Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
boombastic |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Retro |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Pirrates |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Re: BranoVFR: toto +- |
Neviem, či je to táto motorka, o ktorej je debata. Moc sa v KTM nevyznám, teda absolútne vôbec. Toto mi padlo do oka, keď som si pozeral aukcie, tak preposielam |
sakosato |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Naozaj si to myslím . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (02.10.2019 9:18) |
A kto spomína švajc? |
Off ... Pretože ich neoslobodila červená armáda ale američania. |
Re: BranoVFR: konecne to povedal aj niekto iny, ked mna zviezli pod zem, ze som bez chrbtovej kosti ked kupim od poliaka s nejasnym povodom |
A aké sú dôchodky vonku, aké u nás. Kurva toto nech sa pred voľbami niekto ľuďom pozrie do očí a vysvetlí im prečo. |
Re: Mishko: |
Re: cruelbody: |
Re: BranoVFR: Re: BranoVFR: ked pises ze trh z jazdenkami ovladaju albanci tak s |
ja mam iba jeden ucet len mi nieje jasna jedna vec smial si sa z mechanika v servise ktory je sice pre teba potencionalne drahsi ale ako si sa sam presvedcil tak ani nahodou ktory ma na svoju pracu a nahradne diely dvojrocnu zaruku ze ma maly plat a keby bol dobry mechanik tak by motorky opravoval doma na kolene bez zaruky za majland potom pises ze ty robis v nejakej firme a na novy motor piškotová dieta do roku 2025 a ty sa niekomu smejes ze malo zarobi ?No mozno na opravach motoriek lebo neviem ako to je v ich znackovom servise ale v inych servisoch robia zvycane vetsinovo auta Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (01.10.2019 23:39) |
BranoVFR: Odkiaľ berieš že na SK je rovná daň? |
A este by som chcel tolko, ze tato tema okolo pokazenej motorky sa tu dost riesi. Poohovaral si mechanika, postazoval sa na prachy. A celkovo tie tvoje postupy co si opisoval na mna posobia, ze prachy su trosku problem. Nechcem posobit namyslene ani ta nejak zhodit, to prosim nech nikto takto nechape, ale pokial sa riesi okruhove jazdenie, tak nerozumiem celkom preco sa ten motor tolko riesi. Ved sa stava, ze sa clovek vyvala a motorka moze byt na odpis cela. To riziko tam je. Dolezite je, aby sa nesetrilo na veciach, ktore by mohli byt po technickej stranke riziko. Pre teba aj ostatnych jazdcov. |
Chester, ako dobre, ze máš v tom svajciarsku jasno. Zijem tu vyse 6 rokov, ale tieto tvoje rozpravky su jedny z tych lepsich, ake som pocul. |
Zaujímavé názory na rozdiely 990 a 990 R advrider.com/f/threads/what-is-the-mechanical-differenc... Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (01.10.2019 21:11) |
Re: ChesterTT: ja že prehodíš pajšle na ktoré dáš nové lágre? Tento krát osobne za dohľadu Merlina prípadne koho uznáš za vhodné a ide sa. Je to železo ktoré treba drať a nie ho šanovať Upravené 1 krát. Naposledy upravil sakosato (01.10.2019 18:20) |
Re: janoval: no podla mna nepasuje. lebo sacie hrdlá, lebo akrap séria výfuk, lebo mapa, lebo iný kompresný pomer, lebo iné otáčky.. fyzicky by asi na tie šroby sadol, ale nebolo by mu dobre.. jop.. a nesedia tuším zapalovacie cievky |
Re: ChesterTT: a z klasickeho duka (bez R) vobec nepasuje, alebo to len nechces kvoli vykonu a inym prevodom? Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (01.10.2019 15:19) |
