Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiumotoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

| 1 2 3 | Nasledujúce

31.03.2020 11:47

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: miros139: Hlavy sú možno v lepšom stave, ako Chesterove.
Re: matus: Bude to kombinácia zlého konštrukčného riešenia, že vačkový hriadeľ nie je uložený aj na konci a šetrenia materialu. Ten oblúčik mohol byť 2x tak hrubý. Teraz možno stačila máličko väčšia vôľa v uložení a dochádzalo ku kmitaní, vibráciam, na čo je hliník veľmi chúlostivý.


31.03.2020 13:42

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: miros139: tiež to tak nejako vidím. ked to bude pasovať, lebo nejaké katalogove zmeny v číslach tam sú.

Re: matus: tie domce vačiek sú dosť náchylné na zlú manipuláciu. treba ich uťahovať presne podľa manuálu, v poradí šrobov a opatrne doťahovať. prasárna od KTM je, že ten domec sa nedá kúpit osvé. Je to part s celou hlavou, čiže ND v cene jazdeného motora


31.03.2020 13:50

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

EdoX11
 Kávičkár 

Re: ChesterTT: Česťo, ale fakt mi to nedá. Nechceš sa na to fakt už vykašľať????? Poškvrnená panna už nebude nikdy pannou a ten pocit keď to zase poskladáš a jebne ti to o 1500 km z úplne iného dôvodu lebo sa tam zase niečo poserie tak potom si povieš že už fakt jebeš na to? Koľko do toho chceš ešte nadrbať aby si zistil, že si mohol kúpiť radšej nejakú čo ja viem jazdenku a nemať takéto bezsenné noci? Bohača šak toto je už trhanie zubu bez anestézy ako to tu sledujem. Sorry, súcítim s tebou že mať neustále v garáži rozkuchaný motor neustále pred očami je nervy drásajúce a chcel by si sa niekam posunúť, ale fakt za takúto cenu?


31.03.2020 15:51

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Klemy či strmene vačky môžu okrem spomínaného pokapať aj pri buchnutí ventilov. V šialenom prípade použitím nesprávnych skrutiek, či nepoužitím podložiek ak tam majú byť.
Chester je normálne a správne, že sa strmene nedajú kúpiť, lebo diera v strmeni a v hlave sa MUSí obrábať spolu. :-@ No ku cti Ti slúži, že ak to video od Karola je z Tvojej kľuky, tak si ju nezadrel Ty, ale skrátka sa relatívne jemne zadrela . Zase okrem spomínaných dôvodov by
to mohla byť aj pri správnych vôľach prihnutá ojnica. Zvláštne je akurát to prečo sa pri takomto zadretí prehla kľuka. Piest o hlavu by mala búchať len zotrvačnosť ak sa teda nepretočili panvičky v ojnici.
Takže je otázka, či niečo nebolo krivé už skôr ...


31.03.2020 16:37

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

svisto
 Kávičkár 

Spodné šálky / panvičky a ich zámena neovplyvňujú trepanie piestu o hlavu od tlaku kľuky. Výsledný zdvih vychádza z kľuky a ojnice, ktorá sa ale nepáruje s výškou válca. Teda každá jedna ojnica musí fungovať aj v predu aj v zadu, aj keby došlo k ich zámene. To by na ojnici musela byť riadna vôľa alebo viď ďalej...

Všetko sú to ale iba následky, či už dosť dobre zdeformovaná kľuka, kolízia piestu s hlavou, zadretie, atď...

Prvotná príčina nemusí byť len tak ľahko nájditeľná.

Taktiež treba brať do úvahy, že toto je vyšpičkovaný motor, ktorý vznikol na základe niečoho výrazne sériovejšieho a nie tak namáhaného.

To, že zlyhalo na mazanie iba jedno ojničné ložisko hoc zdieľa mazací kanál s druhým válcom mi evokuje fakt, že ten jeden válec bol viac zaťažený.
To môže byť ovplyvnené či už spaľovaním (pravdepodobne chudobnejšia zmes na prvom válci, čo nemusí byť len čerpadlo, ale aj môže byť.) alebo stavom motora ako takého (kompresia, stav ventilov...) alebo oboje.
Príčina môže byť doslova hocičo.
Taktiež, eventuálne, ak predošlý majiteľ tento motor dobre ponaháňal a bolo treba rovnať jeden válec, ktorý sa už dostal na limit zdvihu piestnej sústavy a nebolo to zohľadnené na tesnení hlavy, tak to už je len krôčik ku failu motora.

