m.ebay.co.uk/itm/KTM-990-fuel-pump-/322979027441... |
Alebo este lacnejsie na Alikovi.. |
Re: RadoR6: Nove cerpadlo? To by som zatial asi neriesil, lebo v cerpadle podla mna nie je problem. Ja to chcem najskor napichnut na diagnostiku a uvidim ci mi ta pomoze. No nemam na nic cas teraz... |
Diagnostika ti tlak paliva asi nezmera. |
Re: Merlin00: par údajov k tomu "kvetu lipovemu", ako si sa vyjadril . |
Re: RadoR6: |
tlak paliva sa meria meračom, určite ho maju v KTM, ma mat 3 bar, čerpadlo daj nove ked-tak, nahrada kvalitna nič nestoji, tps zmeraj tiež, ved je to len potenciometer, a tlaky vo valci za tepla a studena zmeraj tiež, tlakomer na to je, ma to mat okolo 11 atm, kuk manual, a skus tam dat origo vyfuk na chvilu. |
Re: minomonster: ten tlak by som dal zmerat, to je v pohode. Avsak myslis ze keby bol zly tlak cerpadla (predpokladam ze slaby) tak by sa pri pridani plynu pridusil motor? Skor mi to pride, ze nema dostatocne vela vzduchu alebo teda ze vela benzinu. |
zvlastny zvuk ma ta motorka, ale to moze byt aj odrazom zvukov v garazi. |
Re: matus: Ten zvuk sa ti asi iba zda, je to v garazi a odraza sa to tam. |
vyzera ze tu ti uz nikto neporadi. |
Re: matus: Uz som aj o tom vybrati vrchnych klapiek pocul, no do toho by som ani ja nerad isiel. Ale mozno by mi to aspon za skusku stalo. No tazko povedat. |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (23.10.2019 11:26) |
Este ked si to mal tak zasrate, tak by som vycistil aj vstrekovac. Filter - jemne sitko je aj vo vstrekovaci. |
Cuki357 |
Re: janoval: No asi dam premerat tlaky alebo rovno vymenim cerpadlo. |
Načo do servisu. Však si kúp takýto tlakomerwww.abac.sk/sk/vzduchoinstalacny-material-detail... |
topstvorkolky.sk/index.php?id_product=6084... |
Tak vcera som nieco zistil. Vymena palivovych filtrov nepomohla, ale to dusenie mi nerobi ani tak vo vysokych otazkach, ale ked rychlo pridam plyn, cize rychlo otocim rukovat. Niekedy sa akoby chvilu dusi a potom prida a potiahne. |
Re: janoval: v pohode, keď to máš vyskúšané tak je len dobre (reagujem na tvoj príspevok z 25.09.2019 22:14) Tým zozratim benzínu s liehom zrejme mysleli ze je kompatibilné s E5/E10 benzinom. |
"to dusenie mi nerobi ani tak vo vysokych otazkach, ale ked rychlo pridam plyn, cize rychlo otocim rukovat. Niekedy sa akoby chvilu dusi a potom prida a potiahne." - toto robi EPC. Pri prudkom pridani "oreze" vykon kvoli splneniu noriem. Mas EPC vyhodene, odpojene? Aby sme tu nemutili vodu cerpadlom , svieckami a neviem cim este |
Re: teplak: myslím že nezáleží na tom ci EPC na moto ma alebo nie. Jemu sa objavil problém z ničoho nič, takže s tým čo spomínaš ty to bude mať sotva súvislosť. |
Re: teplak: To nebude urcite tymto, problem mi dosiel z nicoho nic, predtym moto fungovala normalne... |
Cuki:: kalibraciu plynu si spravil? Inicializacku 15minutovu tiez? Tlak cerpadla co ti Tryskac poradil si takisto zmeral? Lebo vsetky rady tu uz odzneli, ale akosi sme sa nikam neposunuli... |
Re: teplak: Kalibraciu som robil vcera, dnes sa chystam zmerat tlak cerpadla. |
K tym svieckam. Neviem ako to ma vyriesene KTM - neservisujem si ju sam. |
Re: janoval: No presne tu som aj ja riesil probem, svietila mi kontrolka chybova a neslo ani nastartovat. Nakoniec bol kabel tiez ucvaknuty presne taskto pod nadrzou. |
Inak este taky dotaz, skusal som Tuneecu Android, ale nepozdava sa mi to. Najskor mi ukazalo nejake tri chyby - asi ked som rozoberal moto a postupne odpajal veci. Tie chyby som vymazal, previezol sa a chyby tam nepribudli znovu. |
ja som na svojej KTM tiez nic take nevidel, tak neviem ako to je riesene, asi by to chcelo pozriet el. schemu... |
Take ukostrenie, co spomina Janoval, sa nachadza na pravej strane motora pri startovacon rele. Skus to kuknut, vycistit, vycisti si hlavne aj fajky na sviecky, tiez to lubi robit problem ak su zvnutra zaoxidovane. |