Re: boombastic: by si sa divil, kolko nemcov chodí robíť do švajcu ako gastarbajteri a mali by možnosť vo švajci aj bývať, ale serú na to, lebo z daní by im zostalo gulové, tak každodenne točia barorsko-švajc.. ja som tam bol, ja som to videl, ja som sa o tom s tými ľudmi bavil. |
Re: kankoXF: dakujem.. |
Ja nevravim, ze taky tipek neexistuje, len nemyslim, ze sa bude srat s rozpredavanim... |
Re: ChesterTT: tak toto drzim palce nech ten Rkovy motor najdes.... |
mám na fb v priateloch už nejaký ten piatok týpka, ktorý mal rovnaký stroj a minulý rok nedobrzdil a zlomil rám. cukrík pestovaný za švajčiarsky plat, len mu to poistovna ako totálku nechala. potreboval došetriť na 1290 MK2, tak to nestrelil na vrakovisko za 450 euro, ale rozpredal čo zostalo a tú dvanástku si kúpil.. keby som vtedy vedel, nezakladám túto tému. |
|
spolahliva zahojena babicka z holandska Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (30.09.2019 20:46) |
Re: boombastic: On potrebuje silný príbeh o krásnom živote, cukríkovej starostlivosti a malilinkých kilometroch po zahojenom švajčiarovy čo sa bál to ťahať za plyn a celý čas to šetril pre ChesterTT. Vlastne sa ani na nej nemal kedy voziť lebo lopatou prehadzoval peniaze u seba doma tak ten cukrííček akurát zabehol.................... |
Re: ChesterTT: spolahlivy zahojeny svajciar nebude motorku rozpredavat na nete, ked mu poistovna zaplati. necha to niekde v zbernom dvore a nebude sa s tym drbat. no a odtial to zoberie niekto, kto s tym urobi co je vyhodne (a tu skonci zaruka, ze to bude vsetko v poriadku) a az ten to bude predavat. ale aj ten sa moze podobat na spolahliveho zahojeneho svajciara...tak sa vyznaj...chce to ostrazitost. |
nie.. nechcem taký motor, ktorý bude mat km na požiadanie. radšej niečo zo švajcu z čerstvej búračky od na pohlad spolahlivého zahojeného týpka, ktorý to rieši cez poistovnu a kúpi si potom niečo, na čo šetril pol roka - raketoplán. ale žiadne albánske "cukríčky" a podobné šmaky.. už ma ten motor aj s celou tou vymrdanou marhou stáli až až na to, aby som teraz špekuloval zas.. |
Re: dreamer: to máš veru slabo zabezpečené |
No, a presne kvoli takymto kupujucim a "podnikatelom", ktorym nezalezi na povode ND si ja musim motorku zamykat na 10 zamkov za zeleznymi vratami a este aj tak nemam istotu, ze mi do rana nezmizne a nebude na druhy den vykuchana na polskom inzertnom portali |
Re: matus: doslova ako mi na otazku asi kolko najazdenych kilometrov ma motor odpovedal jeden zhovorcivy poliak ked som bol kupovat vlani jeden motor: |
Re: gege: tak si zarobil. Diel dodali k tvojej spokojnosti a kydáš na nich. Myslis ze na ebay nepredavaju lopkari? Aliexpres a pod su zas zlodeji duševného vlastnictva, to nikomu nevadi........... |
Re: sakosato: na zaklade toho, ze po objednani predneho naraznika na passat (v danej chvili aktualny model) prisiel nespravny a po reklamacii poslali spravny s tym, ze ten druhy co nepasoval si nechajte. Peniaze nepytali. Napr. |
Re: matus: na zaklade coho? Ten druhy motor je evidentne z nejakej lomenice |
A ja keď počujem Allegro, tak z toho cítim lopkárov. |
Tak si to mohol vygúgliť správne hneď na prvý raz , lebo obidva tie motory sú mu na ... |
Re: brazel: samozrejme ze si to viem vygooglit, ale nechcelo sa mi s tym zabavat a hladat ake su rozdiely, oznacenia, pripadne vizualne odlisnosti R-motora a obycajneho aby som mohol hladat presny typ, tak som len narychlo pozrel aby som upozornil, ze v polsku je tiez dost velky trh a da sa tam najst aj to co inde (momentalne) nemusi byt ... zadavat klucove slova tam vie aj sam |
... neviem sice presne aky typ motora potrebujes , ale ... Neviem , ale radím . |