Treba si uvedomiť, že je to jazdený silný motor a možno samotné KTM akceptovalo jeho nižšiu životnosť. Dnešný priemysel je riadený oddelením nákupu a nie inžiniermi. Človek by bol prekvapený, koľko odchyliek bolo podpísaných na jeho aute / motorke.

Mne to príde akoby ten motor mal to najlepšie za sebou.
Boh vie, čo tomu bolo predtým. Boh vie, čo tomu bolo po oprave.

Dožadovať sa náhrady škody bez znaleckého posudku mi príde scestné a detinské. Nie sme na pieskovisku.
Ak je priamy dôkaz o pochybení, treba ho predostrieť. Všetko ostatné sú len reči, dohady a osočovanie.

Karola ani Chestera nepoznám, no tiež mám skúsenosti so servismi.
Aj dobré aj zlé. V prípade zlej skúsenosti to bohužiaľ stálo prachy a motorka stále pokazená. To už patrí ku koloritu starých a opotrebených vecí, čo aj tento KTM motor tiež bol.


31.03.2020 18:02

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Rozdiel vo výkone jednotlivých valcov zrejme nemohol byť taký, aby na 1500 km spôsobil nadmerné opotrebovanie jedného ojničného ložiska, to by majiteľ počul na chode motora.
Navyše, chudobná zmes v prednom valci nezvyšuje jeho výkon. Teoreticky by to mohlo urobiť
detonačné spaľovanie, ale bolo by treba zistiť prečo by tak mohlo byť, napríklad jemný únik chladiacej kvapaliny do valca a jej rozloženie /známy tunig u motorov stíhačiek v kritických situáciach/ ale to už idem do roviny scifi. :-)))


31.03.2020 18:33

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: zeleno: pokial viem, tuším vodu tam vstrekovali za druhej svetovej, ked v dog-fightoch potreboval krátkodobo nadopovat motor aby sa vymanévroval.

žiadne detonačné spaľovanie nebolo. Motorka dostávala len 100 oktán, čerpadlo jedno, nádrž jedna. Motorka si robí kalibráciu sama. KTMky sa nechajú 15 minút vonku pred barákom povrčať a mašina sa sama podla lambdy (má dve, na každý valec jednu) nakalibruje. Aj zmes aj predzápal. Keby tam tiekla chladiaca, tak niekto zle skontroloval hlavu, spravil zábrus, zložil to, atd.. ale úbytok chladiacej nenastal. Kyselý smrad z výfukov nešiel, koncovky neboli nijak neštandardne zadymené, zanesené.. na vzducháčoch má predný valec chudobnejšiu zmes, zadný sa dochladzuje benzínom, kedže je v zákryte.

Ja som z kolien vyberal lambdy a predná nebola na tom ináč ako zadná. Toľko na tému dlhodobo vadného vstreku.


31.03.2020 18:34

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: EdoX11: zvažujem samozrejme aj tú možnosť. Ale predstava ako to všetko rozpredávam, balím po častiach, či nejako riešim ako to uskladnit na paletu a podobne, posielat to kuriérom.. ách. ani z voza, ani na voz..


31.03.2020 19:47

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

svisto
 Kávičkár 

V pripade, že do valca uniká chladiaca kvapalina, tak je to hneď vidno na jeho "čistote". Stačí pozrieť sviečky a hneď vidno, že v ktorom valci bola voda, ak bola.

Viac zaťaženým valcom som nemyslel vyšší výkon, ale priebeh tlaku, v extremnom prípade detonáciu, čo ale nemuselo byť.
Nie je nič neobvyklé, že tí, čo dolujú z motora výkon dávajú "lepšie" palivo, naťahujú predzápal na maximum a samozrejme počíjajú s nižšou životnosťou.

Neviem pokiaľ až pustí knock senzor tento motor alebo ako má vlastne riadený predzápal. Hádam až nie tak, že by si vedel sám pri blbej konštalácií ublížiť.