Caute, tak problem bude trosku zlozitejsi. Mal som to v KTM v Bratislave a prepalili mi nanovo software riadiacej jednotky, vymenili vzduchovy filter, diagnostika nic neukazala a ani toto nepomohlo. Navrhli mi, ze za 600 eur mi pomeraju tlaky, nastavia ventily... Technik z KTM povedal, ze to vyzera na podpalene ventily. Tak som si bol pre motorku a teraz hladam niekoho, kto ma cas a vie sa mi na to pozriet. Moj servisak bohuzial nema cas. |
že ti čo???? za 600!!!!!!! euro zmerajú tlaky a nastavia ventily? určite toto a nie repas hláv s demontážou, zábrusom a zložením dokopy? Tlaky zmeriaš pri normálnej výmene sviečok - nič ťa to nestojí a ventily zmerat? jako dat dole dekle a pichnút pod to mierku? za to chcú 6 kilo? za čím si mal to SMT naložené, že ti dali takú výhodnú ponuku? na vozíku za Koenigseggom? |
Pokial viem norma na odstrojenie a nastrojenie pri merani ventilov + samotne meranie je cca 8 hod. |
Re: matus: jop. dobre si zistil vo vedlajšej téme len ked som ja robil tieto ukony, motorka potom išla. To až sa jej určitý pánko chytil, tak to mala zrátané. |
ChesterTT , to si dal fajnovú sadu na meranie tlakov , ja ju mám v červenom plaste , ktorá je lepšia ? |
to už doma nedáš, lebo nevieš aké vôle to bude mat naozaj a aké podložky ti treba. |
Re: brazel: ilustračná fotka prvého kompresiometra čo našiel gúgeľ |
A to môžu podpálené ventily dusiť motor pri nízkych a vysokých otáčkach? |
V skutočnosti môže byť ten rozdiel ešte väčší, lebo na EXC len dáš dole nádrž a už si nad valcom, ktorý je jeden. Na mojom exc 2007 sa ešte navyše nastavovali vôle šróbom a kontramatkou, t.j. nebolo treba vovnútri nič rozoberať - dnes to už tak žiaľ nie je. |
Re: ChesterTT: "a čo majú ventily s tým, že tebe sa to dusí? " |
Re: janoval: strata výkonu? hej. ale keby mu to na dvojke ide poriadne a hrabe sa. tak prečo? ked vymačkne spojku, tak mu to skape. čo majú ventily so spojkou? hento vyzerá byt elektrika, TPS, riadiačka.. neni som fachman, ale z toho, čo som si o probléme zapamatal to nevyzerá byt mechanický problém |
Ja si od zaciatku myslim, ze to je TPS alebo nieco v elektrike. No ked sme robili diagnostiku a robili sme aj test TPS senzoru tak klapky pekne otvoril zavrel. Pri starte tiez pekne otvori a hned zavrie. Preto sme hladali dalej. |
Skus si na nejakej motorke (idealne jdnovalec, tam sa to prejavi hned) nastavit malu volu na vyfukovom ventile. |
"Ked je chladnejsi motor tak striela do vyfukov, po pridani plynu sa zvysia otacky a dole idu pomaly." - Podobne sa prejavuje aj chudobna zmes, alebo falosny vzduch. |
Re: cuki357: ked uz mas tu diagnostiku. Pozri si udaje zo snimacov teplot(hlavne vody), ci niektory neposiela bludy do RJ. |
...a nejazdil by som na tom, ked sa ti polame ventil, tak narobi daleko vacsiu skodu. |
Re: janoval: Ako v KTM by to urcite poriesili. No zatial to tam nehodlam davat, kvoli cene. |
Matúš chápem, že KTM v snahe o kompaktnú stavbu natlačila veci až na úroveň integrovaného obvodu, no žeby to mohol byť taký rozdiel oproti napr. stromcu či afrike, okrem toho je to rovnaké na adventure a SMT? No možno mám len mylnú predstavu, 990 vôbec nepoznám. |
Re: tryskac: vsak som to tam uz napisal |
Re: tryskac: ...a k tomu prehriatiu hadam aj dojde, kedze ho podfukuju horuce spaliny o jeden takt skor... |
Hej, to sa zhodneme, no pociťoval by som to asi ako dekompresor, či nažavený ventil by spôsoboval samozápaly - cinkanie, zvonenie, klepanie, dunenie? |
Tryskac> 990 nepoznáš, ale budeš so mnou polemizovať... Tvoj výpočet je chybný, vysvetlil som prečo. |
Matúš raz píšeš o kontrole druhý krát o nastavení. |
zavolaj si do KTM BA a vypytaj si cenovu ponuku, potom do KTM BB a potom do KTM Wien. A potom to urob sam a dojdi nam povedat, ze vsetci sme lietadlo a ty si sikovny. Chalan Cuki to potrebuje spravit, tak mu to urob za polovicu, urcite nepovie nie. |