Re: Tibco: osobne by som do toho rozhodne isiel. Do toho zlomeneho. |
neviem sice presne aky typ motora potrebujes, ale vzdy ked som hladal motor, tak mi to vyriesilo allegro Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibco (27.09.2019 16:19) |
Re: Masochista: |
česťo, za všetky problémy si môžeš sám, seriou zlých a ešte horšich rozhodnutí. |
To je pravnuk Martina Benku.... |
Ja si myslim, ze ten skladac motora je uplny tlk. Namaze len namahane casti a zvysok necha zhrdzaviet. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (27.09.2019 7:28) |
v poriadku ked sa to masti pri montazi tak sa to masti podla mna to je koli konzervacii nie koli tomu zeby sa motor pri nastartovani zadrel na to nema teplotu |
Re: zeleno: v tom videu si chalan tu výmenu oleja príliš komplikoval. Nádrž vôbec netreba dávať dolu, stačí ju uvoľniť a ku všetkému (vypustny srob olejovej nadrze, filter, sitko) je v pohode pristup. Namiesto alobalu sme použili upraenu plastovú fľašu a kvapka oleja nekvapla kam nemala. |
Re: Farbo25: no.. a presne hento by mal spravit každý, kto to rozoberal, čistil a skladá to. toto by malo zaručiť nezadretie sa počas tých prvých momentov, kým čerpadlo naťahá olej všade kam je to treba.. tých pár desiatok otáčok na studený motor to zvládnut musí. ja som videl skladat týpka AMG motor a na každú takúto ojničku kvapol z "flaše s dierou na vrchnáku" pár kvapiek oleja. tak aké pridretie na začiatku, ked po 5 sekundách ide už olej tlakom akým má.. ale možno v tom videu na konci montuje jednu divnú sviečku, ktorá sa sfarbí troška inak a potom sa to aj tak zadre |
Cirkus Humberto prišiel o veľa keď išiel do MHD. |
no moment, tema je tusim o KTM a toto je BMW.. KTM isto zvladne aj 10km bez oleja ako ta Liazka Upravené 1 krát. Naposledy upravil sorentto (26.09.2019 8:20) |
Joj ci boha...zeby to bol stetec????? Pirrates bran sa |
Pirrates Tak sleduj pozorne |
prosim vas pekne ked ide motor z vyroby tak niekto stetcom premazava trecie plochy aby sa nezadrel ? |
Opravujem niektoré svoje tvrdenia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (24.09.2019 23:47) |
Re: zeleno: motor mám v garáži. garáž nie je zrovna po ruke. prežilo to minimálne 5-7tkm, čo som na tom najazdil ja po výmene oleja a stále bolo všetko v norme. v norme sú Karolove slová. potom som ten motor dal do servisu Petra a neriešil som. kanáliky majú tak 2 mm priemer. nechce sa mi to merať.. aj tak to bude zbytočná babračka a hovno dokážem. jedno čerpadlo. jedna kluka, jeden systém mazania, dve hlavy, 4 vačkové hriadele, jedna prevodovka, jedna spojka atd atd.. nič z tohto, čo je dávno za klukou a podla mna potrebuje viac olej a neumrelo. ale ked treba hladat výhovorky namiesto postavenia sa za vlastnú robotu, tak čo už.. |
Ak chceš ten motor spojazdniť tak buď tebou ho zanesiem do KTM skontrolovať a oni by ti povedali čo treba. Povedia ti cenu čo by stála oprava (aby bol motor v 100% stave) a potom sa rozhodneš. Alebo ak už do motorky nechceš sypať peniaze, tak zvyšok rozpredaj. Teraz idú cafferacer, retro a rôzne stavby. To predáš. Alebo kúp motor. |
Re: ChesterTT: To, že to isté čerpadlo tlačí olej do kľuky aj na ostatné miesta je pravda, |
Re: sakosato: každý, kto montuje motor dokopy musí naliat na všetky tieto diely pekných pár kvapiek oleja. ten sa nikam nevyparí, ostane pekne v motore, chráni diely pred zlepením, koroziou, vlhkosťou a na tých pár sekúnd to mazanie stačí. ved motoru ako takému na mazanie stačí pol deci-deci oleja. zvyšok je tam na distribúciu tepla a zabezpečenie servisného intervalu. |