Chester nebol prvý a nebude posledný, ktorému kľakol motor.
Môj známy mal R6ku ako prvý majiteľ. Dávaj jej pravidelný servis v Yamahe vo Švédsku a túto sezónu začal so šramotom a žiadným tlakom na druhom valci a to nebol ani na Slovensku u Karola.

Čo mal robiť? R6 sa rozpredáva a už sa teší na MT-09. Rád by znova R6, ale ginancie nepustia, tak ako u Chestera.

Nič nie je na veky a všetko sa môže pokaziť.
Ja keď počítam ložiská, tak musím zohľadniť, že 10% z nich štatisticky nedosiahne garantovanú životnosť.


31.03.2020 20:01

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Neverím že chudobná zmes a následne občasné detonačné klepanie by skôr zadrelo ložisko ako podpálilo ventily.
Svisto: bolo treba rovnať jeden válec, ktorý sa už dostal na limit zdvihu piestnej sústavy a nebolo to zohľadnené na tesnení hlavy
Asi si myslel hlavu či?
Chester kvôli čomu nepasuje do toho obyčajný motor? Lebo radšej by som jazdil s obyčajným ako to rozpredával.


31.03.2020 20:14

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: toto je odladené na iný výkon a vyššie otáčky. Riadiaca iná, sanie iné, výfuky iné.. ono by to tam fyzicky malo vliezt. no inou RJ, saním a akrapom by som si podla mna podpálil ventily a rozhasil celkové nastavenie.. a dat tam sériový motor a potom ešte powercommander a naladiť to na menší výkon, dat dole obmedzovač a podobne.. to by bolo roboty, že budem čakat na to eRko..

ten motor z českého bazára je už rozpytvaný, ale kluka a ojnice sú k mání. otázka či a ako to sadne.. teda tie ojnice či s piestami pôjdu. Piesty dáva zase len s valcami.. a už za iné ceny ako bol ten motor predtým


31.03.2020 20:26

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

svisto
 Kávičkár 

Re: tryskac:
Nie, myslel som valec. Nie len hlavy sa rovnajú, ale niekedy treba zrovnať sj blok / valec. To mohol kľudne spraviť predošlý majiteľ a pokiaľ o tom nevieš a nedáš adekvátne hrubé tesnenie, tak ti vie piest zaklopať na hlavu.
Práve pre toto servisáci neradi robia motory po druhých, lebo bohužiaľ nikto sa nechváli tým, čo už urobil a už vôbec nie ako.

Vieš to zmerať na zloženom polomotore, ale už tažko budeš voliť tesnenie, keď nevieš o koľko si zrovnával. Voľba takého tesnenia je potom o to tažšia.
Eventuálne vieš stiahnuť piest, ale to nik nerobí.
Ak ani nevieš, že sa také niečo robilo, tak si to nemusíš všimnúť, lebo sa bavíme o desatinkách.
V každom prípade takýto motor je pripravený na skorý predaj.

Všetko tu sú iba hypotézy. Analýza príčin sa dá spraviť ale to Chester nebude chcieť zaplatiť nezmyselnú faktúru od KTM.

PS: takéto analýzy má robiť ten, kto navrhoval konkrétnu vec a pozná jej detailne správanie a slabé miesta.

PS2: hovorí sa, že Land Rover robí z majiteľov mechanikov. Mám jedného 21 ročného a napriek všetkému ho mám rád.

Chester, ak tu motku máš rád, tak to poskladaj aj za vysokú cenu a rob kilometre. V opačnom prípade to bude pre niekoho iného len stroj , aktuálne nepojazdný a bez cenný.


31.03.2020 21:47

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Svisto neverím, že by bolo treba rovnať jednovalcový blok, teda pokiaľ sa pri rozoberaní nestretol s kladivom a sekáčom a ked hlavné kotviace skrutky idú až dole z kartra a ešte k tomu na prednom valci.
Chester rozdiel medzi klasikou a eRkom je 9 kW, stojí ten rozdiel zato? R-motor ide určite lepšie do otáčok, lebo má odľahčený kľukový mechanizmus + piesty, vačší kompresný pomer a možno aj vačšie sacie hrdlá. No odľahčené znamená menej trvácne - príklad : o dva milimetre tenšie piestne čapy určite nevydržia viac.
Ja by som asi riskol pustiť klasický motor s erkovým softom a zástavbou. Obmedzovač asi bude o 1000 ot vyššie, no ak si jazdec čo ho aj tak nepoužíva, tak by to nemuselo vadiť.
No samozrejme ak sa bežne vyskytujú erkámotory, tak je to iné, no zistiť pri kúpe ako je vydojený nie je ľahké.