Re: tryskac: servisny manual vyzaduje pri tej praci vytiahnutie motora. Tak ci onak, 8 hodin je normalny cas na kontrolu ventilov na comkolvek co ma nad vekom rozne systemy okyslicovania, zapalovania, throtle bodies, airboxu, nadrze a kazda z tychto sucasti ma zopar hadiciek ci konektorov, ktore treba aj fixovat. Okrem toho castokrat treba davat dole chladic, t.j. vypustat vodu a v pripade lc8 sa masledne vodny okruh specificky odvzduanuje. Ked sa k tomu prida kapotaz tak cas narasta ako nic. |
Re: matus: ono taká haluz.. ked som kvôli "pánovi mechanikovi" s bratrancom vyberal motor z djúúka, tak som v garáži dal plošinu do stredu, na každú stranu šamlík a každému golu, šrobováky, kombinačky.. za presne 2 hodiny sme mali motor položený vedla rámu. Z motorky ostal rám, maska, predné nohy a kyvku sme tam ešte nahadzovali spátky. |
Vidím to tak, že čas si presne nemeral, je to len tvoj odhad. A ten je značne pokryvený - keď človek niečo robí a je do toho zabratý, minúty bežia ani nevie ako. |
Re: matus: nebudem sa s tebu hádat. aj tak je to o nesmrtelnosti chrústa. Ale ked sme dvaja za 2 hodiny ten motor echt vybrali (a to som meral) tak len zdvihnút nádrž a airbox mi ozaj trvá cca 30 minut solo. Nech nežerem 45. Ale 8 hodín |
matus, takže koľko trvá kým sa moto dostane do stavu na mojom obrázku a koľko času potom zaberie demontáž tej čiernej veci ? |
Re: cuki357: aku mapu Ti prehrali do RJ? Bol si sa spytat v Matuskove? Servisuju moje SMT a este jedno od nas z mesta. Robili mi aj vole ventilov. Menili styri podlozky. Robili sezonny servis. Prednu pneu obuvali.... A naozaj ani zdaleka nemam na fakrure 500€ (pneu som priniesol). |
Tryskac> to asi Cukiho sklamem, ale do takehoto projektu ja nejdem. Servis pomaham robit iba najblizsim kamaratom. |
Re: matus: hovorím, nebudem sa hádat. ale skladal som to pokaždé sám alebo vo dvojici |
Matúš ja som nechcel od Teba pomoc, ale audit. Stačilo by prísť na začiatok a koniec procesu. |
Re: tryskac: Nie som tak zručný ako niektorí z vás, ale 990 Adv mam Trocha "nastudovanu". Matúš ma pravdu. Celý proces (tzn. komplet odstrojenie, rozobratie, kontrola ventilov, výmena podložie, zároveň menis aj sviečky a snímač tlaku oleja, nasledne skladanie) môže zobrať obycajnemu smrteľníkovi 8 hodin. Za mňa osobne nech to trvá radšej dlhšie, ako to dat do "servisu" kde mi po 3-4 hodinách povedia ze je to hotové a hotové to bude len na faktúre. Ešte mi ku kontrole ventilov nejaká tá tisisocka chyba (mam tam tuším okolo 11500km), ak by sa niekto chcel prejaviť tak v príslušný čas dám vedieť. Práca bude zaplatená a občerstvenie bude v rámci procedury. |
Re: tryskac: Tlak paliva som meral po zapnuti zapalovania, bolo to vyse troch barov. Tusim skoro 4. |
Rado> na mojej motorke by mi stacilo robit to kazdych 30tis. Ale predlzit ten interval takto svojvolne mam obavy. Nemoze nastat po urcitych km rychlejsie zmensovanie voli? S tymto nemam skusenosti. |
Re: cuki357: po nastartovani si mal kolko? Bol tlak stabilny? |
Re: janoval: To som praveze nemeral. Ja som to len napriamo napojil na tlakomer. Tak mi to niekto poradil ale poviem v servise, nech to premraju. |
Matúš Ty máš "svoju pravdu" vytvorenú na základe servisovania podobnej o niečo komplikovanejšej motorky. Mne sa tých 8-9 h. na základe pocitov a empirických skúsenosti zdá veľa a tak som si vytvoril "svoju pravdu". Že to nie je úplne jasné vidíš aj z iných príspevkov. Kedže "moja pravda" nie podložená skúsenosťou bol som ochotný "zainvestovať" do jej overenia, no nevyšlo to. Nevadí internet znesie obidve "pravdy" a kedže seba považujem iba za malého blbca a Teba ani za malého, končím v tejto diskusii s debatou o čase potrebnom na kontrolu "časovania" už ju neviem nikde posunúť. |
Re: tryskac: mne vyfukove..... |
Tryskac> aha, jasné, k tomu obrázku som sa nevyjadril a to preto, lebo to je naozaj iba základné odstránenie kapotáže/nádrže. |
Kanko vdaka za info. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 7493 | Včera: 141190