Re: ChesterTT: toto si mal napisat hned na zaciatku. |
Re: TomasVFR: |
Re: sakosato: ten motor išiel bez mazania asi 4 sekundy.. na KTM to krásne počuješ, lebo napináky reťazí fungujú na hydraulike, ktorá má rovnaké čerpadlo ako kluka.. takže tlak oleja tam bol. keby netlačí žiadny olej, tak by mi krásne svietila kontrolka tlaku oleja, ktorá ale nesvietila.. v podstate sa nedialo na tlaku oleja podla zvukov rozvodových reťazí nič iné, ako ked tú motorku štartujem po dvoch týždnoch státia. nech tam bol sekundový, dvojsekundový rozdiel.. viac to kašlalo skôr kvôli prívodu paliva, zakial to naskočilo.. |
Re: tryskac: po pol roku od montaze tam ziadny olej na loziskach nebol. |
bolo by dobre ,keby sa k tomu vyjadril aj Karol1,,,,,,,velmi ma zaujima jeho nazor na tento problém |
Ak som dobre pochopil prvý príspevok, tak : |
Re: egres2: Upravené 1 krát. Naposledy upravil sakosato (24.09.2019 16:12) |
Re: sakosato: Aretáciou som myslel tie výstupky na krajoch, ako na každom aute. Drží to hlavne doboku, ale aj proti pootočeniu. |
Po vypustení oleja je stále dostatočný film na trecích plochách aby prežil naštartovanie po výmene. |
Re: matus: moze sa stat aj pri beznej vymene. Su postupy ako tomu predchadzat a riesit to. Len to treba vediet |
...si spominam, par rokov do zadu tu niekto riesil, ze ked vypusti olej z motorky, ze ju potom este prestartuje, aby vytieklo viac... |
Re: sakosato: bavime sa o situacii, ked bol motor von a poleny, cize uplne bez oleja, alebo bavime sa aj o normalnej vymene oleja, ked v motore zostava cca pol litra a motor bol bez oleja par minut? |
Re: zeleno: KTM salky aretuje alebo drzia len pnutim? |
Re: ChesterTT: Je škoda, že to dopadlo zadretím ojnice motora, no obviniť z toho jednoznačne mechanika by som si ja nedovolil. Nedodržal si niekoľko zásad pri oživovaní motora, ktoré nazývaš "točením o ..." |
Re: ChesterTT: tie tri eura do litra bola zlava? |
Dobry pravnik v Bratislave stoji 100 bez dph na hodinu. Hovorim o dobrych pravnikoch, ktory rozumeju o co ide ked im nieco vysvetlujes, vedia si spojit suvislosti a stavat na tom tvoj pripad. |
Re: egres2: |
chester: |
Re: egres2: síce má firmu so všetkými náležitosťami.. no nemám bloček. a ako som už písal, on povie, že som tam nalial raciol po pol hodine bežania motora na sucho a ja poviem že som to celé zložil, naplnil olejovú vanu olejom, ktorý potom cez hadičku steká rovno k čerpadlu a štartoval som to o hodinu a volačo, lebo šak ešte tam treba dať nejaké dekle, kolesá, a podobne. nalial som tam tie tri litre či kolko ktm hovorí, po čase preštartoval, nech sa premaže, cucne si a potom olej dolial podla rysky a manuálu. Tiež neviem čo sa tu točí o odvzdušnovacích šroboch na chladení, tam sa musí motorka zdvihnúť pol metra do vzduchu na predku, aby všetky bublinky z pumpy a okolia išli do chladiča. ten sa potom odvzdušní a doleje. ale pri tomto všetkom pri mne nestál notár ani odborník, ktorý by to na súde dosvedčil. bol pri mne max bratranec, ktorý je tiež motorkár a vyučený strojár.. čiže je to slovo proti slovu. |
zaujimave. |
najsamlepsi pravnik je predsa Lizpic |
Re: egres2: a pribudne tu nová téma: - " kedy spoznáš dobrého právnika " |
súd? za prvú konzultáciu právnika mám "zarobených dalších 500,-- |
Ani som to celé nedocital. Zo začiatku to bolo ako pilot nejakého seriálu, ale potom sa už scenáre jednotlivých častí začali opakovať. |