31.03.2020 22:25

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

svisto
 Kávičkár 

Re: tryskac:
Slová "neverím" , "myslím si" , "určite to tak je" sa v spätných analýzach nepoužívajú. Pracuje sa presne opačným smerom. Teda všetko je možné / môže byť zlé, pokiaľ nepreukážem dôkaz o opaku.

Nikde nespomínam, že to je alebo bolo, ako som popisoval.
Išlo mi i to naznačiť, že na tomto fóre príčinu failu tohto motora nájdeme doslova len náhodou a aj tak to nikomu nepomôže.
Ale vylúčiť nemôžeš žiaden fakt, pokiaľ to nepodložíš dôkazom.

Karol poskytol záruku aj nad rámec zákona, ak som správne čítal.
Ak by aj Chester preukázal nejakým technickým posudkom, že fail nastal na Karolovej strane, rak mu to je na dve veci, lebo sa závada prejavila až po uplynutí záruky.

Nikoho neobhajujem ani neočierňujem, len mi je ľúto, že v tomto vlákne upúšťame od pragmatizmu a snažíme sa hľadať vinníka namiesto chyby a to tomu motoru ani Chesterovi nepomôže.


01.04.2020 6:14

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

karol1
 Bahniak 

Ikona

Evidentne k vysvetleniu kontaktu predného piestu do hlavy chýbajú tieto dve videá z rozborky:

Video: www.youtube.com/watch?v=68sY_IkPGr0

a


Video: www.youtube.com/watch?v=E0Cfb90EVLY

tryskac
"Neverím že chudobná zmes a následne občasné detonačné klepanie by skôr zadrelo ložisko ako podpálilo ventily."
Čo sa stane s ložiskom , keď vplyvom rázovej vlny od detonačného spaľovania stúpne jeho zaťaženie x-násobne? U valivého sa vytvoria pitingy a u klzného sa zmení kvapalinové trenie minimálne na medzné ,
Veľmi lajt vysvetlenie tu: www.tribotechnika.sk/tribotechnika-42009...


01.04.2020 6:28

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

karol1
 Bahniak 

Ikona

www.facebook.com/watch/?v=203774447165092

A keď si tak spätne pozerám videjká , čo som pridával počas robenia motora , tak v súvislosti s týmto záverečným by som mal jednu kontrolnú otázku na Chestera a nič v zlom , len sa pýtam . Vieš mi prosím krok za krokom opísať naplnenie chladiacej sústavy . Len sa chcem o niečom ubezpečiť. A napíš to detailne , ako pre debila.

Pretože napriek všetkej nevraživosti ma stále zaujíma pravý dôvod odídenia toho motora. Každý vyriešený prípad je krôčikom hore .


01.04.2020 11:05

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: karol1: motorka išla na hever, potom na gurtne. Predné koleso išlo cez 50 cm do vzduchu.

Už ked to bolo celé zložené bez krytov. Do chladiča som nalial motorex 5. - kúpený pre tieto motorky. Cez 2 litre ho tam išlo. odvzdušňovák na chladiči dole. Povolil som vypúšťací šrob na pumpe až nešli bublinky. dotiahol. Potom som do mašiny lial opatrne tolko, až začal odvzdušnovak na chladiči tiecť. Zašroboval som ho. Potom motorku jemne naklonil aby došli bublinky k hlavnému otvoru v chladiči. tam už nebolo čo treba dolievat, bublinky neboli, hladina bola hore. mašina išla dole z hevera a vypodloženia, nalial som do expanzky. Je to jak vešat ju na pôrodnú kozu, ale neboj, tých minimálne stanovených 50 cm (a viac) aby sa odvzdušnil motor tá motorka bola zdvihnutá.


01.04.2020 11:45

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ok - toto ma zaujímalo
Povolil som vypúšťací šrob na pumpe až nešli bublinky. dotiahol

je to síce odvzdušňovák , ale to je nepodstatné.