Re: miros139: |
p.s.preboha aby si niekto nemyslel ze sa niekoho zastavam, ale pri hrackach ako ktm,resp. tunene,prerabane,skladane motory,treba mat financnu rezervu,je to riziko,neraz som mal motor rozlozeny aj rok aj viac,kym som nazbieral chut a peniaze si to skladat, samotni konstrukteri ani nerataju pri vyvoji ze by sa niektore veci mali nie menit ale repasovat...ze je to pre slovaka drahe,s tym sa vo vyvoji KTM nerata! ani inde... |
8814- nam na bigovi utrhlo saci ventil,jazdil bez benzin cerpadla,odhad v istom rezime nizka hladina v karb chudobna znes prehriatie sacich ventilov utrhnutie,museli ist nove sedla,nehomogenitou materialu hlavy pri pokuse nalisovat nadrozmerne voditka neslo dat do povodnej osi otvor pre voditko,tak sa kupila nova teda jazdena hlava,kajo robil vybrus,ja som to kompletoval,hlava piestna sada vybrus,myslim rozvodka,a zabrusenie ventilov myslym ze to bolocca.. moja 650 stala 350e cca,repas ojnica,kajov kusovy vyrabany piest,vymena gufier spolu viem ze dakych 10.000 sk,masiny obe isli bez problemov.big ma uz dnes na moje naliehanie aftermarket benz cerpadlo..sepoce,kluka povodna,bola este capy zazvarane,loziska orig ak to ma teraz 150.000 tak je dobre,chapes?... Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (21.09.2019 11:27) |
Re: miros139: Re: miros139: |
pirates- vies ono je aj problem v tom,ze vsetci vedia dopredu co motoru je a staci vymenit len toto..ak chces mat ustotu,treba prezriet vsetko co na seba nadvazuje |
chlapi.. autorizovaný servis Upravené 3 krát. Naposledy upravil Pirrates (21.09.2019 0:14) |
Re: janoval: nemal som na mysli len Slovensko. Menici sú v súčasnosti prevažne vsade. Raz som čítal v jednej autoporadni o prípade keď mal niekto problém s automatickou prevodovkou na Mercedes triedy A. Autorizovaný servis povedal ze to potrebuje novú prevodovku, cena okolo neviem teraz ci 6 alebo 8000 libier, tzn. likvidačné cena pre to auto. Majiteľovi poradila autoporadna nejakého špecialistu na opravy automatov. Prevodovka bola znova spojazdnena, cena za opravu 450 libier. Nemohol s takýmto návrhom, alebo opravou prísť aj Mercedes? Samozrejme ze mohol. Ale predať zákazníkovi celu prevodovku namiesto opravy je ľahšie, rýchlejšie a ziskovejsie. |
p.s. kup motor ci buracku a prehod,nic lacnejsie asi nevymyslis |
Chester, netreba porovnávať výmenu oleja, kde zostane v motore 3 deci starého oleja a oživenie zloženého surového motora, čo bežný používateľ ani nežažije, lebo už v obchode je v motore olej od výrobcu. |
chester,ok tak skus a daj nam vediet ked najdes mechanika co ti motor rad a ochotne zlozi,a skus aj ktm,napr zubor,alebo kludne aj v rakusku,daj info mna to zaujima ako fandu,tvoj pribeh je smutny,myslim ze si pochybil uz pri kupe,zial stava sa,aj mne sa tak podarilo..nasere,drzim palce,ale ta oprava je loteria 50/50 |
U kvalifikacie "vymienač" sa pozastavme... |
Re: RadoR6: jeden z mála, čo to vidí ako ja. posralo sa? no kua, stáva sa.. tak som k tomu pristupoval aj ja od začiatku. ale firma by mohla mat na takéto prípady vyčlenené nejaké peniaze. predsa sa ich tam točí viac ako u mna v penaženke. ked ti doktor posere koleno, tak si myslíš, že by si si druhu operáciu zase hradil zo svojho? alebo by sa ťa snažili ukludniť, odškodniť a dať čo najrýchlejšie a najlepšie do poriadku? Lebo tá motorka nemá ako zomrieť. sú to kusy železa, ocele, hliníka a plastu.. všetko sa dá vymeniť.. nemá dušu.. |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26390 | Včera: 131727