01.04.2020 12:27

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Je tu pár zádrheľov, keď som sa v prvej časti seriálu Chestera pýtal "Otázka znie, zalial si čerpadlo cez hadicu olejom pri prvom naštartovaní, alebo nie.
Tak isto, povolil si odvzdušňovacie šróby na vodnej pumpe a chladiči pri nalievaní kvapaliny, alebo nie." tak odpoveď som nedostal. Taktiež v prvej odpovedi o odvzdušnení chladiacej sústavy spomínal len nadvihnutie motorky, bez udania povoľovania odvzdušňovacích šróbov na pumpe a chladiči. Vyzerá to tak, že sa o nich dozvedel až potom, čo som tam dal obrázok z manuálu.
Ďalej som vo videu od karola nevidel žiadne značenie dielov ojníc, len ako ich položil na kopu na ponk, pritom pár odpovedí skôr písal niečo iné.
Takže stále je v hre špatné nabehnutie mazania a chladenia pri prvom naštartovaní a aj možná zámena spodných dielov ojnice.
Je jasné, že to už nikomu nepomôže a radšej by som videl, keby Karol pomohol Chesterovi
poskladať ten motor od čecha /ak ho kúpi/ a prestať na seba zazerať. :-*


01.04.2020 12:40

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

zeleno a sak ked bola kluka pridreta nesli tam nove salky?

Dôvod úpravy: doplnenie,asi sa to skladalo prvy krat kedy sa to zadrelo a potom to video so salkami je po zadreti, tak to chapem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (01.04.2020 12:43)


01.04.2020 13:19

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Svisto som rád, že si si všimol slovíčka neverím, asi ,myslím si. Nimi oddeľujem domnienky a empiricky prenesené skúsenosti od faktov. No mám dojem, že Ty si preniesol to čo je reálne na bloku Tvojho Rovera na motorkový jednovalec, kde je to dosť mimo misu.
Ale kašlime na to.
Ak si teda od ložísk /valivých, klzných?/, v tomto budeš asi viac doma: valivé ložiská sú vhodnejšie na vyššie otáčky a nižšie tlaky ako klzné, asi sa zhodneme, že pri detonačnom spalovaní skôr pokapú - pitingy. áno, nie, či?
Karol píše, že u klzného ložiska vplyvom detonačného spalovania môže dôjsť k vytlačeniu oleja z trecej plochy ložiska a k medznému až suchému treniu. V tomto si myslím, že by to pre klzné ojničné ložisko nebolo až tak kritické.
Prečo, pre nasledovné:
Ak by aj Chester klamal, tak detonácie by určite nemal v rozsahu všetkých otáčok, ale len v obmedzenom režime či pásme otáčok, takže by trvali pár sekúnd či stoviek otáčok. No hlavne detonačný tlak trvá max.1/4 otáčky a za ním je 7/4 otáčky s podmienkami na dobré mazanie. Tá 1/4 otáčky trvá tak krátko, že nie je isté či za ten čas dokáže detonačný tlak vytlačiť a vysušiť styčnú plochu od oleja. No ak by bolo mazanie už pri bežnom zaťažení na hrane, tak situácia by bola iná. Nevieme o koľko by detonačné tlaky boli vyššie ako bežné 6x či iba o 60% ? Historické údaje hovoria o násobkoch no v súčasnosti sa samozápal využíva pri bežnej prevádzke benziňáku. Ak tá sila je fakt xnásobná môže dôjsť k otlačeniu-vymačkaniu výstelky /možno olupovaniu šupiniek/ bez ohľadu na to či tam olej je, čo zvačšuje vôľu a pokles mazacieho tlaku. Svisto toto sú fakt len moje dohady, ak si z fachu tak koriguj.
Karol pri tom čo si ma citoval som vychádzal z nasledovného :
Aby boli detonácie musí byť spaľovací priestor alebo jeho časť prehriata.
Dôvody: predzápal, tu asi nie . "Pripchatá tryska-chudobné" bolo by to lenivé a asi aj nedalo 230. Chladenie zavzdušnenie asi nie.
No nech to bola ktorákoľvek príčina, zo štatistiky vychádza, že chudobnú zmes alebo prehriatie si najčastejšie najprv odskáču ventily či piest a nie ložiská, ale pokiaľ viem tu takéto poškodenie nie je.
Ale som prekvapený z toho, že pri relatívne dobre vyzerajúcej kľuke sa nie že pretočili, ale na seba uložili panvičky a možno aj otáčali v ojnici - čo by mohlo byť za ohnutím kľuky a ojnice. Ak teda ojnica už nebola prihnutá pri bielom dymení na začiatku.


01.04.2020 13:36

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: zeleno: áno odvzdušnené, áno zaliate. šak som išiel podla manuálu. a viem o odvzdušnovacích šroboch. A či som zalial čerpadlo olejom? Do tej hadice, ktorá ide na čerpadlo oleja tlačil olej cez vanu, ktorá bola napustená. Keby tú hadicu vtedy povolím, vyteče mi z nej cez liter oleja rovno na zem.. motorka olej v momente natlačila a nebol problém.

sa tu točíme v kruhu ako prd v galotách.. bude to tá sviečka, ktorá zadrela ojnicu a hotovo. XY ľudí tu dáva športové vzduchové filtre bez úpravy zmesi, majú zle naštelované karbece, chudobnú zmes, ludom podpaluje ventily atd, napriek tomu im neohne kluku na piatom výjazde.


01.04.2020 13:39

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

barlac
 Jogurťák 

tu sa netocime v kruhu,tu varime gulas >:-) uz len don riadne nastat a vyliat to za dielnu.


01.04.2020 13:42

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

barlac
 Jogurťák 

tu zeleno dal radu poskodenemu.nech od cecha zanesie motor tam kde pred. a ja sa pytam chester,uvazujes po tych ze by si znova sliapol do hovna?no bol by najskor blazon [ciel]


01.04.2020 14:42

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: barlac: Ja tam ten motor zanesiem. Hned potom, čo sa vyspím s Carou Delevingne, vynájdem liek na rakovinu a pešo spravím lepší čas na Sepangu jak Márquez na mašine..

po tých ohlasoch, čo som potom podostával a čo sa mi ludia ozvali by som to nenazval stupením do toho istého hovna. To bych tam musel namočit ksicht.. ešte ma milo prekvapilo, ako mna odbíjal, že motor mohol spravit 1 500 aj 15 000 a môžem si vymýšlat, kolko som na tom spravil. A teraz tu postne video po zadretí, kde videl, že nikasil, čo dával robit ešte ani "nesadol s kúžkami".

Horšie je, že ked som sa pýtal ostatných dobrých mechanikov, tak po zaznení Karolovho mena sa v telefone lúčili so slovami, že sa toho motora ani nechytia..


01.04.2020 14:42

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

a co vlastne bolo pricinou prvotnej poruchy?


01.04.2020 16:34

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: miros139: to so napísal vo svojej prvej odpovedi ...KTM :-)))


01.04.2020 17:00

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

karol1
 Bahniak 

Ikona

videá - odkaz na Fb sú z opravy motora , videá z youtube sú po zadretí kľuky.
Zeleno - po zadretí kľuky by si diely ojníc nezamenil ani Steve Wonder, takže áno , išli na kopu.

Miros - zadymila ulicu , prienik chladiačky do predného valca.

A len sa pousmievam , iné sa nedá , že nikoho neseklo množstvo karbónu na pieste a hlave predného valca po 1200-1500km na 100 oktánový benzín. Asi bol tankovaný zo žumpy. Inak si to množstvo karbónu neviem vysvetliť . Alebo??


01.04.2020 17:38

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Re: karol1: pozeral som to, ale sa mi zdalo, že nie je o nič väčší, ako na zadnom valci, len troch viac opálený. Neviem však, ako by to mohlo ovplyvniť spodok ojnice, preto som nereagoval. Ak by si tým myslel, že to má viac nabehané, tak možno, no je úplne jedno, či to má 1500, alebo 15000, aj tak by sa nemala zadrieť ojnica.


01.04.2020 18:11

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tak najprv to bol zlý olej - fušeri to hnusní, čo motul 7100 robia, teraz je to zlý benzín - fušeri to hnusní, čo maxx motion 100 robia.

mna by pri tom napadla otázka, či niekto tie piesty pred poskladaním motora aj čistil. ked je tam tolko karbonu. či ten nesadnutý nikasil vzadu má nabehané 1500 km a piest v nom 15 000?

neni ti už trapné hľadať vinu úplne všade, hocikde inde po motore, či motorke čo ani s klukou nemá nič spoločné? hlavne ked tu sú ešte iní členovia, ktorí sa do toho očividne vyznajú a chytajú sa za hlavu, čo za konšpirácie tu splietaš?


01.04.2020 21:11

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

chester spravne-chytit za hlavu ale najlepsie tej z KTMky :-)
ja si myslim ze mas iba smolu a kupil si nejaku vytunenu a vyhonenu mrdku tesne pred smrtou...Karolova robota na oprave podla mojho nesuvisi so zadretim kluky, ale ja som amater, no a za cenu toho motora na bazosi to uz snad mas doma a prehadzujes do ramu,hoc ide byt blekavt :-)
Karola ti odporucil niekto v BA kto si myslel ze to zvladne ze?
Ked si myslis ze nieco pokazil preco sa s nim nedohodnes?
Alebo to daj opravit Barlacovi, myslim ze bude tiez opravar,neviem.
Drzim palce,jebte uz na prekaracky,tu ide o techniku, kotkodakanim sa to neopravi,a mna fakt uprimne zaujima pricina poruch a aj riesenie.
Drzte sa vsetci
:-)

Dôvod úpravy: dopln
Karol myslis to mnozstvo karbonu ze by z nejakeho dovodu zrala olej nad mieru az tak ze by to hryzlo kluku? hm...nicht schlecht...
mne chlapci pridreli TT350 ..studenym startom potom plne gule..potom...z vyjazdu uz tlacili..piest natrety na valec..daval som im motorku po vymene oleja hehe jebaaa

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (01.04.2020 21:16)


02.04.2020 0:00

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: ChesterTT: vyspať sa s Cara Delevingne... pre živého Boha, čo na nej vidis :-O ?


02.04.2020 8:37

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

svisto
 Kávičkár 

Re: tryskac:
Som od valivých ložísk. Klzné nie sú moja šalka kávy, ale mechanizmus poškodzovania bude rovnaký.
Treba zobrať do úvahy, že už dlhú dobu sa všetko, ale minimálne ložiská navrhujú na presné požiadavky únosnosti.
Napr teda v mojom prípade, ak zákazník nepožaduje odolnosť voči externým impactom z vonka (obrubník, jama,...), čo veru dnes požaduje iba GM, tak mu také ložisko navrhovať nebudem, lebo by som ho kvôli cene nepredal.
Taktiež nikto nenavrhuje piestne ústrojenstvo tak, aby znieslo detonačné spaľovanie, lebo tak ako u mňa, malá zmena v požiadavkách na únosnosť stojí veľké prachy, preto máme ECU a knock senzor a pod....

Nehovorím, že v tomto motore niečo detonovalo, hoc mohlo... To tu nezistíme.

K tomu, že chudobná zmes ide najskôr po ventiloch a potom po čapoch na ojnici je fakt. Treba si ale uvedomiť, že ventily boli spravené na novo (mali časovú rezervu) a sústava kľuky s ojnicou ostali staré a mali už nejakú tu ciklickú únavu za sebou. Všetko je len otázka času, kedy sa prejaví to poškodenie.
Aj tá teoretická Waehlerová krivka únavy nie je v praxi taká plochá ale má skôr exponencialny charakter.
Toto nie je T-34 ale vyšpičkovaný motor na maximum, čo z neho rakušaci vytlačili.

Peace with all [dobre]

Dôvod úpravy: korekcia smajlika, neberie to tie z handroidu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (02.04.2020 8:39)


19.08.2020 13:30

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

dačo nove tuna? xD v inom vlakne som videl spomenutu tuto operáciu a oiteram ze uz par mesiacov nic nove...ako pokračoval lakatošov príbeh? čakáme na dalsiu seriu epizód :-)


04.09.2020 16:39

Re: motoservis Lovčica - kedy spoznáš dobrého mechanika

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: si kukni môj IG.. behá, gumy žmolkuje..


| 1 2 3 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 244363 | Včera: 124909